Wymiana tarcz i klocków-przód
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Wymiana tarcz i klocków-przód
Jak oceniacie,w skali 1do10 trudność wymiany tarcz i klocków jeśli nigdy tego nie robiłem? I ile zajmuje to czasu z pomocą kogoś kto już to sam robił.
A moze lepiej sobie odpuścić i jechać do mechaniora?
A moze lepiej sobie odpuścić i jechać do mechaniora?
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 6 sty 2010, o 13:50
- Lokalizacja: Słupsk
Pikus... a raczej Pan Pikus. Klucz 17mm do srub na kolach. Dwa dodatkowe klucze do zacikow, mlotek, dlugi srubokret i troche checi zeby to zrobic. Aha... zapomnialem o podnosniku. Jesli robisz to poraz pierwszy no to obstawiam na jakies 30-45 min na strone.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
wym.tarcz.....
Dzięki za pocieszenia,z tyłem pewnie też pikuś bedzie? :-)
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
Re: wym.tarcz.....
Z tyłem mniejszy pikuś, bo w tarczy hamulcowej masz szczęki hamulca ręcznego.dzwilu pisze:Dzięki za pocieszenia,z tyłem pewnie też pikuś bedzie? :-)
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Renault Fluence 1,6 110KM
Taki sam pikuś jak z przodem, bo zdejmowanie tarczy nie ingeruje w hamulec pomocniczy! Tylko "ręczny" ma być zwolniony.Z tyłem mniejszy pikuś, bo w tarczy hamulcowej masz szczęki hamulca ręcznego.
A tu 2 pomocne tematy:
viewtopic.php?t=8641
viewtopic.php?t=4677
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Jak ja zmieniałem tarcze to nic z hamulcem pomocniczym nie robiłem.tomeks215 pisze:Może być potrzeba odpuszczenia regulacji szczęk, a na pewno ponowna regulacja na nowych tarczach.
pozdr
[ Dodano: 2010-11-05, 00:04 ]
Tylko wizualnie trzeba obadać jego stan.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
- Lokalizacja: Czermna (KTA)
Witam, proszę Was o wyrozumiałość bo zadam pytanie dotyczące hamulców S124.
Wymieniłem dziś klocki z przodu,wszystko poszło jak po maśle.Wszystko wyczyściłem i przeglądnąłem,zero wycieków i innych niepokojących objawów.
Po wymianie wsiadłem i wcisnąłem kilkakrotnie pedał hamulca do oporu aż stwardnieje.
No i wszystko byłoby ok,gdyby po odpaleniu samochodu pedał nie zrobił się miękki.
Nie jest tragicznie miękki(nie wpada w podłogę),da się zahamować ale pedał jest miększy niż przed wymianą.
Dodam że założyłem nowe klocki do "chodzonych" tarcz (używanych).
Czy to możliwe że te nowe klocki muszą się dotrzeć do starych tarcz i wszystko wróci do normy??
Czy jednak będę musiał odpowietrzać hamulce?
Wymieniłem dziś klocki z przodu,wszystko poszło jak po maśle.Wszystko wyczyściłem i przeglądnąłem,zero wycieków i innych niepokojących objawów.
Po wymianie wsiadłem i wcisnąłem kilkakrotnie pedał hamulca do oporu aż stwardnieje.
No i wszystko byłoby ok,gdyby po odpaleniu samochodu pedał nie zrobił się miękki.
Nie jest tragicznie miękki(nie wpada w podłogę),da się zahamować ale pedał jest miększy niż przed wymianą.
Dodam że założyłem nowe klocki do "chodzonych" tarcz (używanych).
Czy to możliwe że te nowe klocki muszą się dotrzeć do starych tarcz i wszystko wróci do normy??
Czy jednak będę musiał odpowietrzać hamulce?
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
- Lokalizacja: Czermna (KTA)
Fakt,tarcza ma rant, pojeżdżę trochę i zobaczę.tomeks215 pisze:Klocki muszą się dotrzeć, tarcza pewnie porysowana i ma rant.
Według mądrej książki H.R. Etzolda to po wymianie klocków nie ma potrzeby odpowietrzać układu.
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
- Lokalizacja: Czermna (KTA)
Ale w jaki,skoro wycieków nie widać.stanleym210 pisze:W jakiś sposób hamulce musiały się zapowietrzyć
Po wyciągnięciu starych klocków,tłoczek wepchnąłem trzonkiem młotka z powrotem do zacisku. Następnie wymieniłem klocki z drugiej strony postępując dokładnie tak samo jak wcześniej.
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości