Wymiana przednich klocków hamulcowych.

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
dk77
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 2 lut 2009, o 20:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Wymiana przednich klocków hamulcowych.

Post autor: dk77 »

Przedstawiam opis wymiany przednich klocków hamulcowych.
Potrzebne narzędzia: lewarek, klucz do kół , wkrętak płaski, klucz imbusowy (7mm), szczotkę drucianą, kawałek drutu, młotek z drewnianym trzonkiem
1. Przygotować lewarek do podniesienia samochodu
2. Poluzować kluczem koło (NIE odkręcać)
3. Podnieść pojazd do zluzowania się koła
4. Odkręcić koło i je zdemontować
5. Zdjąć za pomocą płaskiego wkrętaka sprężynę z zacisku
6. Wyciągnąć od góry delikatnie wtyczkę czujnika zużycia klocków
7. Zdemontować wkrętakiem zaślepki śrub mocowania zacisku, przesunąć zacisk aby tłoczek się schował (w miarę możliwości)
8. Odkręcić dwie śruby kluczem sześciokątnym (7 mm) i je lekko wysunąć
9. Ściągnąć zacisk i powiesić na jakimś drucie, NIE na przewodach tak aby nie przeszkadzał
- uwaga na śruby które odkręcaliśmy ponieważ mogą haczyć, wysunąć je
10. Uwaga- jeden klocek od wewn. strony zacisku jest wciśnięty za pomocą blaszek w tłoczek
11. Zdemontować klocki
12. Wcisnąć tłoczek w zacisku za pomocą np. trzonka młotka
13. Oczyścić miejsce mocowania klocków za pomocą szczotki drucianej i wkrętaka (delikatnie)
14. Jeżeli nie mamy nowych czujników zużycia klocków to przekładamy ze starych
15. Montujemy wszystko w kolejności odwrotnej
Przed zamontowaniem zacisku można sprawdzić jak dolegają klocki przykładając je do tarczy i sprawdzić czy nie ma prześwitu. Jeżeli jest to należy delikatnie podszlifować dolną i górną krawędź klocka, tak aby nie opierały się na krawędzi wewn. i zewn. tarczy. Występuje to wówczas gdy tarcza nie jest nowa i zostają krawędzie na starej. Nie znam wartości (grubości tarcz) jakie powinny być aby wymienić tarczę. Powtórzyć czynność na drugim kole. Po zakończeniu nacisnąć pedałem hamulca kilka razy aby przyległy klocki do tarczy. Dużo pisania ale tak naprawdę łatwa sprawa. Powodzenia.
Mercedes W210 2,7 CDI, 2001 r. Elegance/Kombi.
Awatar użytkownika
danieljd
VIP
Posty: 119
Rejestracja: 10 lis 2008, o 10:48
Lokalizacja: Sławno
Kontakt:

Re: Wymiana przednich klocków hamulcowych.

Post autor: danieljd »

fajny opis, akurat jestem świeżo po wymianie przednich klocków, założyłem ATE, wcześniej były BOSCH jeszcze z niemiec :) czujniki chyba lepiej wymieniać na nowe, koszt to 3.50zł/szt
dk77 pisze:Nie znam wartości (grubości tarcz) jakie powinny być aby wymienić tarczę.
nowa tarcza - 25.0 mm,
minimalna grubość tarczy - 22.6mm (można jeszcze tylko raz zamontować nowe klocki),
graniczna grubość tarczy - 22.0mm
Mercedes E230T Elegance '96r. - "pochowany" :(
Mercedes W220 S500 Long 2001r. - był
Mercedes Vito W639 115 CDI - obecnie
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

dk77, Zapomniałes jeszcze napisac o odessaniu płynu hamulcowego z zbiorniczka.Pponieważ przy cofaniu cylinderka płyn nie zawsze mieści sie w zbiorniczku.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
dk77
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 2 lut 2009, o 20:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: dk77 »

Nie napisałem o płynie, ponieważ u mnie kontrolowałem i nie miąłem potrzeby odsysania :) Ale jak najbardziej cenna uwaga.

[ Dodano: 2010-05-09, 12:18 ]
"miałem"

[ Dodano: 2010-05-09, 12:21 ]
Aha, jeżeli komuś pomogłem to proszę o kliknięcie "pomógł". Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Mercedes W210 2,7 CDI, 2001 r. Elegance/Kombi.
Awatar użytkownika
scigany8801
Posty: 195
Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scigany8801 »

Co prawda jako przykład BMW, ale system ATE bliźniaczy jak w W210. Całkiem przydatne, zwłaszcza dla tych którzy proszą o zdjęcia. Enjoy:

http://www.youtube.com/watch?v=ociR9IIsSe4
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
Obrazek
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

scigany8801 pisze:Co prawda jako przykład BMW, ale system ATE bliźniaczy jak w W210. Całkiem przydatne, zwłaszcza dla tych którzy proszą o zdjęcia. Enjoy:

http://www.youtube.com/watch?v=ociR9IIsSe4
To jest od MB:
http://www.youtube.com/watch?v=K_sUeWnEPJc

I niezastąpiony "miszcz". Pan Bergsma from USA:
http://www.youtube.com/watch?v=9vbJX1ML ... 3MgxEII%3D

:)
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
maciekolo
Posty: 311
Rejestracja: 6 lis 2009, o 19:51
Lokalizacja: Radom

Post autor: maciekolo »

avandgarde pisze:Zapomniałes jeszcze napisac o odessaniu płynu hamulcowego z zbiorniczka.Pponieważ przy cofaniu cylinderka płyn nie zawsze mieści sie w zbiorniczku.
Jak ktoś bezmyślnie dolał do pełna przy zużytych tarczach/klockach to faktycznie trzeba kontrolować.
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Awatar użytkownika
scigany8801
Posty: 195
Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scigany8801 »

qoompel pisze:To jest od MB:
Widziałem to, ale tam już jest inny system. Chodziło mi o przykład na zwykłym, 1-tłokowym, pływającym zacisku - takim, jaki jest opisywany powyżej.
qoompel pisze:I niezastąpiony "miszcz". Pan Bergsma from USA:
On się tylko "napokazywał" :D
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
Obrazek
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
Kamil_01
Posty: 19
Rejestracja: 23 kwie 2012, o 23:01
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Kamil_01 »

avandgarde pisze:dk77, Zapomniałes jeszcze napisac o odessaniu płynu hamulcowego z zbiorniczka.Pponieważ przy cofaniu cylinderka płyn nie zawsze mieści sie w zbiorniczku.

nie wiem jak w MB ale innych markach cofanie tłoczka równa się z odkręceniem odpowietrznika zacisku, żeby uniknąć uszkodzenia pompy abs, kiedy cofacie tłoczek na odkręconym odpowietrzniku, nadmiar płynu zleci właśnie tym odpowietrznikiem.

pzdr Kamil_01
Awatar użytkownika
scigany8801
Posty: 195
Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scigany8801 »

Może w jakikolwiek sposób poniższe fotki komuś się przydadzą.
Złożyłem hamulce na zestawie TRW. Klocki TRW z nową mieszanką COTEC - zanim dotrą się do połowy, mają różne struktury i mieszanki okładzin. W praktyce bardzo pylą, ale hamulec twardy i nie piszczą.

Nie zapomnijcie o imbusie 7" i dobrej szczotce drucianej.
Dobrze też mieć pastę miedziową.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 cze 2012, o 23:49 przez scigany8801, łącznie zmieniany 4 razy.
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
Obrazek
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

scigany8801, dzięki za fotki, łap +
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

scigany8801 pisze:Złożyłem hamulce na zestawie TRW. Klocki TRW z nową mieszanką COTEC - zanim dotrą się do połowy, mają różne struktury i mieszanki okładzin. W praktyce bardzo pylą.
Tez zakładałem TRW ,faktycznie pylą ale nie piszczą :)
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
Tokarszczak1981
Posty: 334
Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tokarszczak1981 »

Hah tez w sobote wymienialem ale cholera nie pomyslalem zeby je sprajem walnac :/ teraz mam ladne nowe tarcze i klocki a zaciski rdzawe :kwasny:
E 320 CDI 2000r.
WDB2102261B144156
Obrazek
Kamil_01
Posty: 19
Rejestracja: 23 kwie 2012, o 23:01
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Kamil_01 »

Kolego ścigany8801 czy mógłbyś napisać jakiej firmy kupiłeś tarcze ? Klocki wiem TRW, u mnie też będzie zbliżała się wymiana, więc rozważam teraz co wsadzić.

pozdrawiam Kamil
Awatar użytkownika
scigany8801
Posty: 195
Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scigany8801 »

Kamil_01 pisze:Kolego ścigany8801 czy mógłbyś napisać jakiej firmy kupiłeś tarcze?
scigany8801 pisze:Złożyłem hamulce na zestawie TRW
Jak wyżej. Tarcze i klocki TRW :)
Co do odsysania płynu ze zbiorniczka - jedynie go odkręciłem - tłoki bez problemu schowały się w zacisku.
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
Obrazek
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości