Wymiana przednich klocków hamulcowych.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Wymiana przednich klocków hamulcowych.
Przedstawiam opis wymiany przednich klocków hamulcowych.
Potrzebne narzędzia: lewarek, klucz do kół , wkrętak płaski, klucz imbusowy (7mm), szczotkę drucianą, kawałek drutu, młotek z drewnianym trzonkiem
1. Przygotować lewarek do podniesienia samochodu
2. Poluzować kluczem koło (NIE odkręcać)
3. Podnieść pojazd do zluzowania się koła
4. Odkręcić koło i je zdemontować
5. Zdjąć za pomocą płaskiego wkrętaka sprężynę z zacisku
6. Wyciągnąć od góry delikatnie wtyczkę czujnika zużycia klocków
7. Zdemontować wkrętakiem zaślepki śrub mocowania zacisku, przesunąć zacisk aby tłoczek się schował (w miarę możliwości)
8. Odkręcić dwie śruby kluczem sześciokątnym (7 mm) i je lekko wysunąć
9. Ściągnąć zacisk i powiesić na jakimś drucie, NIE na przewodach tak aby nie przeszkadzał
- uwaga na śruby które odkręcaliśmy ponieważ mogą haczyć, wysunąć je
10. Uwaga- jeden klocek od wewn. strony zacisku jest wciśnięty za pomocą blaszek w tłoczek
11. Zdemontować klocki
12. Wcisnąć tłoczek w zacisku za pomocą np. trzonka młotka
13. Oczyścić miejsce mocowania klocków za pomocą szczotki drucianej i wkrętaka (delikatnie)
14. Jeżeli nie mamy nowych czujników zużycia klocków to przekładamy ze starych
15. Montujemy wszystko w kolejności odwrotnej
Przed zamontowaniem zacisku można sprawdzić jak dolegają klocki przykładając je do tarczy i sprawdzić czy nie ma prześwitu. Jeżeli jest to należy delikatnie podszlifować dolną i górną krawędź klocka, tak aby nie opierały się na krawędzi wewn. i zewn. tarczy. Występuje to wówczas gdy tarcza nie jest nowa i zostają krawędzie na starej. Nie znam wartości (grubości tarcz) jakie powinny być aby wymienić tarczę. Powtórzyć czynność na drugim kole. Po zakończeniu nacisnąć pedałem hamulca kilka razy aby przyległy klocki do tarczy. Dużo pisania ale tak naprawdę łatwa sprawa. Powodzenia.
Potrzebne narzędzia: lewarek, klucz do kół , wkrętak płaski, klucz imbusowy (7mm), szczotkę drucianą, kawałek drutu, młotek z drewnianym trzonkiem
1. Przygotować lewarek do podniesienia samochodu
2. Poluzować kluczem koło (NIE odkręcać)
3. Podnieść pojazd do zluzowania się koła
4. Odkręcić koło i je zdemontować
5. Zdjąć za pomocą płaskiego wkrętaka sprężynę z zacisku
6. Wyciągnąć od góry delikatnie wtyczkę czujnika zużycia klocków
7. Zdemontować wkrętakiem zaślepki śrub mocowania zacisku, przesunąć zacisk aby tłoczek się schował (w miarę możliwości)
8. Odkręcić dwie śruby kluczem sześciokątnym (7 mm) i je lekko wysunąć
9. Ściągnąć zacisk i powiesić na jakimś drucie, NIE na przewodach tak aby nie przeszkadzał
- uwaga na śruby które odkręcaliśmy ponieważ mogą haczyć, wysunąć je
10. Uwaga- jeden klocek od wewn. strony zacisku jest wciśnięty za pomocą blaszek w tłoczek
11. Zdemontować klocki
12. Wcisnąć tłoczek w zacisku za pomocą np. trzonka młotka
13. Oczyścić miejsce mocowania klocków za pomocą szczotki drucianej i wkrętaka (delikatnie)
14. Jeżeli nie mamy nowych czujników zużycia klocków to przekładamy ze starych
15. Montujemy wszystko w kolejności odwrotnej
Przed zamontowaniem zacisku można sprawdzić jak dolegają klocki przykładając je do tarczy i sprawdzić czy nie ma prześwitu. Jeżeli jest to należy delikatnie podszlifować dolną i górną krawędź klocka, tak aby nie opierały się na krawędzi wewn. i zewn. tarczy. Występuje to wówczas gdy tarcza nie jest nowa i zostają krawędzie na starej. Nie znam wartości (grubości tarcz) jakie powinny być aby wymienić tarczę. Powtórzyć czynność na drugim kole. Po zakończeniu nacisnąć pedałem hamulca kilka razy aby przyległy klocki do tarczy. Dużo pisania ale tak naprawdę łatwa sprawa. Powodzenia.
Mercedes W210 2,7 CDI, 2001 r. Elegance/Kombi.
Re: Wymiana przednich klocków hamulcowych.
fajny opis, akurat jestem świeżo po wymianie przednich klocków, założyłem ATE, wcześniej były BOSCH jeszcze z niemiec czujniki chyba lepiej wymieniać na nowe, koszt to 3.50zł/szt
minimalna grubość tarczy - 22.6mm (można jeszcze tylko raz zamontować nowe klocki),
graniczna grubość tarczy - 22.0mm
nowa tarcza - 25.0 mm,dk77 pisze:Nie znam wartości (grubości tarcz) jakie powinny być aby wymienić tarczę.
minimalna grubość tarczy - 22.6mm (można jeszcze tylko raz zamontować nowe klocki),
graniczna grubość tarczy - 22.0mm
Mercedes E230T Elegance '96r. - "pochowany"
Mercedes W220 S500 Long 2001r. - był
Mercedes Vito W639 115 CDI - obecnie
Mercedes W220 S500 Long 2001r. - był
Mercedes Vito W639 115 CDI - obecnie
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
dk77, Zapomniałes jeszcze napisac o odessaniu płynu hamulcowego z zbiorniczka.Pponieważ przy cofaniu cylinderka płyn nie zawsze mieści sie w zbiorniczku.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Nie napisałem o płynie, ponieważ u mnie kontrolowałem i nie miąłem potrzeby odsysania Ale jak najbardziej cenna uwaga.
[ Dodano: 2010-05-09, 12:18 ]
"miałem"
[ Dodano: 2010-05-09, 12:21 ]
Aha, jeżeli komuś pomogłem to proszę o kliknięcie "pomógł". Z góry dziękuję i pozdrawiam!
[ Dodano: 2010-05-09, 12:18 ]
"miałem"
[ Dodano: 2010-05-09, 12:21 ]
Aha, jeżeli komuś pomogłem to proszę o kliknięcie "pomógł". Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Mercedes W210 2,7 CDI, 2001 r. Elegance/Kombi.
- scigany8801
- Posty: 195
- Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co prawda jako przykład BMW, ale system ATE bliźniaczy jak w W210. Całkiem przydatne, zwłaszcza dla tych którzy proszą o zdjęcia. Enjoy:
http://www.youtube.com/watch?v=ociR9IIsSe4
http://www.youtube.com/watch?v=ociR9IIsSe4
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
To jest od MB:scigany8801 pisze:Co prawda jako przykład BMW, ale system ATE bliźniaczy jak w W210. Całkiem przydatne, zwłaszcza dla tych którzy proszą o zdjęcia. Enjoy:
http://www.youtube.com/watch?v=ociR9IIsSe4
http://www.youtube.com/watch?v=K_sUeWnEPJc
I niezastąpiony "miszcz". Pan Bergsma from USA:
http://www.youtube.com/watch?v=9vbJX1ML ... 3MgxEII%3D
Jak ktoś bezmyślnie dolał do pełna przy zużytych tarczach/klockach to faktycznie trzeba kontrolować.avandgarde pisze:Zapomniałes jeszcze napisac o odessaniu płynu hamulcowego z zbiorniczka.Pponieważ przy cofaniu cylinderka płyn nie zawsze mieści sie w zbiorniczku.
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
-Nie synku.... to Diesel.....
- scigany8801
- Posty: 195
- Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Widziałem to, ale tam już jest inny system. Chodziło mi o przykład na zwykłym, 1-tłokowym, pływającym zacisku - takim, jaki jest opisywany powyżej.qoompel pisze:To jest od MB:
On się tylko "napokazywał"qoompel pisze:I niezastąpiony "miszcz". Pan Bergsma from USA:
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
avandgarde pisze:dk77, Zapomniałes jeszcze napisac o odessaniu płynu hamulcowego z zbiorniczka.Pponieważ przy cofaniu cylinderka płyn nie zawsze mieści sie w zbiorniczku.
nie wiem jak w MB ale innych markach cofanie tłoczka równa się z odkręceniem odpowietrznika zacisku, żeby uniknąć uszkodzenia pompy abs, kiedy cofacie tłoczek na odkręconym odpowietrzniku, nadmiar płynu zleci właśnie tym odpowietrznikiem.
pzdr Kamil_01
- scigany8801
- Posty: 195
- Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Może w jakikolwiek sposób poniższe fotki komuś się przydadzą.
Złożyłem hamulce na zestawie TRW. Klocki TRW z nową mieszanką COTEC - zanim dotrą się do połowy, mają różne struktury i mieszanki okładzin. W praktyce bardzo pylą, ale hamulec twardy i nie piszczą.
Nie zapomnijcie o imbusie 7" i dobrej szczotce drucianej.
Dobrze też mieć pastę miedziową.
Złożyłem hamulce na zestawie TRW. Klocki TRW z nową mieszanką COTEC - zanim dotrą się do połowy, mają różne struktury i mieszanki okładzin. W praktyce bardzo pylą, ale hamulec twardy i nie piszczą.
Nie zapomnijcie o imbusie 7" i dobrej szczotce drucianej.
Dobrze też mieć pastę miedziową.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2012, o 23:49 przez scigany8801, łącznie zmieniany 4 razy.
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
Tez zakładałem TRW ,faktycznie pylą ale nie piszcząscigany8801 pisze:Złożyłem hamulce na zestawie TRW. Klocki TRW z nową mieszanką COTEC - zanim dotrą się do połowy, mają różne struktury i mieszanki okładzin. W praktyce bardzo pylą.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
- Tokarszczak1981
- Posty: 334
- Rejestracja: 8 paź 2011, o 12:15
- Lokalizacja: Legionowo
- scigany8801
- Posty: 195
- Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kamil_01 pisze:Kolego ścigany8801 czy mógłbyś napisać jakiej firmy kupiłeś tarcze?
Jak wyżej. Tarcze i klocki TRWscigany8801 pisze:Złożyłem hamulce na zestawie TRW
Co do odsysania płynu ze zbiorniczka - jedynie go odkręciłem - tłoki bez problemu schowały się w zacisku.
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości