Wymiana klocków z tyłu

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: fabek, elspasoo, avandgarde, kichcio

WoKds
Posty: 6
Rejestracja: 9 mar 2009, o 21:40
Lokalizacja: BYdgoszcz

Wymiana klocków z tyłu

Post autor: WoKds » 10 sie 2009, o 13:38

W jaki sposób wymienia się klocki hamulcowe z tyłu na jeden bolec w sedanie 97'.
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3571
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew » 10 sie 2009, o 14:10

Witam.

1. zdjemij kolo
2. odkręć zacisk - 2 śruby
3. wybij bolec i wyjmij klocki
4. wciśnij tłoczki (ja wkładam stary kolcek i kluczem typu szwed dociskam tłoczki)
5. wkładasz nowe klocki i wbijasz nowy bolec

Później składasz resztę.

pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
fabek
Administrator
Posty: 9730
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek » 10 sie 2009, o 17:02

przenioslem.

[ Dodano: 2009-08-10, 17:02 ]
wasiliew, dzieki za opis.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
avandgarde
Moderator
Posty: 4700
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde » 10 sie 2009, o 18:47

wasiliew pisze:Witam.

1. zdjemij kolo
2. odkręć zacisk - 2 śruby
3. wybij bolec i wyjmij klocki
4. wciśnij tłoczki (ja wkładam stary kolcek i kluczem typu szwed dociskam tłoczki)
5. wkładasz nowe klocki i wbijasz nowy bolec

Później składasz resztę.

pozdr
Pytanko ? Po co odkręcać zacisk?. :?: :?: :?:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 5/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2020
WIS Standalone- WIN 7 i XP 5/2020
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3571
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew » 10 sie 2009, o 20:54

fabek pisze:wasiliew, dzieki za opis
Nie ma sprawy.
avandgarde pisze:Pytanko ? Po co odkręcać zacisk?.
No a jak wyjmiesz klocki z zacisku, jak będzie on na tarczy? Jak nie zdejmiesz to Ci klocki nie wyjdą.

pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
avandgarde
Moderator
Posty: 4700
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde » 10 sie 2009, o 22:01

wasiliew pisze:
fabek pisze:wasiliew, dzieki za opis
Nie ma sprawy.
avandgarde pisze:Pytanko ? Po co odkręcać zacisk?.
No a jak wyjmiesz klocki z zacisku, jak będzie on na tarczy? Jak nie zdejmiesz to Ci klocki nie wyjdą.

pozdr
Przeciesz po wyjęciu bolca wysuwasz je do góry bez ściągania zacisku.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 5/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2020
WIS Standalone- WIN 7 i XP 5/2020
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3571
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew » 10 sie 2009, o 23:46

avandgarde pisze:Przeciesz po wyjęciu bolca wysuwasz je do góry bez ściągania zacisku.
Aż spojrzałem do "Sam naprawiam" i muszę przyznać Ci rację :mrgreen: A ja ściągałem cały zacisk :oops:

avandgarde, a bez ściągania zacisku jak wepchnąć tłoczki?

pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
bogdan11
VIP
Posty: 313
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 09:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bogdan11 » 11 sie 2009, o 00:01

Zanim kupiłem przyrząd do wciskania klocków /YATO/ parę złotych a jaka wygoda, to wciskałem poprzez stary klocek płaskownikiem lub dużym śrubokrętem.
[w210 300td]
Awatar użytkownika
avandgarde
Moderator
Posty: 4700
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde » 11 sie 2009, o 20:48

wasiliew pisze:
avandgarde pisze:Przeciesz po wyjęciu bolca wysuwasz je do góry bez ściągania zacisku.
Aż spojrzałem do "Sam naprawiam" i muszę przyznać Ci rację :mrgreen: A ja ściągałem cały zacisk :oops:

avandgarde, a bez ściągania zacisku jak wepchnąć tłoczki?

pozdr
Możesz czonkiem od młotka,albo kołeczkiem. :mrgreen:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 5/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2020
WIS Standalone- WIN 7 i XP 5/2020
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
ADAM 12
Posty: 98
Rejestracja: 18 lis 2008, o 22:52
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ADAM 12 » 27 paź 2009, o 21:17

Dobry sposób to gwintownik i śruba.Działa jak sprzęt YATO :-D Jest jeszcze metoda na dwie "łyżki lub breszki" JAk kto woli.
WDBJF55F5TJ011439
Awatar użytkownika
lobuz007
Posty: 32
Rejestracja: 5 mar 2010, o 17:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lobuz007 » 6 mar 2010, o 15:28

Witam
Mogłby ktoś opisac mniej wiecej wymiane klocków na przód (lepiej więcej :) )
Dla większości pewnie śmieszna sprawa (moze dla mnie tez) ale jeszcze nie wymienialem, i jak bym sie zabral to chcialbym miec jakis plan.. zeby nie bylo niespodzianek i auto nie stalo rozgrzebane :)
Tu na forum nie doszukalem się specjalnie takiego tematu..
Na wszelki wypadek - jest to E220 , `97r Classic
Dzieki, pozdrawiam
Awatar użytkownika
michal55yh
VIP
Posty: 697
Rejestracja: 2 mar 2008, o 20:38
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: michal55yh » 6 mar 2010, o 16:49

Ściągnij sobie książkę Sam naprawiam KLIK i na stronie 156 jest wszystko opisane. Jest tam potrzebny klucz do gniazd sześciokątnych, taki dłuższy, ale nie kosztuje dużo, parę złotych, zwykła krótka nasadka tam nie wejdzie.
Ex Mercedes W210 E270 CDI.
Fajne to było auto...
Awatar użytkownika
lobuz007
Posty: 32
Rejestracja: 5 mar 2010, o 17:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: lobuz007 » 6 mar 2010, o 17:12

dzieki..
Mam maly warsztacik, troche kluczy i narzedzi, ale rozumiem ze bez tego klucza ani rusz?
romek61
Doradca VIP
Posty: 1125
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 » 6 mar 2010, o 17:28

lobuz007 pisze:troche kluczy i narzedzi, ale rozumiem ze bez tego klucza ani rusz?
Masz nasadki imbusowe to bez problemu sobie poradzisz :->
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
michal55yh
VIP
Posty: 697
Rejestracja: 2 mar 2008, o 20:38
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: michal55yh » 6 mar 2010, o 20:46

Ja właśnie miałem tą nasadkę ale krótką i nie weszła do końca, przez co nie dało się śruby odkręcić. Zakupiłem chyba za 5zł taką nasadkę, tyle że większą i bez problemu wszystko można było odkręcić. Oprócz tej nasadki dłuższej nic więcej nie potrzebne (analogicznie jeszcze klucz do nasadki :mrgreen: )
Ex Mercedes W210 E270 CDI.
Fajne to było auto...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość