Przełącznik zespolony
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Przełącznik zespolony
Mam okulara 96r i padł przełacznik zespolony przy kierownicy.
Juz zorientowałem sie że jest ich podobno pare modeli.
Czy ktoś po VIN mógłby podac mi numer części do mojej sztuki ?
WDB2100351A298243
No i jak go wymienić ? Trzeba zdejmować kierownice ?
Z góry bardzo dziekuje za pomoc.
Juz zorientowałem sie że jest ich podobno pare modeli.
Czy ktoś po VIN mógłby podac mi numer części do mojej sztuki ?
WDB2100351A298243
No i jak go wymienić ? Trzeba zdejmować kierownice ?
Z góry bardzo dziekuje za pomoc.
W210 18-11-1996r (807 AEJ 06/1/M/X)
E200 benzyna 136KM ELEGANCE sedan
Silnik: 111942 10 030778
Skrzynia biegów: 717417 07 165380
Kolor: 189 szmaragdowy czarny
VIN: WDB2100351A298243
Norbert "Noru" - Kielce
gsm 24h: 602-605-801
E200 benzyna 136KM ELEGANCE sedan
Silnik: 111942 10 030778
Skrzynia biegów: 717417 07 165380
Kolor: 189 szmaragdowy czarny
VIN: WDB2100351A298243
Norbert "Noru" - Kielce
gsm 24h: 602-605-801
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Noru tak trzeba zdjac kierownice ale nie martw sie nie jest to az tak straszna rzecz sam nie dalej jak 4dni temu wymienialem ten przełacznik:) Postaram Ci sie pomoc:)
1.Ustaw kola w linni prostej co za tym idzie i kierownice :-D
2.WYJMIJ KLUCZYK ZE STACYJKI!!!
3.UPEWNIJ SIE ,ZE PATRZ NR2:)
4.na "tyle"kierownicy znajdziesz dwa otwory jeden po prawej drugi po lewej stronie znajduja sie tam dwa torxy nie pamietam dokładnie rozmiaru najlepiej dojdziesz tam torxem "L"
5.po odkreceniu zdejmiesz poduszke delikatnie ja odchyl i wyczep kostke z poduszki
6.odepnij dwa przewody od klaksonu górna czesc kierownicy
7.Teraz potrzebny Ci bedzie klucz ampul(imbus 10-ten pamietam 8-) i ktos do pomocy kto bedzie trzymal kierownice w czasie jej odkrecania
8.to co zobaczysz to tasma:)jesli dobrze ustawiles samochod (kier. i kola w linni)to przez dwa otwory bedziesz mogl wykrecic dwie srubki gwiazdkowe (po odkreceniu pamietaj zeby nie krecic tasma!)
9.i juz widzisz jaki masz przełacznik trzyma sie na trzech srubach dalej napewno dasz sobie rade:) podpowiem tylko,ze nie które mozna wypiac tuz za przełacznikiem inne natomiast trzeba wypiac"pod deska" troche wiecej rozbierania i trzeba sledzic wiazke:) wierze,ze dasz sobie rade Powodzenia!
P.S. skladasz wszystko w odwrotnej kolejnosci i najwazniejsze zawsze dobieraj odpowiednie narzedzia!! bo z prostej wymiany która zajmuje ok 20min moze zrobic sie problem i masa narwów
1.Ustaw kola w linni prostej co za tym idzie i kierownice :-D
2.WYJMIJ KLUCZYK ZE STACYJKI!!!
3.UPEWNIJ SIE ,ZE PATRZ NR2:)
4.na "tyle"kierownicy znajdziesz dwa otwory jeden po prawej drugi po lewej stronie znajduja sie tam dwa torxy nie pamietam dokładnie rozmiaru najlepiej dojdziesz tam torxem "L"
5.po odkreceniu zdejmiesz poduszke delikatnie ja odchyl i wyczep kostke z poduszki
6.odepnij dwa przewody od klaksonu górna czesc kierownicy
7.Teraz potrzebny Ci bedzie klucz ampul(imbus 10-ten pamietam 8-) i ktos do pomocy kto bedzie trzymal kierownice w czasie jej odkrecania
8.to co zobaczysz to tasma:)jesli dobrze ustawiles samochod (kier. i kola w linni)to przez dwa otwory bedziesz mogl wykrecic dwie srubki gwiazdkowe (po odkreceniu pamietaj zeby nie krecic tasma!)
9.i juz widzisz jaki masz przełacznik trzyma sie na trzech srubach dalej napewno dasz sobie rade:) podpowiem tylko,ze nie które mozna wypiac tuz za przełacznikiem inne natomiast trzeba wypiac"pod deska" troche wiecej rozbierania i trzeba sledzic wiazke:) wierze,ze dasz sobie rade Powodzenia!
P.S. skladasz wszystko w odwrotnej kolejnosci i najwazniejsze zawsze dobieraj odpowiednie narzedzia!! bo z prostej wymiany która zajmuje ok 20min moze zrobic sie problem i masa narwów
BMW E21 1,6l-81r.
BMW E23 2,8l-85r.
WDB124 2,6l Aut-89r.
WDB210 2,2dAut-96r.
BMW E23 2,8l-85r.
WDB124 2,6l Aut-89r.
WDB210 2,2dAut-96r.
Odkopuje temat, dziś rozbierałem przełacznik i zrobiłem kilka zdjęć żeby ktoś kto ma z nim jakiś problem, wiedział czego może się spodziewać (niestety, wpadłem na to żeby zrobić zdjecia, jak już wszystko rozebrałem, wyczysciłem,i zacżałem składac-dlatego nei jest to pełne)
Przedwszystkim odkręcamy kierownice- świetny tutorial zrobił Fabek, ja go w pewnym sensie jedynie uzupełniam
viewtopic.php?t=2576
Jak już przełacznik będziemy mieć na wierzchu, rozwiercamy piny (są zaznaczone w kółkach)
Rozdzielamy obudowę na dwie części, w czasie rozdzielania wypadnie nam element który jest na górze zdjęcia, czyścimy wszystkie styki, te które nas interesują są w kółkach, po czyszczeniu osadzamy element który nam wypadł (są 4 ząbki-nie ma problemu) i zakłądamy górną część, można sprawdzić przewodność kabli omomierzem, być może któryś ma jakieś przetarcie
Po złożeniu możemy przełącznik skręcić, niestety ciezko znaleść odpowiednie nity, ja zrobiłem to w ten sposób, dłuższe śruby w niczym nie przeszkadzajć i eleganco wgryzają się w aluminiowy element. trzyma bez problemu!
Edit: zdjęcia się dublują dlatego że nie umiem ich wstawić bezpośrednio pod tekst, ja naprawiałęm w ten sposób "blinde" (chwilowe długie światła) i wszystko gra
Zdjęcia robione telefonem wiec i jakość niepowala. Mam nadzieję ze się przyda
Przedwszystkim odkręcamy kierownice- świetny tutorial zrobił Fabek, ja go w pewnym sensie jedynie uzupełniam
viewtopic.php?t=2576
Jak już przełacznik będziemy mieć na wierzchu, rozwiercamy piny (są zaznaczone w kółkach)
Rozdzielamy obudowę na dwie części, w czasie rozdzielania wypadnie nam element który jest na górze zdjęcia, czyścimy wszystkie styki, te które nas interesują są w kółkach, po czyszczeniu osadzamy element który nam wypadł (są 4 ząbki-nie ma problemu) i zakłądamy górną część, można sprawdzić przewodność kabli omomierzem, być może któryś ma jakieś przetarcie
Po złożeniu możemy przełącznik skręcić, niestety ciezko znaleść odpowiednie nity, ja zrobiłem to w ten sposób, dłuższe śruby w niczym nie przeszkadzajć i eleganco wgryzają się w aluminiowy element. trzyma bez problemu!
Edit: zdjęcia się dublują dlatego że nie umiem ich wstawić bezpośrednio pod tekst, ja naprawiałęm w ten sposób "blinde" (chwilowe długie światła) i wszystko gra
Zdjęcia robione telefonem wiec i jakość niepowala. Mam nadzieję ze się przyda
E220 2,2D 97"Avantgarde Postanowienie na ten rok- wypowiadam się tylko merytorycznie...no chyba że tamat wymaga strzelenia offtopa:)
Wkładamy opornik 3 Ohmy w żółtą wtyczkę (widoczną po zdjęciu kierownicy) i nie boimy się o błędy AIR BAG :-D ;-)
E290TD/'96 Avantgarde- ręczna skrzynka
Nie płakałem 11 września 2001 i o 21:37 też nie.
Piszę poprawnie po polsku.
Nie płakałem 11 września 2001 i o 21:37 też nie.
Piszę poprawnie po polsku.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 sty 2009, o 11:41
- Lokalizacja: siemianowice sl
No ale nie ma potrzeby, wystarczy zrobić to co napisałem ( nie robiłem tego okazjonalnie) i nic Ci się nie zaświeci. :-Pdariustaxi pisze:ja bym jednak odłączył akumulator,ja nie odłączyłem i mi świecił AIR BAG
E290TD/'96 Avantgarde- ręczna skrzynka
Nie płakałem 11 września 2001 i o 21:37 też nie.
Piszę poprawnie po polsku.
Nie płakałem 11 września 2001 i o 21:37 też nie.
Piszę poprawnie po polsku.
marlonn, Nie wszystkie przełączniki są nitowane, są też na wcisk. ;-)
E290TD/'96 Avantgarde- ręczna skrzynka
Nie płakałem 11 września 2001 i o 21:37 też nie.
Piszę poprawnie po polsku.
Nie płakałem 11 września 2001 i o 21:37 też nie.
Piszę poprawnie po polsku.
- Bandit120080
- Posty: 1160
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 15:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Cześć Wszystkim!
Odebrałem samochód od mechanika i ... przełącznik zespolony jest s.....y, on twierdzi, że tak już było ale to inna historia i nie ten temat. Otóż cały przełącznik dość luźno lata w każdym kierunku, kierunki, wycieraczki działają ale blokuje się na długich światłach i wypada taka mała zaślepka. Przypuszczam, że będzie do wymiany, w związku z tym proszę Was o pomoc potrzebuję numer części bo przypuszczam, że jest kilka rodzajów. Oto mój Vin: WDB2100041A056909 2.2D Classic 1996. Z góry dziękuję nie chcę tego dwa razy rozbierać.
[ Dodano: 2011-09-21, 21:44 ]
Czy nikt nie jest w stanie mi pomóc :-(
Odebrałem samochód od mechanika i ... przełącznik zespolony jest s.....y, on twierdzi, że tak już było ale to inna historia i nie ten temat. Otóż cały przełącznik dość luźno lata w każdym kierunku, kierunki, wycieraczki działają ale blokuje się na długich światłach i wypada taka mała zaślepka. Przypuszczam, że będzie do wymiany, w związku z tym proszę Was o pomoc potrzebuję numer części bo przypuszczam, że jest kilka rodzajów. Oto mój Vin: WDB2100041A056909 2.2D Classic 1996. Z góry dziękuję nie chcę tego dwa razy rozbierać.
[ Dodano: 2011-09-21, 21:44 ]
Czy nikt nie jest w stanie mi pomóc :-(
W210 E220 Sedan
VW Jetta VI 2.0 TDI
Skoda Fabia Monte Carlo
Suzuki Bandit GSF 1200N
BMW R1200C
SHL M11W
VW Jetta VI 2.0 TDI
Skoda Fabia Monte Carlo
Suzuki Bandit GSF 1200N
BMW R1200C
SHL M11W
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
- Bandit120080
- Posty: 1160
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 15:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Na Allegro jest sprzęt z tym numerem za 120zł. W serwisie prawdopodobnie 4 razy tyle.avandgarde pisze:A 210 540 01 44 . ;-)
Allegro: http://allegro.pl/przelacznik-swiatel-m ... 96544.html
208 545 00 10
Ten nr chyba stosowany jest zamiennie?
- Bandit120080
- Posty: 1160
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 15:53
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości