Naprawa przełącznika zespolonego
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Naprawa przełącznika zespolonego
popsul mi sie kierunek prawy, czasem dzialal, czasem nie. uzywka kolo od 100zl do 200zl, ale po co mam przeplacac :-D a wiec do dziela:
1. odlaczamy akumulator, unikniemy bledu SRS po odlaczeniu poduszki powietrznej.
2. kola prostujemy i wyciagamy kluczyk.
3. odkrecamy 2 sruby z tylu kierownicy typu torx.
4. odlaczamy poduszke powietrzna i klakson.
5. odkrecamy kierownice kluczem typu imbus 10, moze byc przydatna rurka - mocno dokrecone.
6. odkrecamy 2 srubki krzyzakiem spirale od puduszek (uwaga zeby sie nie przekrecila, zabezpieczamy tasma klejaca).
7. odkrecamy 3 srubki krzyzakiem mocujace przelacznik zespolony i tempomat.
8. wysuwamy przelacznik zespolony, jest przylutowany na stale, takze cala operacje trzeba wykonac w samochodzie.
9. usuwamy 4 malutkie nity srubokretem, ktore lacza przelacznik zespolony w calosc.
10. czyscimy styki, np. srubokretem plaskim.
11. skladamy przelacznik, zamiast nitow zastosowalem malutkie wkrety.
12. wykonujemy odwrotnie czynnosci w kolejnosci od 8 do 1 ;-)
to wszystko w zasadzie, przelacznik dziala jak nowy, styki byly zasniedziale, wrecz zaweglone. gdzies w serwisie slyszalem, ze przelacznik zespolony jest nienaprawialny :-D a tu prosze..
1. odlaczamy akumulator, unikniemy bledu SRS po odlaczeniu poduszki powietrznej.
2. kola prostujemy i wyciagamy kluczyk.
3. odkrecamy 2 sruby z tylu kierownicy typu torx.
4. odlaczamy poduszke powietrzna i klakson.
5. odkrecamy kierownice kluczem typu imbus 10, moze byc przydatna rurka - mocno dokrecone.
6. odkrecamy 2 srubki krzyzakiem spirale od puduszek (uwaga zeby sie nie przekrecila, zabezpieczamy tasma klejaca).
7. odkrecamy 3 srubki krzyzakiem mocujace przelacznik zespolony i tempomat.
8. wysuwamy przelacznik zespolony, jest przylutowany na stale, takze cala operacje trzeba wykonac w samochodzie.
9. usuwamy 4 malutkie nity srubokretem, ktore lacza przelacznik zespolony w calosc.
10. czyscimy styki, np. srubokretem plaskim.
11. skladamy przelacznik, zamiast nitow zastosowalem malutkie wkrety.
12. wykonujemy odwrotnie czynnosci w kolejnosci od 8 do 1 ;-)
to wszystko w zasadzie, przelacznik dziala jak nowy, styki byly zasniedziale, wrecz zaweglone. gdzies w serwisie slyszalem, ze przelacznik zespolony jest nienaprawialny :-D a tu prosze..
- Załączniki
-
- image006.jpg (94.97 KiB) Przejrzano 14350 razy
-
- image005.jpg (136.67 KiB) Przejrzano 14346 razy
-
- image004.jpg (120.28 KiB) Przejrzano 14325 razy
-
- image003.jpg (125.49 KiB) Przejrzano 14330 razy
-
- image002.jpg (120.08 KiB) Przejrzano 14316 razy
-
- image001.jpg (116.64 KiB) Przejrzano 14318 razy
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości