SZYBKIE PYTANIE - SZYBKA ODPOWIEDŹ
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
jarofr, na pewno mają inne.. tak samo jak 3.0 i 3.0 TD
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Witam.
Mam do Was kilka pytań:
Mianowicie zapałał mi się błąd EPC po gwałtownym dodaniu gazu, więc czytając [forum] zacząłem od początku:
1. Diagnostyka - niestety jedyny warsztat który robił to w okolicy, nie miał od kilkudziesięciu godzin prądu ze względu na awarię i podpiął się jedynym komputerem jaki miał, który pobierał prąd z gniazda samochodu. Niestety skończyły się też papier do wydruków więc nie podam dokładnych kodów błędów, ale za to dostałem drugą diagnostykę gratis (o tym później)
- wyskoczył błąd doładowania, czujnik położenia "geja" gazu, świeca na 1 cylindrze, problem z hamulcami ( błąd który wskazywał na to, że kończą się okładziny w tłumaczeniu z angielska - chociaż podłączony komputer nie widział problemów z klockami.. ) oraz standard - el. dogrzewanie silnika..
2. Zabrałem się za problemy następująco:
- wymiana kompletu uszczelek turbiny - bo widziałem że podciekał z niej olej jak wcześniej wymieniałem przewody czujnika podciśnienia.
- w turbinie było odrobinę oleju, ale po wymianie oleju - po przejechaniu 11.000 km nie musiałem dolać ani grama
- następnie wyjęcie i czyszczenie kolektora dolotowego, oraz egr, mogę wstawić zdjęcia przed i po czyszczeniu, ale nie mam z całego zabiegu...i nie bardzo wiem jak je wstawić - czyszczenie przy pomocy dimera oraz sprayu do czyszczenia hamulców (nie pamiętam nazwy firmy), urządzenia kuchennego do mycia butelek i myjką ciśnieniową z wodą podgrzaną do 110 stopni.
- wyjęcie i czyszczenie intercoolera - podobnie jak wyżej, oraz czyszczenie przewodów
- przy okazji wydmuchanie chłodnic z syfu który leciał niemiłosiernie, ale skoro był dostęp...
- napotkanie baraniny - ktoś związał cięgiełko poruszające klapkami, tak aby były otwarte zawsze na 100%, silniczek chodził lekko, po zdjęciu "czarnego żelbetonu" wszystko podłączone jak być powinno, poza tym że 2 z 6 klapek były lekko ułamane (pytanie czy może mieć to jakiś negatywny wpływ na działanie "wszystkiego"? klapki chodzą lekko, beż najmniejszych oporów, nie zacina się nic na powrocie, chodzi płynnie, więc nasuwa się pytanie kolejne - czy może to wskazywać na uszkodzenie silniczka/nastawnika klap?
pytanie kolejne - czy da się go wymienić bez ponownego ściągania całego kolektora lub czy da się to sprawdzić przed złożeniem całości?
Jutro skończę składać całość, więc uzupełnię, ale proszę o wskazówki bo to wszystko trwa, a praca jest dość trudna.....i nie spodziewałem się że aż tak brudna...
Pozdrawiam
P.S
Pozdrawiam wszystkich co pisali że doloty nie trzeba czyścić w innych postach... gratuluje galarety w silniku...
P.S. 2 Jak temat tu nie pasuje to proszę o przeniesienie, jestem nowy
Edytowano:
P.S. 3 - świeca żarowa pierwszego cylindra wymieniona bezproblemowo, więc pytanie czy wymiana jednej świecy nie odbije się na reszcie świec?
P.S.4 - Filtr powietrza wymieniony na nowy w pierwszej kolejności.. (i tu pytanie jako laika - czy ułamane pokrętło do resetowania stanu zabrudzenia filtra może mieć coś współnego z przepłymowierzem?)
P.S.5 - nie czyściłem nic w bloku silnika poza tym co dało się "wyciągnąć" delikatnie paluchem i papierem... podobno jakby coś "odpadło" to mogło by pogiąć inne elementy...
Mam do Was kilka pytań:
Mianowicie zapałał mi się błąd EPC po gwałtownym dodaniu gazu, więc czytając [forum] zacząłem od początku:
1. Diagnostyka - niestety jedyny warsztat który robił to w okolicy, nie miał od kilkudziesięciu godzin prądu ze względu na awarię i podpiął się jedynym komputerem jaki miał, który pobierał prąd z gniazda samochodu. Niestety skończyły się też papier do wydruków więc nie podam dokładnych kodów błędów, ale za to dostałem drugą diagnostykę gratis (o tym później)
- wyskoczył błąd doładowania, czujnik położenia "geja" gazu, świeca na 1 cylindrze, problem z hamulcami ( błąd który wskazywał na to, że kończą się okładziny w tłumaczeniu z angielska - chociaż podłączony komputer nie widział problemów z klockami.. ) oraz standard - el. dogrzewanie silnika..
2. Zabrałem się za problemy następująco:
- wymiana kompletu uszczelek turbiny - bo widziałem że podciekał z niej olej jak wcześniej wymieniałem przewody czujnika podciśnienia.
- w turbinie było odrobinę oleju, ale po wymianie oleju - po przejechaniu 11.000 km nie musiałem dolać ani grama
- następnie wyjęcie i czyszczenie kolektora dolotowego, oraz egr, mogę wstawić zdjęcia przed i po czyszczeniu, ale nie mam z całego zabiegu...i nie bardzo wiem jak je wstawić - czyszczenie przy pomocy dimera oraz sprayu do czyszczenia hamulców (nie pamiętam nazwy firmy), urządzenia kuchennego do mycia butelek i myjką ciśnieniową z wodą podgrzaną do 110 stopni.
- wyjęcie i czyszczenie intercoolera - podobnie jak wyżej, oraz czyszczenie przewodów
- przy okazji wydmuchanie chłodnic z syfu który leciał niemiłosiernie, ale skoro był dostęp...
- napotkanie baraniny - ktoś związał cięgiełko poruszające klapkami, tak aby były otwarte zawsze na 100%, silniczek chodził lekko, po zdjęciu "czarnego żelbetonu" wszystko podłączone jak być powinno, poza tym że 2 z 6 klapek były lekko ułamane (pytanie czy może mieć to jakiś negatywny wpływ na działanie "wszystkiego"? klapki chodzą lekko, beż najmniejszych oporów, nie zacina się nic na powrocie, chodzi płynnie, więc nasuwa się pytanie kolejne - czy może to wskazywać na uszkodzenie silniczka/nastawnika klap?
pytanie kolejne - czy da się go wymienić bez ponownego ściągania całego kolektora lub czy da się to sprawdzić przed złożeniem całości?
Jutro skończę składać całość, więc uzupełnię, ale proszę o wskazówki bo to wszystko trwa, a praca jest dość trudna.....i nie spodziewałem się że aż tak brudna...
Pozdrawiam
P.S
Pozdrawiam wszystkich co pisali że doloty nie trzeba czyścić w innych postach... gratuluje galarety w silniku...
P.S. 2 Jak temat tu nie pasuje to proszę o przeniesienie, jestem nowy
Edytowano:
P.S. 3 - świeca żarowa pierwszego cylindra wymieniona bezproblemowo, więc pytanie czy wymiana jednej świecy nie odbije się na reszcie świec?
P.S.4 - Filtr powietrza wymieniony na nowy w pierwszej kolejności.. (i tu pytanie jako laika - czy ułamane pokrętło do resetowania stanu zabrudzenia filtra może mieć coś współnego z przepłymowierzem?)
P.S.5 - nie czyściłem nic w bloku silnika poza tym co dało się "wyciągnąć" delikatnie paluchem i papierem... podobno jakby coś "odpadło" to mogło by pogiąć inne elementy...
Ostatnio zmieniony 5 mar 2015, o 23:28 przez SSS, łącznie zmieniany 1 raz.
W210, 320 CDI 00' (Avantgarde)
Z zasady to jest tak że wszystko się kiedyś kończySSS pisze:P.S. 3 - świeca żarowa pierwszego cylindra wymieniona bezproblemowo, więc pytanie czy wymiana jednej świecy nie odbije się na reszcie świec?
Tak jest i ze świecami. Padła jedna może paść następna. Miałem ten sam problem latem padła mi jedna świeca ale co tam lato przejeżdżę ( miałem ten sam dylemat co Ty ).Niestety po paru miesiącach padła następna i wymieniłem od razu wszystkie.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
Dzięki, poczekam na resztę. Świeca którą wymieniałem była firmy Beru, stwierdzono że oryginalna, była posmarowana pastą i wyszła lekko. Słyszałem, bądź czytałem, że fabrycznie wychodziły "niesmarowane", więc ta pewnie była zmieniana w serwisie, zobaczymy jak będzie dalej, w każdym razie silnik w największych mrozach tej zimy palił bez większych oporów.kakadu pisze:Z zasady to jest tak że wszystko się kiedyś kończySSS pisze:P.S. 3 - świeca żarowa pierwszego cylindra wymieniona bezproblemowo, więc pytanie czy wymiana jednej świecy nie odbije się na reszcie świec?
Tak jest i ze świecami. Padła jedna może paść następna. Miałem ten sam problem latem padła mi jedna świeca ale co tam lato przejeżdżę ( miałem ten sam dylemat co Ty ).Niestety po paru miesiącach padła następna i wymieniłem od razu wszystkie.
W210, 320 CDI 00' (Avantgarde)
n
Fido spokojnie wchodzi normalny męski turystyczny na kołach 28
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
Koledzy który to jest 6 cylinder , patrząc na silnik po otwarciu maski ? wyskoczył mi błąd o gubieniu iskry wiec chce wymienić świece i cewkę, ale nie wiem , który to cylinder 6 ?
Moje Oczko
viewtopic.php?t=14827
Calineczka (Ex)
viewtopic.php?t=13899
Xenia (cytryna)
viewtopic.php?t=15403
AX (najlepiej wydane 300 ojro)
viewtopic.php?t=21051
viewtopic.php?t=14827
Calineczka (Ex)
viewtopic.php?t=13899
Xenia (cytryna)
viewtopic.php?t=15403
AX (najlepiej wydane 300 ojro)
viewtopic.php?t=21051
sorry za moze glupie pytanie ale....
1 - po lewej , pierwszy od chlodnicy
2- po prawej, pierwszy od chlodnicy
czyli 6 to ostatni po prawej str , blizej szyby ?
1 - po lewej , pierwszy od chlodnicy
2- po prawej, pierwszy od chlodnicy
czyli 6 to ostatni po prawej str , blizej szyby ?
Moje Oczko
viewtopic.php?t=14827
Calineczka (Ex)
viewtopic.php?t=13899
Xenia (cytryna)
viewtopic.php?t=15403
AX (najlepiej wydane 300 ojro)
viewtopic.php?t=21051
viewtopic.php?t=14827
Calineczka (Ex)
viewtopic.php?t=13899
Xenia (cytryna)
viewtopic.php?t=15403
AX (najlepiej wydane 300 ojro)
viewtopic.php?t=21051
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości