Czyszczenie zaworu EGR 320 CDi

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

pepe7110 pisze:Zgadzam się z tym co napisał kolega Noc, jeden z niewielu powodów dla których warto mieszkać w "RFN" tzn drogi i prędkości z którymi można je pokonywać ale nie o tym temat wiec się już nie rozpisuje . Ostatnie pytanie: czy nie czyszczenie tego zaworu może w jakiś sposób wpłynąć na żywotność silnika?
Ma i to duże ten "syf" z zaworu potrafi się oderwać i wlecieć pod zawór ssący lub do cylindra.
Jest niestety twardy.Efekt można sobie wyobrazić i czasem się z nim spotykam.Głowica do roboty.Dlatego zalecam gonienie pająków z rury wydechowej co pewien czas.
Oczywiście na prostej drodze bez "misi".Można też po północy zrobić drift lub smażenie gumek. :hyhy:
U mnie kilku gości "Mituwisi" robi to o 23:30, wtedy misie podobno mają zmianę wachty. :rotfl:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Nie polecaj bo zostaniesz bez pracy, a tak to kasa leci :D
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

No dobra, a co do przedmuchania, rozumiem że trzeba go przytrzymać na większych obrotach czy po prostu dać większą prędkość przelotową? U mnie jest mały problem bo kogut na magnesie się tylko do 160 trzyma :/
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Jesli to zrobisz na nizszym biegu a wyzszych obrotach to wyjdzie na to samo. W UK nazywaja to "italian tuning" i ja siebie robie to co jakichs miesiac jako ze na codzien jezdze jak 65latek a nie khmmmm22 latek.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Tu nie potrzeba kosmicznych prędkości.Wystarczy na porządnie zagrzanym silniku przelecieć się 120 przez kilka minut.
Oczywiście ten opis dotyczy autostrad RFN.(To tak na wszelki wypadek) gdyby ktoś chciał po osiedlu. :rotfl:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

A ja wpadłem na inny pomysł, postanowiłem kupić na allegro używany kolektor z gwarancją rozruchową :] Porządnie go wyczyściłem - wygląda jak nowy :hyhy:

Stary zdemontuję z EGRem i chłodniczką spalin. Potem to rozmontuję, wyczyszczę i złożę na nowym kolektorze.

Zakładam, że papranina zajmie mi popołudnie :P

.........

Jak skończę to wtedy "pojadę do RFN przegonić pająki" :rotfl:
.........
01.05
Demontaż kolektora zajął półtorej godziny.
Niestety uszczelka chłodnicy spalin (gumowy oring cieczy chłodzącej na dole) rozsypał się przy demontażu (czekam do jutra żeby zamówić)
Miało być szybko i sprawnie, ale nie wyszło...

natomiast jeżeli chodzi o EGR i kolektor, to powiem tak : MIAZGA (egr zafajdany jak na foto w pierwszym poście, w kolektorze klapki chodziły, ale tunel przed nimi był zalepiony smołą :wstyd: ) ciekaw jestem jak auto zachowa się po złożeniu :hyhy:
.........
deszcz pada, burza...

macie kilka fotek
Załączniki
brudny kolektor
brudny kolektor
czysty kolektor
czysty kolektor
auto rozbabrane: polerka kloszy, wymiana chłodnicy klimy, naprawa wentylatora klimy, kolektor, egr, chłodniczka spalin out
auto rozbabrane: polerka kloszy, wymiana chłodnicy klimy, naprawa wentylatora klimy, kolektor, egr, chłodniczka spalin out
egr
egr
silver5
Posty: 133
Rejestracja: 1 kwie 2010, o 16:55
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: silver5 »

A ja miałem zaślepiony egr i teraz zmieniłem na inny wyczyszczony i wyczyszczony kolektor a dalej mi rzuca autem więc chyba wrócę do zaślepienia jedyny minus maks 110km/h pod górę na obwodnicy :( przepływomierz wymieniony i teraz mechanik mi mówi że może to od sprzęgła.
WDB2100071B496129
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Od sprzęgła ? świeć mu panie
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

rewelacja, wszystko super, OK, ale maks 110 km/h :rotfl:

silver5, gdybyś czytał uważnie forum, wyczytał byś, że zaślepienie EGRa w silniku CDi powoduje problemy, trzeba by rozwiązać problem.

[ Dodano: 2012-05-10, 11:02 ]
przy okazji czyszczenia kolektora mam do Was pytanie, jak czyścić kanały dolotowe w głowicy bo wiadomo, że tez będą zawalone, odkurzaczem i na sucho ?
silver5
Posty: 133
Rejestracja: 1 kwie 2010, o 16:55
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: silver5 »

ZGi
nie mam pojęcia co się z nim stało a bylem u 2 roznych mechanikow od mercedesow z nim i wszedzie inne diagnozy po podlaczeniu kompa i wyjdzie ze musze caly silnik wymienic i kazdy czujnik:
1. wymieniłem przepływomierz na nowy - nie pomogło
2. wymieniłem jakis czujnik na listwie nie pomoglo
3. zostal zaslepiony egr - pomoglo
4. wymienilem egr na uzywany - odslepienie egr powrot problemow jeszcze gorzej niz bylo na poczatku bo juz 2 razy mi zgasl jak wyjezdzalem z garazu pozatym jak zatrzymam sie pod swiatlami to obroty mocno skacza i leci znow dym czarny, w przedziale 0-40km/h to sa takie dziwne zgrzyty w silniku ze musze jeszcze mocniej depnac zeby sie wszystko ustabilizowalo chociaz wczoraj to nawet przy 80km/h zaczely sie zgrzyty jak przez chwile nie dostawal czegos silnik a na sluch to brzmi podobnie do tego jakby jechal na rowerze i Ci lancuch spadl i z powrotem sie ulozyl po 1 obrocie tylko ze tutaj sa z 3 takie trzaski.
Ktos ma jakis pomysl - moze Noc spotkales sie z czyms podobnym?
WDB2100071B496129
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

Wydaje mi się, że potrzebujesz naprawdę kumatego diagnosty, odczyt/kasowanie błędów to nie wszystko.
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

silver5, a sprawdzałeś czy element wykonawczy egr (siłownik podciśnieniowy/gruszka) w ogóle działa ?
w jaki sposób "zaślepiono EGR" tylko wyłączenie sterowania, czy program lub rezystorki?
masz manual, czy automat ??

ZGijak czekałem na swój EGR, kanały w kolektorze wypolerowałem włókniną stalową i wyciorem z pastą polerską

jeżeli chodzi o głowicę - to narzędzie miałem śmieszne - łyżeczka deserowa - mała cienka łyżeczka z długą rączką -zagiąłem to trochę mocniej i wygrzebałem wszystko do czego miałem dostęp, potem preparat do czyszczenia gaźników i wycior, a na koniec dużo preparatu + wydmuchiwanie sprężonym powietrzem

w środku może nie błyszczało jak w kolektorze, ale trzonki zaworów i ściany były bez nagarów

samochód po złożeniu dymił na postoju jeszcze przez 30 minut

na koniec konkluzja

nie oczekujcie (jak ja) że będzie niesamowity przyrost mocy :oczami:
w moim przypadku, zniknął efekt "strzału" przyśpieszenia - wcześniej było tak że wciskałem gaz, przez chwilę nic się nie działo a potem bum i jazda

teraz auto z miejsca reaguje na wciśnięcie gazu, spalanie na 100km spadło o litr, ale teraz tez jest nieco cieplej więc nie wiem czy to akurat zasługa czyszczenia
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

To i ja w końcu jestem po czyszczeniu kolektora. Czas mniej niż 5 godz. Musze powiedzieć, że jestem zaskoczony, mimo że EGR był zawalony jak na fotce w pierwszym poście to kolektor wyglądał całkiem nieźle (foto załączniku). Może to dlatego że jest większa średnica kanałów niż w EGRze, Za to EGR już był trochę zawolony na nowo a minęło od czyszczenia 10 tyś km.
Wrażenia z jady minimalnie lepiej, ale praktycznie nie odczuwalnie. Może dlatego, że nie było takiej masakry z nim.
Załączniki
IMAG0008.jpg
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

ZGi, Kolektor się czyści po 100 tys. a nie po 1000. :)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

avandgarde pisze:ZGi, Kolektor się czyści po 100 tys. a nie po 1000. :)
nie kumam, a kto czyści po 1000?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości