Usunięcie nieszczelności misy oleju 2,2D
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Usunięcie nieszczelności misy oleju 2,2D
W sobotę postanowiłem posiedzieć trochę przy samochodzie i m.in. sprawdzić jak zima wpłynęła na niezabezpieczone jeszcze podwozie.
Po zdjęciu osłon silnika moją uwagę zwróciła kropla oleju sącząca się pomiędzy miską oleju a obudową skrzyni. W misce jest otwór zaślepiony plastikowym dekielkiem-wyjąłem go i widać że w środku wszystko jest zaolejone. Nie wiem czy tarcza sprzęgła również, ale podwoziłem ostatnio mechanika i zwrócił uwagę, że są zbyt wysokie obroty jak na prędkość jazdy - sugerowałoby to że olej jednak dostał się na tarczę.
W SN W210 są podane momenty dokręcenia śrub na misce, ustawiłem na kluczu i ku mojemu zdziwieniu 4~5 śrub mógłbym palcami dokręcić.
Za 500km mam termin wymiany oleju. W sam naprawiam instrukcja wyjęcia miski olejowej przekracza moje możliwości warsztatowe (nie mam jak unieść silnika).
Pytanie 1. Czy jest możliwość wyjęcia miski lub opuszczenia jej na tyle aby można było wymienić uszczelkę bez konieczności unoszenia jednostki napędowej tudzież nie opisanej w książce operacji opuszczenia mechanizmu kierowniczego.
Należałoby też sprawdzić stan sprzęgła, w książce wszystko jasno opisane-myślę, że nie miałbym z tym problemu.
Pytanie 2. Czy wystarczy odtłuścić tarczę sprzęgła pręparatem do tarcz hamulcowych, czy koniecznie nowa (w książce jest wymienić na nową, ale...)?
Czy mogę napotkać jakieś trudności, macie rady, wskazówki?
Po zdjęciu osłon silnika moją uwagę zwróciła kropla oleju sącząca się pomiędzy miską oleju a obudową skrzyni. W misce jest otwór zaślepiony plastikowym dekielkiem-wyjąłem go i widać że w środku wszystko jest zaolejone. Nie wiem czy tarcza sprzęgła również, ale podwoziłem ostatnio mechanika i zwrócił uwagę, że są zbyt wysokie obroty jak na prędkość jazdy - sugerowałoby to że olej jednak dostał się na tarczę.
W SN W210 są podane momenty dokręcenia śrub na misce, ustawiłem na kluczu i ku mojemu zdziwieniu 4~5 śrub mógłbym palcami dokręcić.
Za 500km mam termin wymiany oleju. W sam naprawiam instrukcja wyjęcia miski olejowej przekracza moje możliwości warsztatowe (nie mam jak unieść silnika).
Pytanie 1. Czy jest możliwość wyjęcia miski lub opuszczenia jej na tyle aby można było wymienić uszczelkę bez konieczności unoszenia jednostki napędowej tudzież nie opisanej w książce operacji opuszczenia mechanizmu kierowniczego.
Należałoby też sprawdzić stan sprzęgła, w książce wszystko jasno opisane-myślę, że nie miałbym z tym problemu.
Pytanie 2. Czy wystarczy odtłuścić tarczę sprzęgła pręparatem do tarcz hamulcowych, czy koniecznie nowa (w książce jest wymienić na nową, ale...)?
Czy mogę napotkać jakieś trudności, macie rady, wskazówki?
Zazwyczaj cieknie z uszczelniacza wału korbowego.Pussey pisze:pomiędzy miską oleju a obudową skrzyni.
NiePussey pisze:Pytanie 1
Jak już zdejmiesz skrzynię biegów, zobaczysz w jakim stanie jest tarcza sprzęgła i wtedy zdecydujesz czy jest do wymiany. Również wtedy ocenisz z którego miejsca wycieka olej.Pussey pisze:Pytanie 2
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
melduje posłusznie zakończenie działań bojowych w obszarze silnika/skrzyni biegów.
tak jak podejrzewałem, masakra ze śrubami mocującymi michę - widać drgania robią swoje - obecnie wszystkie pozabezpieczałem loctit'em, uszczelka miski nowa.
silnik uniosłem na pasach za 24zł (...) umocowanych do sufitu-strach jak cholera - nie zrobię tego nigdy więcej.
przy okazji poznałem odpowiedź na "pytanie 1" :mrgreen:
-sprzęgło jest w dobrej kondycji,
-reszta uszczelnień też,
-wymieniłem pasek wieloklinowy,
-nasmarowałem kiwaczek, teraz popiskiwanie słychać z pompy wody (dżizes) :-o
-wymieniłem przewody paliwowe,
-uszczelniłem czujnik temp./jakości oleju,
-zmieniłem wszystkie filtry,
-wymieniony olej silnikowy i płyn chłodniczy,
-wyczyściłem kolektor dolotowy i zaślepiłem EGR
-po zdjęciu plastikowej osłony silnika zauważyłem, że w 3 i 4 kielichu mam do połowy nawalone oleju, okazało się że rurka doprowadzająca spaliny z EGR do poszczególnych kanałów dolotowych jest zapchana mieszaniną sadzy i oleju, więc olej z odstojnika wypływał na pierwszym łączeniu,
-wymieniłem łączniki stabilizatora,
-wypolerowałem pokrywę głowicy cylindrów,
-ogólne pucu pucu :-P :-P
tak jak podejrzewałem, masakra ze śrubami mocującymi michę - widać drgania robią swoje - obecnie wszystkie pozabezpieczałem loctit'em, uszczelka miski nowa.
silnik uniosłem na pasach za 24zł (...) umocowanych do sufitu-strach jak cholera - nie zrobię tego nigdy więcej.
przy okazji poznałem odpowiedź na "pytanie 1" :mrgreen:
-sprzęgło jest w dobrej kondycji,
-reszta uszczelnień też,
-wymieniłem pasek wieloklinowy,
-nasmarowałem kiwaczek, teraz popiskiwanie słychać z pompy wody (dżizes) :-o
-wymieniłem przewody paliwowe,
-uszczelniłem czujnik temp./jakości oleju,
-zmieniłem wszystkie filtry,
-wymieniony olej silnikowy i płyn chłodniczy,
-wyczyściłem kolektor dolotowy i zaślepiłem EGR
-po zdjęciu plastikowej osłony silnika zauważyłem, że w 3 i 4 kielichu mam do połowy nawalone oleju, okazało się że rurka doprowadzająca spaliny z EGR do poszczególnych kanałów dolotowych jest zapchana mieszaniną sadzy i oleju, więc olej z odstojnika wypływał na pierwszym łączeniu,
-wymieniłem łączniki stabilizatora,
-wypolerowałem pokrywę głowicy cylindrów,
-ogólne pucu pucu :-P :-P
- DirtyHarry
- Posty: 708
- Rejestracja: 5 wrz 2010, o 15:36
- Lokalizacja: Rybnik
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 25 gości