Tuning silnika W208 CLK320 3,2 Benzyna
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Tuning silnika W208 CLK320 3,2 Benzyna
Witam wszystkich użytkowników forum,
Jestem nowy na forum W210 natomiast posiadam W208 z silnikiem benzynowym 3,2 V6 (112.940). Zastanawia mnie czy są jakieś możliwości zwiększenia momentu obrotowego silnika oraz jaki maksymalny moment obrotowy wytrzyma skrzynia automatyczna montowana w tych CLK (722.6..)
Pozdrawiam,
Michał
Jestem nowy na forum W210 natomiast posiadam W208 z silnikiem benzynowym 3,2 V6 (112.940). Zastanawia mnie czy są jakieś możliwości zwiększenia momentu obrotowego silnika oraz jaki maksymalny moment obrotowy wytrzyma skrzynia automatyczna montowana w tych CLK (722.6..)
Pozdrawiam,
Michał
Re: Tuning silnika W208 CLK320 3,2 Benzyna
Jeśli nie bierzemy od razu pod uwagę swap'u to chyba tylko (z sensownych) kompresor. Tuning N/A to potwornie droga zabawa. Bo zakładam, że przyrosty rzędu 10-15Nm Cie nie interesują skoro pytasz o skrzynię.
Ale nie licz na dające sensowny przyrost i bezawaryjność rozwiązania za mniej niż równowartość zadbanego W208 z tym silnikiem.
Ostatecznie turbo, ale to V więc sensownie jest włożyć dwie turbiny co komplikuje układ i powoduje wzrost ceny. Wszystko wysterować jakąś świnką i znów duża kasa.
Co do skrzyni to te mocniejsze (skrzynie są niby takie same ale te z mocniejszych wersji mają więcej tarczek) to z E430 czy 320CDI wytrzyma podobno grubo ponad 580Nm. Z tym, że jak masz fundusze to żaden problem bo w USA robią te skrzynie na 1000Nm i więcej więc technologia jest dostępna.
Ale podsumowując - jeśli liczysz na coś ponad wspomniane 10-15Nm które ugrasz chip'em (mocy też pewnie góra 20KM) to poniżej 10000zł nie ma co zaczynać, a to już taki budżet że lepiej sprzedać to co masz i kupić 430 albo choć dawcę i przełożyć wszystko (np. jeśli masz zdrową i dobrą budę, choć to nie będzie P&P).
btw. pierwszy post powinien być w dziale przywitań.....
Ale nie licz na dające sensowny przyrost i bezawaryjność rozwiązania za mniej niż równowartość zadbanego W208 z tym silnikiem.
Ostatecznie turbo, ale to V więc sensownie jest włożyć dwie turbiny co komplikuje układ i powoduje wzrost ceny. Wszystko wysterować jakąś świnką i znów duża kasa.
Co do skrzyni to te mocniejsze (skrzynie są niby takie same ale te z mocniejszych wersji mają więcej tarczek) to z E430 czy 320CDI wytrzyma podobno grubo ponad 580Nm. Z tym, że jak masz fundusze to żaden problem bo w USA robią te skrzynie na 1000Nm i więcej więc technologia jest dostępna.
Ale podsumowując - jeśli liczysz na coś ponad wspomniane 10-15Nm które ugrasz chip'em (mocy też pewnie góra 20KM) to poniżej 10000zł nie ma co zaczynać, a to już taki budżet że lepiej sprzedać to co masz i kupić 430 albo choć dawcę i przełożyć wszystko (np. jeśli masz zdrową i dobrą budę, choć to nie będzie P&P).
btw. pierwszy post powinien być w dziale przywitań.....
Re: Tuning silnika W208 CLK320 3,2 Benzyna
rr6 dziekuje za wyczerpującą odpowiedź i nakreślenie kilku istotnych szczegółów.
Faktycznie temat mało opłacalny, lepiej poszukać mocniejszej wersji a ten pozostawić jako obiekt muzealny w dobrym stanie
Pozdrawiam
Faktycznie temat mało opłacalny, lepiej poszukać mocniejszej wersji a ten pozostawić jako obiekt muzealny w dobrym stanie
Pozdrawiam
Re: Tuning silnika W208 CLK320 3,2 Benzyna
Usuniecie EGR i drugiej pary katalizatorów ( tej bliżej tłumika końcowego)
Świece irydowe, przewody zapłonowe typu wire woud
Kolektory wydechowe 3-1 ( jeśli się zmieszczą )
Polerowanie głowic i zaworów ( przy okazji wymiany uszczelki po głowicą )
Na końcu chiptuning.
Skrzynia 722.6 5G-Tronic(W5A330) wytrzyma przeciążenie do +40% - źródło Kleemann i Ofgear.
Świece irydowe, przewody zapłonowe typu wire woud
Kolektory wydechowe 3-1 ( jeśli się zmieszczą )
Polerowanie głowic i zaworów ( przy okazji wymiany uszczelki po głowicą )
Na końcu chiptuning.
Skrzynia 722.6 5G-Tronic(W5A330) wytrzyma przeciążenie do +40% - źródło Kleemann i Ofgear.
- kompressor
- Posty: 527
- Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
- Lokalizacja: Okolice Goleniowa
Re: Tuning silnika W208 CLK320 3,2 Benzyna
Kleemann robił kity, czasami można trafić na ebay- cały kolektor z kompressorem i sterownik silnika, dla bardziej zasobnych pare innych dodatków.
S280 4 Matik
Re: Tuning silnika W208 CLK320 3,2 Benzyna
Kolega Sanon robił modyfikacje
http://www.w210.pl/zrob-to-sam-f39/czys ... 8-s15.html
napisał miedzy innymi:
"..ostatni pomiar to 253KM.."
oraz
"...przespawany i większy łapacz powietrza.
Teraz zaciąga powietrze z wlotów zderzaka i zamiast średnicy 70mm ma teraz
otwor o srednicy 140mm, dzieki czemu nie tworzy sie tak duze podcisnienie w
puszce. ... Walki z układem wydechowym tez już było sporo, jak bym miał to
wszystko opisac w jednym poscie to powstalo by piekne wypracowanie."
Szukając dalej znalazłem temat: "Chip tuning"
http://www.w210.pl/viewtopic.php?f=15&t ... KM#p239207
"Na wiosne wybieram sie do Lodzi robic program do mojej 320'ki bo jest do
osiagniecia nawet 242KM"
Czy wie ktoś jak te modyfikacje były wykonane przez Sanon'a ?
http://www.w210.pl/zrob-to-sam-f39/czys ... 8-s15.html
napisał miedzy innymi:
"..ostatni pomiar to 253KM.."
oraz
"...przespawany i większy łapacz powietrza.
Teraz zaciąga powietrze z wlotów zderzaka i zamiast średnicy 70mm ma teraz
otwor o srednicy 140mm, dzieki czemu nie tworzy sie tak duze podcisnienie w
puszce. ... Walki z układem wydechowym tez już było sporo, jak bym miał to
wszystko opisac w jednym poscie to powstalo by piekne wypracowanie."
Szukając dalej znalazłem temat: "Chip tuning"
http://www.w210.pl/viewtopic.php?f=15&t ... KM#p239207
"Na wiosne wybieram sie do Lodzi robic program do mojej 320'ki bo jest do
osiagniecia nawet 242KM"
Czy wie ktoś jak te modyfikacje były wykonane przez Sanon'a ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości