300 TD CHIP TUNING !!

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

I bardzo dobrze robisz. Ja też mam lekką manię doprowadzania auta do stanu prefekcyjno-fabrycznego. Też czasami wydaję pieniądze ponad stan, i to nie z powodu że jakaś część jest zużyta ale z powodu takiego że jeśli wymienie na nowe to będzie lepiej. Obecnie zbieram informacje na temat wyciszania wnętrza auta. Mimo że W210 są dość przyzwoicie wyciszone to jeśli istnieje możliwość polepszenia tego to ja to chcę robić.Oczywiście wszystko w granicach zdrowego rozsądku. Silnik doprowadziłem już do niemal fabryki, we wnętrzu brakuje mi grzanej tylnej kanapy (to później), ewentualnie zostanie mi w przyszłym roku zainteresowanie się blacharką.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
dlugi111
Posty: 998
Rejestracja: 14 cze 2010, o 22:46
Lokalizacja: Zamość Warszawa

Post autor: dlugi111 »

Leszek304 pisze:Też czasami wydaję pieniądze ponad stan, i to nie z powodu że jakaś część jest zużyta ale z powodu takiego że jeśli wymienie na nowe to będzie lepiej.

Piekne slowa a juz myslalem ze jestem sam ;) niektórzy tego nie rozumieją.. glupi lancuch i napinacz praktycznie nikt tego nie robi..

Leszek304 pisze:I bardzo dobrze robisz. Ja też mam lekką manię doprowadzania auta do stanu prefekcyjno-fabrycznego. Też czasami wydaję pieniądze ponad stan, i to nie z powodu że jakaś część jest zużyta ale z powodu takiego że jeśli wymienie na nowe to będzie lepiej. Obecnie zbieram informacje na temat wyciszania wnętrza auta. Mimo że W210 są dość przyzwoicie wyciszone to jeśli istnieje możliwość polepszenia tego to ja to chcę robić.Oczywiście wszystko w granicach zdrowego rozsądku. Silnik doprowadziłem już do niemal fabryki, we wnętrzu brakuje mi grzanej tylnej kanapy (to później), ewentualnie zostanie mi w przyszłym roku zainteresowanie się blacharką.

ja juz wygluszalem:P robilem to filcem :) kupilem z alledrogo dobry efekt :P

podeslij pare fotek zerkne jak Twoja dama wyglada musi miec wzorowe wyposazenie :)
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
Obrazek
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632

W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

W kwestii wygłuszenia planuje tak:
- podwozie wyłożyć Bollem lub Wurth, jest to preparat zabezpieczający i antykorozyjny, ma również cechę wygłuszającą(wg opinii i producenta). Na pewno zabezpieczę nim podwozie i jeśli się sprawdzi wygłuszająco to pokryje nim również nadkola od wewnątrz (wyciszenie opon, kamyczków itp)
- na boczki drzwi dołożyć maty butylowe
- wnękę koła zapasowego i spód bagażnika wyłożyć matami bitumicznymi
- tylna półka od spodu mata filcowe
Zestaw nagłośnienia mam Bose więc wypadałoby abym dał tym głośnikom szansę wykazania się :)
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
dlugi111
Posty: 998
Rejestracja: 14 cze 2010, o 22:46
Lokalizacja: Zamość Warszawa

Post autor: dlugi111 »

OK Panowie nadeszła wiekopomna chwila :D zaraz wam przedstawie długo oczekiwaną modyfikacje :P miało być w lecie wyszło w "zimie" teoretycznie bo śniegu nie widać :) zrobiłem chipsa w firmie TUNE UP w Gdańsku tak jak sobie postanowiłem :) było parę rzeczy których mnie zaskoczyło np. wynik z hamowni 167 koni... ale ogólnie wrażenia bardzo miłe i pozytywne :P jeżeli chodzi o wynik to do dzisiaj nie wiem czy to wina przepływomierza czy po prostu jest taka rozbieżność na hamowniach.. jeden z pracowników powiedział ze ich hamowania zawsze pokazuje mniej o jakieś 5 koników od innych w mieście, jeżeli chodzi o moment to wyszedł tak samo. najlepsza alternatywą wydaje się pojechać na tą samą hamownie gdzie bylem wcześniej czyli do mastersa i sprawdzić to jeszcze raz, będę musiał tak zrobić :) jeżeli chodzi o samą modyfikacje czekałem na miejscu jakieś 4 - 5 h bo główny tuner musiał się troszkę nagłowić znalazł 8 czy 10 programów w sofcie i trzeba było wszystko przerabiać każdy jeden po kolei.. dokładnie nie wiem o co chodzi najlepiej by było jakby się on wypowiedział :) mówił ze będzie obserwował ten temacik :P wrażenia bezcenne elastyka silnika wzrosła, fajnie się zachowuje na trasie :) ale powiem wam szczerze ze przez ten czas zdążyłem już się przyzwyczaić do tej mocy i momentu chciałbym więcej :P tylko skrzynia nie pozwala.. oczywiście turbo nie jest wysilone w 100% także wynik mógłby być lepszy tylko ta skrzynia... silnik chodzi tak samo jak chodził nic głośniej także panowie bez obawy, dymienie można powiedzieć brak.. wywaliłem katalizator i turbo fajnie gwiżdże :D a i przy wciśnięciu do deski wydaje się być agresywniejszy dźwięk naprawdę jest Spoko :) jeżeli macie jakieś pytania walić śmiało odpowiem :D zamieszczę parę linków żebyście sobie zerknęli :) jest ładny przyrost bo 36 koników także elegancko :) POZDRO







Hamownia Mastersa
http://w424.wrzuta.pl/obraz/8cZmfMFt91Y/dscn3167
http://w424.wrzuta.pl/obraz/47r3AlAfXmu/dscn3173

Hamownia Tune Up (zdjecie)
http://w126.wrzuta.pl/obraz/62CSjzeAiI8/dscn3337

Hamownia Tune Up (filmik po modyfikacji)
http://www.youtube.com/watch?v=QeCGL_tpf3s
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
Obrazek
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632

W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

dlugi moglbys podac proste porownanie przed i po bez linkowania?
O co chodzi ze skrzynia? Te same skrzynie sa montowane w E55 majace 350 kM, nawet jesli maja wzmocnione sprzegla, to ciagle ta sama skrzynia.
Ja mam elektroniczny wskaznik ktory monitoruje mi silnik w czasie pracy.
Poki co pokazal na zony 300ce 222 HP.
Oczywiscie mierzone elektronicznie, wiec z duzym bledem. Ale z drugiej strony ten sam miernik na 220HP benzyniaku nie pokazuje wiecej jak 100 HP.
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2054
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin

Post autor: bartek4334 »

Kajtek1, wydaje mi sie, ze chodzi tu o to, że skrzynia nie wytrzyma na dłuższą metę większego momentu obrotowego.

dlugi111, zarzucaj jakieś filmiki jak autko teraz lata, obserwuj spalanie :) Ile taka zabawa Cię kosztowała ?
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
dlugi111
Posty: 998
Rejestracja: 14 cze 2010, o 22:46
Lokalizacja: Zamość Warszawa

Post autor: dlugi111 »

kajtek kurde właśnie nie wiem jak to jest z tą skrzynia.. wydaje mi się ze sprzęgło hydrokinetyczne tego nie wytrzyma ale jeżeli chodzi o tryby w skrzyni itp powinny wytrzymać.. muszę się dowiedzieć co i jak bo jak mi padnie wkładam mocniejsza skrzynie albo sprzęgło właśnie nie wiem dokładnie o co Kaman... mógłby ktoś dać jakieś wskazówki ?? jeżeli chodzi o linki to pierwsze 2 linki sa z hamowni mastersa sama SERIA bez chipa, następny link jest z hamowni Tune Up (wykres) z SERI I MODYFIKACJI na jednej kartce :)
ostatni to film jak leci po modyfikacji na hamowni :)

[ Dodano: 2014-01-07, 20:09 ]
bartek4334 pisze: dlugi111, zarzucaj jakieś filmiki jak autko teraz lata, obserwuj spalanie :) Ile taka zabawa Cię kosztowała ?

Będę musiał nagrać jak teraz wzorowo lata :P jeżeli chodzi o spalanie to albo mniejsze albo takie samo dokładnie nie wiem bo mi pływak świruje :P przy duszeniu litr większe tak mi tuner powiedział :) jeżeli chodzi o cenę to dogaduj się z tunerem ale na pewno 1000 musisz szykować :P
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
Obrazek
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632

W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Ktos chyba Ci zalewa.
Anglicy i Niemcy uzywaja samochody z tymi skrzyniami do ciagniecia 2-tonowych kamperow przez Alpy.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 7 sty 2014, o 20:22 przez Kajtek1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

dlugi111 pisze:muszę się dowiedzieć co i jak bo jak mi padnie wkładam mocniejsza
Raczej nie masz sie o co martwić oryginalnie skrzynia 300td ma moment 330 u Ciebie po modach wyszło 360 tak że to nie jest nawet 10% więcej ,a skrzynia na bank jest robiona z zapasem.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

to realnie jakie jest przyspieszenie w sek od 0-100, w stosunku to standardu ?
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
dlugi111
Posty: 998
Rejestracja: 14 cze 2010, o 22:46
Lokalizacja: Zamość Warszawa

Post autor: dlugi111 »

merlin, jeżeli chodzi o przyspieszenie do 100 to naprawdę ciężko to stwierdzić bez profesjonalnych urządzeń ale myślę ze o ta sek się zmieniło bo czuć różnicę :) jest o wiele mocniejsza 3 z drugiej strony nie chodziło mi o samo przyspieszenie do 100 ale na przykład zapinam 4 i wale pod 200 śmiga aż milo :P i elastyka jest naprawdę fajna :)

kakadu, podobno ta skrzynia ma bardzo mały zakres bo do 340 nm...
Ostatnio zmieniony 11 lut 2014, o 20:09 przez dlugi111, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
Obrazek
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632

W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Te skrzynie maja juz ponad 15 lat i wiele samochodow juz przekroczylo 1/2 miliona km i ja nie slyszalem o tym aby skrzynia miala mechaniczne zuzycie,.
Elektronika na nich to inna historia.
Pele1
Posty: 101
Rejestracja: 3 sie 2013, o 16:23
Lokalizacja: Polska

Post autor: Pele1 »

Po-pierwsze GRATULACJE

Po-drugie GRATULACJE Pierwszego w Kraju w210 3.0Td z 203konmi. (Zakładam ze masz 208 koni bo sam pisałeś ze ich hamownia zaniża o 5 koni)

Co do zmian mam kilka pytań
-czy miałeś wpływ na wynik ??? ,czy po hamowaniu na przykład mogłeś poprosić o większy przyrost koni/Nm
-rozumiem ze przyspieszenie się zmieniło a jak z v-max???

Jeszcze raz gratulacje i czekam na film z jazdy autem.

Koszt 1000zł jest dość ciekawy :)
... Świat widziany za szyby Mercedesa jest lepszy...
VIN : WDB2102251A571900
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

elastycznosc silnika na automatycznej skrzyni ? :rotfl: cos nowego
Pussey
Posty: 1007
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey »

Pele, być może jest to pierwsze 203konne 3.0TD, ale w kraju jeździ wiele mocniejszych ;)

skrzynka fabrycznie znosi 330niuta, ale na jej żywot kierowca będzie miał największy wpływ
podstawa to świadome użytkowanie
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości