Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 21 lip 2018, o 04:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 cze 2018, o 18:31 
Offline

Dołączył(a): 1 cze 2018, o 21:24
Posty: 5
Mam pytanie czy w silniku 3.0d (bez turbo) 97r. da się zwiększyć moc ? Bo ogólnie słyszałem że średnio z podwyższaniem mocy w tych silnikach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 28 cze 2018, o 19:14 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1639
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 60
Macielos napisał(a):
Mam pytanie czy w silniku 3.0d (bez turbo) 97r. da się zwiększyć moc ? Bo ogólnie słyszałem że średnio z podwyższaniem mocy w tych silnikach.


Zwiększanie mocy w silniku wolnossącym (nie ważne czy w benzynie czy dieslu) to straszna mordęga. Szczególnie jeśli silnik ma wyjściowo dobre parametry. Zwiększyć moc bez ingerencji we wnętrze zawsze się da, ale przyrosty będą niezadowalające - może będzie je widać na hamowni, ale na drodze będą nieodczuwalne (chyba, że nastąpi efekt placebo w odbiorze zachowania auta).

Jak efekty mają być zadowalającego to będzie drogo i już taniej kupić cały silnik 3.0td z osprzętem i przełożyć (w przypadku W210 może być korzystniej kupić całe drugie auto....) Jest trochę wątków w necie o uturbianiu wolnossącego OM606 więc można próbować. Niektórzy eksperymentują z LPG w dieslu ale nie wiem czy w wolnossącym efekty będą coś warte.

Coś tam niby można pokombinować z dawką paliwa. Zabawa dolotem i wydechem prawie na pewno nie podniesie mocy tylko sprawi spadek momentu (albo przesunie go wyżej). Jedynym przypadkiem kiedy podnoszenie mocy w silniku wolnossącym jest tanie i skuteczne, to silniki celowo zdławione przez producenta (np. ze względów podatkowych). Jeśli nie zamierzasz robić tego w celach edukacyjnych/eksperymentalnych to wg mnie nie warto tego ruszać.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 28 cze 2018, o 19:56 
Offline

Dołączył(a): 1 cze 2018, o 21:24
Posty: 5
Dzięki za podpowiedź.
:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 30 cze 2018, o 07:57 
Offline

Dołączył(a): 1 cze 2018, o 21:24
Posty: 5
Szkoda zmieniać silnik bo ma przelatane 103000km.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 4 lip 2018, o 07:54 
Offline

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 12:38
Posty: 5254
Lokalizacja: CRA
Pochwały: 20
Zostawić, nic nie robić, kulać się tym co jest albo spróbować spieniężyć za dobre siano jeżeli przebieg ori jakiemuś kolekcjonerowi i poszukać zaturbionej fabrycznie wersji.
W przyp. wolnossących diesli często największe przyrosty mocy daje samo odmulenie silnika:
- nowe czyste filtry
- przesmarowanie ciężko pracującej linki sterowania gazu
- jakiś dodatek czyszczący w układ paliwowy
- i przegonienie na autostradzie.
Często po takim zabiegu auto odzyskuje sporo dawnego wigoru. Wszelkie mechaniczne próby dłubania wolnossącego diesla najczęściej kończą się efektem totalnie odwrotnym okraszonym Batorym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis laptopów