Wymiana wahaczy przednich górnych

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
bifil
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 30 lis 2008, o 14:19
Lokalizacja: Podkarpacie

Wymiana wahaczy przednich górnych

Post autor: bifil »

Witam,
Przedstawiona wymiana przednich górnych wahaczy dotyczy MB E200 Kompressor Kombi.

Nie można wymienić w tych typach MB samych sworzni lecz trzeba całe górne wahacze.
Zacząłem wymiane lewego górnego przedniego wahacza (od kierowcy).
RYSUNEK 1.
W tym celu należy odkręcić i odpiąć zbiornik na płyn do spryskiwaczy.
Nie dałem rady wyjąć całego bo trzeba by było odpinać rurki co wchodzą do środka a to nie ma sensu. Szkoda czasu.
Należy odpiąć od zbiornika kable elektryczne (zaznaczone na rys), ale najpierw ODPIĄŁEM AKUMULATOR, żeby mi jakiś błąd później nie wyskoczył.
A potem jeden wężyk (zaznaczone na rys.)
RYSUNEK 2 i 3
Teraz odkręcam jedną śrubkę i próbuję wyciągnąć zbiornik z zatrzasku który jest za zbiornikem.
Będzie trochę ciężko, ale cierpliwości.
Jak wyciągnę to kładę go tak jak na zdjęciu. Mam już wyłonione dojście do jednej strony śruby.
RYSUNEK 4
Teraz z drugiej strony. Nie trzeba nic odkręcać, tylko umiejętnie włożyć klucz na nakrętkę. (patrz zdjęcie)
RYSUNEK 5 i 6
I luzujemy śrubę.
Odkręcamy nakrętkę na sworzniu i wybijamy go (patrz zdjęcie).
RYSUNEK 7
Teraz odkręcamy długą śrubę, którą poluzowaliśmy i mamy wahacz na zewnatrz.
Montujemy nowy wahacz, czyli kolejność odwrotna. Długą śrubę dokręcamy jak auto będzie stało na ziemi. To jest WAŻNE!.
RYSUNEK 8
I mamy nowy wahacz założony


Teraz druga strona. Czyli prawa (od strony pasażera).

Na tej stronie musimy odkręcić skrzynkę z modułami, i filtr powietrza.
RYSUNEK 9
Nie zrobiłem zdjęć jak odkręcałem skrzynkę z modułami, podpowiem że są tam cztery śrubki, które oddzielają jedną połowę skrzynki od drugiej (skrzynka składa się z dwóch części).
Jak odkręcimy, to wyjmujemy kostkę (na rys) byśmy mogli podnieść część skrzynki do góry i podeprzeć kawałkiem drewna lub czymkolwiek zechcemy.
RYSUNEK 10
I mamy coś takiego.
RYSUNEK 11
Teraz mamy dojście do nakrętki.
RYSUNEK 12
Pozostaje nam teraz dojść do śruby.
Zdejmujemy pokrywę od filtra. Trochę ciężko się ściąga, ale nie tragicznie. Jak zdejmiemy pokrywkę to zabezpieczamy wlot powietrza by nie dostał się żaden syf.
RYSUNEK 13
Teraz odpinamy dolną część. Podpowiem że wypina się z gumowych zatrzasków (zaznaczone na rys). Nie ma żadnych śrub. Jak wypniemy to mamy coś takiego.
RYSUNEK 14
I dojście do śruby mamy odsłonięte.
Tak jak w pierwszym wahaczu…. Luzujemy śrubę, odkręcamy nakrętkę ze sworznia wahacza
RYSUNEK 15
i potem odkręcamy tą długą śrubę. Mamy wahacz na zewnątrz. Nowy montujemy w kolejności odwrotnej. Długą śrubę dokręcamy jak będzie autko stało NA ZIEMI!!!

Myślę że będzie to pomocny materiał.
Pozdrawiam.
Załączniki
RYSUNEK 1.JPG
RYSUNEK 2.JPG
RYSUNEK 3.JPG
RYSUNEK 4.JPG
RYSUNEK 5.JPG
RYSUNEK 6.JPG
RYSUNEK 7.JPG
RYSUNEK 8.JPG
RYSUNEK 9.JPG
RYSUNEK 10.JPG
RYSUNEK 11.JPG
RYSUNEK 12.JPG
RYSUNEK 13.JPG
RYSUNEK 14.JPG
RYSUNEK 15.JPG
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Jaki był powód wymiany tych wahaczy? Chodzi mi konkretnie o objawy.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
bifil
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 30 lis 2008, o 14:19
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: bifil »

miałem luz na sworzniu górnego wahacza. Samego sworznia się nie wymienia w tych autkach więc trzeba caly wahacz górny.
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

bifil pisze:miałem luz na sworzniu górnego wahacza. Samego sworznia się nie wymienia w tych autkach więc trzeba caly wahacz górny.
Ok, ale jakie były objawy auto np. pływało na boki przy większej prędkości . Pytam z ciekawości.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
barti
VIP
Posty: 367
Rejestracja: 22 cze 2008, o 11:10
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: barti »

ja wymienialem wahacz z przodu, poniewaz slychac bylo wyrazne stuki... po wymianie ok
Mondzio :D
Awatar użytkownika
bifil
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 30 lis 2008, o 14:19
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: bifil »

Nie pływało mi na boki chciaż ja nie czułem.... poprostu słychać było stuki, pojechałem sprawdzić zawieszenie za 15 zł i wyszło że mam do wymiany wahacz i luz na łożysku... Więc kupiłem wahacz za 200zł i łożysko za 140 albo 160zł i przy okazji wymieniłem filtr paliwa za 160 zł (zamiennik niemiecki bo oryginalny za 350zł) Pozdrawiam.
E200 Kompressor ELEGANCE 2001r
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Tak z ciekawości dla ludzi z okolic i samego Szczecina gostek na słonecznym osiedlu regeneruje te wachacze ,i tu uwaga!!! .Wytrzymują bardzo długo.Sprawdzone nie jednokrotnie.Dla zainteresowanych podaję namiary w polecanych warsztatach.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
Maniek_Wawa
Posty: 68
Rejestracja: 18 lip 2008, o 11:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maniek_Wawa »

bifil pisze:Nie pływało mi na boki chciaż ja nie czułem.... poprostu słychać było stuki, pojechałem sprawdzić zawieszenie za 15 zł i wyszło że mam do wymiany wahacz i luz na łożysku... Więc kupiłem wahacz za 200zł i łożysko za 140 albo 160zł i przy okazji wymieniłem filtr paliwa za 160 zł (zamiennik niemiecki bo oryginalny za 350zł) Pozdrawiam.
witam
jaka firma jest tego wahacza za 200zl?ile on teoretycznie wytrzymuje,wszyscy polecają mi lemfordera za 300zl
S210 2.2CDI
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

o regeneracji nie slyszalem chociaz gdy je wymienialem pierwsza moja mysla bylo pytanie dlaczego nie jest wymienny sam sworzen, bo tylko on sie wybija. zamontowalem TRW, juz sporo na nich jezdze i nic im sie nie dzieje. cena w ASO psychiczna za te wahacze.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Jaris
Posty: 164
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 05:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Jaris »

u mnie szarpie jak hamuje wiec tez muszę wymienić a mam punkt w którym kupuje wahacze po 100zł za sztukę i dają naprawdę rade sprawdzone już w nie jednym oczku
W210 2,2cdi cla......2000r
na chwałe COHORTY
(ikariam.pl)
Awatar użytkownika
adi469
Posty: 20
Rejestracja: 13 sie 2012, o 16:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: adi469 »

avandgarde pisze:Tak z ciekawości dla ludzi z okolic i samego Szczecina gostek na słonecznym osiedlu regeneruje te wachacze ,i tu uwaga!!! .Wytrzymują bardzo długo.Sprawdzone nie jednokrotnie.Dla zainteresowanych podaję namiary w polecanych warsztatach.
moge prosic dokladniejsze wspolrzedne na tym slonecznym? I jak cenowo to u niego wyglada?pozdr
Awatar użytkownika
zyzek
Posty: 747
Rejestracja: 4 gru 2011, o 20:31
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: zyzek »

panowie jakie wahacze polecacie , bo jest troche tego i nie wiem czy opłaca się kupić ten droższy bo ta część praktycznie się nie zużywa ...
W210 320CDI 1999 ELEGANCE
Obrazek
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

zyzek, skoro sie nie zużywa to w jakim celu wymieniasz ?
Awatar użytkownika
zyzek
Posty: 747
Rejestracja: 4 gru 2011, o 20:31
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: zyzek »

jak miałem serie było ok , obniżyłem na sportowe spreżyny i mi coś zaczeło w nim stukać :looka: okazało się że wyjeba*y jest :kwasny:
W210 320CDI 1999 ELEGANCE
Obrazek
buzka245
Posty: 2
Rejestracja: 1 cze 2011, o 12:22
Lokalizacja: HEL

Post autor: buzka245 »

bifil pisze:miałem luz na sworzniu górnego wahacza. Samego sworznia się nie wymienia w tych autkach więc trzeba caly wahacz górny.

pytanko mam a czy nie trzeba sprężyny zabezpieczyć ściągaczem ? nie wystrzeli mi po ściągnięciu wahacza?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości