Wymiana simeringu (uszczelniacza) w moście
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Wymiana simeringu (uszczelniacza) w moście
Witam.
W związku z tym, że 2 wątki na forum nie wyczerpują tematu wymiany simeringu półosi w naszych oczkach, pozwoliłem sobie wszystko połączyć w całość i zrelacjonować przebieg wymiany tego uszczelniacza.
Najpierw 2 pomocne tematy:
viewtopic.php?t=16230 -
oraz
viewtopic.php?t=2632
Niestety tak jak zostało napisane w jednym z nich - trzeba ściągać most, ale na szczęście całego wyjmować na zewnątrz nie trzeba (no chyba że ktoś woli dla wygody ). Potrzebna pomoc 2osoby oraz browarek na stresy
Część nr 71 - koszt w ASO max 30zł:
Od razu zaznaczę że wyjęty oryginał różni się od zamiennika a nawet oryginalnej części z ASO, ale pasuje wszystko jak trzeba FOTKA i FOTKA dla porównania .
KOLEJNOŚĆ DZIAŁAŃ:
1. Zlać olej z dyfra - zawór z prawej strony na dole od storny prawej półośki, klucz imbusowy duży jakiś) - od razu proponuję odczyścić i poluzować korek od wlewu, by nie wyszły kwiatki że będzie problem z jego odkręceniem
2. Odczyścić szczotką drucianą oraz odkręcić śruby od półośki kluczem torxem - 6 śrub, 2 półksiężycowe podkładki na każde 3 śruby, proponuję najpierw po 3śruby z każdej strony, później przetoczyć samochód i kolejne 3zdjąć.
3. Półośki podwiesić na drucikach.
4. Trzeba także zdjąć wydech (środkowa guma + tylna) i podeprzeć go aby spokojnie most opuścić.
5. W dyfrze z tyłu znajdują się 2 śruby trzymające go do belki (imbusowe) - luzujemy je ale nie wykręcamy.
6. Teraz zajmujemy się także trzecią, długa z podkładkami specjalnymi - z przodu od strony wału, skierowana jest w górę (imbus od dołu mniejszy od tamtego, na górze natomiast nakrętka 16stka klucz, bardzo ciasno tam i trudno go włożyć do zblokowania)
7. Poprzednie dwie duże odkręcamy zupełnie. Po tej operacji most jest wolny (lekki nie jest ). Można go opuścić i podeprzeć tak by wszystkie śruby od pokrywy były dostępne.
8. Pokrywa - odczyszczamy koniecznie śruby - 10 śrub, takie bardzo gęste gwiazdki, o małych ząbkach (w razie potrzeby przed robotą wystarczy przyjrzeć się pokrywie). FOTKA
9. Ściągamy pokrywę (dość lekko przykręcona), Szmata na resztki oleju się przyda.
10. Wewnątrz potrzeba zdjąć zabezpieczenie na wałku idącym do danej półośki - ciasno ale po małych kombinacjach wyjdzie bez problemu.
11. Wyciągamy wałek - naszym oczom ukazuje się SIMERING.FOTKA
12. Wyciągamy simering i odczyszczamy rozpuszczalnikiem wałek, okolice simeringu oraz leciutko nożykiem i papierem ściernym zeskrobujemy nagar z jego okolic oraz z pokrywy i dyfra w miejscu gdzie ona przylega.
13. Reszta w odwrotnej kolejności z tym tylko, że zakładając pokrywę należy przelecieć ją silikonem dla uszczelnienia (fabrycznie stosowany był klej) oraz przesmarować simering olejem przed założeniem, pamiętając o tym że by równo go wkładać ze wszystkich stron.
14. Na końcu wlewamy olej 75W-90 (bodajże 1,3 do 1,5L weszło) i po robocie. Trzeba jednak zaznaczyć że dedykowany to był 75W-85 STRONA MERCEDESA.
Koszt wymiany zamyka się w granicach 120zł (z piwem ) oraz dobrych kilku godzinach roboty, działając po raz pierwszy w tych okolicach.
W związku z tym, że 2 wątki na forum nie wyczerpują tematu wymiany simeringu półosi w naszych oczkach, pozwoliłem sobie wszystko połączyć w całość i zrelacjonować przebieg wymiany tego uszczelniacza.
Najpierw 2 pomocne tematy:
viewtopic.php?t=16230 -
oraz
viewtopic.php?t=2632
Niestety tak jak zostało napisane w jednym z nich - trzeba ściągać most, ale na szczęście całego wyjmować na zewnątrz nie trzeba (no chyba że ktoś woli dla wygody ). Potrzebna pomoc 2osoby oraz browarek na stresy
Część nr 71 - koszt w ASO max 30zł:
Od razu zaznaczę że wyjęty oryginał różni się od zamiennika a nawet oryginalnej części z ASO, ale pasuje wszystko jak trzeba FOTKA i FOTKA dla porównania .
KOLEJNOŚĆ DZIAŁAŃ:
1. Zlać olej z dyfra - zawór z prawej strony na dole od storny prawej półośki, klucz imbusowy duży jakiś) - od razu proponuję odczyścić i poluzować korek od wlewu, by nie wyszły kwiatki że będzie problem z jego odkręceniem
2. Odczyścić szczotką drucianą oraz odkręcić śruby od półośki kluczem torxem - 6 śrub, 2 półksiężycowe podkładki na każde 3 śruby, proponuję najpierw po 3śruby z każdej strony, później przetoczyć samochód i kolejne 3zdjąć.
3. Półośki podwiesić na drucikach.
4. Trzeba także zdjąć wydech (środkowa guma + tylna) i podeprzeć go aby spokojnie most opuścić.
5. W dyfrze z tyłu znajdują się 2 śruby trzymające go do belki (imbusowe) - luzujemy je ale nie wykręcamy.
6. Teraz zajmujemy się także trzecią, długa z podkładkami specjalnymi - z przodu od strony wału, skierowana jest w górę (imbus od dołu mniejszy od tamtego, na górze natomiast nakrętka 16stka klucz, bardzo ciasno tam i trudno go włożyć do zblokowania)
7. Poprzednie dwie duże odkręcamy zupełnie. Po tej operacji most jest wolny (lekki nie jest ). Można go opuścić i podeprzeć tak by wszystkie śruby od pokrywy były dostępne.
8. Pokrywa - odczyszczamy koniecznie śruby - 10 śrub, takie bardzo gęste gwiazdki, o małych ząbkach (w razie potrzeby przed robotą wystarczy przyjrzeć się pokrywie). FOTKA
9. Ściągamy pokrywę (dość lekko przykręcona), Szmata na resztki oleju się przyda.
10. Wewnątrz potrzeba zdjąć zabezpieczenie na wałku idącym do danej półośki - ciasno ale po małych kombinacjach wyjdzie bez problemu.
11. Wyciągamy wałek - naszym oczom ukazuje się SIMERING.FOTKA
12. Wyciągamy simering i odczyszczamy rozpuszczalnikiem wałek, okolice simeringu oraz leciutko nożykiem i papierem ściernym zeskrobujemy nagar z jego okolic oraz z pokrywy i dyfra w miejscu gdzie ona przylega.
13. Reszta w odwrotnej kolejności z tym tylko, że zakładając pokrywę należy przelecieć ją silikonem dla uszczelnienia (fabrycznie stosowany był klej) oraz przesmarować simering olejem przed założeniem, pamiętając o tym że by równo go wkładać ze wszystkich stron.
14. Na końcu wlewamy olej 75W-90 (bodajże 1,3 do 1,5L weszło) i po robocie. Trzeba jednak zaznaczyć że dedykowany to był 75W-85 STRONA MERCEDESA.
Koszt wymiany zamyka się w granicach 120zł (z piwem ) oraz dobrych kilku godzinach roboty, działając po raz pierwszy w tych okolicach.
- Załączniki
Jeśli pomogłem - kliknij POMÓGŁ, dziękuję.
W210 290TD 98r.
WDB2100171A610998
W210 290TD 98r.
WDB2100171A610998
- scigany8801
- Posty: 195
- Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ogółem nie ma co się przejmować, bo robota nie jest trudna, ale trzeba jednak trochę narzędzi. Tak naprawdę najgorsze jest dźwiganie oraz ustawianie tego mostu przy montażu (skubaniec ciężki) i wyciąganie zabezpieczenia w nim by wałek wyjąć (nie miałem specjalnych narzędzi do wyciągania tych zabezpieczeń, a miejsca za bardzo nie ma do pociągnięcia zawleczki). Dodatkowo samochód trochę postał rozebrany na kanale z powodu tego simeringu, ponieważ jak widać bardzo się różnił wizualnie od oryginału i szukałem takiego samego jak wyjęty. Aż dopiero w ASO powiedzieli, że na bank będzie ok wszystko, bo takie są w ich serwisach stosowane - po prostu je udoskonalili. Stąd pomyślałem że wrzucę innym fotorelację by oszczędzili sobie czasu i nerwów
Jeśli pomogłem - kliknij POMÓGŁ, dziękuję.
W210 290TD 98r.
WDB2100171A610998
W210 290TD 98r.
WDB2100171A610998
Tez klikam "pomogl", bo opis i fotorelacja znakomite
(choc most w mojej merc ma sie dobrze - naszczescie )
(choc most w mojej merc ma sie dobrze - naszczescie )
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Poluzowałem sobie wszystkie śruby, oprócz 2 z lewej połośki. Połamałem 2 klucze na nich, a łebki śrub się zjechały. Mam zamiar odkręcić dodatkowo wał i opuścić most przesuwając go do przodu, żeby półoś nie haczyła o wahacz.
Jak to nie zda egzaminu to przecinak i po łbach. Ehh....
Już się boję
[ Dodano: 2013-11-02, 22:21 ]
Zrobione. Dzięki za manuala.
Najwięcej problemów miałem przy śrubach trzymających most. Mało miejsca ze względu na pompę paliwa. Śruby od półosi bez problemów poszły dobrym torxem.
Jak to nie zda egzaminu to przecinak i po łbach. Ehh....
Już się boję
[ Dodano: 2013-11-02, 22:21 ]
Zrobione. Dzięki za manuala.
Najwięcej problemów miałem przy śrubach trzymających most. Mało miejsca ze względu na pompę paliwa. Śruby od półosi bez problemów poszły dobrym torxem.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Re: Wymiana simeringu (uszczelniacza) w moście
zapytanie typu jakim kluczem torx mam wykręcić śruby od osi w tylnym moście??? i gdzie go mogę kupić za odp dzięki
Z przodu gwiazda lepsza jazda
WDB2100351B047039
WDB2100351B047039
Re: Wymiana simeringu (uszczelniacza) w moście
takimi nasadkami torx powinieneś sobie poradzić:
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
WDB2100261A988449
Re: Wymiana simeringu (uszczelniacza) w moście
mam takie nasadki i 12 jest za małe a 14 trochę za duże i ma lekki luz i wogóle ciężko śruby ruszyć i pytanie do tych co już wymieniali uszczelniacz jakim kluczem wykręcaliście te śruby ?? zamówiłem oczkowe może lepiej będzie bo tam nie dosyć że mało miejsca to jeszcze guma przeszkadza. Mam auto po lifcie ale to chyba nie ma różnicy przed liftem czy po
Z przodu gwiazda lepsza jazda
WDB2100351B047039
WDB2100351B047039
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości