WYMIANA KIEROWNICY

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

bieniasu
Posty: 7
Rejestracja: 17 mar 2010, o 16:13
Lokalizacja: Gdańsk

WYMIANA KIEROWNICY

Post autor: bieniasu »

Witam serdecznie kolegów
W moim oczku mam zniszczoną kierownice i planuje dać do obszycia.
Czy będzie się to musiało wiązać z wizytą w ASO ( powtórne zaprogramowanie airbagu ) ?
Czy ktoś z was robił to w swoim autku ?
Pozdrawiam
Mercedes S210 E 2,7CDI Automat
WDB2102161B367158
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

1. odlacz akumulator.
2. odkrec torxami poduszke powietrzna.
3. odlacz przewody od poduszki i klaksonu.
4. odkrec kierownice kluczem imbusowym, niech ktos pomoze ja przytrzymac nieruchomo na czas odkrecania zeby nie zlamac blokady kierownicy.
5. to wszystko.
bieniasu
Posty: 7
Rejestracja: 17 mar 2010, o 16:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bieniasu »

Dzięki wielkie :-)
...A czy odłączenie akumulatora nie spowoduje rozprogramowania kompa :?:
Słyszałem takie opowieści, że nawet przy wymianie aku trzeba podtrzymywać napięcie w instalacji żeby komp nie zwariował. :-?
Mercedes S210 E 2,7CDI Automat
WDB2102161B367158
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

bieniasu pisze:Słyszałem takie opowieści, że nawet przy wymianie aku trzeba podtrzymywać napięcie w instalacji żeby komp nie zwariował
Trzeba będzie zaprogramować tylko szyby i wpisać kod do radia.

pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Bajki piszą nie odłączaj akumulatora tylko wyjmij kluczyk ze stacyjki i nic sie nie stanie
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

mesio14 pisze:Bajki piszą nie odłączaj akumulatora tylko wyjmij kluczyk ze stacyjki i nic sie nie stanie
jak nie wyjmie kluczyka i przekręci przypadkowo kluczyk na zapłon wywali bład ;-)
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Tak wszystko się zgadza,napisałem wyjąc kluczyk ze stacyjki
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

mesio14 skoro stosujesz swoje porady to fajnie, ale nie wpajaj bzdur innym.

cokolwiek sie robi przy poduszkach powietrznych (ogolnie systemie SRS) powinno sie odlaczac akumulator. ladunki elektrostatyczne moga odpalic poduszke. dla wnikliwych powiem, ze przed robota powinno sie dotknac reka metalu zeby sie uziemic, a po odlaczeniu akumulatora odczekac 1-2 minute zanim kondensatory sie rozladuja w systemie SRS.

a jak ktos sie leni odpiac akumulator, bo potem trzeba wpisac kod do radia to pozostawie to bez komentarza.
jarus
Posty: 156
Rejestracja: 21 lut 2008, o 12:33
Lokalizacja: kraków

Post autor: jarus »

sorry Fabek ale bzdury piszesz nie trzeba odpinac akumulatora tylko wyjąć kluczyk.
Bez kluczyka przekręconego w stacyjce poduszka nie wypali 8-)
W210 320CDI 2001 elegance. POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
krzych81
Posty: 149
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 17:50
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: krzych81 »

ja się zgodzę z fabkem słyszałem od mechaników ze potrafi strzelić
a co do śrub śruby na torex 25 a kiera imbus nr 10
E 420, E 50 AMG WDB2100721A143989
GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA REKACH!
remigiusz
Posty: 271
Rejestracja: 30 maja 2009, o 14:26
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: remigiusz »

[/center]
Ostatnio zmieniony 18 cze 2010, o 23:58 przez remigiusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Mieczysław Classic 2,7 01' WDB2102161B428276
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9c72a.html
Opel Corsa 1,4/16V automat
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

przezorny zawsze ubezpieczony, jestem za fabkiem ;-)
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
papuga99
Posty: 216
Rejestracja: 16 kwie 2009, o 11:07
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: papuga99 »

Odepnij klemy od akumulatora,i będziesz pewien ,że nic się złego nie stanie.
Jest pewna grupa osób robiących taką wymianę bez odpinania klem,z wyjętym kluczykiem ze stacyjki.Często im się udaje taka operacja,ale technologicznie lepiej zdjąć klemy,odczekać 2 min i nić złego się nie stanie przy wykonywaniu operacji wymiany kierownicy.
E 290 td,96r,classic
Awatar użytkownika
Gwayhyr
Posty: 493
Rejestracja: 15 paź 2009, o 20:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Gwayhyr »

A słyszał ktoś z was o przypadkach, kiedy poduszka sama wystrzeliła? To bez opowieści, że NIE MA MOŻLIWOŚCI żeby po wyjęciu kluczyka ta wystrzeliła. Możliwość jest zawsze i odłączenie aku minimalizuje niebezpieczeństwo ;)
Mercedes E 200 136 KM 1996 r. Classic WDB2100351A059080
Wcześniej -> Mercedes W124 2.0 diesel 1988 r.
Od Mercedesa lepszy jest tylko nowszy Mercedes.
Wcześniej przewinęło się też Audi 80 B3 '87 oraz Volvo V70 '97
Awatar użytkownika
neonblue
Posty: 915
Rejestracja: 4 cze 2008, o 22:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: neonblue »

Ja tez bym odlaczyl ako 5min pracy :roll:
Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm 2008
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości