Tuleje wózka tylnego i szarpanie skrzyni automatycznej

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: Tuleje wózka tylnego i szarpanie skrzyni automatycznej

Post autor: Gawra »

fabek pisze:Ad.1 Dokręcam takie rzeczy kluczem pneumatycznym na I stopien, mogę sprawdzić dokładnie ile Nm trzeba
Ad.2 Jeżeli chodzi o dolną podkładkę to będzie pasować na jeden sposób jak dociągniesz tuleje, nie zwracałem uwagi.
Uprzejmie proszę - ile w Nm, bo dynamometrycznym będę dokrecal.
Co zas do podkładek, to istotnie strona wypukla powinna przylegać do wozka - jak napisał Beny :ok:

( w mojej, jakiś amerykański "szpec" zalozyl owa dolna podkladke, strona wklesla do wozka - dając jeszcze dystans, by wyrownac przestrzen :dobani: i jakos to mi nie pasowalo - sruba lapala zaledwie kilka zwojow, może 2-3obroty)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Tuleje wózka tylnego i szarpanie skrzyni automatycznej

Post autor: fabek »

W210589014300.jpg
Dokładnie 90Nm. W ogóle jakby kogoś interesowało jest fajne narzędzie do wyciągania i montowania tulej wózka tylnego nr narzędzia 210589014300
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: Tuleje wózka tylnego i szarpanie skrzyni automatycznej

Post autor: Gawra »

Beny210 pisze:Odnośnie podkładek, to stroną wypukłą do wózka. :)
Czy jesteś pewny tego info?

Bo jest tak; jeżeli zamontujemy jak napisales, wowczas pomiędzy podkladka a wozkiem jest wolna przestrzen 3-4mm, natomiast gdy zalozymy strona wklesla, przestrzen owa znika i podkladka idealnie przylega do blachy wozka.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Beny210
Posty: 68
Rejestracja: 29 sie 2015, o 10:56
Lokalizacja: Białystok

Re:

Post autor: Beny210 »

wasiliew pisze:
miet pisze:Podkładki mają być wypukłością do wózka. Pzdr.
:super: pomagas
Nawet u siebie mam zamontowane w powyższy sposób.
:/

Fachowcy od merców u których je zakładałem twierdzili, że tak ma być. :niepewny:
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: Re:

Post autor: Gawra »

Beny210 pisze:
wasiliew pisze:
miet pisze:Podkładki mają być wypukłością do wózka. Pzdr.
:super: pomagas
Nawet u siebie mam zamontowane w powyższy sposób.
:/

Fachowcy od merców u których je zakładałem twierdzili, że tak ma być. :niepewny:
Pytanie wsiliewa i odpowiedz mieta na str.5 czytałem. :padam:

Ja poszukuje odpowiedzi (teoretyczno-mechanicznej) dlaczego owe podkładki montowane sa wypukloscia do sanek, tworząc 3-4 mm odleglosc pomiędzy sankami a podkladka??

Co prawda, na wlasny użytek mam swoja teorie, a zweryfikuje ja po obejrzeniu i dokładnym zbadaniu zakupionej tulei(poduszki) :!:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Re: Tuleje wózka tylnego i szarpanie skrzyni automatycznej

Post autor: Gawra »

Na zakończenie tematu dolaczam filmik z wymiany owych tulei
Wprawdzie technologia i kamerowanie beznadziejne, ale przy odrobinie
inteligencji da się to ogarnac :zabawa:
https://www.youtube.com/watch?v=LY8dlbyv6iQ
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
ostry
Posty: 12
Rejestracja: 9 maja 2018, o 14:46

Re: Tuleje wózka tylnego i szarpanie skrzyni automatycznej

Post autor: ostry »

Witam. Wymieniłem u siebie tuleje, o których mowa w temacie. Wcześniej miałem wymienione tylne poduchy. Te naprawy zmniejszyły trochę objawy, bujanie jest znacznie mniejsze, ale teraz zamiast tego jest 'kopnięcie w tył' przy wysprzęglaniu i przy dynamicznym operowaniem gazem. Mocowanie mostu jest w dobrym stanie. Na łącznikach wału nie ma luzu. Razem ze znajomym mechanikiem ustaliliśmy, że przyczyną jest luz w dyferencjale. Na podnośniku między wałem, a kołem jest coś ok 5stopni obrotu luzu. Numer na moim moście to 3162 880 3.07. Po tym wnioskuję, że przełożenie jest 3.07. I teraz pytanie: czy przy kupnie nowego mostu tylko przełożenie mnie interesuje czy jeszcze na coś zwracać uwagę. Czy w ogóle nie ma sensu się w to pchać i trzeba nauczyć się z tym żyć?
W210 2.0 kompresor 163KM, 2002r.
WDB2100481B236059
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości