Regeneracja elektrycznej pompki cyrkulacji wody
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Już kiedyś o tym pisałem, chyba nawet w tym temacie. Na czterech śrubkach jest przykręcony sam silniczek. Wystarczy go odłączyć od plastykowej obudowy wirnika, który jest elementem szczelnym i płyn się nie wyleje.
Ostatnio zmieniony 4 sty 2014, o 10:08 przez kmtaxi, łącznie zmieniany 1 raz.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Właśnie zdziwiło mnie, że nikt nie pisze o zatykaniu przewodów czy czegoś w ten deseń...a to po prostu jest tak skonstruowane, żeby się nie wylewało
No dobrze, skoro tak to dziękuję CI kmtaxi, za szybką odpowiedź, jutro się wezmę za pompkę i postaram ją wskrzesić, bo dziś jeszcze sprawdziłem jaka jest przyczyna tego, że po włączeniu REST grzeje max 30s...po prostu pompka po chwili od włączenia, zatrzymuje się.
No dobrze, skoro tak to dziękuję CI kmtaxi, za szybką odpowiedź, jutro się wezmę za pompkę i postaram ją wskrzesić, bo dziś jeszcze sprawdziłem jaka jest przyczyna tego, że po włączeniu REST grzeje max 30s...po prostu pompka po chwili od włączenia, zatrzymuje się.
Kolega Rysiek, ma rację, natomiast kmtaxi, coś się pokiełbasiło. Pompkę już zrobiłem i bylo kilka nieścisłości między tym co zastałem, a tym co pisał kmtaxi, np. pompka/silnik jest przykręcona tak jak widać na zdjęciach, dwiema śrubami, a nie trzema i tak jak pisze kolega wyżej, oczywiście płyn wypływa przy próbie odkręcenia kopułki do której podłączone są 3 przewody, które TRZEBA ścisnąć np. zaciskami.
Natomiast co do samego składania po wymianie szczotek, co nie jest rzeczą prostą, proponuję swój sposób - cieniutki drut przepuszczamy przez przewód idący do szczotki i owijamy go na bolcu zasilającym pompę co uniemożliwi sprężynie przesunięcie szczotki, zakładamy obudowę, przecinamy drucik po jednej stronie jak najbliżej obudowy, a za drugi koniec ciągniemy kombinerkami, finito
Natomiast co do samego składania po wymianie szczotek, co nie jest rzeczą prostą, proponuję swój sposób - cieniutki drut przepuszczamy przez przewód idący do szczotki i owijamy go na bolcu zasilającym pompę co uniemożliwi sprężynie przesunięcie szczotki, zakładamy obudowę, przecinamy drucik po jednej stronie jak najbliżej obudowy, a za drugi koniec ciągniemy kombinerkami, finito
geez, nic mi się nie pokiełbasiło. Pompka (wirnik z króćcami) to nie silnik. Całość jest zamocowana na podłużnicy dwoma śrubkami, a samą plastykową pompkę odkręca się od silnika czterema śrubkami. Wirnik w tej szczelnej pompce jest magnetyczny i poprzez wirnik silnika bez-stykowo(magnetycznie) jest napędzany. Rozbierałem i też naprawiałem. Problem polega tylko na takim odkręceniu tej części plastykowej, aby się nie rozlazło na uszczelce gumowej. Trzeba mieć odkręcony korek w zbiorniczku wyrównawczym i zimny płyn, wtedy jest szansa, że na uszczelce się nie rozlezie. Wiedząc o tym można wcześniej podczas odkręcania ściągnąć to gumką. Myślałem, że o takich podstawach nie muszę pisać.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Czepiasz się pierdołek i odwracasz kota ogonem Nie pracuję na warsztacie, więc mogę się machnąć. Sedno sprawy jest właściwe, a wcześniejsze zdjęcia w tym temacie (nie moje) powinny wiele wyjaśnić.geez pisze: błąd co do 3 czy 4 śrubek budzi dodatkowe wątpliwośc
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Nie ma co zarzucać koledzę ,że się czepia szczegółów.
Bo w twoich postach te sedno sprawy też się wyklucza wzajemnie.
Bo w twoich postach te sedno sprawy też się wyklucza wzajemnie.
kmtaxi pisze:Autem możesz jeździć, a silniczek na stole.
kmtaxi pisze: Trzeba mieć odkręcony korek w zbiorniczku wyrównawczym i zimny płyn, wtedy jest szansa, że na uszczelce się nie rozlezie.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Renault Fluence 1,6 110KM
tomeks215, Uważasz, że demontaż robi się na gorącym płynie i zakręconym korku? Uważasz, że jak plastykowy element pompki jest szczelny (można go skręcić), nie można jeździć (dla pewności na otwartym korku) ?
Jak chcesz coś cytować to nie wyrywaj z kontekstu.
Moje zdanie jest takie: Jak chcę cokolwiek naprawić to po pierwsze dowiaduję się jak to pracuje i jak jest zbudowane i po drugie bardzo uważnie podchodzę do demontażu, raczej nie stosując młotka i przecinaka.
Jak chcesz coś cytować to nie wyrywaj z kontekstu.
Moje zdanie jest takie: Jak chcę cokolwiek naprawić to po pierwsze dowiaduję się jak to pracuje i jak jest zbudowane i po drugie bardzo uważnie podchodzę do demontażu, raczej nie stosując młotka i przecinaka.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Dawno juz taka pompke rozbieralem i nie pamietam czy nie kojarzy mi sie z innym silniczkiem, ale uchwyty szczotek maja zaczep do sprezyn. Zachaczasz tam sprezyny i wkladasz szczotki bez docisku. Wtedy wsuwasz wirnik i zwalniasz sprezyny dociskajace szczotki.
Dobrej jakosci zdjecie by to wyjasnilo, ale powiekszalem te wczesniejsze i rezolucja za slaba.
Mercedes instaluje te pompki od 40 lat BTW - duzo wczesniej niz REC bylo wynalezione.
Dobrej jakosci zdjecie by to wyjasnilo, ale powiekszalem te wczesniejsze i rezolucja za slaba.
Mercedes instaluje te pompki od 40 lat BTW - duzo wczesniej niz REC bylo wynalezione.
- II Artur II
- Posty: 49
- Rejestracja: 2 lut 2009, o 18:55
- Lokalizacja: Legnica
Wyłącza się po 15 minutach, tak to działa u mnie, zmierzone.Tokarszczak1981 pisze:...wyłącza się automatycznie po kilku minutach nie wiem po ilu może ktoś to uzupełni.
--
pozdrawiam
Artur (II Artur II)
kiedyś:
W123 250E automat, sedan, 1985 rok
W123 240D diesel, sedan, 1984 rok
W210 E 290 TDi, automat, sedan, 1998 rok
obecnie:
W210 E 200, benzyna, automat, 1997 rok
VIN WDB2100351A554855
pozdrawiam
Artur (II Artur II)
kiedyś:
W123 250E automat, sedan, 1985 rok
W123 240D diesel, sedan, 1984 rok
W210 E 290 TDi, automat, sedan, 1998 rok
obecnie:
W210 E 200, benzyna, automat, 1997 rok
VIN WDB2100351A554855
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 3 gości