Reanimacja(czyszczenie) wybieraka ASB
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Reanimacja(czyszczenie) wybieraka ASB
Problem zaczął się z miganiem podświetlenia "D",a co za tym idzie ASB nie zmieniała biegów ani w górę ani w dół.
Opiszę pokrótce co zrobiłem,może komuś się przyda.
1.Odkręcić 2 wkręty w podłokietniku
2.zdjąć gałkę(dolny pierścień w lewo i gałkę do góry(mocno)
3.zdjąć osłonę z przełącznikami od szyb pociągając mocno do góry(jest na zatrzaski)wcześniej odpinamy od niej 2 wtyczki el.
4.odkręcić kolejne 2 wkręty od podłokietnika
5.zdjąć podłokietnik
6.odkręcić 2 wkręty od popielniczki i wyciągnąć ją oraz odłączyć od spodu wtyczkę z oświetlenia popielniczki(odchylić na bok i od spody jest dobry dostęp)
7.wyciągnąć,pociągając do tyłu tunel ogrzewania,który idzie pod spodem podłokietnika(jest w kształcie widełek-łatwo schodzi)
8.odpiąć 3 wtyczki el.od wybieraka(bez obawy każda ma inne gniazdo)
9.teraz odkręcamy wybierak-4 śruby imbus(chyba rozmiar 5)
10.unosimy lekko wybierak do góry i przechylamy go w prawo,po czym odpinamy zabezpieczenie i odłączamy go od cięgna-wcześniej przygotować sobie kawałek drutu lub sznurka aby podwiązać cięgno,bo nam spadnie na dół
11.wybierak na stół i rozbieramy,2 śruby torx od spodu,2 wkręty na klucz 10 z boku,co trzymają płytkę z elektromagnesem i następnie podważając zatrzaski płaskim wkrętakiem,a najlepiej mieć dwa rozpoławiamy obudowę wybieraka.
12.teraz mając wszystko rozebrane(nie bać się wszystkie elementy są odporne na pomyłkę i nie ma możliwości źle złożyć)myjemy wszystko w benzynie ekstrakcyjnej za wyj.modułu elektrycznego.
13.teraz najważniejsze-rozbieramy moduł el.używając cienkiego wkrętaka zaczynając od góry,od strony diodek,obudowa otwiera się jak książka-UWAGA-w środku są bolce centrujące i dźwigienki od przełącznika W/S,aby nie połamać lub pogubić,ale bez obawy.
14.wyciągamy płytkę i półksiężyc i wszystko myjemy denaturatem lub czystym spirytusem-nie używać żadnych WD czy"kontaktów",dodatkowo czyścimy papierem 1000 styk w środku obudowy(nie wiem do czego on służy)
15.można lekko podgiąć styki na półksiężycu-ale ostrożnie
16.wszystko składamy w kolejności odwrotnej smarując części ruchome(ja użyłem smaru w sprayu)zwracając uwagę czy nie mamy coś pogięte,np dźwignia na łączeniu.
Proszę o wybaczenie jeśli użyłem niefachowych nazw.
Dodaję parę fotek.Dzięki
Opiszę pokrótce co zrobiłem,może komuś się przyda.
1.Odkręcić 2 wkręty w podłokietniku
2.zdjąć gałkę(dolny pierścień w lewo i gałkę do góry(mocno)
3.zdjąć osłonę z przełącznikami od szyb pociągając mocno do góry(jest na zatrzaski)wcześniej odpinamy od niej 2 wtyczki el.
4.odkręcić kolejne 2 wkręty od podłokietnika
5.zdjąć podłokietnik
6.odkręcić 2 wkręty od popielniczki i wyciągnąć ją oraz odłączyć od spodu wtyczkę z oświetlenia popielniczki(odchylić na bok i od spody jest dobry dostęp)
7.wyciągnąć,pociągając do tyłu tunel ogrzewania,który idzie pod spodem podłokietnika(jest w kształcie widełek-łatwo schodzi)
8.odpiąć 3 wtyczki el.od wybieraka(bez obawy każda ma inne gniazdo)
9.teraz odkręcamy wybierak-4 śruby imbus(chyba rozmiar 5)
10.unosimy lekko wybierak do góry i przechylamy go w prawo,po czym odpinamy zabezpieczenie i odłączamy go od cięgna-wcześniej przygotować sobie kawałek drutu lub sznurka aby podwiązać cięgno,bo nam spadnie na dół
11.wybierak na stół i rozbieramy,2 śruby torx od spodu,2 wkręty na klucz 10 z boku,co trzymają płytkę z elektromagnesem i następnie podważając zatrzaski płaskim wkrętakiem,a najlepiej mieć dwa rozpoławiamy obudowę wybieraka.
12.teraz mając wszystko rozebrane(nie bać się wszystkie elementy są odporne na pomyłkę i nie ma możliwości źle złożyć)myjemy wszystko w benzynie ekstrakcyjnej za wyj.modułu elektrycznego.
13.teraz najważniejsze-rozbieramy moduł el.używając cienkiego wkrętaka zaczynając od góry,od strony diodek,obudowa otwiera się jak książka-UWAGA-w środku są bolce centrujące i dźwigienki od przełącznika W/S,aby nie połamać lub pogubić,ale bez obawy.
14.wyciągamy płytkę i półksiężyc i wszystko myjemy denaturatem lub czystym spirytusem-nie używać żadnych WD czy"kontaktów",dodatkowo czyścimy papierem 1000 styk w środku obudowy(nie wiem do czego on służy)
15.można lekko podgiąć styki na półksiężycu-ale ostrożnie
16.wszystko składamy w kolejności odwrotnej smarując części ruchome(ja użyłem smaru w sprayu)zwracając uwagę czy nie mamy coś pogięte,np dźwignia na łączeniu.
Proszę o wybaczenie jeśli użyłem niefachowych nazw.
Dodaję parę fotek.Dzięki
W210 2.9TD r.1997 Avantgarde kombi automat
VIN WDB2102171A330845
VIN WDB2102171A330845
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Dobra robota
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
[quote][/quote] Świetna relacja, dzięki:) a z tym alkoholem fabek ma rację, też go stosuję.
dobre-betonowe-szamba.pl/mazowieckie/
dobre-betonowe-szamba.pl/mazowieckie/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości