Naprawa elektrycznej pompki wody [W210]
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Naprawa elektrycznej pompki wody [W210]
Witam. Zrobiłem małą fotoporadę dotyczącą naprawy elektrycznej pompki wody w moim wypadku auto to S210 2.7 CDI.
Objawem uszkodzonej pompki jest niedziałająca funkcja REST (ogrzewanie na postoju) oraz błąd (proszę o uzupełnienie kodu błędu niestety nie pamiętam) podczas diagnostyki. Aby sprawdzić działanie nagrzej samochód i uruchom przycisk rest, następnie otwórz maskę i słuchaj czy pompka załącza się.
Całość zabiegu nie jest bardzo skomplikowana aczkolwiek moment wciśnięcia szczotek na komutator może być uciążliwy, nie posiadam żadnej porady na ten temat jedynie spokój i trochę samozaparcia..
Na początek zlokalizuj pompkę wody, która mieści się po lewej stronie od turbiny
Następnie odłącz dwa grube oraz jeden cienki wąż za pomocą kombinerek lub szczypców zdejmując opaski sprężyste przesuwając je ku górze. Pompka przykręcona jest dwiema śrubkami 10mm. Pamiętaj aby odłączyć 2pin kostkę zasilającą.
Wymontowana część wygląda tak:
Patrząc na spód znajdziemy plastikową obudowę zamocowaną sześcioma blaszkami zagiętymi do środka. Aby dostać się do wnętrza za pomocą płaskiego śrubokrętu odginamy je do zewnątrz i delikatnie podważając wyjmujemy plastik.
W środku znajdziemy dwie szczotki i mnóstwo pyłu. Całość czyścimy. Jak widać na zdjęciu szczotek praktycznie nie ma.
Od środka szczotki znajduję się sprężynka dociskowa którą należy podnieść i jednocześnie wysunąć szczotkę. Etap montażu jest odwrotną kolejnością plus dodatkowe przylutowanie nowej szczotki do zwoju.
Po wymianie szczotek na nowe powinno wyglądać to mniej więcej w taki sposób:
Teraz najtrudniejszy etap - umiejętne ułożenie szczotek i wciśnięcie wszystkiego na komutator.
Kolejne kroki są odwrotną kolejnością demontażu.
Warto sprawdzić pompkę przed założeniem - plus do plusa minus do minusa, jeśli działa montujemy dalej.
Dodatkowo mogę podpowiedzieć, że pasująca szczotka to 5x5x10 chociaż każda o przybliżonej wielkości po odpowiednim doszlifowaniu będzie ok.
http://www.e-szczotki.pl/3279,szczotka- ... 1a66).html
Objawem uszkodzonej pompki jest niedziałająca funkcja REST (ogrzewanie na postoju) oraz błąd (proszę o uzupełnienie kodu błędu niestety nie pamiętam) podczas diagnostyki. Aby sprawdzić działanie nagrzej samochód i uruchom przycisk rest, następnie otwórz maskę i słuchaj czy pompka załącza się.
Całość zabiegu nie jest bardzo skomplikowana aczkolwiek moment wciśnięcia szczotek na komutator może być uciążliwy, nie posiadam żadnej porady na ten temat jedynie spokój i trochę samozaparcia..
Na początek zlokalizuj pompkę wody, która mieści się po lewej stronie od turbiny
Następnie odłącz dwa grube oraz jeden cienki wąż za pomocą kombinerek lub szczypców zdejmując opaski sprężyste przesuwając je ku górze. Pompka przykręcona jest dwiema śrubkami 10mm. Pamiętaj aby odłączyć 2pin kostkę zasilającą.
Wymontowana część wygląda tak:
Patrząc na spód znajdziemy plastikową obudowę zamocowaną sześcioma blaszkami zagiętymi do środka. Aby dostać się do wnętrza za pomocą płaskiego śrubokrętu odginamy je do zewnątrz i delikatnie podważając wyjmujemy plastik.
W środku znajdziemy dwie szczotki i mnóstwo pyłu. Całość czyścimy. Jak widać na zdjęciu szczotek praktycznie nie ma.
Od środka szczotki znajduję się sprężynka dociskowa którą należy podnieść i jednocześnie wysunąć szczotkę. Etap montażu jest odwrotną kolejnością plus dodatkowe przylutowanie nowej szczotki do zwoju.
Po wymianie szczotek na nowe powinno wyglądać to mniej więcej w taki sposób:
Teraz najtrudniejszy etap - umiejętne ułożenie szczotek i wciśnięcie wszystkiego na komutator.
Kolejne kroki są odwrotną kolejnością demontażu.
Warto sprawdzić pompkę przed założeniem - plus do plusa minus do minusa, jeśli działa montujemy dalej.
Dodatkowo mogę podpowiedzieć, że pasująca szczotka to 5x5x10 chociaż każda o przybliżonej wielkości po odpowiednim doszlifowaniu będzie ok.
http://www.e-szczotki.pl/3279,szczotka- ... 1a66).html
wdb2102161b459563
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Naprawa elektrycznej pompki wody [W210]
B1416, chyba najpopularniejszy błąd w W210.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Naprawa elektrycznej pompki wody [W210]
Jak sprawdzić czy pompka działa jeżeli mam manualną klimę, na przycisku zamknięcia obiegu nie ma napisu rest a pompka jest pod maską we wskazanym miejscu?
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Re: Naprawa elektrycznej pompki wody [W210]
Pompka pracuje na pełnym otwarciu grzania.
Ponadto można przyłożyć zasilanie bezpośrednio do pinów pompki i sprawdzić czy pracuje.
Ponadto można przyłożyć zasilanie bezpośrednio do pinów pompki i sprawdzić czy pracuje.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Re: Naprawa elektrycznej pompki wody [W210]
Dzięki wielkie za wyjaśnienie zależy mi na tym żeby sprawdzić cały układ, co mi po tym że pompka będzie pracować po podaniu 12v jak sterownik jej nie będzie załączać, dlatego chciałem wiedzieć kiedy się ona uruchamia
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Re: Naprawa elektrycznej pompki wody [W210]
Ta pompka ma dwie funkcje tj. wspomaga przepływ płynu podczas ogrzewania auta, a druga służy do funkcji REST.
Jeżeli na ciepłym i wyłączonym silniku uruchomisz funkcję REST i będzie z nawiewów leciało cieple powietrze to pompka jest sprawna.
Funkcja REST działa do 30 minut i się wyłącza z uwagi na obciążenie akumulatora i wychłodzenie się samego układu chłodzenia.
Jeżeli na ciepłym i wyłączonym silniku uruchomisz funkcję REST i będzie z nawiewów leciało cieple powietrze to pompka jest sprawna.
Funkcja REST działa do 30 minut i się wyłącza z uwagi na obciążenie akumulatora i wychłodzenie się samego układu chłodzenia.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Re: Naprawa elektrycznej pompki wody [W210]
Hej, jest ktos w stanie zaktualizowac zdjecia, niestety nie dzialaja..
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość