Jak rozłożyć kluczyk " scyzoryk"

Tutaj będą fotorelacje i opisy własnoręcznych napraw.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

arturoo9
Posty: 1
Rejestracja: 5 lis 2009, o 13:14
Lokalizacja: Ełk

Jak rozłożyć kluczyk " scyzoryk"

Post autor: arturoo9 »

Witam.Mam dylemat Potrzebuje rozłożyć kluczyk tzw"scyzoryk"(nie tzw rybka).Przeszukałem forum(nie tylko to) i nigdzie nie znalazłem jakiegoś dokładniejszego opisu.Nie chciał bym połamać kluczyka bo mam tylko 1.Oczywiście znalazłem na forum zdjecia już rozebranego kluczyka ale nie ma przy nich instrukcji jak rozebrać(gdzie są zaczepy lub ewentualnie jakieś wkręty,lub mocowania)Prosze o pomoc.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9463
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

kluczyk nie ma zadnych zatrzaskow, wkretow ani nie jest klejony. obudowa sklada sie z 3 czesci: dolnej, gornej i klapki od baterii. jedna w druga wlozona jest na scisk.

najpierw zdejmij klapke od baterii.

pstryknij scyzoryk, zobaczysz malutki otworek z poczatku prowadnicy w ktorej normalnie chowa sie grot. wloz tam srubokret plaski i probuj podwazyc do gory.

jezeli nie idzie to sprobuj plastiki rozchylic na tyle zeby grot wyskoczyl, wtedy zyskasz miejsce na podwazenie srubokretem.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Banalnie prosto:

moneta 1 albo 5 złotowa, włożyć w miejsce po otwarciu grota (tam gdzie był schowany kluczyk,beda małe strzałki) ,przekręcić monetę,klapka sie otwiera - sa do wymiany dwie cienkie baterie model CR2025 ;-)
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
lysystrzelno jr
Posty: 7
Rejestracja: 26 paź 2009, o 21:24
Lokalizacja: Strzelno
Kontakt:

Post autor: lysystrzelno jr »

Koledzy a czy można gdzies naprawic kluczyk "scyzoryk".chodzi mi o to że jak zamkne kluczyk to wtedy zamyka sie samochód a jak otworze kluczyk to samochod sie otwiera,ale kluczyk nie domyka sie do konca i nie zawsze zamyka samochod,stąd moje pytanie czy mozna to gdzieś naparwić :?: :?:
Mercedes V 230TD TREND
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

lysystrzelno jr pisze:Koledzy a czy można gdzies naprawic kluczyk "scyzoryk".chodzi mi o to że jak zamkne kluczyk to wtedy zamyka sie samochód a jak otworze kluczyk to samochod sie otwiera,ale kluczyk nie domyka sie do konca i nie zawsze zamyka samochod,stąd moje pytanie czy mozna to gdzieś naparwić :?: :?:
Hmm to chyba jakiś dokładany gadżet bo w MB scyzoryki nie mają takiej opcji.

pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

wasiliew pisze:w MB scyzoryki nie mają takiej opcji.
W Vito i chyba także w Sprinterach mają.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
lysystrzelno jr
Posty: 7
Rejestracja: 26 paź 2009, o 21:24
Lokalizacja: Strzelno
Kontakt:

Post autor: lysystrzelno jr »

Kluczyk jest na 100% orginał
Tak jak kolega napiszał wychodziły w Vito,V-klasa i Sprinter
Mercedes V 230TD TREND
Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: elegance »

A ja mam pytanie odnośnie klucza "rybka". Strasznie podoba mi się kluczyk z W211, czy można przełożyć elektronikę z kluczyka W210 do W211, żeby wszystko działało i pasowało? Próbował ktoś zrobić taki myk?
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri »

Nie można - jest inny kształt płytki.
Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuler »

fabek pisze:kluczyk nie ma zadnych zatrzaskow, wkretow ani nie jest klejony. obudowa sklada sie z 3 czesci: dolnej, gornej i klapki od baterii. jedna w druga wlozona jest na scisk.

najpierw zdejmij klapke od baterii.

pstryknij scyzoryk, zobaczysz malutki otworek z poczatku prowadnicy w ktorej normalnie chowa sie grot. wloz tam srubokret plaski i probuj podwazyc do gory.

jezeli nie idzie to sprobuj plastiki rozchylic na tyle zeby grot wyskoczyl, wtedy zyskasz miejsce na podwazenie srubokretem.
Kolego, bawię się własnie ze scycorykiem który upadł po raz n-ty i w koncu przestal dzialac. Czasami zadziala, podejzewam ze puscil jakis lut. Próbuje Twoim sposobem rozlozyc kluczyk i jakos nie idzie. Nie chce go połamać.
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla ;)
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri »

Części obudowy scyzoryka są sklejone. Tylko niewielki procent tych kluczy ma tak mało kleju, że części obudowy rozchodzą się bez problemu. Niestety - zdecydowana większość wymaga interwencji siłowej. Osobiście w takich wypadkach używam ostrego noża i średniego młotka. Nóż przykładamy do miejsca złożenia części obudowy i pomagamy sobie młotkiem. Przy pewnej wprawie ślady po operacji są prawie niewidoczne.
Zdaję sobie sprawę, że opis wygląda drastycznie - może lepiej odłożyć kluczyk do szuflady i kupić nowy?
Może ktoś ma inny pomysł na rozbiórkę takiego klucza? Rozbierałem ich już sporo, ale żaden inny sposób do głowy mi nie przyszedł...
Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuler »

Udało mi się rozebrać w końcu ten wynalazek. Poniżej fotki które może coś komuś podpowiedzą. U mnie również nie było łatwo bo faktycznie jest tam troszkę kleju w niektórych miejscach więc trzeba pomału i ostrożnie i dosyć siłowo momentami :mrgreen:

PS. Dodam jeszcze że po całej operacji musiałem "programować" kluczyk bo baterie były wyjęte na dłuższą chwilę. Opis programowania z forum W202 zadziałał również u mnie:

- dla aut od 01.95
1. skieruj kluczyk w stronę odbiornika IR (lusterko wewnętrzne)
2. dwukrotnie przyciśnij krótko przycisk na pilocie
3. przekręć stacyjkę w pozycję 2 (zapłon) - zaświeca się zielona lampka w lusterku.

Pozdrawiam
Jak pomogłem - kliknij pomógł :lol:
Załączniki
Do rozebrania używamy dość szerokiego płaskiego śrubokręta i ruchami na boki rozsuwamy obudowy kluczyka
Do rozebrania używamy dość szerokiego płaskiego śrubokręta i ruchami na boki rozsuwamy obudowy kluczyka
Tak wygląd to po rozebraniu
Tak wygląd to po rozebraniu
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla ;)
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
Awatar użytkownika
mikido
Posty: 25
Rejestracja: 31 paź 2010, o 11:58
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: mikido »

to mój scyzor był chyba w tej mniejszosci bez kleju :mrgreen: :mrgreen:
po wyjęciu baterii po prostu rozchyliłem go szczypcami i ładnie rozpadły sie dwie polówki :-P
W210 E200
WDB2100351A346782
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri »

Dla naprawiających: dosyć częstym uszkodzeniem jest oberwanie mikrowyłacznika przyciskanego guziczkiem z gwiazdą. Do wstępnej diagnozy można wyrwać nożem ten przycisk z gwiazdą - wtedy widać, że mikrowyłącznik sobie dynda. Czasami jednak oberwana jest tylko jedna lub dwie nóżki wyłącznika - co utrudnia wyciągnięcie wniosków z obserwacji. Można go próbować poruszać czymś cienkim- będzie widać wtedy że się ledwo trzyma.
Kuler
Posty: 234
Rejestracja: 25 lut 2010, o 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuler »

Ale jak wytniesz/wyrwiesz nożem ten przycisk z gwiazdą to jak potem to poskładasz? Przecież to jest chyba jedna całość z kawałkiem obudowy... :?:
W210 Elegance 1996r, E230 lpg KME, ASB NrVin WDB2100371A068674 + klima man. - uszcześliwiłem qmpla ;)
W210 Elegance 2000r, E220 cdi, ASB, Nr Vin WDB2100061B276748
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 7 gości