Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.
Podaję wg. mnie najlepszy, najłatwiejszy i co ważniejsze, sprawdzony sposób na wyłączenie EGRa w naszych mercedesach
Jest to nic więcej jak sprawdzony w praktyce poradnik do którego jakiś czas temu link podawał kolega Pussey:
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=68928
Sposób ten można zastosować w każdym silniku.
Dla 2.7 CDI i 3.2 CDI kolory przewodów i numery pinów powinny być identyczne jak te podane przeze mnie poniżej, ale też nie bierzcie tego za pewnik tylko sprawdźcie u siebie!
Dla innych silników nie wiem, nie sprawdzałem, być może będzie tak samo (ewentualnie numery pinów będą inne).
Przechodząc do rzeczy:
1. Idziemy do sklepu elektronicznego i kupujemy:
- dioda prostownicza 1N4004
- rezystor 470 Ohm 0,25W
- rezystor 1K Ohm 0,25W
2. Następnie składamy wszystko według załączonego obrazka i lutujemy razem.
Polecam zrobić podobne kolory przewodów, później zobaczycie dlaczego.
Zatapiamy koszulki, izolujemy itd. Finalnie u mnie wygląda to mniej więcej tak:
4. Idziemy do naszego samochodu, pod maską wypinamy kostkę z zaworu podciśnienia po lewej stronie patrząc od wnętrza samochodu (u mnie już zaizolowana).
Następnie odkręcamy osłonę modułów po prawej i szukamy kabli do których musimy się podłączyć.
Sprawdźcie kolory przewodów idące do kostki, która przed chwilą odpieliśmy.
Dokładnie tych samych kolorów szukamy w skrzynce z modułami.
Dla 2.7 CDI i 3.2 CDI będą to raczej czerwono-czarny i szaro-czarny.
Trzeci przewód, którego potrzebujemy to biało-żółty idący od przepływomierza - PIN 5.
W skrzynce z modułami powinno to wyglądać tak:
- czerwono-czarny = wtyczka 3 / pin 37
- szaro-czarny = wtyczka 3 / pin 50
- biało-żółty = wtyczka 4 / pin 24
5. Odizolowujemy te 3 przewody i dołączamy nasze wg. pasujących kolorów, czyli wg mojego obrazka tak:
- czerwono-czarny + nasz czerwony
- szaro-czarny + nasz czarny
- biało-żółty + nasz żółty
U mnie wygląda to tak (dałem troszkę za długie kable):
Polecam zrobić to na jakiejś wtyczce, albo czymś podobnym (u mnie jest na wsuwkach).
Wtedy możemy odpiąć nasz układ, podłączyć kostkę do zaworu podciśnienia i mamy znów aktywny EGR w ciągu kilku sekund.
Układ działa bez żadnych problemów, samochód nie wchodzi w tryb awaryjny tak jak to jest w przypadku samego odpięcia kostki
Sorry za kiepskie zdjęcia.
Jest to nic więcej jak sprawdzony w praktyce poradnik do którego jakiś czas temu link podawał kolega Pussey:
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=68928
Sposób ten można zastosować w każdym silniku.
Dla 2.7 CDI i 3.2 CDI kolory przewodów i numery pinów powinny być identyczne jak te podane przeze mnie poniżej, ale też nie bierzcie tego za pewnik tylko sprawdźcie u siebie!
Dla innych silników nie wiem, nie sprawdzałem, być może będzie tak samo (ewentualnie numery pinów będą inne).
Przechodząc do rzeczy:
1. Idziemy do sklepu elektronicznego i kupujemy:
- dioda prostownicza 1N4004
- rezystor 470 Ohm 0,25W
- rezystor 1K Ohm 0,25W
2. Następnie składamy wszystko według załączonego obrazka i lutujemy razem.
Polecam zrobić podobne kolory przewodów, później zobaczycie dlaczego.
Zatapiamy koszulki, izolujemy itd. Finalnie u mnie wygląda to mniej więcej tak:
4. Idziemy do naszego samochodu, pod maską wypinamy kostkę z zaworu podciśnienia po lewej stronie patrząc od wnętrza samochodu (u mnie już zaizolowana).
Następnie odkręcamy osłonę modułów po prawej i szukamy kabli do których musimy się podłączyć.
Sprawdźcie kolory przewodów idące do kostki, która przed chwilą odpieliśmy.
Dokładnie tych samych kolorów szukamy w skrzynce z modułami.
Dla 2.7 CDI i 3.2 CDI będą to raczej czerwono-czarny i szaro-czarny.
Trzeci przewód, którego potrzebujemy to biało-żółty idący od przepływomierza - PIN 5.
W skrzynce z modułami powinno to wyglądać tak:
- czerwono-czarny = wtyczka 3 / pin 37
- szaro-czarny = wtyczka 3 / pin 50
- biało-żółty = wtyczka 4 / pin 24
5. Odizolowujemy te 3 przewody i dołączamy nasze wg. pasujących kolorów, czyli wg mojego obrazka tak:
- czerwono-czarny + nasz czerwony
- szaro-czarny + nasz czarny
- biało-żółty + nasz żółty
U mnie wygląda to tak (dałem troszkę za długie kable):
Polecam zrobić to na jakiejś wtyczce, albo czymś podobnym (u mnie jest na wsuwkach).
Wtedy możemy odpiąć nasz układ, podłączyć kostkę do zaworu podciśnienia i mamy znów aktywny EGR w ciągu kilku sekund.
Układ działa bez żadnych problemów, samochód nie wchodzi w tryb awaryjny tak jak to jest w przypadku samego odpięcia kostki
Sorry za kiepskie zdjęcia.
Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.
a powiedz proszę czy te przewody w kostkach odłączyć czy tylko dołączyć do nich ten układ i zostawić podłączone.
pozdrawiam
pozdrawiam
Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.
Wystarczy do nich dolutować przewody, nie trzeba ich odłączać od kostek.
Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.
a dziękuje ide tworzyć
Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.
perys92 Poszedł plusik za poradę. W końcu mój mercedes przestał puszczać czarnego bąka.
Dodam, że zamiast diody 1N4004 zastosowałem 1N4007...
Dodam, że zamiast diody 1N4004 zastosowałem 1N4007...
WDB2030161F154489
C270 CDI W203
C270 CDI W203
Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.
Niestety w moim 320cdi nie działa. Wydaje mi się, że wszystko zrobiłem zgodnie z opisem. Może dostałem ciut inne komponenty w sklepi elektronicznym ? Po podłączeniu całości do 3 przewodów i odłączeniu wtyczki zaworu egr od razu uruchomił się w trybie awaryjnym i tyle. Nie wiem co z tym zrobić - czy jest możliwość zakupu gdzie takiego urządzonka gotowego do montażu na przewodach - może zmoim jest coś nie tak ? Czy na pewno patent ten działa na wszystkich 320cdi. W moim egzemplarzu coś już było kombinowane z wtyczkami - widać jakieś puste wsuwki w beżowym kablu od wtyczki nr 5.
Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.
Na pewno w 3.2 CDI działa
Jak chcesz to Ci wysle taki gotowy układ po kosztach wysyłki, bo gdzies mam w zapasie.
Jak chcesz to Ci wysle taki gotowy układ po kosztach wysyłki, bo gdzies mam w zapasie.
Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.
To świetnie - jednak można liczyć na forum. Dane wysyłkowe puściłem mailem.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.
Ja mam 61 lat i długo już nie pociągnę, ale dlaczego chcecie wytruć moich i swoich potomków.
Myślałem, że wiadomość o potrzebie ekologii dotarła do ludzi chociażby po ostatnich kłopotach ze smogiem.
"Dokąd nie włączyłem internetu nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" S.Lem
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... HDQ8zC5hxw
Myślałem, że wiadomość o potrzebie ekologii dotarła do ludzi chociażby po ostatnich kłopotach ze smogiem.
"Dokąd nie włączyłem internetu nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" S.Lem
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... HDQ8zC5hxw
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.
Pomijając kwestie ekologiczne, gdyby ktoś chciał to mam kilka takich układów gotowych już do podłączenia.
Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.
Jest jakaś odczuwalna różnica ?
Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.
U siebie zauważyłem lepszą kulturę pracy silnika trochę i minimalnie lepszą reakcję na gaz, ale nie są to raczej zmiany drastyczne i podejrzewam, że część osób nawet by nie zauważyła różnicy.
Natomiast podstawowa korzyścią jest przede wszystkim to, że kolektor ssący nie będzie obrastał nagarem.
Natomiast podstawowa korzyścią jest przede wszystkim to, że kolektor ssący nie będzie obrastał nagarem.
Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.
Noc pieprzy cos o ekologii a tak naprawde to pewnie boi sie ze mniej zasyfione motory beda sie mniej psuc co sie wiaze z mniejszą klientelą :-) , ale to ze kazą tutaj jezdzic ludziom 24H na swiatlach w korkach w miescie ? to juz ekologiczne ? wieksze spalanie paliwa po przez obciazenie elektryczne , ciagle przepalanie zarowek wymiana na nowe stare w smieciach to jest ekologia
hehe jak to idiotom mozna latwo wmowic , wywalenie EGR to nie okologiczne ale swiecenie 24H to ekologia
swiatla same sie swiecą :-) nic nie trzeba robic prad sam sie robi z niczego :-)
tempe bałwany cholera
hehe jak to idiotom mozna latwo wmowic , wywalenie EGR to nie okologiczne ale swiecenie 24H to ekologia
swiatla same sie swiecą :-) nic nie trzeba robic prad sam sie robi z niczego :-)
tempe bałwany cholera
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.
Ten tempy bałwan potrafi odróżnić co jest dla bezpieczeństwa (światła dzienne) od chamskiego zanieczyszczania środowiska poprzez wyłączanie EGR.
Co byś człowieku powiedział gdyby jakiś dureń zdjął z komina elektrowni filtr koło Twojego domu.
Albo gdyby pozwolono do Twojego ujęcia wody lać ścieki z masarni.
Wtedy też byłbyś taki hehe?
"Dokąd nie włączyłem internetu nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" S.Lem
Co byś człowieku powiedział gdyby jakiś dureń zdjął z komina elektrowni filtr koło Twojego domu.
Albo gdyby pozwolono do Twojego ujęcia wody lać ścieki z masarni.
Wtedy też byłbyś taki hehe?
"Dokąd nie włączyłem internetu nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" S.Lem
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Re: Elektroniczne wyłączenie EGR w każdym silniku.
No ale ich nie sieją , sami się rodzą
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości