Wymiana łożyska koła tył
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 16 cze 2010, o 08:34
- Lokalizacja: Kraków
Wymiana łożyska koła tył
Witam.Czeka mnie wymiana łożyska w tylnym kole.W związku z tym mam pytanie czy ktoś może zmieniał to już samodzielnie?Trzeba wykręcać całe wahacze czy jest jakiś inny sposób?
Mogłem kupić samochód ale kupiłem mercedesa...
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 16 cze 2010, o 08:34
- Lokalizacja: Kraków
Ja robiłem tak:
-wychaczasz linkę ręcznego w tunelu pod tylną kanapą(odkręcić blachę na tunelu,zwolnić napinacz przekręcając srubę w prawo stronę imbusem 6mm i wyhaczyć linke)
-odkręcić zacisk i zdjąć tarczę i okładziny
-odgiąć czymś ostrym zabezpieczenia na nakrętce półosi i ją odkręcić ,potrzebny klucz 30mm( ja miałem poligon i patent tzn blachę z 2 otworami i przykręcałem ją 2 szpilkami do piasty,miało to na celu zabezpieczenie poligonu przed smyknięciem się z nakrętki podczas okręcania chodzi tylko o popuszczenie potem już idzie lekko i patent jest nie potrzebny)
-puknąć przez drewno w półoś oby się wysunęła z piasty
- odkręcić wszystko od obudowy piasty tj.wachacze,drążki itd.
-położyć obudowę piasty na imadle tak aby podczas wybijania piasty nie pozaginać otworów od sprężyn okładzin ręcznego.
-wybić najpierw piastę a póżniej zdjąć pierścień seegera który zabezpiecza łożysko( widać go dopiero po wybiciy piasty)
-wybić odbezpieczone łożysko(DO WYBIJANIA PIASTY I ŁOŻYSKA NAJLEPIEJ UŻYĆ PRASY ja nie miałem do niej dostępu i korzystałem z młotka)
-wbić najpierw łożysko (przez kawełek drewna)
-zabwzpieczyć nowym pierścieniem seegera
-wbić piastę(przed wbiciem podłożyć coś pod srodkowy pierścień lożyska bo przy wbijaniu piasta może wypchnąć srodek łożyska jeśli nic nie podłożymy)
-następnie wszystko montujemy w odwrotnej kolejności
Ja tym sposobem robiłem to kilka razy z pozytywnym skutkiem.Myślę że trochę pomogłem :roll:
-wychaczasz linkę ręcznego w tunelu pod tylną kanapą(odkręcić blachę na tunelu,zwolnić napinacz przekręcając srubę w prawo stronę imbusem 6mm i wyhaczyć linke)
-odkręcić zacisk i zdjąć tarczę i okładziny
-odgiąć czymś ostrym zabezpieczenia na nakrętce półosi i ją odkręcić ,potrzebny klucz 30mm( ja miałem poligon i patent tzn blachę z 2 otworami i przykręcałem ją 2 szpilkami do piasty,miało to na celu zabezpieczenie poligonu przed smyknięciem się z nakrętki podczas okręcania chodzi tylko o popuszczenie potem już idzie lekko i patent jest nie potrzebny)
-puknąć przez drewno w półoś oby się wysunęła z piasty
- odkręcić wszystko od obudowy piasty tj.wachacze,drążki itd.
-położyć obudowę piasty na imadle tak aby podczas wybijania piasty nie pozaginać otworów od sprężyn okładzin ręcznego.
-wybić najpierw piastę a póżniej zdjąć pierścień seegera który zabezpiecza łożysko( widać go dopiero po wybiciy piasty)
-wybić odbezpieczone łożysko(DO WYBIJANIA PIASTY I ŁOŻYSKA NAJLEPIEJ UŻYĆ PRASY ja nie miałem do niej dostępu i korzystałem z młotka)
-wbić najpierw łożysko (przez kawełek drewna)
-zabwzpieczyć nowym pierścieniem seegera
-wbić piastę(przed wbiciem podłożyć coś pod srodkowy pierścień lożyska bo przy wbijaniu piasta może wypchnąć srodek łożyska jeśli nic nie podłożymy)
-następnie wszystko montujemy w odwrotnej kolejności
Ja tym sposobem robiłem to kilka razy z pozytywnym skutkiem.Myślę że trochę pomogłem :roll:
W210 300TD 99' AVANTGARDE
WDB2100251A833388
W124 200D 93'(EX)
WDB2100251A833388
W124 200D 93'(EX)
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 16 cze 2010, o 08:34
- Lokalizacja: Kraków
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 16 cze 2010, o 08:34
- Lokalizacja: Kraków
jeśli pytasz o koszt samego łożyska to SKF w granicy 140 zł natomiast koszt usługi nie wiem bo wymieniałem sam więc może wypowie się ktoś kto wymieniał w serwisiebizonek27 pisze:Ile kosztuje wymiana lozyska z lyłu?
Mogłem kupić samochód ale kupiłem mercedesa...
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
W210 e320 95 r. R6 (m104)
VIN: WDB2100551A043171
Mam właśnie do wymiany łożysko w tylnym kole no i mam pytanie.
Czy trzeba kupować jakieś nowe śruby? Chodzi mi głównie o tą śrubę łączącą wahacz z piastą, wygląda ona jak by nie była ruszana od nowości i mam wątpliwości czy przeżyje.
kolejna sprawa to czy po wymianie łożyska trzeba ustawiać zbieżność?
Czy trzeba kupować jakieś nowe śruby? Chodzi mi głównie o tą śrubę łączącą wahacz z piastą, wygląda ona jak by nie była ruszana od nowości i mam wątpliwości czy przeżyje.
kolejna sprawa to czy po wymianie łożyska trzeba ustawiać zbieżność?
Mercedes W210 Classic.
E200 2000r (136 Km Pb)
WDB2100352B011007
E200 2000r (136 Km Pb)
WDB2100352B011007
Kupujesz łożysko w zestawie masz wszystko co trzeba wymienić! Nic się nie ustawia ale ja to robiłem w warsztacie na gorąco wymieniali podgrzewali palnikiem bo po zapiekane wszystko było ale to normalka!Czy ci się śruba urwie to nie wiadomo ale aż tak żle nie powinno być! Powodzonka
w202 2.2cdi 98r automat
W210 2.7CDI 99r. Avantgarde
W210 2.7CDI 99r. Avantgarde
Panowie nie będę zakładał nowego tematu więc zapytam w istniejącym. Fakt nie wymieniam łożyska w tylnych piastach ale je odkręciłem w celu zabezpieczenia antykorozyjnego osłon kotwicznych. Potrzebuje nowe śruby do piast i znalazłem coś takiego i zgłupiałem http://www.iczesci.com/product_info.php ... t_id=13441 podają dwa wymiary: jeden w nawiasie (M22x1,5) a drugi M24x1,5. A jak zmierzyłem suwmiarką moją starą nakrętkę to wyszło M22x1,5. I się zastanawiam czy będą pasowały Proszę o pomoc.
[ Dodano: 2012-03-27, 12:22 ]
Ktoś mi pomorze?
[ Dodano: 2012-03-27, 12:22 ]
Ktoś mi pomorze?
WDB2100071A856487
ycbo, już sprawa rozwiązana dwa tygodnie temu
viewtopic.php?t=17969&highlight=nakr%EAtka
Ale dobrze, że pamiętałeś o koledze.
viewtopic.php?t=17969&highlight=nakr%EAtka
Ale dobrze, że pamiętałeś o koledze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości