Dzięki za info. Przekaże to mechanikowi jak tylko będę u niego aby się tym zajął i jak zrobi to dam znać.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2014-01-14, 21:45 ]
Witam.
No nie ciekawie u mnie to wszystko wyglądało.
To nie były łączniki stabilizatorów ani amortyzatory.
Sprawa była o wiele gorsza. W tylnym wózku znajduje w sumie 16 elementów amortyzujących, jak tuleje czy simerbloki.
Za pierwszym razem kiedy Merc był w warsztacie, mechanik mi pokazał wybite dwie główne tuleje tylne na wózku, które amortyzują wózek z karoserią i to tak klepało. Powiedział też, że robota z tym jest koszmarna, gdyż cały wózek trzeba spuścić z karoserii.
Powiedział też, że wymieniając je, - to dobrze jest wymienić od razu wszystkie cztery, gdzie koszt tych czterech tulei wzrasta do 400zł a robocizna 200zł. Więc było już nie ciekawie.
Niestety, tą naprawę trzeba było odstawić na inny czas, bo okazało się - w czasie tych czynności, że koło tylne lewe, bardzo ciężko się obraca i to do tego stopnia, że nie można było nim obrócić ręcznie. Powodem było już prawie całkowicie rozsypane łożysko i mocno zblokowany w sobie przegub, który z niewiadomych powodów ciężko chodził, gdzie manszeta mimo wszystko była szczelna i stary 13-letni smar w środku.
Więc zleciłem natychmiastowo usunięcie tych usterek,. Mechanik zalecił też wymianę obu łożysk po 64zł za sztukę, więc się zgodziłem. Początkowo doradził zakupić nową półoś z przegubami, ale jej koszt był koszmarną ceną, więc celem stała się jakaś używka, którą też nie łatwo było znaleźć, co się udało za 250zł.
Jednak okazało się, że ta półoś którą się wyjęło z mego Merca regenerując krzyżak - nie jest jeszcze taka zła, więc używka nie została sfinalizowana. Dodam że pozostałe elementy i luzy dyferencjału były w normie.
Po założeniu łożysk i zregenerowaniu krzyżaka na półosi, koszt całościowy wyniósł 528zł. w tym łożyska 128zł.
Hmm... moim zdaniem sporo za robotę, - aż 400zł, ale cóż, cieszyłem się że nie było jeszcze w tych kosztach półosi za 250zł. Nie wspominając, że robił z tym ponad tydzień a obiecywał 2 dni.
Po odebraniu Merca, klepanie i stuki w tyle nadal były takie same jak przed oddaniem auta mechanikowi, z tą tylko różnicą że portfel był już chudszy o 530zł.
Po tygodniu zleciłem mu ponowne wykonanie wymiany tych tulei na wózku.
Z moim naciskiem, niechętnie przytoczył koszt wymiany na 200zł, gdzie inny warsztat zaoferował mi wymianę tych tulei za 150zł.
Nie mniej jednak, postanowiłem wrócić do tego samego mechanika, ponieważ widać było że jest mechanikiem który podchodzi do auta z sercem i dbałością.
Teraz już robi z tym prawie 2 tygodnie. W tym czasie musiałem zakupić cały komplet tulei na tył do Merca E200 za 470zł gdyż wymienić trzeba było także simerbloki na wahaczach bo są kiepskie i bardziej się opłacało kupić komplet, niż cztery tuleje za 400zł plus jeszcze tuleje na wahacze.
Wyjęcie tych śrub ze simerbloków na wahaczach było nie możliwe. Śruby zardzewiałe zapieczone tak, że żaden odrdzewiacz nie pomógł. Zostało jedynie przecinanie tarczą śrub mimośrodowych w simerblokach, które sam później dorabiałem. Jedna kosztuje 38zł a jeszcze nie można było ich kupić.
Simerbloki do wahacza były o 1,2mm większej średnicy niż powinny być, więc musiałem je sam u siebie w warsztacie ślusarskim (gdzie tam pracuje), splanować do potrzebnej średnicy, aby ciasno je wtłoczyć na panewkę wahacza i przynieść mu aby je zamontował.
Poza tym, okazało się też, że przewody hamulcowe tylne były tak zgniłe, skorodowane, że ryzyko byłoby na tym dalej jeździć, więc także zleciłem ich wymianę za około 200zł z robocizną.
Jutro ma być wykonana geometria kół czyli karosaż za 120zł.
Ogólny koszt pewnie będzie zawrotny. Niedługo się dowiem.
[ Dodano: 2014-01-15, 19:28 ]
Podsumowanie.
Tylne łożyska lewy prawy tył 128zł
Regeneracja półosi i przegubu 400zł
Za wymianę tulei czyli poduszek 4 szt i 2 simerbloki na wahaczach zaśpiewał 350zł więc zbiłem cenę na 260zł.
Wymiana tylnych przewodów hamulcowych z robocizną 200zł.
Geometria z wydrukami tylko 90zł.
Koszt kompletu tulei 470zł.
Razem - 1548zł plus 3 tygodnie roboty.
Nieźle... a były tylko niewinne stukania które nie do końca ucichły, bo jeszcze coś delikatnie pod tylną szybą chrupie jakby trzeszczała guma w siedzeniu. Może się to z czasem wyciszy.
Mercedes Benz W210 E200 2.0 Kompresor Elegance 2000r? LPG. Manual, Sedan.
WDB2100451B119999