Stukanie z tyłu
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Stukanie z tyłu
Witam.
Wiem, że istnieje sporo tematów na temat stukania zwieszenia, ale ja ze swoim walczę i nie mogę wygrać
Otóż problem zaczął się od tego, że od jakiegoś miesiąca z tyłu, a konkretniej z prawej strony słychać stukanie. Jest to głuchy odgłos, tak jakby ktoś uderzał w beczkę. Odgłos pojawia się po przejechaniu przez próg zwalniający(ten większy, a nie takie pierduty osiedlowe), podczas wyjeżdżania z garażu, gdzie mam zakręt w prawo i górkę, oraz w trasie w momencie gdy skręca się w prawo i wjeżdża na hopę.
Zajechałem na szarpaki. Diagnosta wskazał dolny wahacz. Na warsztacie zleciłem również wymianę wieszaków stabilizatora. Wymieniane z obu stron. Efekt: to samo.
Pojechałem do innego diagnosty - przednie tuleje wózka. Pokazał mi z kanału - faktycznie były wyrobione bo stukały o podwozie. Sądziłem, że po wszystkim do czasu kiedy przejechałem przez próg
Pytanie takie: co to za ustrojstwo tak stuka? Jeżdżąc na szarpaki to ja zaraz całe zawieszenie wymienię. Znajomy podsunął mi myśl, że problemem może być sprężyna, ale wyglądają ok.
Wiem, że istnieje sporo tematów na temat stukania zwieszenia, ale ja ze swoim walczę i nie mogę wygrać
Otóż problem zaczął się od tego, że od jakiegoś miesiąca z tyłu, a konkretniej z prawej strony słychać stukanie. Jest to głuchy odgłos, tak jakby ktoś uderzał w beczkę. Odgłos pojawia się po przejechaniu przez próg zwalniający(ten większy, a nie takie pierduty osiedlowe), podczas wyjeżdżania z garażu, gdzie mam zakręt w prawo i górkę, oraz w trasie w momencie gdy skręca się w prawo i wjeżdża na hopę.
Zajechałem na szarpaki. Diagnosta wskazał dolny wahacz. Na warsztacie zleciłem również wymianę wieszaków stabilizatora. Wymieniane z obu stron. Efekt: to samo.
Pojechałem do innego diagnosty - przednie tuleje wózka. Pokazał mi z kanału - faktycznie były wyrobione bo stukały o podwozie. Sądziłem, że po wszystkim do czasu kiedy przejechałem przez próg
Pytanie takie: co to za ustrojstwo tak stuka? Jeżdżąc na szarpaki to ja zaraz całe zawieszenie wymienię. Znajomy podsunął mi myśl, że problemem może być sprężyna, ale wyglądają ok.
Mercedes-Benz
W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925
W124 E200 '95
WDB1240191J071953
W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925
W124 E200 '95
WDB1240191J071953
O tym samym pomyślałem. Dodatkowo sprężyna.wasiliew pisze:A łączniki stabilizatora z tyłu? Są też jeszcze gumy górne od amortyzatorów
Sebekw208, nie da się przez komputer tego sprawdzić. Musisz się wysilić. Skoro diagności nie dają rady, sam weź sprawy w swoje ręce. Na początek zobacz nakrętki i gumy górnego mocowania amortyzatorów:
LINK
Sebekw208, u mnie tak stuka od dawna półka tylna właśnie po prawej stronie. Myślałem że wybity amorek, lub coś innego, a kolega którego wiozłem powiedział że półka na 100%. Sprawdź, ja swoją rozbieram pewnie w weekend:)
EX '90 W201 2.0D "Śnieżka"
EX '90 C124 2.3 "Wisienka"
EX '98 W210 3.2 4matic "Żelek"
'00 W210 3.2 CDI "Mamba"
'92 W201 1.8 "Wisienka2"
WDB2100261B079761
EX '90 C124 2.3 "Wisienka"
EX '98 W210 3.2 4matic "Żelek"
'00 W210 3.2 CDI "Mamba"
'92 W201 1.8 "Wisienka2"
WDB2100261B079761
Półka? Półka to może trzeszczeć lub skrzypieć, a nie wydawać metaliczne odgłosy To raczej nie to.Myski pisze:Sebekw208, u mnie tak stuka od dawna półka tylna właśnie po prawej stronie. Myślałem że wybity amorek, lub coś innego, a kolega którego wiozłem powiedział że półka na 100%. Sprawdź, ja swoją rozbieram pewnie w weekend:)
Mercedes-Benz
W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925
W124 E200 '95
WDB1240191J071953
W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925
W124 E200 '95
WDB1240191J071953
Zauważyłem, że od dwóch dni jest spokój. Nie słychać już tego stuku. Ale albo mi się wydaje, albo tylne zawieszenie stwardniało. Dzisiaj jak przeleciałem próg zwalniający z prędkością 10 km/h to aż mnie korzonki zabolały
Mercedes-Benz
W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925
W124 E200 '95
WDB1240191J071953
W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925
W124 E200 '95
WDB1240191J071953
Koledzy,
Przy zmianie kół na zimowe dokręciłem koła momentem 110 Nm kluczem dynamomentrycznym. Po 3 tygodniach jak przyszło ochłodzenie okazało się, że coś stuka jak odejmuje gazu i hamuję silnikiem.
Co się okazało -- oba koła z tyłu się poluzowały, z jednego nawet już śrubę zgubiłem. Szukałem różnych przyczyn a tak podstawowej przyczyny nie sprawdziłem. Pierwszy raz bym zgubił koło. Wniosek jest jeden, najlepszy klucz do kół to krzyżak i ręka -- musi zazgrzytać wtedy jest dokręcone:)
Przy zmianie kół na zimowe dokręciłem koła momentem 110 Nm kluczem dynamomentrycznym. Po 3 tygodniach jak przyszło ochłodzenie okazało się, że coś stuka jak odejmuje gazu i hamuję silnikiem.
Co się okazało -- oba koła z tyłu się poluzowały, z jednego nawet już śrubę zgubiłem. Szukałem różnych przyczyn a tak podstawowej przyczyny nie sprawdziłem. Pierwszy raz bym zgubił koło. Wniosek jest jeden, najlepszy klucz do kół to krzyżak i ręka -- musi zazgrzytać wtedy jest dokręcone:)
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 15 gru 2011, o 23:33
- Lokalizacja: szczecin
stuki w tylnym zawieszeniu
witam miałem ten sam problem wymieniłem przednie tuleje wózka choć mechanik twierdził że wyglądają dobrze po wymianie cisza jak makiem zasiał pozdrawiam
kaczor VINWDB2102451B105082 Lift
Re: stuki w tylnym zawieszeniu
Były wymieniane. Bo faktycznie były wyrobione, widać było ślady stukania o podwozie.marekboston pisze:witam miałem ten sam problem wymieniłem przednie tuleje wózka choć mechanik twierdził że wyglądają dobrze po wymianie cisza jak makiem zasiał pozdrawiam
No nie chce mi się wierzyć, że mechanik zrobił mnie w bambuko i ich nie wymienił
Mercedes-Benz
W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925
W124 E200 '95
WDB1240191J071953
W210 E220 CDI Elegance '02
WDB2100061B480925
W124 E200 '95
WDB1240191J071953
Śruby są OK, orginalne kulowe, felgi też są orginalne takie jak występowały w tym modelu, nigdy nie było kłopotu z tym. Przypuszczam że klucz dynamometryczny jest do niczego. Całe szczęście nie odkręciło się całkowicie tylko poluzowało, problem dotyczył wszsytkich kół, ale tylne szybciej się odkręciły.tonidriver pisze:sq9jjx, najpierw sprawdź czy masz śruby stożkowe czy kulowe to samo w feldze...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości