Twarde zawieszenie i stuki w nivo!

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

promariusz
Posty: 3
Rejestracja: 5 lut 2010, o 18:13
Lokalizacja: gubin

Twarde zawieszenie i stuki w nivo!

Post autor: promariusz »

Witam wszystkich.
Wymieniłem tylny amortyzator nivo . Zalalem układ płynem odpowietrzyłem układ tak jak jest tu napisane na forum z tym że przy odpowietrzaniu nie wychodziło powietrze odrazu zaczoł leciec płyn . poczekałem i dalej to samo . Teraz tył jest mocno twardy , wyczuwalna jest kazda dziura no i pojawiły się głuche stuki. Czego to może być wina?
promariusz
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Witaj.Mamy zwyczaj wpadania najpierw do "powitalni", więc przy okazji tam zajrzyj.
Za mało danych.Napisz dlaczego wymieniłeś i w jakim samochodzie świata, oraz jak i gdzie
odpowietrzałeś.Gdybyś dobrze przejrzał ten dział to pewnie wszystko byś znalazł.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
promariusz
Posty: 3
Rejestracja: 5 lut 2010, o 18:13
Lokalizacja: gubin

Post autor: promariusz »

Wydaje mi się że dobrze szukałem ,ale nic nie wyczytałem. Jezeli chodzi o przywitalnie to miałem tu już konto tylko nie moglem się ponownie zalogować więc załozyłem nowe , ale mniejsza z tym. Jak byś mógł NOC to przypomnij sobie mój poprzedni temat ( Nivo amortyzator) pro_mariusz
Tam mi pisałes co mam zrobić bo mi pukał amortyzator .Wyszło że w nim pukało ,więc go dałem do regeneracji do negengastu czy jakoś tak . Odpowietrzanie zrobiłem jak tu pisze ale jak już wspomniałem wyzej nie było żadnego powietrza i teraz pukają dwa amorki i jest sztywny z tyłu . Co myślisz o tym?
promariusz
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Uszkodzona "gruszka" zasobnik ciśnienia.Musisz sobie przypomnieć od której strony się zaczęło usztywnienie i z tej strony ją wymienić.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
romerol
Posty: 75
Rejestracja: 14 sty 2010, o 14:49
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: romerol »

Witam,

Co prawda mam inny problem z Nivo albo z zawieszeniem, ale dołączę się do tematu aby nie zakładać nowego. Sprowadziłem swoją gwiazdę na początku roku z Niemiec. Z autka jestem bardzo zadowolony poza jedną rzeczą, a mianowicie stuki z tyłu auta na nierównościach (mam wrażeniem, że jak wpada koło w dziurę czy studzienkę jest najgłośniej). Cała trasa z Niemiec jak i jazda po w miarę normalnych czytaj równych drogach jest 100% ok., nawet po torowiskach jest w porządku. Dodam jeszcze, że pod obciążeniem tzn. 5 osób albo więcej rzeczy na pace, ilość stuków znacznie spada. Proszę o poradę, co sprawdzić, od czego zacząć? I przy okazji pytanie do kolegi NOC, czy diagnozujecie takie problemy i czy naprawiacie zawieszenie Nivo u siebie oraz jaki jest czas oczekiwania na wolny termin?

Pozdrawiam serdecznie,
S210 320CDI '01 Avantgarde WDB2102261B408060
Nie dyskutuj na forum z gościem, który ma nad tobą pół litra przewagi...
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie ma sprawy robimy.Terminy do tygodnia.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
promariusz
Posty: 3
Rejestracja: 5 lut 2010, o 18:13
Lokalizacja: gubin

Post autor: promariusz »

Już nie pamiętam od której strony się zaczeło ale chyba od tej co naprawiałem amorek.A może mieć to coś wspulnego z tym że jak odpowietrzałem układ to tylko go obciązałem około 150kg i uruchamiałem silnik bez odczepiania dzwigienki od wysokości czekałem aż sam się podniesie i wtedy odkręcałem odpowietrznik. I czy może mieć wpływ zapsuta gruszka na drugą .? pozdrawiam
promariusz
bieniasu
Posty: 7
Rejestracja: 17 mar 2010, o 16:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bieniasu »

Witam
Od niedawna jestem posiadaczem pięknej gwiazdki w kombi. Nie miałem wcześniej żadnych doświadczeń z zawieszeniem typu Nivo. W moim autku, zaraz po kupnie wymieniłem sprężynki w tylnym zawieszeniu - były popękane obie. Powodem zdiagnozowania problemu był hałas w zawieszeniu ( stukanie nawet na małych nierównościach ). Zawieszenie było również dziwnie twarde. Niestety po wymianie sprężyn problem nie zniknął. Autko przeszło przegląd całego zawieszenia i nie stwierdzono żadnych luzów. Amortyzatory również nie są zużyte( 80% sprawności) i nie widać na nich śladów wycieków. Czytałem już na forum Wasze posty, ale ten temat jest dla mnie zupełnie nowy i wszystko mi się miesza. Chciałbym prosić kogoś dobrze zorientowanego w tym temacie, żeby wytłumaczył mi po kolei co powinienem sprawdzić, co wymienić, jak odpowietrzyć. Wskazane również schematy i rysunki.
Dzisiaj byłem w warsztacie w Gdyni, gdzie dowiedziałem się, że powinienem wymienić komplet amorków i gruszek ( koszt ok 3500 PLN ). Nic innego nie ma sensu , bo wystarczy tylko na chwile. Mechanik nawet nie oglądał auta - warsztat specjalizuje się w naprawie gwiazdek. Pomóżcie proszę - troszkę się podłamałem :shock:
Mercedes S210 E 2,7CDI Automat
WDB2102161B367158
tomm17
Posty: 56
Rejestracja: 12 lis 2009, o 12:16
Lokalizacja: Bytom

Post autor: tomm17 »

Miałem podobne stuki, u mnie to były dolne mocowania amoryzatorów, mechanik wymienił na regenerowane po 100 zł za sztukę i jest oki, podobno jest to bardzo częsta przyczyna takiego stukania ;-)
E 270 CDI Kombi - 2001 - ex
bieniasu
Posty: 7
Rejestracja: 17 mar 2010, o 16:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: bieniasu »

tomm17 - dzięki za podpowiedź. W warsztacie specjalizującym się w naprawie zawieszeń mechanik stwierdził uszkodzone dolnych stopek amorków. Doszła do tego wymiana jednej tulei pływającej - i wszystko gra ! :mrgreen: Części i robocizna 440 PLN-ów to zdecydowanie kwota, którą mogłem zaakceptować. Autko jedzie cicho i mięciutko. Mam nadzieję, że wystarczy na parę tyś. km. Dzięki za pomoc.
KLIKAM POMÓGŁ :-D
Mercedes S210 E 2,7CDI Automat
WDB2102161B367158
Awatar użytkownika
Brylantoos
Posty: 147
Rejestracja: 11 paź 2009, o 18:46
Lokalizacja: KrK

Post autor: Brylantoos »

Witam!!Podepne sie pod temat.Niestety u mnie tez zaczęło coś stukać w tylnym zawieszeniu.Pojechałem na czepaczki.Komputer stwierdził ze jeden amor ma tylko 30% sprawności drugi 70% no ale wiadomo wymieniłem dwa.Zadowolony myslalem ze mam problem z głowy a tu gó...o.Stuka tak samo jak nie bardziej.Powyciągałem wszystkie duperele z bagaźnika bo pomyslałem że przyczyna moze jest prozaicznie prosta ale niestety nie.Na pustym bagaźniku tez stuka.Pojechałem znowu na szarpaki,amory maja po 70%.Gosć wszedł pod autko pomacał poszarpał i mówi ze wszystko jest pieknie absolutnie zero luzów.No to ja w płacz, że nie mozliwe ,bo stuka jak diabli.Niestety wyjechałem z kwitkiem.Panowie możliwe żeby te dolne stopki czy tam dolne mocowania amorów mogły nie wyjść na czepaczkach?? Mógł by mi ktoś wskazać jak to wygląda ,jakąś fotke z allegro czy coś??Pozdrawiam
MB W210 E200 '96 (już z podtlenkiem LPG STAG 4)
WDB2100351A092328
viewtopic.php?t=7860

Faceci z klasą jeżdżą E-KLASA

SPRZEDAM : http://allegro.pl/item1160588444_piekna ... zdjec.html
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Brylantoos pisze:dolne stopki czy tam dolne mocowania amorów mogły nie wyjść na czepaczkach?? Mógł by mi ktoś wskazać jak to wygląda
Mnie by też interesowało, jak wygląda regeneracja tego elementu :-D
Awatar użytkownika
Gołąb
VIP
Posty: 29
Rejestracja: 18 sie 2008, o 19:37
Lokalizacja: Jedlina k/Wałbrzycha

Post autor: Gołąb »

No właśnie - może ktoś będzie potrafił napisać na czym dokładnie polega regeneracja dolnych mocowań amortyzatorów nivo. Pracuje w narzędziowni i może uda się to zrobić własnym sumptem:-). Pewnie do tego dojdę jak już rozbiorę ale wolałbym się przygotować, lepiej wiedzieć co i jak

[ Dodano: 2010-09-25, 20:02 ]
W sierpniu auto trafiło do warsztatu firmy Nagengast. Polecam bo naprawa trwała parę godzin, stukanie znikło, sprawdzili dodatkowo całe zawieszenie i wzięli jeszcze mniej niż szacowali. Oczywiście jest i paragon i gwarancja. Dobry przykład, że istnieją warsztaty które Cię nie orżną i nie spaprają roboty. Mimo, że to 500km w jedną stronę warto było. U mnie wszyscy "mechanicy" polecali nowe amortyzatory (900zł/szt). Naprawa miała kosztować 300pln, wyszło 230. Polecam, walić jak w dym.
Elegance 96' 300D
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

odświeżę temat bo u mnie pojawiło sie to samo :cry:
nie wie może ktoś czy może w poznaniu lub okolicach wykonują gdzieś takie regeneracje? co prawda do gdanska nie mam 700km ale 350 to tez nie mało tym bardziej ze nie mam nikogo w gdansku i nie mam sie gdzie zatrzymac
może robił ktoś z was dolne mocowania amorków w poznaniu lub gdzies niedaleko?

[ Dodano: 2011-01-26, 13:38 ]
Polecam bo naprawa trwała parę godzin
u mnie naprawa stopki amorka trwała dosłownie 10 minut!!! a kasują tyle bo nikt tego nie robi i sie na tym nie zna!!! w 95% warsztatow proponowali mi wymiane amorka na :shock: nowy
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
AvangardeE270
Posty: 3
Rejestracja: 18 mar 2011, o 12:21
Lokalizacja: K-K

Post autor: AvangardeE270 »

Witam
Mam problem z zawieszeniem w moim okularze, dokładnie z tyłu, przy pustym samochodzie słychać stuki-nietypowe, auto było sprawdzane u mechanika na stacji diagnostycznej, oczywiście zawieszenie typu nivo nie ma wycieków z amortyzatorów ani tzw. gruszek, poziom oleju w układzie na maximum, może miał ktoś taki przypadek?
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
MB S210 E270 Avangarde
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości