Twarde zawieszenie i stuki w nivo!
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Wołomin
Daimler_WAWA, Jeśli masz zamiar zawsze pomagać w ten sposób, to może lepiej wogule się nie wypowiadaj. "Mili i uczynni ludzie" zdiagnozowali Ci twój problem z zawieszeniem, więc nie wiem czemu szukasz jeszcze pomocy na forum. Czyżbyś liczył że Cię ktoś odeśle do Daimlera?
Poznaję Mercedesa, i się go uczę, a przy okazji chętnie pomogę - jak będę potrafił
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
Jakis rok temu chciałem przełozyc zawieszenie z Elegance , spręzyna w serwisie około 380 zł , amorek ok 330zł Sachsa , ale po za serwisem, temat odpusciłem. Tez sie męczyłem Avantgardą na Taxi . Jak wymieniłem gruchy cisnienia na nowe to było całkiem przyzwoicie.Batory pisze:Ja mam z kolei inny problem, ale również związany z nivo'em (chyba), więc się tu podłączę. Autko kombi, w awangardzie, jeździ na taxi od prawie roku, w związku z tym prawa strona bardziej sfatygowana - to oczywiste. Niedawno usłyszałem hałasy dochodzące z prawego tyłu zawieszenia które bym określił jako "dobijanie", czy też zgrzytanie jakby koło po wpadnięciu w dziurę przycierało o nadkole. Powtórzyło się to już parę razy. Za każdym razem gdy z prawej strony z tyłu miałem pasażera.
Nie bardzo wiem gdzie zacząć poszukiwania usterki. Czy stawiać na pękniętą lub osłabioną sprężynę, czy raczej na zużyty siłownik - amortyzator. Doradźcie proszę, czy miała by sens zamiana stronami siłowników, i obserwacja czy hałas przeniesie się na lewą stronę, czy może ktoś się z tym już spotkał, i może mi coś zasugerować? A przy okazji PROŚBA. podrzućcie mi proszę jakie sprężyny i jakie podkładki dobrać na tył, i na przód mojej gwiazdy, aby "zmiękczyć" zawieszenie z awangardy na clasic'a lub elegant'a, z uwzględnieniem że jest to taxi. sam nie jestem w stanie tego wyliczyć.
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Wołomin
Robert gd, czyli sugerujesz na pierwszy rzut wymianę gruch? Rzeczywiście - od tego zacznę. A co zrobiłeś z przednim zawieszeniem? Mam na myśli jego sztywność.
Poznaję Mercedesa, i się go uczę, a przy okazji chętnie pomogę - jak będę potrafił
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
Batory pisze:Robert gd, czyli sugerujesz na pierwszy rzut wymianę gruch? Rzeczywiście - od tego zacznę. A co zrobiłeś z przednim zawieszeniem? Mam na myśli jego sztywność.
Wymiana gruch na slepo nie ma sensu, no forum masz opisane jak w prosty sposób sprzwdzic czy gruchy są dobre. Sztywnosc przedniego zawieszenia mozesz zmienic tylko po przez wymiane spręzyn i amorków , ja tak jak pisałem wyzej, odpusciłem i zostałem przy Avantgardzie.
Ja niestety muszę zmienić sprężyny z przodu gdyż tak jak pisałem - prawa strona mi już siadła. A skoro wymieniam to już raczej na coś miększego i wyższego. Oczywiście uwzględniam konieczność wymiany zarówno sprężyn, jak i amorków, tylko mam zagwostkę jak dobrać sprężyny (jakie kolory), oraz jakie zastosować podkładki (grubość). Ponownie proszę o pomoc w ich doborze.
Poznaję Mercedesa, i się go uczę, a przy okazji chętnie pomogę - jak będę potrafił
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Wołomin
Dziś wymieniłem gruszki Nivo'a. Dziwnie przebiegało odpowietrzanie, i prawdę mówiąc nie jestem pewien czy do końca je odpowietrzyłem. Zacznę od tego że podczas demontażu starych wyciekło z przewodów prawie litr płynu. Po wyjęciu sprawdziłem (śrubokrętem) prężność gum, i stwierdziłem że w prawej guma nie pracuje (nie ugina się). po złożeniu wszystkiego, i zalaniu świerzym płynem odpowietrzałem zarówno przewodami jak i odpowietrznikiem. Bagażnik był dociążony około 80kg. Podczas odpowietrzania wyciekał płyn bez powietrza. Po przejechaniu po nierównościach około 1km. ponownie próbowałem odpowietrzać, ale niestety powietrze się nie pokazało. Ogólnie przepuściłem przez cały układ około 1,5 litra płynu. Nie jestem pewien czy nivo jest w pełni odpowietrzone, ale zmiany (na leprze) są zauważalne. Napiszcie proszę czy tak powinno przebiegać odpowietrzanie, a jeśli nie, to co powinienem jeszcze zrobić? Ponadto bardzo proszę o podpowiedź - jakie dobrać sprężyny na przód, i jakie podkładki? Przód ewidentnie siedzi z prawej strony.
Poznaję Mercedesa, i się go uczę, a przy okazji chętnie pomogę - jak będę potrafił
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Wołomin
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Wołomin
Daimler_WAWA, nie rozumiem co masz na myśli pisząc: "czy ma znaczenie czy od dalszego od pompy czy to nie ma znaczenia" jak możesz to rozwiń myśl, lub napisz innymi słowami.
Robert gd, Podczas odpowietrzania zauważalne było unoszenie się auta (około 2cm.) oraz obniżanie podczas odpowietrzania. Co prawda nie na maxa, ale jednak pracowało. Wymiana sprężyn mnie jednak nie ominie, gdyż prawa strona stoi niżej, i czasem dobija. Eksperymentalnie zamienię może stronami sprężyny, i zobaczę jaki będzie efekt. Wyeliminuję w ten sposób ewentualność uszkodzonego amortyzatora - siłownika. Myślicie że to dobry pomysł? Czy strata czasu?
Robert gd, Podczas odpowietrzania zauważalne było unoszenie się auta (około 2cm.) oraz obniżanie podczas odpowietrzania. Co prawda nie na maxa, ale jednak pracowało. Wymiana sprężyn mnie jednak nie ominie, gdyż prawa strona stoi niżej, i czasem dobija. Eksperymentalnie zamienię może stronami sprężyny, i zobaczę jaki będzie efekt. Wyeliminuję w ten sposób ewentualność uszkodzonego amortyzatora - siłownika. Myślicie że to dobry pomysł? Czy strata czasu?
Poznaję Mercedesa, i się go uczę, a przy okazji chętnie pomogę - jak będę potrafił
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
W210 270CDI Kombi 1999r Lift
"DAIMLERCHRYSLER MB210K"
WDB2102161B010884
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 11 gru 2008, o 20:27
- Lokalizacja: Wołomin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 8 gości