Rzuca - na 2 stacjach diagostycznych nic nie znaleźli

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

karolrogala
Posty: 48
Rejestracja: 30 wrz 2012, o 20:38
Lokalizacja: Piła, Poznań
Kontakt:

Rzuca - na 2 stacjach diagostycznych nic nie znaleźli

Post autor: karolrogala »

Mam poważny problem i juz 2 mechaników nie dało rady

zbieżność okolice zera - prawie idealnie, na szarpakach 2 diagnostów nic nie znalazło, dla pewności wymienione tuleje przednie tylnego zwieszenia (nie były za ciekawe) na lemfoldera

opony - nowe nalewki, wulkanizator nie wynalazł żeby były felgi krzywe, przed wymianą opon też był ten problem,

przyczyna - jak jest równa nowa droga powiedzmy ze jest prawie ok, specjanie nie ucieka mi ale jakieś wybrzuszenie na jezdni i juz ucieka na prawo bądź na lewo jakby jedna była jakaś tuleja uwalona, jak jadę po drodze której do idealności bardzo dużo brakuje to walczę z kierownicą na prawo na lewo, maglownica - jak ruszam kierownicą żadnych pukow stoków koła się ruszają nie czuć żadnych luzów

po drugim diagnoście ręce mi opadły może ktoś miał identyczny problem ??????

nic nie znalazł wszystko ok.
W210 1996r 2,0 + gaz (136KM)
w115 1974 2,0d (54km)
Citroen Xsara Picasso 1,8gaz (115KM) - żony
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Zbieżność ustawiona na +1, nowe opony i problem znikł .Miałem kiedyś tak samo. W koleinach nie dało się jechać.:)
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Zgadza się i zbieżność ustawiamy łącznie z tylną osią.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

hammond24 pisze:Zgadza się i zbieżność ustawiamy łącznie z tylną osią.
Wlasnie, kiedys moja merc miala niewielka rozbieznosc na tylnej osi i nie dalo sie tym autem jechac - nawet na prostej rownej drodze :kwasny:
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

U mnie wystarczyła reg przodu i wymiana opon robiona równocześnie .Co pomogło nie wiem :)
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
karolrogala
Posty: 48
Rejestracja: 30 wrz 2012, o 20:38
Lokalizacja: Piła, Poznań
Kontakt:

Post autor: karolrogala »

ja juz to zrobiłem
W210 1996r 2,0 + gaz (136KM)
w115 1974 2,0d (54km)
Citroen Xsara Picasso 1,8gaz (115KM) - żony
Robert gd
VIP
Posty: 472
Rejestracja: 27 maja 2008, o 16:58
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Robert gd »

karolrogala pisze:ja juz to zrobiłem


Wyrzuć te nalewki .
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Wyrzuć te nalewki

A niby dlaczego?
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

Podepnę się pod temat.

Rzuca mną na każdej nierówności po całej drodze ... Systematycznie eliminuje wszystkie luzy. Jedyne czego można się doszukać (na siłę) to minimalny ale to bardzo minimalny luz na lewym drążku kierowniczym i leciutko stukające mocowanie tylnego prawego siłownika nivo. luzik na siłowniku nie był wyczuwalny w położeniu standard ale na próbę podnieśliśmy go 3 cm i tłucze. I tutaj się rodzą pytania.
Czy te minimalne luziki mogą wpłynąć na prowadzenie auta tak bardzo że miota mną na koleinach jakbym miał 2 promile?

czy sam uchwyt/łącznik/ guma (czy jak to tam nazwać) siłownika nivo jest możliwa do wymiany lub regeneracji, czy trzeba wymienić cały siłownik, a nie daj Boże parami ?

I ostatnie pytanie, na trzepaczkach przednie amortyzatory mają 82 i 83% sprawności. Nie mam wrażenia żeby bujało przodem w górę i dół. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie sprawności amortyzatorów? trzepaczkom nie ufam. I ew. jakie objawy dają zużyte przednie amortyzatory.
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

prelezabiusz, załóż opony porządne
Awatar użytkownika
Driv3r
Posty: 103
Rejestracja: 18 lip 2012, o 14:53
Lokalizacja: LBN

Post autor: Driv3r »

prelezabiusz, Przy padniętych amorkach przednich, bałem się jechać więcej niż 80,90,czułem tą niestabilność, nawet na równej drodze. Na złej nawierzchni czujesz i słyszysz dobitnie każdy wjazd w dziurę. Trzepakom nie można ufać, mi na tylnych 15 letnich oryginałach pokazało 79% a na nowych przednich 81%...
Obejrzyj moje testy, robiłem zanim wymieniałem.
http://tinypic.com/player.php?v=29ntmia&s=6
http://videobam.com/CdRUp

W obu przypadkach padnięte (widać różnice w seacie).
karolrogala
Posty: 48
Rejestracja: 30 wrz 2012, o 20:38
Lokalizacja: Piła, Poznań
Kontakt:

Post autor: karolrogala »

ide za radą kolegi Driv3r - skoro nic nie znaleźli a "ona nadal tanczy" wymieniam amorki
W210 1996r 2,0 + gaz (136KM)
w115 1974 2,0d (54km)
Citroen Xsara Picasso 1,8gaz (115KM) - żony
Awatar użytkownika
dziki24
Posty: 560
Rejestracja: 7 wrz 2010, o 09:49
Lokalizacja: Wrocław/Lubawka

Post autor: dziki24 »

prelezabiusz, czy auto jest podatne na boczne "uderzenia" wiatru ?
W210 E300 WDB2100201A073533 moja gwiazda
W202 200D WDB2021201a239645
W201 190 2.0 D 1986 r.
W123 2.0 D EX 1978 r. - EX
w115 2.4 D - RIP

"In rust we trust"
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

tonidriver, opony są okej, dla pewnosci sprawdziłem na in nym aucie ...

Driv3r, karolrogala, Jak wymiana drążka nie pomoże zmienie amortyzatyzatory.

dziki24, Czuć podmuchy wiatru ale chyba te odczucia mieszcza sie w normie bo wiać musi solidnie. Najwiekszy problem sprawiaja male geste dziurki nierówne łaty i koleiny.
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
karolrogala
Posty: 48
Rejestracja: 30 wrz 2012, o 20:38
Lokalizacja: Piła, Poznań
Kontakt:

Post autor: karolrogala »

prelezabiusz pisze:Najwiekszy problem sprawiaja male geste dziurki nierówne łaty i koleiny.
nic dodać nic ująć - jak u mnie
W210 1996r 2,0 + gaz (136KM)
w115 1974 2,0d (54km)
Citroen Xsara Picasso 1,8gaz (115KM) - żony
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości