NIVO PYTANIE

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Rafal_K
Posty: 181
Rejestracja: 16 maja 2013, o 11:48
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Rafal_K »

Czyli ogolnie polecacie te FEBI czy lepiej szukac LEMFORDERA?

Ile plynu wchodzi w caly uklad nivo?
Przy okazji zmieniajac gruchy zmienie tez caly plyn.

Jest jakis sposob zeby calkowicie zlac caly plyn?
MB E300 TD Avantgarde Kombi 1999r.
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
sensej0s
Posty: 243
Rejestracja: 12 lip 2010, o 08:50
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: sensej0s »

niecałe 2.5 litry. Musisz kupić 3 butelki febi.
Wymieniasz cały płyn i są dwie metody. Albo strzykawką musisz wybrać ze zbiorniczka albo odkręcasz gruche i czekasz aż zleci spioniony płyn.
Febi lemforder jedna cholera. Kupuj co tańsze.
W168 1.7CDI 2001r fl.
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

Rafal_K, Polecam zrobić od razu przegląd przewodów, a pordzewiałe od razu wymienić.
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Qrius
Posty: 265
Rejestracja: 20 wrz 2012, o 23:42
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Qrius »

Jak napisał sensej0s. Kupujesz trzy butle zostaje jakaś połowa z trzeciej. Ja płyn wymieniałem "na dwie osoby" z pomocą mojej, ponoć lepszej połówki - trzeba uważać, żeby pompy nie zatrzeć. Dziewoja ma za kierownicę i na mój sygnał zapalała gwiazdkę, pompa zaczynała pracować i wypluwała płyn z węża powrotnego do bańki po płynie do spryskiwaczy, jednocześnie uzupełniałem ubytek wlewając nowy płyn do zbiornika. Dzieje się to dość szybko, także trzeba być czujnym. Przy wymianie warto wymienić filtr od nivo - mój był tak zawalony, że musiałbym być masochistą, żeby zakładać go ponownie.
Rafal_K
Posty: 181
Rejestracja: 16 maja 2013, o 11:48
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Rafal_K »

Dziekuje koledzy za pomocne informacje.

Co do filtra to chodzi o ten co jest w zbiorniku plynu nivo/wspomagania?
Przymocowany do pokrywki zbiorniczka?
MB E300 TD Avantgarde Kombi 1999r.
WDB2102251A868666
(Oo\=*=/oO)
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzili byśmy na rękach...
dragon244
Posty: 2
Rejestracja: 29 gru 2013, o 14:50
Lokalizacja: Miedzichowo

Post autor: dragon244 »

WITAM A MA M0ŻE KT0Ś TU NA F0RUM NA SPRZEDAŻ JAKIEŚ D0BRE AM0RKI D0 NIV0 B0 MUSZE SIĘ ZABRAĆ ZA SW0JE ZAWIESZENIE B0 TAK NIM MAJTA NA B0KI TYLK0 ZA BARDZ0 TEŻ NIE WIEM 0D CZEG0 SIĘ ZABRAĆ A C0Ś CZUJE ŻE BEDZIE TWARDY 0RZECH D0 ZGRYZIENIA P0ZDRAWIAM
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

Witam. Panowie, czy tylne amorki z "3" mozna wymienić na takie z "1"? Zawieszenie nivo oczywiście. U mnie dolne mocowania troche juz pukają i mogę mieć za parę zł takie z "1" ale nie wiem czy podejdą do avy? Pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
kamil2.1
Posty: 20
Rejestracja: 12 gru 2010, o 23:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamil2.1 »

Cześć koledzy, sorry za odświeżanie starego tematu ale mam ogromny problem. Rozsadziło mi gruszkę nivo 50km od domu i wyleciał cały olej. Jutro jadę po części żeby to naprawić, ale sprawa wygląda tak, że potrzebuję jak najwięcej informacji o całym zabiegu wymiany gruszek i uzupełnianiu. |
-Od czego zacząć
- jakie kluczy/narzędzia ze sobą zabrac
- rozumiem że potrzeba 2.5 litra oleju?
- Czy trzeba odpowietrzac układ? jeśli tak, to jak?
Proszę najbardziej łopatologicznie jak się tylko da.
Z góry dziękuję !
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ed0 ... 0d928.html[/img]
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

kamil2.1 pisze:sorry za odświeżanie starego tematu
tematy są po to żeby je kontynuować a nie wiecznie zakładać nowe
Awatar użytkownika
zhu76
Posty: 10
Rejestracja: 8 lut 2012, o 22:40
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: zhu76 »

Witajcie
Czy przy wymianie amortyzatorów i gruszek nalezy je wypelnic wczesniej olejem czy wystarcza montaż na sucho?
WDB2102261B163053
bolop
Posty: 9
Rejestracja: 4 wrz 2008, o 18:11
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: bolop »

montujesz na sucho, a później odpowietrzasz na regulatorze wysokości jest odpowietrznik układu.
Awatar użytkownika
zhu76
Posty: 10
Rejestracja: 8 lut 2012, o 22:40
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: zhu76 »

Dziękuje za odpowiedz, amortyzatory i gruchy wymienione. Nawet bez odpowietrzenia różnica w komforcie potężna. Znalazlem dobrodusznego posiadacza kanału dzis bede odpowietrzał, oby poszlo równie gładko jak z wymianą części
WDB2102261B163053
mercedres92
Posty: 121
Rejestracja: 4 kwie 2011, o 10:44
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: mercedres92 »

Spróbuj bez kanału.
Załaduj tył tak żeby usiadł.
Odpal silnik i przegazuj :D
S210 270 CDI Elegance '01 GALERIA WINA - S210 270CDI
ex: S124 250TD '92
ex: C124 230CE '87
ex: W201 300D '91
Awatar użytkownika
wrona86
Posty: 36
Rejestracja: 27 mar 2015, o 18:05
Lokalizacja: legnica

Post autor: wrona86 »

panowie a co jeśli po wymianie gruszek na febi, (ze starych wyciekła piana)wymianie oleju, i założeniu sprężyn nowych, wymianie przednich amorów.auto dalej jest sztywne? amory tylne mają dobrą sprawność ok 70%. ręce mi już opadają... :(
Chciałem dodać,że przy demontażu gruszek starych,mechanik spuscil olej odkrecajac je i strzykawka że zbiornika resztę ściągnął.Później założył nowe,zalał nowy olej,febi dedykowany,Nowy filtr.czy możliwe że gruszki padly po 10k km bo nie odpowietrzyl układu?
(Oo\=*=/oO)

"Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem. Bez względu na to jak dobry jesteś, gołąb nasra na szachownicę, wywróci pionki i odleci zachowując się jakby wygrał ..."
zg3
Posty: 4
Rejestracja: 4 gru 2013, o 01:38
Lokalizacja: Wrocław

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: zg3 »

Witam,

Panowie jak spuścić olej z Nivo żeby jak najmniej się ubrudzić i wszystko dookoła? Potrzebuję zdemontować siłowniki żeby wysłać do regeneracji bo się pocą i stukają. Czy jest jakaś metoda żeby obniżyć ciśnienie w tym układzie przed rozkręceniem?

Pozdrawiam
WDB2102261X078578
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości