Coś puka ????

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

AndrewW210
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 kwie 2008, o 11:35
Lokalizacja: Poznań

Coś puka ????

Post autor: AndrewW210 »

Witam ,

pukało mi coś w przednim kole ze strony kierowcy. Myślałem że łączniki i gumy stabilizatora.
Wymieniłem i jedno i drugie ale pukanie zostało.

Nie chce wymienić całego zawieszenia więc może podpowiecie mi co może być najczęściej tego przyczyną.

Na co byście obstawiali?
300 TD KOMBI
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

r

Post autor: kompressor »

sworzeń dolny,wahacz górny,amor-na stacji kontroli na szarpaku coś wyjdzie,tylko niech diagnosta sie przyłoży
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Re: Coś puka ????

Post autor: JarekW »

AndrewW210 pisze:pukało mi coś w przednim kole ze strony kierowcy. Myślałem że .........
Na co byście obstawiali?
Zakład wart 10 pln. Tyle w Szczecinie (u ciebie może podobnie być kosztuje kompletna diagnoza zawieszenia. Są sprawdzone wszystkie elementy zawieszenia i wypisane te które trzeba wymienić. Jednocześnie masz wycenę naprawy.
Robienie qizu pt. co puka to może w dziale Off topic.
Wiesz co masz robić - prawda. A weź tak na logikę. Jak po opisie, że puka można zdiagnozować co puka :?:
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
MercMan
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2008, o 19:40
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: MercMan »

Niedawno był podobny temat. Stawiam na tuleje, ta część w mercedesach podobno szybko się zużywa i może być przyczyną stukania ;-)
2,7 CDI Classic '00
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

MercMan pisze: Stawiam na tuleje, ta część w mercedesach podobno szybko się zużywa i może być przyczyną stukania ;-)
A możesz trochę dokładniej napisać , o które ,,tuleje,, chodzi :?:

Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
MercMan
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2008, o 19:40
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: MercMan »

Jeżeli puka Ci na wybojach to na pewno ta tuleja. Bo polega to na wyrobieniu luzów na wahaczu i stąd te stuki.
Załączniki
tuleja przednia.gif
tuleja przednia.gif (22.77 KiB) Przejrzano 9168 razy
2,7 CDI Classic '00
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Skąd takie pytania ? Ludzie cos mi puka co to moze byc ? To moze być koncówka,sworzeń, tuleje wahacza,luz na łożysku,lub czasem wyrobione tuleje prowadzące zacisk hamulcowy. Najszybciej sprawdzisz u mechanika a nie na forum.
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

MercMan pisze:Jeżeli puka Ci na wybojach to na pewno ta tuleja. Bo polega to na wyrobieniu luzów na wahaczu i stąd te stuki.
Na szczeście zawieszenie w moim MB czuje się dobrze :mrgreen: , natomiast tuleja wahacza dolnego której fotkę wstawiłeś jest tylko jedną z tulei w przednim zawieszeniu . Dlatego moje pytanie . Poniżej fotki drugiej tulei wahacza dolnego i tulei wahacza górnego . Oprócz tego mogą być luzy na sworzniu dolnym zwrotnicy , sworzniu górnym zwrotnicy , końcówkach drążków kierowniczych , gumach drążka stabilizatora , łącznikach stabilizatora , amortyzatorach , poduszkach pod sprężynami , przekładni kierowniczej itp. ,itd 8-)

Pzdr.
Załączniki
Tuleja  wahacza  poprzecznego  górnego.jpg
Tuleja wahacza poprzecznego górnego.jpg (10.05 KiB) Przejrzano 9156 razy
Tuleja  wahacza  poprzecznego  dolnego.jpg
Tuleja wahacza poprzecznego dolnego.jpg (11.25 KiB) Przejrzano 9156 razy
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
MercMan
Posty: 78
Rejestracja: 10 lip 2008, o 19:40
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: MercMan »

Dzięki za uzupełnienie tematu ;-)
2,7 CDI Classic '00
AndrewW210
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 kwie 2008, o 11:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: AndrewW210 »

Witam,

macie rację trochę nie precyzjnir się wyraziłem sorry.

Więc pojechałem i okazało się za pierwszym razem że łączniki i gumy stabilizatora.

Wymieniłem pukało dalej! Zrobiłem test amorów na stacji diagnistycznej miały po 30%.

Więc w sobotę wymieniłem. 320 sztuka Sachs. Jest o niebo lepiej jeżeli chodzi o jazdę ale dalej puka :-( No może mniej ale zwasze.

Byłem w warsztacie i powiedzieli że luzów nigdzie nie ma i wszystko jest ok????

No ale nie jest.

Nie chce metodą prób i błędów wymieniać całego zawieszenia.

Wieć skoro amory są nowe łączniki i gumy stabilizatora też, to chyba zostają tuleje wahacza lub sworznie.

Dzięki za wszystkie wypowiedzi.
300 TD KOMBI
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

a moze górna poduszka amortyzatora?
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
AndrewW210
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 29 kwie 2008, o 11:35
Lokalizacja: Poznań

Post autor: AndrewW210 »

Podzuki amorów są w komplecie jak kupujesz nowe.

Kurde te gdybanie mnie dobija.

Może ktoś zna dobry warsztat w Poznaniu lub okolicach gdzie zdiagnozują mi przyczynę stuków?
300 TD KOMBI
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

gdybając dalej może to nie puka nic w zawieszeniu , wpadła gdzies sruba śrubowkręt luzna osłona moze maska puka nadkole halogen
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

AndrewW210 pisze:Nie chce metodą prób i błędów wymieniać całego zawieszenia.
skoro amory są nowe łączniki i gumy stabilizatora też, to chyba zostają tuleje wahacza lub sworznie.
Dość trudne do zlokalizowania są luzy które występują na dolnym sworzniu zwrotnicy (wahacza ) . Dopóki samochód stoi na kołach na gruncie , sworzeń ten jest dociążony masą samochodu i nie wykazuje żadnych luzów . Dopiero w trakcie jazdy po nierównościach mogą być słyszalne stuki lub w czasie skręcania kół szczególnie na postoju odgłosy skrzypienia . Oczywiście skrzypienie mogą powodowac też elementy gumowe w zawieszeniu . Wracając do sworznia dolnego zwrotnicy , to dobrą metodą na sprawdzenie , czy nie ma on luzów jest podniesienie podnośnikiem samochodu tak by koło unosiło się ponad ziemią , a następnie podkładamy pod dolny wahacz solidną podpórkę i opuszczamy powoli samochód do momentu aż oprze się on całym ciężarem na podpórce . Koło po oparciu wahacza musi znajdować się nadal nad ziemią , tym sposobem ulega odprężeniu zwrotnica i można spróbować poruszać koło podważając je dżwignią (prętem ) w kierunkach : góra- dół i na boki czy nie wyczujemy luzu na sworzniu dolnym i górnym zwrotnicy . Dolny sworzeń zwrotnicy (wahacza ) jest wymienny , górny sworzeń jest na stałe osadzony w górnym wahaczu i wymienia się cały wahacz 8-)

Jest to oczywiście jedna z możliwych przyczyn , ale może będzie to komuś przydatne ;-)

Dodaję fotki sworznia dolnego i wahacza z sworzniem górnym.
Załączniki
sworzeń    zwrotnicy  (  wahacza  dolnego ).jpg
sworzeń zwrotnicy ( wahacza dolnego ).jpg (8.34 KiB) Przejrzano 9017 razy
wahacz  górny.jpg
wahacz górny.jpg (7.57 KiB) Przejrzano 9029 razy
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Awatar użytkownika
kompressor
Posty: 527
Rejestracja: 1 kwie 2008, o 12:27
Lokalizacja: Okolice Goleniowa

Post autor: kompressor »

no niestety ale ten górny wahacz to durne rozwianie
występuje tylko w całości i najczęściej leci tuleja tego wahacza i ....puka
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości