Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 21 lip 2018, o 12:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 gru 2013, o 11:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 11:01
Posty: 197
Lokalizacja: Kraków
Przemek napisał(a):
Jeśli przewody były by łączone to łączenie znajdowało by się w łatwo dostępnym miejscu pod podwoziem

No więc nie znajdują się. Idzie od A do Z w jednym kawałku. Tak, tak - opiszę wszystko po skończonej pracy. Co do przewodów - w sumie mam pełny dostęp do WP, więc będę miał odpowiednie zwoje przewodów i zastosuje wymagane długości. Ale po wstępnym mierzeniu - wiem, że na stronę lewą (krótszą) wystarczy ten przewód 3,9m. Do prawego koła dłuższa droga, więc myślę że nawet 4,5m pójdzie.
- - -
W chwili obecnej mam problem z warunkami pracy. Własny garaż ciasny i bez kanału. Na najazd aura nie zezwala, ponadto przewlekły brak czasu. Ale jak zorganizuję komfortowe warunki pracy - od razu biorę się do pracy.
- - -
Ja mam troszkę inną technikę wymiany przewodów sztywnych.
Zwykle robię to tak:
* Zapuszczam środkiem odrdzewiającym wszelkie połączenia przewodów sztywnych, elastycznych i wsporników trzymających przewody pod autem (używam Wurth'a RostOff - sprawdzony, doceniony) - również dzień przed wymianą ;
* Zaczynam rozkręcanie (popuszczanie) przewodów od tylnych łączeń sztywnego z elastycznym, aż do przewodów przy pompie ;
* Później stopniowo wypuszczam przewód spod wsporników wzdłuż całego podwozia ;
* Jak wszystko popuści możliwie bezkolizyjnie - demontuje przewód w całości. Czasami po kolei przewód np. lewy, a później prawy ;
* Nowe przewody zakręcam od pompy i "rzeźbię" w kierunku od przodu do tyłu pojazdu zakładając przewód w miejscach podparcia.
- przewody miedziane są na tyle elastyczne, że bardzo ładnie poddają się przy kształtowaniu co ułatwia sprawę;
- - -
Wiem, że trochę ciężko będzie się dostać do zaczepów tuż obok tylnej belki zawieszenia, ale może jakoś pójdzie. Ciężko też będzie "trafić" przewodem we wsporniki tuż pod pompą, przy nadkolu, bo ciasno, ale coś się wykombinuje.
- - -
Przemek napisał(a):
Mam nadzieję, że odpowiedziałem chociaż na kilka twoich pytań.
Jeśli jeszcze będziesz chciał coś wiedzieć to pisz w temacie albo na PW

Dzięki Stary!
Zawsze to dobrze wymienić się doświadczeniami!
- czemu nie widzę opcji pomógł?

_________________
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
Obrazek
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 gru 2013, o 22:05 
Offline

Dołączył(a): 6 sty 2009, o 15:31
Posty: 1016
Lokalizacja: Białystok
scigany8801 napisał(a):
Nie ma żadnych złączek w "międzyczasie" oznaczonych na schemacie nr. 180 (A 121 429 01 34). A więc - wg. katalogu "Wojska Polskiego" centralne przewody lewy i prawy mają odpowiednio 3,2 i 3,9m.
- po wstępnym pasowaniu - stwierdzam, że powinny jednak mieć ok. 3,9 lewy i prawy aż 4,2-4,5m.
Czy się mylę? Może pomóc Ktoś kumaty? Zróbmy porządek w temacie, bo do tej pory nikt nic szczególnego nie napisał.

napisałem dwa posty wyżej:
Cytuj:
ja wymieniałem komplet na tył
zamówiłem w ASO, przychodzą proste - trzeba giąć samemu

są krótsze, trzeba dokupić łączniki i zarobić końcówki odcinków od pompy


oryginalne NOWE przewody są KRÓTSZE trzeba zarabiać końcówki itp. (łączenie wychodzi w okolicy ściany grodziowej)
jak ktoś myśli że kupi ori i nie będzie potrzebował dodatkowych narzędzi to jest w błędzie :padam:

_________________
BYŁA: NIUNIA
BYŁ: NIUTEK,
JEST:CZARNA FURIA CLS320CDI


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2013, o 08:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 11:01
Posty: 197
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
oryginalne NOWE przewody są KRÓTSZE trzeba zarabiać końcówki itp

Pussy, spoko, wszyscy już wiemy, że WebParts podaje "zestaw naprawczy" by Adam Słodowy. Mam pełny dostęp do przewodów WP, więc będę miał różne długości przy wymianie. Po to - aby dobrać odcinki od pompy do zacisku w jednym gotowym kawałku i podać je tutaj do wiadomości dla innych, którzy podchodząc do wymiany nie mają zarabiarki i ogólnie nie chcą się bawić w dorabianie.

_________________
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
Obrazek
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 gru 2013, o 22:47 
Offline

Dołączył(a): 6 sty 2009, o 15:31
Posty: 1016
Lokalizacja: Białystok
e! e!

jakie Pussy, jakie Pussy ?
pilnuj się, zboczuchu :hyhy:

:rotfl:

_________________
BYŁA: NIUNIA
BYŁ: NIUTEK,
JEST:CZARNA FURIA CLS320CDI


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 gru 2013, o 10:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 11:01
Posty: 197
Lokalizacja: Kraków
Pussey, ale gafa, przepraszam najmocniej :padam:
Dziś/jutro robię przewody, dam znać co i jak poszło :)

_________________
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
Obrazek
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 cze 2014, o 05:20 
Offline

Dołączył(a): 18 cze 2011, o 22:14
Posty: 544
Lokalizacja: siedlce
poszukuję mocowań przewodów hamulcowych. Takie plastyki wkręcane na wkręt wystający w podwoziu te co są już w okolicach tylnej belki. Występują podwójne i pojedyncze, moje się rozpadły. Są jakieś zamienniki, może jakiś nr org.

_________________
WDB2102171A393096


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lut 2015, o 13:26 
Offline

Dołączył(a): 5 cze 2010, o 21:09
Posty: 1888
Lokalizacja: Szczecin
Na przeglądzie facet mi powiedział, że do wymiany przewody hamulcowe elastyczne z przodu. ALe chyba wymienię też tył o ile są tam takie.
Czy mógłbym prosić o rysunki i numery tych przewodów na przód i tył?
Nie znam ruskiego i nie mogę znaleść.

[ Dodano: 2015-02-28, 18:37 ]
tył - A 210 428 00 35
przód - A 202 428 07 35

czy to te numery?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 mar 2015, o 08:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 11:01
Posty: 197
Lokalizacja: Kraków
ralfi89, aktualne numery OE, podane zgodnie z numerem VIN Twojego samochodu:
Przód - A2024280735 -> ATE 83.7705-0386
Tył - A2104280035 -> ATE 24.5123-0281

_________________
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
Obrazek
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 10 maja 2015, o 14:02 
Offline

Dołączył(a): 19 mar 2010, o 13:20
Posty: 43
Lokalizacja: szczecin-załom
witam mam od listopada w163 3.2B dziś w czasie jazdy pękł mi przewód hamulcowy giętki stalowy na tyle auta na środku zamocowany na sankach macie jakieś foto jaki długi będzie ten przewód i jaki rozmiar śrub m10 czy m12 .a jutro muszę z dzieckiem do szpitala jechać i chciał bym to jak najszybciej z rana zrobić, teraz działa mi tylko przedni prawy przód hamulca

_________________
Mercedes w210 200E+LPG Classic ,1997, automat
Vin : WDB2100351A383423
Mercedes W210T 230E Classic ,1997, automat


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sie 2015, o 20:41 
Offline

Dołączył(a): 4 sie 2015, o 20:29
Posty: 4
Lokalizacja: UK
Witam,
Posiadam Mercedesa W210 w wersji kombi Elegance. Przygotowuje sie do wymiany przewodow hamulcowych twardych i miekkich. Auto jest w automacie i posiada funkcje automatycznego hamulca recznego. Zauwazylam ze pomiedzy przewodem twardym a miekkim znajduje sie specificzny blaszany element (grucha :) ).Podejrzewam ze jest to własnie system kontrolowania poziomowania auta aby uruchomic hamulec reczny.

1. Czy ten element ulega rozszczelnieniu przy wymianie przewodów?

2. Czy polecacie jakiegos sprawdzonego mechanika w Krakowie, którego ten temat nie zaskoczy? :zdziwko:

pozdrawiam serdecznie

_________________
WDB2102612B051189
Elegance Kombi
EX W124 250T 1990


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2015, o 02:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2008, o 19:44
Posty: 9213
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 8
jestem ciekaw jak wygląda automatyczny hamulec ręczny w w210 :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2015, o 06:45 
Offline

Dołączył(a): 27 gru 2014, o 21:14
Posty: 763
Lokalizacja: Wiązów
Pochwały: 22
Yaapcko ciekawie to zinterpretowałeś. Pomyliłeś dwa układy: nivo i hamulcowy.

_________________
vin WDB2100101A153256


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2015, o 20:10 
Offline

Dołączył(a): 4 sie 2015, o 20:29
Posty: 4
Lokalizacja: UK
czyli uklad nivo nie ma wplywa na process wymiany, reasumujac? nie jest to uklad zintegrowany.

PS poprosilabym o rodzaj zenski Panowie.

_________________
WDB2102612B051189
Elegance Kombi
EX W124 250T 1990


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2015, o 20:19 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2010, o 22:01
Posty: 6254
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW
Pochwały: 18
yaapcko napisał(a):
czyli uklad nivo nie ma wplywa na process wymiany, reasumujac? nie jest to uklad zintegrowany.


A już myślałem że mamy na Foru płeć piękna która kuma mechanikę samochodową :)
ale niestety. :(
Wyjaśniam .Układ Nivo jest niezależny od hamulcowego i odwrotnie. Wymieniając przewody hamulcowe nic nie popsujesz z Nivo.
Pamiętaj tylko że zbiorniczek na serwie to jest od płynu hamulcowego .

_________________
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sie 2015, o 20:29 
Offline

Dołączył(a): 27 gru 2014, o 21:14
Posty: 763
Lokalizacja: Wiązów
Pochwały: 22
UPS, Przepraszam, nie przeczytałem twojego podpisu. Układ nivo to poziomowanie auta i nie jest połączony z układem hamulcowym. :)

_________________
vin WDB2100101A153256


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis laptopów