Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 29 mar 2017, o 00:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2012, o 18:08 
Offline

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 20:23
Posty: 628
Lokalizacja: Gdynia
auto napisał(a):
wczoraj zaczeło mi cos huczec jakby łozysko w któryms kole z przody,jechalem do pracy bylo wszytko od,cichutko,jak wracalem huczalo ,zaczyna sie od 20km/h-60,potem od 60-70 jest ciszej i znowu od ok 80km/h zaczyna sie....czy lozysko moze zdechnac tak z dnia na dzien?jak skrecam na boki,lewa prawa itd to huczy tak samo,,,


Zobacz czy przypadkiem nie nazbierałeś tyle zamarzniętego błota w nadkolach, że opona o nie ociera. Jężeli to łożysko to musiałaby peknąć bieżnia.

_________________
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2012, o 22:26 
Offline

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 14:16
Posty: 1240
Lokalizacja: Nakło nad Notecią
xr600r napisał(a):
Witam.
Podłączę się do tematu. U mnie wycie jest w miarę regularne. Na biegu zmienia troszkę dźwięk przy odjęciu gazu inny niż przy dodaniu.Na luzie bardzo regularny . Jak ruszam i jadę bardzo powoli to regularność tego jest dość szybka(czyli jakby wału). Dochodzi to od strony końca skrzyni biegów jakbym gumę z osłony lewarka zdjął. Mam wrażenie że jak ruszam to zaczyna dopiero po króciutkiej chwili i jak się zatrzymuję to chwilkę przed samym zatrzymaniem cichnie.

Podpora?Jak tak to ciężko się wymienia samemu? Czy trzeba potem wyważyć wał?

pozdrawiam

Raczej łącznik wału, ten przy skrzyni. Na kanał i sprawdzić. Generalnie najczęściej przyczyny wycia dwie:
1. Łożyska kół - wycie wraz ze wzrostem prędkości, słyszalne już od małych prędkości, najbardziej dokuczliwe przy 80km/h
2.Łączniki i podpora wału - wycie najczęsciej "na biegu", na luzie gdy nie ma obciążenia wycie jest mniejsze lub zanika. Często towarzyszy temu drżenie nadwozia, ten dodatkowy objaw najczęściej wywołuje podpora wału. Wał przy składaniu musia układac się na znaki w taki sposób = -
W drugim przypadku konieczne są oględziny na kanale lub podnośniku. Sprawdzić luzy i obejrzeć dokładnie gdyż łacznik wału może wyglądać pozornie ok. Z podporą łatwiej bo wywalone w niej łożysko może mieć luzy co jest łatwiejsze do zdiagnozowania (stąd tez przyczyna drgania bo wał lata).

[ Dodano: 2012-12-11, 22:36 ]
auto napisał(a):
wczoraj zaczeło mi cos huczec jakby łozysko w któryms kole z przody,jechalem do pracy bylo wszytko od,cichutko,jak wracalem huczalo ,zaczyna sie od 20km/h-60,potem od 60-70 jest ciszej i znowu od ok 80km/h zaczyna sie....czy lozysko moze zdechnac tak z dnia na dzien?jak skrecam na boki,lewa prawa itd to huczy tak samo,,,


Objawy wskazują na łożysko, chociaz nie spotkałem się z przypadkiem że padło z dnia na dzień. Zwróć uwagę że żródło dźwięku łożyska koła może być złudne. Padnie z tyłu a masz wrażenie że wyje z przodu, chociaż najczęściej sa to przypadki mylenia prawego z lewym. Auto trzeba obejrzeć na podniośniku i wyeliminować defekty opony, ocieranie itp

_________________
Jest: S-klasa, W220 S320 CDI 2001. WDB2200261A184358
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2012, o 23:04 
Offline

Dołączył(a): 2 lis 2010, o 22:54
Posty: 11
Lokalizacja: bialystok
Dzięki serdeczne Leszek304 za czas poświęcony.
Tak jak mówisz muszę gdzieś na kanał. wyglądałem przez szybę i nic, na luzie tez bardzo wyraźnie słychac będąc w aucie. Nie dawno zrobiłem około 800km trasę i żadnych drgań.
Przed chwilą przejechałem się z otwartym siedziskiem do komory akumulatora i tam wyraźnie słychać też. A może to łożysko na dyfrze? Hmm tak czy owak kanał niezbędny.

pozdrawiam

_________________
S210 1999rok 220CDI 143KM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2012, o 23:26 
Offline

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 14:16
Posty: 1240
Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Jazda z otwartą szybą nic nie da bo szum powietrza za bardzo zagłusza. Takie dźwięki bardziej słychać w środku przy zamkniętych szybach niż na zewnątrz. Ma się wrażenie że dochodzi spod tunelu środkowego. Mimo słabej elektryki, to pozostałe kwestie techniczne są w W210 solidne, łożysko potrafi padać przez rok lub dwa, będzie lekko wyło i ani trochę się nie pogorszy. W innych autach zazwyczaj bywa tak że gdy zacznie trochę wyć to po miesiącu już jest koszmar.
Polecam zwrócenie uwagi na łożyska kół bo też potrafią skierować nietrafną diagnozę w kierunku łączników wału, ale to rzadkość.

_________________
Jest: S-klasa, W220 S320 CDI 2001. WDB2200261A184358
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 gru 2012, o 23:40 
Offline

Dołączył(a): 2 lis 2010, o 22:54
Posty: 11
Lokalizacja: bialystok
To mnie trochę pocieszyłeś bo mogę to sprawdzić bez kanału. trochę mnie ten wał przeraża.
W poprzednich samochodzikach jak waliło się łożysko to od razu wiedziałem które( fiesta, Rover, czy tez Taunus) a tu właśnie dochodzi z tunelu i jestem zbity z tropu. Nawet nie pomyślałem o kołach..
zacznę od tyłu na stójce.
pozdrawiam
p.s.
To sie stało z dnia na dzień jak temp. powietrza spadła

_________________
S210 1999rok 220CDI 143KM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2012, o 09:48 
Offline

Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 19:04
Posty: 759
Lokalizacja: Człuchów
to jest raczej na 100%lozysko bo na zakrecie w lewo jakby lekko cichlo.na poczatku myslalem ze to snieg w nadkolach,oczyscilem elegancko,przejechalem sie i dalej to samo.tylko zastanawia mnie dlaczego rano jak jechalem do pracy (35km) bylo cichutko a jak juz wracalem huczalo.....

[ Dodano: 2012-12-12, 09:51 ]
zrknijcie jeszcze w forum techniczne--->zrób to sam-->wymiana górnych wahaczy-->-->tam na koncu pisalem bo potrzebuje innej rady i wsparcia kolegów....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lut 2013, o 17:41 
Offline

Dołączył(a): 15 lis 2010, o 22:21
Posty: 23
Lokalizacja: lubuskie
Witam
Mój problem:
- buczy z tyłu nadwozia, niezależnie czy przyśpieszam czy zwlaniam, subiektywnie zdaje się że z prawej,
- najgłośniej przy prędkości 60 km/h, wyczuwane są wtedy delikatne wibracje, powyżej tej prędkości jakby ciszej - niecały rok temu wymienione poduszki silnika (Febi) i poducha skrzyni (Lemforder),
- myślalłem że to łożyska - wymieniłem komplet prawe i lewe - SKL,
- auto mam 2 lata, zmieniłem wtedy olej w dyfrze, sprawdzałem dyfer jest suchy,
- czasami pojawia się problem z ASB, czujnik prędkosci wału, ale sporadycznie - po zgaszeniu i odpaleniu auta jest ok.
Dzisjaj. pojechałem na podnośnik, po włączeniu D koła obracały się z szarpaniem, coś jakby je delikatnie blokowało, po przełączeniu na N i szarpanie ustało.
Podejrzewam most, ale doradźcie, łożyska już mnie sporo kosztowały a były dobre.
Auto ma najechane 450 tys.km

_________________
W 124 300 TE 4 MATIC 1991 r
W 210 320 CDI 2001 r - WDB 2102261B384510


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lut 2013, o 21:38 
Offline
Doradca

Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 14:30
Posty: 4026
Lokalizacja: łódź
Półosie?

_________________
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lut 2013, o 22:17 
Offline

Dołączył(a): 15 lis 2010, o 22:21
Posty: 23
Lokalizacja: lubuskie
Myślisz że półosie, jest jakiś sposób aby to sprawdzić np. odkręcenie od mostu i sprawdzenie recznie jak się obraca. Nie robiłem jeszce nic takiego więc pytanie może być śmieszne dla niektórych.
Martwi mnie to, że na podnośniku jak załączyłem D szarpało dwoma kołami. To normalny objaw prz uszkodzeniu półosi, nie powinno być tylko z jednej strony.
Któryś z was, podnosił auto na podnośniku i załączał D, jak zachowuje się auto, przyśpiesza płynnie itp.

_________________
W 124 300 TE 4 MATIC 1991 r
W 210 320 CDI 2001 r - WDB 2102261B384510


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2013, o 10:07 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2009, o 07:46
Posty: 3904
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce
łysy napisał(a):
Któryś z was, podnosił auto na podnośniku i załączał D, jak zachowuje się auto, przyśpiesza płynnie itp.
A dlaczego ma nie przyspieszać płynnie? ;)

Wejdź pod auto i poruszaj półosiami i wałem - popatrz jakie ma luzy. Wbrew pozorom takie "ręczne" sprawdzenie może dużo powiedzieć o luzach.

_________________
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lut 2013, o 10:59 
Offline
Doradca VIP

Dołączył(a): 14 kwi 2009, o 15:18
Posty: 1059
Lokalizacja: tychy
łysy napisał(a):
nie powinno być tylko z jednej strony.

Wystarczy, że w jednej półosi przegub jest uszkodzony i przenosi drganie przez most na drugie koło. Jak miałeś auto na podnośniku to trzeba było przytrzymać ręką koło kręcące się i sprawdzić która półoś jest uszkodzona.

_________________
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lut 2013, o 15:23 
Offline

Dołączył(a): 15 lis 2010, o 22:21
Posty: 23
Lokalizacja: lubuskie
Posprawdzałem luzy na wale i półosiach. Jak "szarpię" góra - dół ,nie czuję luzu na wale i półosiach. Jak staram się pokręcić wałem, jest delikatny luz w okolicach skrzyni. Mechanik wykluczył raczej półosie.
Mam pytanie: jaki powinien byc nr mostu dla mojego auta (VIN w podpisie, chodzi o 210 :) ). U mnie numer jest nieczytelny.

Przeglądam zdjecia na allegro zaczynam "głupieć" gdzie powiniem być nr mostu. Jak patrzę na zdjęcia dochodze do wniosku, że u góry mostu (nie do odczytania jak most jest na aucie). W moim samochodzie były jakieś numery w okolicy lewej półosi, ale jak już pisałem są nieczytelne.
Wg ruskiego EPC most do mojego auta ma nr: A 210 350 36 62 lub 89 62, przełożenie 1:2,65. Zweryfikujcie jak możecie.
Czy kupujac most starczy że kupię 3,2 Cdi 2001 kombi 2001 przełożenie jak odczytałem, czy są jakieś pułapki.

[ Dodano: 2013-02-25, 07:38 ]
Sprawdzając luzy na wale, zauważyłem wyciek ze skrzyni, konkretnie z uszczelniacza na wyjściu na wał napędowy, skrzynia jest mokra, ale nigdzie nie widać "kapania" oleju. Czy za mały poziom oleju może być przyczyną "wycia". Słychać je z tyłu auta ale ...?

_________________
W 124 300 TE 4 MATIC 1991 r
W 210 320 CDI 2001 r - WDB 2102261B384510


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 mar 2013, o 17:48 
Offline

Dołączył(a): 18 cze 2011, o 07:48
Posty: 45
Lokalizacja: waw
Witam.
Mam problem z wyciem a nawet z gwizdami dochodzacymy gdziej jakby z przodu. Cisza jest do 40km/h powyzej jest cosraz glosniej az do 90km/h. Powyzej 100km jakby slabnie ten szum gwizd. Dodam ze szum pojawia sie w czasie jazdy na luzie i na biegu. Nie zaleznie od obrotow. Auto nie wpada w drgania.Lozyska kol wykluczylem. A chodzi mi po glowie podpora walu sam niewiem.

Jest to mb 2.3 z manualna skrzynia.

_________________
AVANTGARDE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 mar 2013, o 16:24 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2009, o 07:46
Posty: 3904
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce
łysy napisał(a):
Wg ruskiego EPC most do mojego auta ma nr: A 210 350 36 62 lub 89 62, przełożenie 1:2,65. Zweryfikujcie jak możecie.
Tak, to te numery.

łysy napisał(a):
gdzie powiniem być nr mostu
Na tylnej pokrywie:
Obrazek

łysy napisał(a):
Czy za mały poziom oleju może być przyczyną "wycia"
Ciężko powiedzieć...
Ustaliłeś coś do tej pory? :)

bart2820 napisał(a):
Mam problem z wyciem a nawet z gwizdami dochodzacymy gdziej jakby z przodu
Skoro nie ma luzów, napęd na most przekazywany jest płynnie i auto jeździ bez drgań, to może jakaś osłona pod autem gwiżdże tylko podczas jazdy?
Tę podporę sprawdzałeś?

_________________
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 mar 2013, o 17:44 
Offline

Dołączył(a): 28 lip 2011, o 10:31
Posty: 871
Lokalizacja: Wrocław
bart2820 napisał(a):
.. szum pojawia sie w czasie jazdy na luzie i na biegu. Nie zaleznie od obrotow. Auto nie wpada w drgania.Lozyska kol wykluczylem. A chodzi mi po glowie podpora walu sam niewiem.


To jakby wyklucza się wzajemnie..
Podpora wału tylko wtedy kiedy szumi podczas przyśpieszania a na luzie nie. Ale wtedy tez może być skrzynia i most.

W Twoim wypadku raczej szukał bym jakiejś pierdoły która powoduje zawirowania powietrza przez co twrzy się szum. Auto do góry i dobrze je obejrzeć, czy gdzieś sie coś nie poluzowało, jakaś oslona silnika ect.

_________________
Mercedes Benz E300TD '97
BMW K75 '88


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group