Zwarcie na światłach awaryjnych

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

HolyCrom
Posty: 212
Rejestracja: 7 cze 2010, o 14:24
Lokalizacja: Chełm

Zwarcie na światłach awaryjnych

Post autor: HolyCrom »

Witam.
Nie za bardzo wiem jak się zabrać do tego pytania. Mam taki problem, że rozładowuje mi się akumulator, średnio w 3 dni z 24h ładowania. Ostatnio nawet znajomemu mechanikowi moja dama podczas ładowania prostownik spaliła. Jakoś z tym żyłem sobie, ale teraz siadły mi światła hamowania boczne, to za szybą działa. Ale powiem więcej, myślałem, że siadły, a się okazuje, że jak hamuję to te boczne gasną, a świecą się podczas jazdy. W sumie to nie wiem od kiedy tak jest, ale długo być nie może, bo ktoś by mi uwagę zwrócił. Dodatkowo Nie mogę wyłączyć nawiewu, tj. ustawić go na 0. Wtedy mam dyskotekę w samochodzie ze światłami. Ponadto, gdy uruchamiam awaryjne, nic się nie dzieje, muszę tym przyciskiem "pomachać" żeby awaryjne się włączyły, jeżeli tego nie zrobię działają tylko światła drogowe i mijania, kierunkowskazy wszystkie, hamowania przestają działać. Czy podejrzewany przeze mnie jeż może być przyczyną tych wszystkich bolączek?

PS. Czasem zdarza mi się pisać tak jak słyszę to w myślach, przez co zrozumienie treści tekstu staje się ciężkie. Tak więc proszę pytać, jak coś niezrozumiale napisałem.
Jest:
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

HolyCrom, może być zwarcie w akumulatorze,podmień na inny jak masz możliwość.
Awatar użytkownika
joker
Posty: 777
Rejestracja: 2 sty 2012, o 17:40
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: joker »

Może słabe przejście masy z ramy do wewnątrz albo słynne zimne luty i któryś moduł świruje?
W210 sedan czarna perła ;)
Elegance z beżowym środkiem ;)
WDB2100041A669204
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Tak jak Kolega joker wyżej napisał sprawdż połączenia masowe aku .przy słabym minusie pojawia się "dyskoteka"
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
HolyCrom
Posty: 212
Rejestracja: 7 cze 2010, o 14:24
Lokalizacja: Chełm

Post autor: HolyCrom »

W sumie w przeciągu niecałych 3ch lat mam 3 akumulatory. Pierwszy wymieniłem, kolejny mniej niż rok był, raczej był sprawny, ale myślałem, że to jego wina, na ostatnim, który mam jakieś 1,5 roku nic się nie zmieniło. Co oznacza słaby minus? Miernik mam, ale nie wiem jak mam sprawdzić.
Jest:
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Lużne przewody ,skorodowane ,zanieczyszczone złącza.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
HolyCrom
Posty: 212
Rejestracja: 7 cze 2010, o 14:24
Lokalizacja: Chełm

Post autor: HolyCrom »

Wszystko wygląda ładnie, nie ma żadnych uszkodzeń czy rdzy. Wymiana jeża by nie pomogła? Skoro nawiew i tak nie działa prawidłowo, to powoli może bym eliminował potencjalnych sprawców?
Jest:
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Twoja dama jest z rocznika 96.Instalacja W210 do 01.03.97 jest rzadko znana przez elektryków. Zupełnie inna od typowej W210 po 01.03.97
Tych aut jest mało i mało schematów.Przede wszystkim posiadasz moduł komfortu z dosyć dziwną wtyczką.50% elektryków nie wie nawet jak ją rozpiąć.O poprawnym zapięciu można u zwykłego elektryka pomarzyć.
Sądzę, że tam masz problem.Po za tym ten moduł jest kiepskiej jakości.Bardzo f-ma oszczędzała na cynie. Już po kilku latach znajdowałem w obudowie elementy które "wypadły".
Pod maską po stronie pasażera 4-śrubki.Pierwszy moduł od strony szyby.
Najpierw wyjąć kość małą.
Powodzenia.

Moduł wentylatorów znajduje się w skrzynce bezpieczników pod maską.
Jest prawie "niewidzialny". Trzeba odkręcić górną pokrywę skrzynki i od strony błotnika jest moduł grubości palca kości na nim strasznie się utleniają.Jest "wtrzaśnięty" w uchwyty.Rwać w górę.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
HolyCrom
Posty: 212
Rejestracja: 7 cze 2010, o 14:24
Lokalizacja: Chełm

Post autor: HolyCrom »

Dziękuję za odpowiedzi. Co do tego modułu, to zacząłem się trochę obawiać. jak potrzebuję lepszego elektryka, to nie wiem czy sam się do tego zabierać powinienem. Raczej nie mógłbym konkurować w tej kwestii nawet z tym średnim. Dziękuję jednak za odpowiedź. Wszystko konsekwentnie sprawdzę.

EDIT:
Na allegro znalazłem preparat Permatex do konserwacji i czyszczenia styków. Opis na tej stronie jest lepszy niż na allegro. Chciałem się zapytać (żeby wyeliminować jakieś problemy na stykach) czy taki preparat ktoś stosował, lub czy tego typu preparat by polecił?
Choć ładowanie mam bardzo dobre (już nawet kilka min dziennie całkowicie eliminuje problem rozładowywania się akumulatora), to może jest tam jakiś problem. Sam zwyczajnie nie mam potrzeby czy nawet czasu, żeby codziennie odpalać samochód.
Jest:
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

ewidentne zwarcie prądu do masy. zobacz najpierw ktory bezpiecznik pali sie natychmiast po wlozeniu. sprawdz punkty, zlacza w ktorych wystepuje +12V obok masy, czyli:

a) alternator, rozrusznik
b) zlacze plusa pod maska
c) zlacze plusa na podwoziu (w okolicach nog kierowcy)

ps. czyszczenie stykow nic nie pomoze, wiec nie trac czasu.


noc pisze:Przede wszystkim posiadasz moduł komfortu z dosyć dziwną wtyczką.50% elektryków nie wie nawet jak ją rozpiąć.
święte słowa.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
HolyCrom
Posty: 212
Rejestracja: 7 cze 2010, o 14:24
Lokalizacja: Chełm

Post autor: HolyCrom »

Teraz trochę jak mi się uda, to bardziej zajmę się tym problemem. Za jakiś miesiąc wpadnie parę złotych to będzie na naprawy.

Zrobiłem zdjęcie, jak mi się wydaje tego co miałem sprawdzić, ale jestem laik i nie wiem co dokładnie mam sprawdzić.
Obrazek
https://www.dropbox.com/s/i2nnxkcm6bhgf ... .08.40.jpg
Jest:
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości