Zakrywanie Chlodnicy

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

tomifor
Posty: 148
Rejestracja: 6 lut 2009, o 08:51
Lokalizacja: gda

Zakrywanie Chlodnicy

Post autor: tomifor »

Panowie wiem ze temat byl juz poruszany na forum ale znow zostalem zmuszony przez mrozy -20 do podjecia ponownie tego tematu.
Czy jest jakis sens zakrywania chlodnicy ?
W moim przypdaku przestał działać dogrzewacz silnika vebasto a nie mam gdzie tego ustrojstwa naprawić wiec samochod przy mrozach -20 (a stoi pod chmurka) bardzo dlugo sie nagrzewa. Trzeba przejechac ok 10 km przy wyłaczonym ogrzewaniu kabiny by siłnik nagrzał sie do 83*C Ale jazda przy wyłaczonym grzaniu na dystansie 10 km jest bardzo malo komfortowa, wiec przekręcam pokretła od grzania na czerwone pole w wyniku czego silnik potrzebuje dłuższego czasu do osiagniecia 83*C nie 10 ale 20 km.
Przekrecenie pokretła od grzania na czerwony powoduje zauważałny spadek wskazowki temp silnika.
Moje pytanie jest nastepujace: Czy przestawienie pokretel na czerwone pole powoduje załaczanie sie dużego obiegu chlodzenia, nawet w przypadku kiedy temp pracy 83*C nie została osiągnięta?
Bo jesli tak to wnioskuję ze zasłoniecie chłodnicy w tym przypadku bedzie miało sens.
Gdyż chłodzenie dużego obiegu zostanie ograniczone, gdyz chlodnica bierze udzial w obiegu dużym. Wiec przekręcajac pokretła na pole czerwone, spowoduje że silnik w tym przypadku nagrzeje się szybciej ?

Co o tym sadzicie ?
1997 W210 E290 TD Clasic
Automat 722,613xxx
zaslepiony EGR
7,5 l/100km
WDB2100171A402857
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

tomifor pisze:Czy przestawienie pokretel na czerwone pole powoduje załaczanie sie dużego obiegu chlodzenia, nawet w przypadku kiedy temp pracy 83*C nie została osiągnięta?
nie,powoduje to naplyw cieplej wody do nagrzewnicy i wyplyw z niej zimnej wody do malego obiegu
tomifor
Posty: 148
Rejestracja: 6 lut 2009, o 08:51
Lokalizacja: gda

Post autor: tomifor »

tonidriver pisze:
tomifor pisze:Czy przestawienie pokretel na czerwone pole powoduje załaczanie sie dużego obiegu chlodzenia, nawet w przypadku kiedy temp pracy 83*C nie została osiągnięta?
nie,powoduje to naplyw cieplej wody do nagrzewnicy i wyplyw z niej zimnej wody do malego obiegu


Czyli chlodnica nie powinna brac udzialu w chlodzeniu do puki silnik nie osiagnie 83*C ? niezaleznie od nastawienia pokręteł ?
Cos mi sie nie zgadza to...
1997 W210 E290 TD Clasic
Automat 722,613xxx
zaslepiony EGR
7,5 l/100km
WDB2100171A402857
Awatar użytkownika
RadekMBCLK270
Posty: 158
Rejestracja: 30 lip 2010, o 01:19
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: RadekMBCLK270 »

Zgadza się, nie ma opcji żeby woda poszła na duży obieg ze względu na ogrzewanie. To nagrzewnica odbiera ciepło od silnika i dlatego zauważasz spadek temp. na wskaźniku bądź też dłuższe nagrzanie silnika (jest więcej wody do ogrzania przy włączonym ogrzewaniu=nagrzewnica+mały obieg).

Poza tym masz i tak niezły wynik, przy -20 w 10km łapie 83* :padam:
U mnie dziś przy -7 po 14km emeryckiej jazdy było 65st z włączonym ogrzewaniem na AUTO. Też parkuję pod chmurką, jednakże silnik nieco inny 2.7cdi

Z opisu wynikałoby, że masz sprawny termostat główny więc zasłonięcie chłodnicy niewiele Ci pomoże. Dodam, że nie posiadam "wjebał100" i przez parę pierwszych km też marznę.
MB E 320 Cdi 2007 Avantgarde
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI


Radek
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Przy -20 zakrywanie chlodnicy ma jak najwiecej sensu. Nie tylko dla komfortu pasazerow, ale pomyslcie jak termostat dziala przy odlsonietej chlodnicy.
Z jednej strony glowica i blok maja +- 100C, a z drugiej strony termostat dolewa do silnika plyn o temp -20
Mam nadzieje ze slyszeliscie o naprezeniach termicznych?
dzwilu
VIP
Posty: 542
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dzwilu »

Mieszkam na Podlasiu temperatury poniżej 20C* to normalka, silnik 2,2D , nie zakrywam chłodnicy i pasażerowie z tyłu rzeczywiście mają pretensję że za gorąco! :rotfl:
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

A nie chcesz sprzedać tego wozu :padam:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
dzwilu
VIP
Posty: 542
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dzwilu »

mesio14 pisze:A nie chcesz sprzedać tego wozu :padam:
Zapomnij! Złożyłem śluby, do końca mojego albo jego (wozu) :hyhy:
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Zasmuciłeś mnie , no trudno muszę w moim marznąć :hyhy:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Mesio - przestaw zaplon czy kat wtrysku o 5* do tylu i tez Ci bedzie grzalo
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

dzwilu pisze:Mieszkam na Podlasiu temperatury poniżej 20C* to normalka, silnik 2,2D , nie zakrywam chłodnicy i pasażerowie z tyłu rzeczywiście mają pretensję że za gorąco! :rotfl:
Moja merc ma tak samo(grzeje....i nie tylko :hyhy: )
Stad wniosek prosty; tylko na Podlasiu ludzie maja dobre furmanki na zime :D
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Takiej stręce to dali g---o w ręce :hyhy:

[ Dodano: 2014-01-24, 18:40 ]
Gawra to tyczy post wyżej :rotfl:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

A ja jeszcze cofnę się nieco do tematu nagrzewnicy...
Choć to 2,3 benzynka - to zasada działania taka sama.
Odpalam furę (na zewnątrz -10 nawet do -18 przez ostatnie trzy tygodnie) daje grzanie po obu stronach na MAX, włączam szybkę tylną i grzanie dupy. Odśnieżam, czy tam szybki sobie skrobie, ale nadmuch daje maksymalnie na 1,5 ... Wskazówka od temperatury dźwiga się już zanim wyjadę z osiedla (jakiś kilometr) po następnych 3km już jest jak trzeba...

Dużo osób nadmuch daje wyżej, że to niby szybciej się nagrzeje (bzdura), logicznie myśląc im niżej ustawisz, tym mniej będzie "przedmuchiwało" nagrzewnicę...

Kajtek1, co do dolewania zimnego płynu do silnika to masz trochę racji, ale chyba działa to na tyle płynnie, żeby naprężenia nie powstawały - przy założeniu oczywiście że termostat działa jak należy...

Naprężeń termicznych bardziej szukajmy na szybie. Jak ktoś sobie wyłącza grzanie żeby silnik złapał temperaturę szybciej, a potem da MAXa na szybę - sprawdził to mój Ojciec tyle, że wtedy to był chyba jakiś stary VW Passczur...
Awatar użytkownika
zyzek
Posty: 747
Rejestracja: 4 gru 2011, o 20:31
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: zyzek »

ja sobie pierdykłem tektórkę na przód i jest baja :D
W210 320CDI 1999 ELEGANCE
Obrazek
piotrasta
Posty: 269
Rejestracja: 4 paź 2012, o 20:42
Lokalizacja: ten hałas?

Post autor: piotrasta »

mam takie pytanie czy "webasto" elektryczne (grzałka 230V wkręcana w blok silnika) miałem takie coś w w124 i nie narzekałem silnik jak potrzebowałem miałem ciepły :D
WDB2102161B100657 2000 cdi270
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości