Nie działające przednie szyby
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Nie działające przednie szyby
Witam. Przeszukałem tematy dotyczące elektryki szyb i niestety nie znalazłem podobnego do nurtującego mnie problemu. Otóż przestały mi działać przednie szyby i sterowanie lusterkami. Nie słychać żadnych odgłosów w trakcie naciskania przycisków. Martwa cisza i szyby. Dodam, że po odłączeniu akumulatora szyby i lusterka odżywają. Moje w210 to 290 TD z czerwca 1998 roku WDB2100171A693556.
Nie jest to miłe tak co ok. 1000 km odłączać akumulator. Ale jak nic nie wymyślę to wepnę jakiś przełącznik do minusa żeby nie odkręcać klemy.
Nie jest to miłe tak co ok. 1000 km odłączać akumulator. Ale jak nic nie wymyślę to wepnę jakiś przełącznik do minusa żeby nie odkręcać klemy.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Witamy na forum. Zapraszamy do "powitalni".
Jest duże prawdopodobieństwo, że wysiadł moduł sterowania szyb (wokół lewarka zmiany biegów), również jeden z modułów drzwiowych może blokować szynę CAN na której te wszystkie urządzenia chodzą.Należałoby pofatygować się na SD, żeby mieć świadomość ewentualnych wydatków.
Jest duże prawdopodobieństwo, że wysiadł moduł sterowania szyb (wokół lewarka zmiany biegów), również jeden z modułów drzwiowych może blokować szynę CAN na której te wszystkie urządzenia chodzą.Należałoby pofatygować się na SD, żeby mieć świadomość ewentualnych wydatków.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Dzięki za podpowiedź, już naprawiłem niedopatrzenie z powitalnią. Co do moich szyb komputer u mechanika nic nie wykazał ale spróbuję jeszcze u gościa, którego polecaja ludzie u mnie w okolicy i oczywiscie napiszę co wyszło.
Chociaż wczoraj odłączyłem akumulator na ok. 5 minut i wszystko wróciło do normy.
[ Dodano: 2010-05-23, 00:38 ]
Niestety nie byłem jeszcze u fachowca od komputera a już pojawił się nowy problem. Otóż po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu programowałem szyby i prawa tylną zjechała w dół, przytrzymałem przycisk kilka sekund i do góry już nie wjechała., przełącznik przy drzwiach nie świeci się. Wyczytałem na forum, że winnym może być moduł komfortu lub połamane przewody w drzwiach. próbowałem zdjąć pokrywę ze skrzynki pod maską (strona pasażera) nie udało mi się jednak odkręcić śruby lewej górnej, coś tam się kręci razem z nią (muszę chyba zastosować WD 40) ale uniosłem delikatnie pokrywę o sprawdziłem czy ten moduł (ostatni z dziwnym metalowym zapięciem) siedzi prawidłowo w gnieździe. Wygląda na OK. Zastanawia mnie jednak to, ze wszystkim opisującym podobne przypadki szyba nie otwierała się a moja nie zamierza się zamknąć. Dodam, że szyba ciasno siedzi w prowadnicy bo próbowałem ją wciągnąć ręcznie ale nic z tego. Czy może ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika elektryka w okolicach Zielonej Góry bo sam się troszkę obawiam grzebania w elektryce. A byłbym zapomniał dodatkowym dziwnym objawem jaki wystąpił krótko przed awarią szyby był brak otwierania i domykania szyb z kluczyka może ma to jakiś związek.
czy jest możliwość wyjęcia samego przełącznika w drzwiach czy trzeba zdejmować całą tapicerkę?
Chociaż wczoraj odłączyłem akumulator na ok. 5 minut i wszystko wróciło do normy.
[ Dodano: 2010-05-23, 00:38 ]
Niestety nie byłem jeszcze u fachowca od komputera a już pojawił się nowy problem. Otóż po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu programowałem szyby i prawa tylną zjechała w dół, przytrzymałem przycisk kilka sekund i do góry już nie wjechała., przełącznik przy drzwiach nie świeci się. Wyczytałem na forum, że winnym może być moduł komfortu lub połamane przewody w drzwiach. próbowałem zdjąć pokrywę ze skrzynki pod maską (strona pasażera) nie udało mi się jednak odkręcić śruby lewej górnej, coś tam się kręci razem z nią (muszę chyba zastosować WD 40) ale uniosłem delikatnie pokrywę o sprawdziłem czy ten moduł (ostatni z dziwnym metalowym zapięciem) siedzi prawidłowo w gnieździe. Wygląda na OK. Zastanawia mnie jednak to, ze wszystkim opisującym podobne przypadki szyba nie otwierała się a moja nie zamierza się zamknąć. Dodam, że szyba ciasno siedzi w prowadnicy bo próbowałem ją wciągnąć ręcznie ale nic z tego. Czy może ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika elektryka w okolicach Zielonej Góry bo sam się troszkę obawiam grzebania w elektryce. A byłbym zapomniał dodatkowym dziwnym objawem jaki wystąpił krótko przed awarią szyby był brak otwierania i domykania szyb z kluczyka może ma to jakiś związek.
czy jest możliwość wyjęcia samego przełącznika w drzwiach czy trzeba zdejmować całą tapicerkę?
W210 2,9 td 129 KM 1998 r. WDB2100171A693556
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 10 maja 2011, o 18:36
- Lokalizacja: Holandia
zamiast po "fachowcach" polecam iść od razu do serwisu, dużo kasy wydałem chodząc po niby fachowcach, cuda kombinowali, nie mieli takiego programu co by dokładnie znalazł usterkę... a okazało się, że była zablokowana szyna CAN przez moduł z tyłu ( szyby za pasażerem), koszt modułu na szrocie 50zł + około 200 za diagnozę i godzinę pracy w serwisie
tomek
zdejmij listwę na progu pasażera (przód), odkręć obudowę pod schowkiem, obudowę przy prawej nodze pasażera i dostaniesz się do kości CAN, miałem to samo 2 lata temu, NOC mi podpowiedział i wszystko działa. a elektryk to skasował 100 zł i ściemnił, że mikrostyki nie działają, a w ogóle to cała wiązka po latach jest do wymiany , jak zapytałem dlaczego jak nie działa szyba to i lusterko i podświetlanie w drzwiach.
u mnie wystarczyło, że wypiąłem przewody i wpiąłem, jak to nie pomoże to zlutuj je.
u mnie wystarczyło, że wypiąłem przewody i wpiąłem, jak to nie pomoże to zlutuj je.
E 220 T CDI 98r. avantgarde 92 OM
kiedy się czyta płakać się chce jakie te mercedesy nasze to szrotowiska są.
Tyle komputeryzacji a żyć nie dają jakieś obesrane wtyczki i inne dziadostwo.
te e430 to moj pierwszy mecedes i jak sądze ostatni, jeżdżę autami do ich śmierci i żadna marka jak dotąd nie zmusiła mnie do uczęszczania na forumy i zamartwianie się mgłą , sniegiem , czy deszczem czy choć by nogami wsadzonymi za głęboko pod fotel co grozi rozpięciem się wtyczek od czegoś tam.sic.jestem odrobine malkontentem ale to forum jest tak przepastne jak gowniane sa auta mercedes po 1989 roku.ot moje przemyślenie.
Tyle komputeryzacji a żyć nie dają jakieś obesrane wtyczki i inne dziadostwo.
te e430 to moj pierwszy mecedes i jak sądze ostatni, jeżdżę autami do ich śmierci i żadna marka jak dotąd nie zmusiła mnie do uczęszczania na forumy i zamartwianie się mgłą , sniegiem , czy deszczem czy choć by nogami wsadzonymi za głęboko pod fotel co grozi rozpięciem się wtyczek od czegoś tam.sic.jestem odrobine malkontentem ale to forum jest tak przepastne jak gowniane sa auta mercedes po 1989 roku.ot moje przemyślenie.
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 lip 2015, o 17:31
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 mar 2015, o 02:46
- Lokalizacja: Piwniczna Zdrój
Dominik767, ja mam podobny problem w w202. Zmienilem nawet moduły drzwi, psikalem kontaktem na kostki i od czasu do czasu przestaje dzialac prawa i lewa szyba z przodu.
Rozbierz boczek drzwi i wyjmij i i wsadz pare razy kostki z modulu drzwi, u mnie tak dziala, a problem jest z CANem.
Rozbierz boczek drzwi i wyjmij i i wsadz pare razy kostki z modulu drzwi, u mnie tak dziala, a problem jest z CANem.
W202 C 180 1999r. Jaspis blau Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19013
EX: W202 C180 1997r. ,
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19013
EX: W202 C180 1997r. ,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości