E290 - Pokręcona sprawa z dogrzewaczem
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 gru 2017, o 21:37
E290 - Pokręcona sprawa z dogrzewaczem
Witam serdecznie. Na wstępie dodam, że przewertowałem wszystkie wątki dotyczące dogrzewacza spalinowego:). Otóż, moja Gwiazda, posiada dogrzewacz spalinowy, który oczywiście nie działa. Natomiast jest kilka innych problemów z tym związanych- a mianowicie :
-Za Chiny ludowe, nie mogę namierzyć czujnika temperatury zewnetrznej w mojej Mercedes
-Po podłączeniu do komputera diagnostycznego, SD i Lunch, żaden z nich nie wykrywa dogrzewacza
-Z rurki wlotu powietrza do pieca, wyciągnąłem jakiś czas temu kawałek gąbki (ktoś celowo tam ją włożył, ale nie mam bladego pojęcia po co)
-"fachowcy" z ASO, twierdzili, że problemem jest dodatkowa pompka obiegu cieczy, która nie działała. Pompka wymieniona, działa.
We Środę jestem umówiony z mechanikiemm na demontaż piecyka w z związku z tym chciałbym Wam moi drodzy zadać kilka pytań :
1. Czy jest możliwość sprawdzenia tego piecyka "na krótko"?
2. Który czujnik temperatury, odpowiada za sygnał do piecyka ?
3. Czy rozbudowa zwykłego dogrzewacza na pełne ogrzewanie postojowe, jest do zrobienia przez mechanika, czy trzeba mieć ogromną wiedzę ?
4. Sympatyczny człowiek, który przysłał mi pompkę obiegową, dorzucił instalację z czujnikiem temperatury (tym po lewej stronie wentylatorów). Gdzie szukać przewodów do wpięcia go?. Ja rozebrałem pół samochodu i nie znalazłem żadnych przewodów do tego czujnika, ale miejsce na niego fizycznie jest
VIN mojej Gwiazdy to :WDB2100171A464815
Z góry dziękuje bardzo za pomoc i pozdrawiam wszystkich
Piotrek
-Za Chiny ludowe, nie mogę namierzyć czujnika temperatury zewnetrznej w mojej Mercedes
-Po podłączeniu do komputera diagnostycznego, SD i Lunch, żaden z nich nie wykrywa dogrzewacza
-Z rurki wlotu powietrza do pieca, wyciągnąłem jakiś czas temu kawałek gąbki (ktoś celowo tam ją włożył, ale nie mam bladego pojęcia po co)
-"fachowcy" z ASO, twierdzili, że problemem jest dodatkowa pompka obiegu cieczy, która nie działała. Pompka wymieniona, działa.
We Środę jestem umówiony z mechanikiemm na demontaż piecyka w z związku z tym chciałbym Wam moi drodzy zadać kilka pytań :
1. Czy jest możliwość sprawdzenia tego piecyka "na krótko"?
2. Który czujnik temperatury, odpowiada za sygnał do piecyka ?
3. Czy rozbudowa zwykłego dogrzewacza na pełne ogrzewanie postojowe, jest do zrobienia przez mechanika, czy trzeba mieć ogromną wiedzę ?
4. Sympatyczny człowiek, który przysłał mi pompkę obiegową, dorzucił instalację z czujnikiem temperatury (tym po lewej stronie wentylatorów). Gdzie szukać przewodów do wpięcia go?. Ja rozebrałem pół samochodu i nie znalazłem żadnych przewodów do tego czujnika, ale miejsce na niego fizycznie jest
VIN mojej Gwiazdy to :WDB2100171A464815
Z góry dziękuje bardzo za pomoc i pozdrawiam wszystkich
Piotrek
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: E290 - Pokręcona sprawa z dogrzewaczem
Możliwe, że sterownik w Webasto się "rozsypał" i żaden komputer nie widzi dogrzewacza. Ja też walczę z dogrzewaczem, tylko ja mam wersję ogrzewania postojowego. Wyjąć możesz bez rozłączania przewodów wodnych. Po prostu odkręcić blaszkę, która trzyma Webasto w stelażu, wysunąć Webasto i odkręcić pokrywę przy kostkach zasilających (ta skrajna z prawej strony). Zobacz, czy nie ma nim białego nalotu, albo plam na spodniej części płytki. Jeśli są, to najprawdopodobniej masz nieszczelne Webasto i płyn chłodniczy zalał sterownik. Jeśli nie dochodzi zasilanie do sterownika, to komputer Webasta nie wykryje.
Co do czujnika temperatury, to ja go też u siebie nie znalazłem obok wentylatorów czy chłodnicy. Mimo to, jak robię test na SD, to podaje mi wszystkie parametry - praca dmuchawy, świecy,pompki paliwa, temperaturę płynu chłodzącego i temperaturę spalin.
A ręczne uruchomienie z panelu w popielniczce nie działa. Świeci się zielona dioda, uruchamia się dmuchawa w Webasto i po chwili się wyłącza.
Tylko ja mam teraz kombinację alpejską - Webasto z BMW z przełożonym sterownikiem, z Mercedesa z nowszym Webastem (brak osobnego czujnika temperatury spalin).
Co do czujnika temperatury, to ja go też u siebie nie znalazłem obok wentylatorów czy chłodnicy. Mimo to, jak robię test na SD, to podaje mi wszystkie parametry - praca dmuchawy, świecy,pompki paliwa, temperaturę płynu chłodzącego i temperaturę spalin.
A ręczne uruchomienie z panelu w popielniczce nie działa. Świeci się zielona dioda, uruchamia się dmuchawa w Webasto i po chwili się wyłącza.
Tylko ja mam teraz kombinację alpejską - Webasto z BMW z przełożonym sterownikiem, z Mercedesa z nowszym Webastem (brak osobnego czujnika temperatury spalin).
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 gru 2017, o 21:37
Re: E290 - Pokręcona sprawa z dogrzewaczem
A jeśli nawet jest wysypany sterownik, to te dogrzewacze są zamienne z kompletnym piecem np z pelnego ogrzewania ? U mnie nie ma niestety zadnego panelu (a szkoda )
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: E290 - Pokręcona sprawa z dogrzewaczem
Bardzo często gniją piny pod wtyczkami, ale wtedy najczęściej (choć nie zawsze) wywala bezpiecznik. Numer 17 jak dobrze pamiętam. Mam takie samo webasto jak Ty i też jest uszkodzone przez wtyczkę. Druga sprawa to faktycznie sterownik, żadko juz pada świeca. Sprawdz wtyczki i piny jak masz juz rozebrane. Inne mozesz wsadzic, byle od diesla i zeby mial takie same wtyczki, chyba że chcesz rozbudować.
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: E290 - Pokręcona sprawa z dogrzewaczem
Raczej tak. Pewnosci nie mam 100%
Z tym, że musi być webasto z własną pompką wody. Są dwa rodzaje z pompką wody, jedna z wbudowaną w korpus Webasto, druga montowana przy Webasto, na wężach. Jeszcze 3 rodzaj Webasto, ale bez pompki wody, ta korzysta z pompki zamontowanej na nadkolu, pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
Z tym, że musi być webasto z własną pompką wody. Są dwa rodzaje z pompką wody, jedna z wbudowaną w korpus Webasto, druga montowana przy Webasto, na wężach. Jeszcze 3 rodzaj Webasto, ale bez pompki wody, ta korzysta z pompki zamontowanej na nadkolu, pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: E290 - Pokręcona sprawa z dogrzewaczem
No właśnie, dlatego trzeba je najlepiej wyciągnąć i sprawdzić co dokładnie tam siedzi.
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: E290 - Pokręcona sprawa z dogrzewaczem
Odkręć prawe nadkole. Łatwo będzie zauważyć jaki typ tam siedzi, bez wyciągania. Tak ogólnie, bo naklejka z modelem jest chyba od tyłu. Ale obstawiam DW-50.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 gru 2017, o 21:37
Re: E290 - Pokręcona sprawa z dogrzewaczem
Jest to Webasto ZC-D, tylko nie wiem, czy ma ono pompe cieczy, czy korzysta z tej w podluznicy. Jeśli udaloby sie uruchomić ten piecyk, to bardzo chcialbym rozbudować je do ogrzewania postojowego
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: E290 - Pokręcona sprawa z dogrzewaczem
Na allegro jest komplet z przewodami i panelem sterowania. Nie wiem tylko, czy do wersji z klimatronikiem czy manualną klimą - o ile jest jakaś różnica.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 gru 2017, o 21:37
Re: E290 - Pokręcona sprawa z dogrzewaczem
No u mnie jest zwykła klima z przyciskami. Czy musi byc piec dedykowany do Mercedesa, czy moze byc z BMW, lub innego auta ?
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 gru 2017, o 21:37
Re: E290 - Pokręcona sprawa z dogrzewaczem
Up!. Otóż piec uruchamia się po podaniu 12V na żółty przewód, natomiast nie startuje, nie slychac pompki paliwa. Zastanawia mnie tylko, dlaczego nie próbuje go uruchomić automatycznie, tylko na krótko
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: E290 - Pokręcona sprawa z dogrzewaczem
Bo sterownik może być uszkodzony. Wtedy SD go nie wykryje, a przy próbie włączenia nie zadziała, lub zadziała tylko na chwilę.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 gru 2017, o 21:37
Re: E290 - Pokręcona sprawa z dogrzewaczem
A jeśli sprawdzam na krótko, podaje 12V na przewód i impulsowo podam prąd na kabel od pompki paliwa i to zadziała, to znaczy, że na 100% jest sterownik ?. Druga sprawa, nie mogę odnaleść czujnika temperatury zewnętrznej do webasto. Podobno powinien się znajdować za atrapą, ale tam nawet wiązka nie dochodzi. Może być gdzieś indziej ten czujnik ?
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: E290 - Pokręcona sprawa z dogrzewaczem
U mnie też go tam nie ma. Jest pewnie gdzieś indziej. I podejrzewam, że jest to ten sam czujnik, co podaje temp. na liczniku.
Chyba odpalę WIS i sprawdzę po schematach, gdzie co jest.
Co do sterownika, jeśli jest uwalony, można spróbować go podmienic, ale u mnie jest jakaś nieszczelność w Webasto i za każdym razem jak wymienię sterownik, to zalewa go płyn chłodzący (albo woda) i robi zwarcie na płytce od spodu.
Jak Ci się chce, to wysuń Webasto. Odkręć dużą czarną pokrywkę obok wtyczki zasilającej i sygnałowej, i zobacz czy nie ma białego nalotu lub białego "proszku" wewnątrz. Jeśli jest, to od razu szukaj sprawnego Webasto. Regenerować też można, ale z tego co pytałem we Wrocławiu, to minimum 250 zł do ponad 1000 zł. Pamiętaj tylko, że do diesla i do benzyny są dwa różne Webasta. Różnią się komorą spalania (i chyba też sterownikiem).
Znalazłem tylko czujnik temperatury w zderzaku z lewej strony. Gdzieś między chłodnicą a przeciwmgielnym.
I chyba działają one bez czujnika temp. zewnętrznej. Wewnątrz sterownika jest czujnik temperatury. Webasto działa gdy temp. płynu jest mniejsza niż 30 stopni, lub mniej niz 20 stopni (od stycznia 1996).
Chyba odpalę WIS i sprawdzę po schematach, gdzie co jest.
Co do sterownika, jeśli jest uwalony, można spróbować go podmienic, ale u mnie jest jakaś nieszczelność w Webasto i za każdym razem jak wymienię sterownik, to zalewa go płyn chłodzący (albo woda) i robi zwarcie na płytce od spodu.
Jak Ci się chce, to wysuń Webasto. Odkręć dużą czarną pokrywkę obok wtyczki zasilającej i sygnałowej, i zobacz czy nie ma białego nalotu lub białego "proszku" wewnątrz. Jeśli jest, to od razu szukaj sprawnego Webasto. Regenerować też można, ale z tego co pytałem we Wrocławiu, to minimum 250 zł do ponad 1000 zł. Pamiętaj tylko, że do diesla i do benzyny są dwa różne Webasta. Różnią się komorą spalania (i chyba też sterownikiem).
Znalazłem tylko czujnik temperatury w zderzaku z lewej strony. Gdzieś między chłodnicą a przeciwmgielnym.
I chyba działają one bez czujnika temp. zewnętrznej. Wewnątrz sterownika jest czujnik temperatury. Webasto działa gdy temp. płynu jest mniejsza niż 30 stopni, lub mniej niz 20 stopni (od stycznia 1996).
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Re: E290 - Pokręcona sprawa z dogrzewaczem
Czujnik (termowlacznik) od pieca powinien być w plastiku przy prawej lampie taki okrągły z wierzchu, koszt naprawy takiego sterownika to 150zl,przy testowaniu na krótko podaje się tylko napięcie na 3 lub 1 pin bez żadnego kombinowania z pompką paliwa, jeśli się wtedy tylko przedmuchuje to jest coś skopane i nie koniecznie sterownik bo piec reaguje przedmuchaniem na większość usterek, nojprosciej jest podłączyć auto pod sd lub jeszcze lepiej sam piec pod Webasto thermo test, sam piec pasuje z różnych aut ale sterownik już nie, z BMW sterownik bez programowania nie odpali w Mercedesie bo nie zobaczy podłączonego BMW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości