DISPLAY DEFECTIVE

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

wojtas570
Posty: 29
Rejestracja: 30 sie 2010, o 22:58
Lokalizacja: dolnyslask

DISPLAY DEFECTIVE

Post autor: wojtas570 »

witam

od dwoch dni pala mi sie komunikaty od plynu chlodniczego i spryskiwaczy z podpisem DISPLAY DEFECTIVE....
ktos wie o co tu chodzi???
E 250 turbodiesel
WDB2100151A662596
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

A sprawdziłeś kolego poziom płynu, bo jak jest właściwy to mogą być lużne kable ,wtyki i brak styku w połączeniu do wyświetlacza.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
wojtas570
Posty: 29
Rejestracja: 30 sie 2010, o 22:58
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: wojtas570 »

właśnie z płynami wszystko ok.
najdziwniejsze że ten sam komunikat dotyczy płynu chłodniczego i spryskiwaczy.
Pokazały się w tym samym czasie 2 komunikaty.....
E 250 turbodiesel
WDB2100151A662596
Gerri
Doradca
Posty: 459
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 00:09
Lokalizacja: Limerick - IRELAND

Post autor: Gerri »

Określenie "display defective" nie świadczy o tym , że jest uszkodzony wyświetlacz tylko (w wolnym tłumaczeniu) któraś z danych docierająca do sieci CAN jest nieprawidłowa.
Tak więc proponuję zacząć od tego co się pojawiło - ze szczególnym zwróceniem uwagi na czujnik poziomu płynu spryskiwacza.
wojtas570
Posty: 29
Rejestracja: 30 sie 2010, o 22:58
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: wojtas570 »

jakas podpowiedź od czego zacząć?
gdzie szukać czujników???
z góry dzięki
E 250 turbodiesel
WDB2100151A662596
Aviator1981
Posty: 22
Rejestracja: 8 wrz 2010, o 21:37
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Aviator1981 »

Ten post ci wszystko wyja

[ Dodano: 2010-09-30, 17:41 ]
sni:

Witam, ponieważ ostatnio uporałem się z tym problem to opisze co i jak zrobić:
Po pierwsze faktem jest że dwa czujniki (poziom plynu do spryskiwaczy i poziomu cieczy chłodzącej) są połączone w jeden układ. Działanie ich jest następujące jeden powinien dawać opór 180 omów (spryskiwacze) drugi chyba coś koło 120 omów (chłodnica) jeżeli suma = 300omów wszystko jest ok komputer nie pokazuje błędów. kiedy pojawia się komunikat że któregoś płynu jest za mało to znaczy że układ pracuje prawidłowo i wystarczy dolać płynu. Natomiast kiedy na wyświetlaczu pojawia się komunikat "display defective" (lub po niemiecku "anzeige defekt" pisownia może nie dokładnie taka już nie pamiętam bo ustawiłem sobie na angielski) to znaczy że układ jest przerwany (opornorność nieskończoność) i mamy do czynienia z uszkodzonym czujnikiem lub przetarym przewodem. A ponieważ to drugie raczej można wykluczyć bo te przewody nie mają gdzie się przetrzeć to zostaje uszkodzony czujnik. Napiszę odrazu że praktyka pokazuje że uszkodzeniu prawie zawsze ulega czujnik spryskiwaczy ponieważ jest ciągle zanużony w cieczy w przeciwieństwie do czujnika poziomu cieczy chłodzącej który jest suchy. Tak czy inaczej należy zbadać oporność na obu tych czujnikach multimetrem albo w ciemno wymienić ten czujnik od spryskiwaczy.

Przyznam się że ja to zrobiłem inaczej. Doszedłem do wniosku że poziom w spryskiwaczach mi zupełnie nie jest do niczego potrzebny więc kupiłem opornik 180 omów i wlutowałem w układ koło spryskiwaczy. Koszt naprawy 20gr (słownie 20 groszy)

Zaznaczam że jeżeli brakuje boryga to komputer o tym wie i wyświetla mi żeby dolać płynu.

Pozdrawiam
Jeszcze trochę i będzie ideał.
w210 2.9 TD Avantgarde
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości