Brak reakcji na przekręcenie "na rozruch"

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

robinson-r6
Posty: 61
Rejestracja: 27 sty 2010, o 17:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Brak reakcji na przekręcenie "na rozruch"

Post autor: robinson-r6 »

Witam!!!
Problem mój zaczął się wczoraj rano;-(
Opiszę go wyczerpująco udzielając jak najwięcej informacji- może nieistotnych ale żeby nie bylo zbędnych pytań i dziwnych sugestii...
Moje auto to obecnie Mercedes 2.2 cdi manual- końcówka 1999- grudzień. Kluczyk rybka...
Wczoraj rano mesio nie odpalił- słaby akumulator i rozłaczał rozrusznik- odpaliłem z dodatkowego aku za pomocą kabli i ruszyłem... (tutaj wątek mało istotny- po paru metrach zrzuciło mi pasek- cieknąca pompa wtryskowa). Wróciłem do domu, założyłem pasek, próba odpalenia- znów rozłączał rozrusznik więc powtórzyłem historię z kablami i zero reakcji na przekręcenie stacyjki w pozycji rozruch... nie wiem szczerze czy za pierwszym i drugim razem podpinałem na włączonym czy wyłączonym zapłonie... Odpaliłem ostatecznie z zaciągu- wyskoczyło EPC i rozrusznik nie działał jak wrzucałem na luz i gasiłem i próbowałem odpalić...
Pojechałem do pracy drugim autem. Po pracy wymieniłem akumulator- żadnej poprawy- i pojechałem do mechanika- odpalając z zaciągu... Wymienił mi cieknącą pompę wtryskową i podłączył kabel do rozrusznika "na krótko" na styk z plusem pod maską, bo przekaźnik w czarnej skrzynce był sprawny... Auto nie chciało początkowo zapalić ale po odłączeniu i załączeniu akumulatora i skasowaniu błędów odpaliło...
Potem na zmianę- raz odpaliło- po zgaszeniu niby łapało ale nie złapało i tak zostało...
Na diagnozie komputerowej wyszło brak prądu na zacisku 50- sygnał ze stacyjki- sprawdzony, że jest- i błąd 1330..
Mój mechanik walczył będzie z nim ale może podpowiecie, gdzie szukać, w jakim miejscu i czego?
Dzisiaj sprawdziłem z dodatkowym kluczykiem- zero odzewu rozrusznika na przekręcenie kluczyka...
A może macie jakąś instalację połączeń między stacyjką a rozrusznikiem z jej elementami...
Za każdą sugestię będę wdzięczny :padam:
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Brak reakcji na przekręcenie "na rozruch"

Post autor: fabek »

Nie masz prądu. Do sprawdzenia bezpieczniki, przekaźniki, masy, miejsca plusowe np. główne pod nogami kierowcy od spodu auta lub się poluzować.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
robinson-r6
Posty: 61
Rejestracja: 27 sty 2010, o 17:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Brak reakcji na przekręcenie "na rozruch"

Post autor: robinson-r6 »

Dzięki serdeczne!!!
Zadzwonię do mechanika- podpowiem mu- może pomoże...
Liczę na te poluzowane plusy, bo przekaźniki wszystkie sprawdzał- przynajmniej w skrzynce bezpieczników i tej czarnej po stronie pasażera...
A może podpowiedz, gdzie jeszcze przekaźników ma szukać?
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Brak reakcji na przekręcenie "na rozruch"

Post autor: kmtaxi »

Sprawdzić jeszcze bezpiecznik blaszkowy w połączeniu plus na lewym nadkolu.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
robinson-r6
Posty: 61
Rejestracja: 27 sty 2010, o 17:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Brak reakcji na przekręcenie "na rozruch"

Post autor: robinson-r6 »

Ale jeśli z tego plusa zasilany jest obecnie rozrusznik "na krótko" to czy to jest dobry trop?
robinson-r6
Posty: 61
Rejestracja: 27 sty 2010, o 17:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Brak reakcji na przekręcenie "na rozruch"

Post autor: robinson-r6 »

Kolejny dzień walki, po którym mój obecny mechanik poddał się :zalamany:
Stwierdził, że uszkodzony jest sterownik silnika- komputer główny a on nie da rady go naprawić ani zaprogramować na nowo parametrów... No cóż- poprosiłem o poskładanie do stanu przed i jutro jadę do gościa, który siedzi w naprawach elektroniki- nawet zaproponował mi, że da mi komputer i kluczyk i sam sobie sprawdzę ale wolę zaciągnąć nawet mesia i niech działa na żywym organizmie...
Dziwne tylko, że rano zapalił co prawda na krótko- przejechał z pół kilometra do miejsca pracy mechanika, potem odpałił 3 razy na 5 prób, a jak miałem jechać do elektronika wieczorem odmówił współpracy :szok: myślałem, że chociaż dojadę po odpałce na krótko a tu jednak trzeba hol szykować lub asekurację :kwasny:
Jak naprawię dam znać, co było, co pomogło i jeśli to nie zabronione podam namiary na elektronika- wierzę w niego- okolice Łukowa...
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Re: Brak reakcji na przekręcenie "na rozruch"

Post autor: kakadu »

robinson-r6 pisze:Kolejny dzień walki, po którym mój obecny mechanik poddał się :zalamany:
Stwierdził, że uszkodzony jest sterownik silnika- komputer główny a on nie da rady go naprawić ani zaprogramować na nowo parametrów... No cóż- poprosiłem o poskładanie do stanu przed i jutro jadę do gościa, który siedzi w naprawach elektroniki- nawet zaproponował mi, że da mi komputer i kluczyk i sam sobie sprawdzę ale wolę zaciągnąć nawet mesia i niech działa na żywym organizmie...
Dziwne tylko, że rano zapalił co prawda na krótko- przejechał z pół kilometra do miejsca pracy mechanika, potem odpałił 3 razy na 5 prób, a jak miałem jechać do elektronika wieczorem odmówił współpracy :szok: myślałem, że chociaż dojadę po odpałce na krótko a tu jednak trzeba hol szykować lub asekurację :kwasny:
Jak naprawię dam znać, co było, co pomogło i jeśli to nie zabronione podam namiary na elektronika- wierzę w niego- okolice Łukowa...

Strasznie to chaotycznie napisałeś .
-Dziwne tylko, że rano zapalił co prawda na krótko- przejechał z pół kilometra do miejsca pracy mechanika,
Zapalił na krótko i zgasł czy co?
Bo tak pogmatwałeś że nie wiadomo czy nie zapala ,czy gaśnie po zapaleniu?
potem odpałił 3 razy na 5 prób,
Na krótko czy z kluczyka?
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
robinson-r6
Posty: 61
Rejestracja: 27 sty 2010, o 17:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Brak reakcji na przekręcenie "na rozruch"

Post autor: robinson-r6 »

Przepraszam za chaos, ale nerwy mam poruszone w sumie przez pospiech poniedziałkowy i własną głupotę niestety :cenzura:
bo wtedy minus z dodatkowego akumulatora łapałem na pompie Abs, która niekoniecznie łapie masę :przestraszony:
Fakt jest taki, że od poniedziałkowej drugiej próby nie działa rozrusznik w pozycji "start" tylko na krotko..
I te trzy odpały z pięciu też były na krótko, więc awaria jest, a tylko myślałem, że uda mi się o własnych siłach- nie na holu :mur: dotrzeć jutro do nowego mechanika :zalamany:
Zapalił 3 na 5 w sekwencji gaszenie- odpalanie... tak było rano...
Po południu znowu zero odpaleń na krótko :mur:
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Re: Brak reakcji na przekręcenie "na rozruch"

Post autor: kakadu »

Dobra to znaczy że kręci ale nie za każdym razem odpala.?
Czy dajesz napięcie na krótko i nie zawsze kręci rozrusznik ?
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
robinson-r6
Posty: 61
Rejestracja: 27 sty 2010, o 17:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Brak reakcji na przekręcenie "na rozruch"

Post autor: robinson-r6 »

Kręci ale "na krótko" a nie z kluczyka... wiec to na pewno uszkodzone :zalamany: a jeszcze to raz pali raz nie???
Czy za to wszystko odpowiedzialny jest sterownik silnika- komputer główny- za jakies dziwne rozłączanie- zalączanie??? chyba podawania paliwa na listwę???
Przypominam- centralny i blokada kierownicy działa na każdym kluczyku z dwóch i kluczyk matka kręci stacyjką więc nie rozkodowane...
i stacyjka daje sygnal na zacisku 50, więc tylko chyba ten główny sterownik silnika- jakaś sekcja odpowiedzialna za rozrusznik i podawanie paliwa mówiąc krótko daje- nie daje :mad:
robinson-r6
Posty: 61
Rejestracja: 27 sty 2010, o 17:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Brak reakcji na przekręcenie "na rozruch"

Post autor: robinson-r6 »

Witam ponownie!!!
Byłem dzisiaj tak jak planowałem u nowego fachowca... stwierdził brak masy na przekaźniku rozrusznika- prze to brak jego reakcji na "start"...
Co do odpalania, to nauczył mnie jak- czyli przekręcić na "start" i zewrzeć przekaźnik pod maską.
Co do dalszego losu naprawy lub wymiany sterownika napiszę po kolejnej wizycie u niego- dziś zbyt późno mogłem pojechać...
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Brak reakcji na przekręcenie "na rozruch"

Post autor: kmtaxi »

Ten przekaźnik (tzw moduł zasilania) posiadam sprawny do 2,2cdi na zbyciu. Dla informacji może być tylko walnięty przekaźnik rozrusznika na tym module.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
robinson-r6
Posty: 61
Rejestracja: 27 sty 2010, o 17:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Brak reakcji na przekręcenie "na rozruch"

Post autor: robinson-r6 »

Przekaźnik na module, jak i sam moduł są sprawne...
Nie idzie napięcie na ten moduł ze sterownika silnika- dokładnie na którąś z czterech nóżek przekaźnika ...
Fachowiec ma zapoznać się ze schematem sterownika i jak się uda to robić coś jeszcze z moim, a jak nie to zakupi identyczny moduł i go przeprogramuje(lub zrobi coś- nie wiem co?), żeby współdziałał z moim kluczykiem...
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: Brak reakcji na przekręcenie "na rozruch"

Post autor: benha »

Nie idzie że tak powiem w tym module jakiejś 'rzeźby' zrobić. Może trochę na innym przykładzie ale jak mi siadł sterownik bramy garażowej (kolesie sobie zażyczyli 900zl za naprawę). Wziąłem przemierzyłem cały układ i okazało się że uwalony jest tranzystor SMD (taki strasznie malutki) więc żeby się nie bawić w te SMD wziąłem kupiłem za 3,50zl taki normalny tranzystor o takiej samej zasadzie działania obwiązałem go drutem (jako chłodzenie) i na cienkich kabelkach go wlutowałem w miejsce tego SMD i chodzi. Nie widziałem tego modułu na oczy ale tak po mojemu bym odwalił 'rzeźbę' taką że rozebrałbym to i bym wlutował ten uszkodzony przekaźnik, wlutował w jego miejsce przewody i do tych przewodów bym przylutował jakiś przekaźnik uniwersały (wtedy rozstawy, układ nóżek itp nas nie obchodzi bo są kabelki) który by uciągnął ten rozrusznik. Tylko jeśli w tym oryginalnym przekaźniku jest jakaś elektronika to kapa ale jeśli to jest taki o przekaźnik że jest cewka która przyciąga styki albo jakaś podobna to są raczej spore sznase na powodzenie. Wydajemy wtedy max 40zl na przekaźnik i tyle, nie obchodzi nas żadne programowanie itd bo zmieniamy tylko przekaźnik, cała elektronika zostaje. Jeśli w tym module silnika nie ma przekaźnika a tranzystor to go też można zmienić na tej samej zasadzie jak ten wyżej opisany przekaźnik
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
robinson-r6
Posty: 61
Rejestracja: 27 sty 2010, o 17:58
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Brak reakcji na przekręcenie "na rozruch"

Post autor: robinson-r6 »

Dzięki benha za sugestię!!!
Myślę, że jednak mogę zaufać fachowcowi, który nie takie rzeczy robił...
Wczoraj nie miał sterownika o odpowiednich numerach identycznego z moim, więc sprawdzał tylko wizualnie czy nic nie popalone jest w tym komputerze i w module- w nim sprawdził brak masy na jednej nóżce- brak ze sterownika... Dzisiaj ma ogarnąć temat a o resztę- czyli o sparowanie z kluczykiem mam się nie martwić- tak stwierdził...
A jak to ogarnie i czy będzie to rzeźba- zobaczymy :oczami:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości