ASB i jej humorki.

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Uz210
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2016, o 09:02

ASB i jej humorki.

Post autor: Uz210 »

Czołem. pacjent to 3.2 v6 benzynka automat. Mam taki problem, że skrzynia wpadła w tryb awaryjny, oczywiście wybierak w pozycji P zablokowany i nie zmienia biegów. Jeździ na awaryjnej dwójce. Jedynie ręczne odblokowanie go odblokowuje,ale jak znowu dam P to dupa. Wymieniłem już czujnik nad hamulcem,wybierak, zaraz biore się za wymiane sterownika skrzyni. Jeżeli to nie pomoże to co jeszcze? Czy wymiana sterownika możę odpowiadać za poprawne działanie i wybierak zacznie zjeżdać na N R D . POzdrawiam. Dodam, ze SD wykazał błędy 034,146, 147
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ASB i jej humorki.

Post autor: fabek »

Zrob zdjecia bledow.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Uz210
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2016, o 09:02

Re: ASB i jej humorki.

Post autor: Uz210 »

sterownik włąsnie wymieniłem i nic :( chyba, że trzeba teraz na SD jechać i błąd wykasować. Jak go wyjąłem to kable i kostka były w oleju,ale środek jako tako suchy. Mam jedno bardzo niewyraźne zdjęcie za co przepraszam.
Obrazek Co drugie słowo chyba da się odczytac...
Uz210
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2016, o 09:02

Re: ASB i jej humorki.

Post autor: Uz210 »

034 to chyba elektromagnes? dodam, że możliwe ,że dostała się do lewarka odrobina wody .
147 Sporadically Gear implausible or transmission slipping
130 problem pomiedzy silnikiem a jakims komputerem?
Uz210
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2016, o 09:02

Re: ASB i jej humorki.

Post autor: Uz210 »

Obrazek Panowie,czy wymiana tego coś pomoże,jeżeli winowajcą jest elektromagnes? i jak ten elektromagnes wyjać wraz z tą zawleczką i ta blaszką na którą naciskamy za pomocą ołówka czy czym tam kto woli :D
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: ASB i jej humorki.

Post autor: benha »

Jak miałeś tam olej zacznij od wymiany kostki elektrycznej w skrzyni i porządnym wysuszeniu sterownika. Kostkę masz od strony silnika na rogu od strony pasażera, temat kilka razy przerabiany na forum. Po wymianie tej kostki zajedź skasować błędy. W mojej E290 skrzynia zaczęła normalnie chodzić dopiero po skasowaniu błędów których było tyle że monitora brakło :P do wykasowania błędów w moim przypadku wystarczył zwykły carsoft
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Uz210
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2016, o 09:02

Re: ASB i jej humorki.

Post autor: Uz210 »

Kable i wtyczka od sterownika byly na pewno w oleju,ale sam sterownik w srodku juz nie.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ASB i jej humorki.

Post autor: fabek »

Jak kolega wspomniał zacznij od wymiany kostki elektrycznej i wyczyszczeniu z oleju złącza. Potem jedź na SD i zdiagnozuj. Launch X431 jest spoko, ale ASB w Mercu dobrze tylko SD robi.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Uz210
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2016, o 09:02

Re: ASB i jej humorki.

Post autor: Uz210 »

wróciłem od kupmla co ma SD. pokazało to i ręce mi opadły.
Obrazek Obrazek
Czyli ten sterownik co jest w skrzyni a dokłądniej w misce idzie na śmieci. TYlko jak znaleźć gdzie dokładniej jest problem w tej szynie :mur: . MOże trzeba adaptować skrzynie na nowo,bo stał całą zimę nieodpalany i padł aku?
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: ASB i jej humorki.

Post autor: rr6 »

Uz210 pisze: Czyli ten sterownik co jest w skrzyni a dokłądniej w misce idzie na śmieci. TYlko jak znaleźć gdzie dokładniej jest problem w tej szynie :mur: . MOże trzeba adaptować skrzynie na nowo,bo stał całą zimę nieodpalany i padł aku?
Zaczekaj, nie wyrzucaj go jeszcze na śmieci. Pisałeś, że miałeś olej na wtyczce, ale ją zmieniłeś czy tylko wyczyściłeś? Może kwestia braku kontaktu?
Uz210
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2016, o 09:02

Re: ASB i jej humorki.

Post autor: Uz210 »

raczej wytarłem papierem ile się dało. A co do wybieraka, to można go zablokować tak jakby cały czas był wciśnięty ten metalowy dzyndzel, na którego naciskamy przez ołowek? Np wsadzić coś pod elektromagnes (oczywiście tylko na chwile,a nie na stałe :D
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: ASB i jej humorki.

Post autor: benha »

Jak masz uszkodzone złącze w skrzyni to nie ma nawet co patrzeć na te błędy. Tak jak pisałem wcześniej, wymień złącze (koszt koło 30zł), zajedź skasować błędy, przejedź się i sprawdź czy coś wyskoczyło. U mnie tego było tyle że się przewijało i przewijało a końca listy widać nie było, po wymianie tego złącza nie ma żadnego błędu. Jak we wtyczce robią się zwarcia przez olej to będą się dziać cuda, samo wytarcie nie pomoże bo albo po chwili albo po odpaleniu znowu będziesz mieć tam olej
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Uz210
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2016, o 09:02

Re: ASB i jej humorki.

Post autor: Uz210 »

Złącze dzisiaj kupiłem ,tylko teraz znaleźć kogoś kto ma kanał albo podnośnik -,- a zacinający się lewarek? i jak wysuszyć,wymienić te wtyczki?
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: ASB i jej humorki.

Post autor: benha »

Wystarczy użyć google ;)
W203.pl pisze: Narzędzia: klucz nasadkowy 7 z przedłużką, torx 30, klucz płaski lub nasadkowy 8, dwa podnośniki, kanał, dwa kliny pod koła, pojemnik na ściekający olej, naczynie z podziałką w ml, lejek, papierowe ręczniki.

Części: nowa kostka z 2 oringami ( koszt 30 zł w ASO), 1L oleju MB ATF 134 ( cena ok 73 zł z ASO), ewentualnie zamienniki oryginalnego oleju, które spełniają normę 236.14: Fuchs Titan ATF 4134 ( ok 50 zł 1L), Mobil ATF 134, shell ATF 134

Opis wymiany:

Wjeżdżamy autem na kanał. Kluczem 8 demontujemy plastikową osłonę ASB, torxem 30 odkręcamy pionową aluminiową osłonę kostki el.

Podkładamy dwa kliny pod tylne koła, wdeptujemy ręczny hamulec, podnośnikiem fabrycznym podnosimy przód auta na maxa z jednej strony, po drugiej stronie z przodu robimy to samo drugim podnośnikiem np. hydraulicznym. Przód auta podnosimy do góry po to, by lustro poziomu oleju w skrzyni biegów skierować w przeciwną stronę do otworu demontowanej kostki el. Chodzi nam o to, aby podczas jej demontażu z miski uleciało jak najmniej oleju.

Na zdjęciu zamieszczonym na początku tematu, widnieje przedmiotowa kostka wraz z okablowaniem i żółtym ( można spotkać tez inne kolory) plastikowym motylkiem, który należy przekręcić w dół, w lewą stronę. Po przekręceniu motylka, wyciągamy wtyczkę el. wraz z kablem, teraz mamy już dostęp do cieknącej kostki.

Kluczem nasadkowym 7 wraz z przedłużką odkręcamy mocującą ją śrubę, delikatnie wyciągamy kostkę. Wraz z wyciąganą kostką popłynie niewielka ilość oleju, którą łapiemy do przygotowanego wcześniej pojemnika. Następnie przelewamy go do pojemnika z podziałką w ml. Dzięki temu będziemy wiedzieli ile świeżego oleju dolać do skrzyni po wymianie kostki, tak by jego poziom był właściwy.

Wkładamy nową kostkę, następnie dokręcamy ją z czuciem kluczem nasadkowym 7 ( uwaga śruba wchodzi w plastik), zakładamy wtyczkę z okablowaniem, przekręcamy motylek do góry w prawo. Do rurki bagnetu wkładamy lejek, następnie dolewamy odpowiednią ilość oleju do ASB. Okolice kostki wycieramy do sucha z oleju papierowymi ręcznikami tak by po uruchomieniu silnika można było stwierdzić czy wszystko jest ok i nowa kostka nie puszcza.

Następnie montujemy pionową osłonę kostki oraz skrzyni biegów.
Całość zajmuje ok 20 - 30 min.
Same wtyczki możesz przedmuchać sprężonym powietrzem i profilaktycznie popsikać sprayem na połączenia elektryczne. Ważne żeby nigdzie nie było oleju
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Uz210
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2016, o 09:02

Re: ASB i jej humorki.

Post autor: Uz210 »

Panowie co do lewarka to sprawdilem elektromagnes i dziala jednak lewar dalej nie schodzi na inne niz P. Juz 3 wybierak wstawilem i w zadnym nie schodzi. Co moze byc? Problem pojawil sie jak dalem chlopakom do czyszczenia wnetrza i moze gdzies chlapnelo. Woda? Od czego to zalezne,zeby schodzil na N,R,D ?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości