ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem itp.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it
Nowy regulator Boscha założony, napięcie na klemach 13-14 ( nie mam wskazań po przecinku ), brak błędów. Włożyłem jeszcze stary akumulator, odpalił normalnie. Myślę że kupię niebawem nowy. Wygląda na to, że na tą chwilę wszystko w porządku i problem rozwiązany. Dziękuję i pozdrawiam wszystkich.
S210 E240 Elegance B+G 2000 WDB2102611B101509
był s210 E200 Classic B+G 1998 ale poległ... http://www.pomorska.pl/wiadomosci/torun ... ,id,t.html
był s210 E200 Classic B+G 1998 ale poległ... http://www.pomorska.pl/wiadomosci/torun ... ,id,t.html
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 sty 2014, o 06:12
- Lokalizacja: USTKA
Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it
Witam. Mam idealnie taki sam problem jak sebo,proszę o pomoc w rozkminieniu mojego vinu [WDB2102061B429414],jaki
regulator muszę pobrać,i jaki typ alternatora w nim siedzi.Jeżeli by można,to prosiłbym o dane szczegółowe z tego vinu.
Z góry dziękuję.
regulator muszę pobrać,i jaki typ alternatora w nim siedzi.Jeżeli by można,to prosiłbym o dane szczegółowe z tego vinu.
Z góry dziękuję.
WIN-WDB2102061B429414
Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it
Co do alternatora i jego typu najlepiej będzie sprawdzić na jego tabliczce bo może byc tak że ktoś wcześniej zmienił na jakiś inny niż był oryginalnie i juz części po vin nie podejdą
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it
Witam
Przeczytałem kilka stron w tym wątku, i, mówiąc szczerze, wcale nie wiem więcej niż wcześniej
Objawy:
jak auto postoi 2-3 dni to potrafi być tak mało prądu, że muszę wchodzić z klucza, nie działa centralny, żadne światła, nie można nawet stacyjki odblokować, o zapaleniu nawet nie ma co myśleć. Po podłączeniu do drugiego auta, i zapaleniu, jeździ bez problemu. Jak się pojeździ i zgasi - kręci jak wściekły, nawet po kilku godzinach.
Byłem dziś u dwóch magików, akumulatorowca i alternatorowca.
Akumulatorowiec:
aku sprawne, trzyma pojemność, ładowanie na klemach na poziomie 13,7V - diagnoza: szczotki alternatora lub sam alternator, za niskie ładowanie.
Alternatorowiec:
ładowanie na pinach pod maską 13,9V (pyta gdzie sprawdzał poprzednik - na klemach pod kanapą - uśmiech na twarzy) - diagnoza: ładowanie ok, ale za mało prądu dochodzi do aku, strata po drodze, do wymiany kable, lub dołożyć drugie. Dodał jeszcze, że wodny alternator więcej nie daje niż ok 13,9V. Faktycznie u mnie jest alternator chłodzony cieczą ??? Istnieje w ogóle coś takiego ? Jaki miało by to sens po rozgrzaniu silnika ?
Po powrocie zmierzyłem jeszcze raz:
na pinach - 13,89 V, na wyższych obrotach 13,92 V
na klemach - 13,7 V, na wyższych obrotach 13,72 V
na zgaszonym silniku jest ok 12,6 V
Jeszcze jeden pomysł - czy coś może być włączone bez kluczyka ? Pomijam rzeczy które widać (światła, radio, etc), to sprawdzałem dokładnie. Raczej czy może jakaś grzałka gdzie pozostać włączona po zgaszeniu silnika ? Bo to, że niemiec zaprojektował podgrzewanie chyba wszystkiego to już wiem Może to kradnie mi volty i ampery
Przeczytałem kilka stron w tym wątku, i, mówiąc szczerze, wcale nie wiem więcej niż wcześniej
Objawy:
jak auto postoi 2-3 dni to potrafi być tak mało prądu, że muszę wchodzić z klucza, nie działa centralny, żadne światła, nie można nawet stacyjki odblokować, o zapaleniu nawet nie ma co myśleć. Po podłączeniu do drugiego auta, i zapaleniu, jeździ bez problemu. Jak się pojeździ i zgasi - kręci jak wściekły, nawet po kilku godzinach.
Byłem dziś u dwóch magików, akumulatorowca i alternatorowca.
Akumulatorowiec:
aku sprawne, trzyma pojemność, ładowanie na klemach na poziomie 13,7V - diagnoza: szczotki alternatora lub sam alternator, za niskie ładowanie.
Alternatorowiec:
ładowanie na pinach pod maską 13,9V (pyta gdzie sprawdzał poprzednik - na klemach pod kanapą - uśmiech na twarzy) - diagnoza: ładowanie ok, ale za mało prądu dochodzi do aku, strata po drodze, do wymiany kable, lub dołożyć drugie. Dodał jeszcze, że wodny alternator więcej nie daje niż ok 13,9V. Faktycznie u mnie jest alternator chłodzony cieczą ??? Istnieje w ogóle coś takiego ? Jaki miało by to sens po rozgrzaniu silnika ?
Po powrocie zmierzyłem jeszcze raz:
na pinach - 13,89 V, na wyższych obrotach 13,92 V
na klemach - 13,7 V, na wyższych obrotach 13,72 V
na zgaszonym silniku jest ok 12,6 V
Jeszcze jeden pomysł - czy coś może być włączone bez kluczyka ? Pomijam rzeczy które widać (światła, radio, etc), to sprawdzałem dokładnie. Raczej czy może jakaś grzałka gdzie pozostać włączona po zgaszeniu silnika ? Bo to, że niemiec zaprojektował podgrzewanie chyba wszystkiego to już wiem Może to kradnie mi volty i ampery
W210 E220 CDI 143KM Classic
WDB2100061B392680
WDB2100061B392680
Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it
Dla uzwojenia nawet te 130 stopni to nie jest duży problem. Alter który daje duży prąd potrzebuje po prostu dobrego chłodzenia. Co do kabli to 0,2V straty to wg mnie dużo, napięciowo to się wydaje mało ale dużo prądu na tym ucieka. Co do pobierania prądu to jest łatwy sposób żeby to sprawdzić, wystarczy odpiąć jedną z klem, chyba najlepiej bedzie + i wpiąć między kleme a aku amperomierz. Jak masz dużo czasu to nawet zaszkotować sondy tak żeby miały cały czas styk i zostawić tak żeby było go widać przez szybę. Niech tak postoi zamknięty z 30min i sprawdź jaki prąd ciągnie. Jak będzie jakiś większy prąd to wyciągać bezpieczniki tak długo aż spadnie pobór prądu i będziesz wiedzieć co go ciągnie
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it
Alaram pobiera na pewno. 30 sekund zajmuje mu zazbrojenie. Sprawdź tak jak mówi benha - wepnij szeregowo multimetr, zamknij auto(centralny) i patrz przez szybę ile pokaże po kilku minutach.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it
Po 24h na klemach i pinach pod klapą tyle samo - 11,5 V Albo coś pobiera, albo pora na wymianę aku. Ale nie mam pomysłu co mogłoby pobierać
W210 E220 CDI 143KM Classic
WDB2100061B392680
WDB2100061B392680
Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it
Nie słuchasz(czytasz?), co koledzy napisali powyżej o metodzie sprawdzenia poboru pradu?Heniutek pisze:Po 24h na klemach i pinach pod klapą tyle samo - 11,5 V Albo coś pobiera, albo pora na wymianę aku. Ale nie mam pomysłu co mogłoby pobierać
Zacznij od pamięci radia i alarmu.....,?
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it
Czytam, ale..Gawra pisze:
Nie słuchasz(czytasz?), co koledzy napisali powyżej o metodzie sprawdzenia poboru pradu?
Zacznij od pamięci radia i alarmu.....,?
Przez półtora roku radio nie pobierało, i nagle zaczęło ? Tak samo alarm ?
Poza tym nie bardzo mam jak sprawdzić, mam tylko mały multimetr, nie mam jak gołej klemy złapać, no i boję się, że podczas zamykania pilotem prąd go spali, mam zakres jedynie do 10A.
W210 E220 CDI 143KM Classic
WDB2100061B392680
WDB2100061B392680
Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it
Laptop działał przez 6 lat i nagle, któregoś dnia się nie włączył? Rzeczy się psują kolego.Przez półtora roku radio nie pobierało, i nagle zaczęło ? Tak samo alarm ?
Ma być właśnie 10 Amper - https://youtu.be/obsE2VnV7rs?t=31s
Ja go po prostu na sztukę przytknąłem i czymś dogniotłem.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it
Dzięki za link.
Widzę, że moje samodzielne kombinowanie szło w dobrym kierunku, filmik potwierdza
Widzę, że moje samodzielne kombinowanie szło w dobrym kierunku, filmik potwierdza
W210 E220 CDI 143KM Classic
WDB2100061B392680
WDB2100061B392680
Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it
Awaryjnie zostaw sobie oczywiście okno otwarte
Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it
Działa mi zamek w drzwiach kierowcy, więc wejdę nawet bez prąduHubi W210 pisze:Awaryjnie zostaw sobie oczywiście okno otwarte
Swoją drogą, po półtora roku nie używania, pozytywnie mnie zaskoczył
W210 E220 CDI 143KM Classic
WDB2100061B392680
WDB2100061B392680
Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it
No,no niestety jeżeli zabraknie pradu zadnym kluczykiem zamka nie otworzysz.Heniutek pisze:Działa mi zamek w drzwiach kierowcy, więc wejdę nawet bez prąduHubi W210 pisze:Awaryjnie zostaw sobie oczywiście okno otwarte
Swoją drogą, po półtora roku nie używania, pozytywnie mnie zaskoczył
To jest prado-pneumatyka Panie
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Re: ALTERNATOR - regulator napięcia, problem z ładowaniem it
Zaintrygowałeś mnie, i specjalnie sprawdziłem. Zamek w drzwiach kierowcy działa przy odłączonym akumulatorzeGawra pisze:No,no niestety jeżeli zabraknie pradu zadnym kluczykiem zamka nie otworzysz.Heniutek pisze:Działa mi zamek w drzwiach kierowcy, więc wejdę nawet bez prąduHubi W210 pisze:Awaryjnie zostaw sobie oczywiście okno otwarte
To jest prado-pneumatyka Panie
W210 E220 CDI 143KM Classic
WDB2100061B392680
WDB2100061B392680
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości