Zakup w211 kilka pytań

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Klosiak pisze:
stanleym210 pisze:I o to dlaczego nie kupiłem auta z silnikiem 2.0 l 4 cylindry tylko z 3.2 l z 6 cylindrami.
Hm...to czemu nie kupiles E420, E430, E50 lub E55
Gdybyś kolego czytał moje posty od początku uważnie to wiedziałbyś ,że obecne auto kupiłem w porywie chwili w akcie desperacji po przeszło 1,5 rocznym usilnym poszukiwaniu modelu W140 o poj. 5.0 l. także o "małe spalanie wcale mi nie chodzi, a nawiasem mówiąc w rodzinie jest W202 1,8 i ono pali więcej niż mój bowiem musi więcej dostać w dupę aby dorównać w biegu np. mojemu przy zbliżonej masie aut.
Poza tym uważam że silniki 4 i 5 litrowe w okularze to jest przerost formy nad treścią i mnie to wcale nie rajcuje.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

To że 6 cylindrów pożre wiecej niż 5 to nie trzeba byc fizykiem żeby to wiedziec.I nie piszcie takich bzdur.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Szrama
Posty: 463
Rejestracja: 31 maja 2010, o 23:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Szrama »

Wg mnie każdy ma po troche racji. Mniejsze silniki w mieście są bardziej ekonomiczne, ale na trasie bardzo często okazuje się, że mniejsze pojemności potrzebują takiej samej jak nie większej ilości paliwa co ich więksi bracia w przypadku dynamicznej jazdy.

Możemy się tutaj przebijać przykładami komu silnik ile spali, ale dla przykładu silnik 2,0 benzyna 136 KM przy jazdach autostradowych, albo dynamicznych jazdach po naszych drogach (gaz, hamulc, bo co chwile jakaś kolumna tirów, zawalidroga itd.) spali tyle samo co 2,8 czy 3,2, których wcale nie będzie trzeba piłowac w trasie...

Moja ocena - duże pojemności zabija miasto, na trasie potrafią bardzo pozytywnie zaskoczyć. Wiadomo, że wszystko jest w granicach rozsądku, bo V12 to i swoje na trasie weźmie :D
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

stanleym210 pisze:
allias pisze:To ze silnik ma wiecej cyl to nie znaczy ze bedzie wiecej spalal. Wiec masz BARDZO DUZE SZANASE ze 3.2 CDI spali tyle samo albo mniej w tych samych warunkach co pozostale.
I o to dlaczego nie kupiłem auta z silnikiem 2.0 l 4 cylindry tylko z 3.2 l z 6 cylindrami.
Bzdura kompletna, do taksówek wkładali niewysilone klekoty z jakiejś przyczyny, w innym wypadku każdy jeździłby autami powyzej 3 litórw. Kupiłeś i zagazowałeś dodajmy bo to żadna ekonomia nie była, a jeżdżenie na stacje co 200-300km jest upierdliwe,na trasie każdy silnik spali mniej jak ktoś robi tylko 10 tys km rocznie to moze sobie pozwolic na wieksze spalanie ale jak ktoś tłucze kilometry to nikt nie bedzie jeździł E55 no chyba że je zagazuje.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2010, o 13:13 przez merlin, łącznie zmieniany 2 razy.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: elspasoo »

Dajcie spokój temu spalaniu, bo to przecież indywidualna sprawa. To samo auto u innego kierowcy będzie miało inne wyniki. Gdybym ja miał teraz wybierać w w211 na ON, szukał bym tylko 3,2 CDi , do nadwyżki mocy człowiek przyzwyczaja się szybko. W odpowiednich ,rozsądnych rękach auto z tym silnikiem może mieć przyzwoite spalanie.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

stanleym210 pisze:Poza tym uważam że silniki 4 i 5 litrowe w okularze to jest przerost formy nad treścią i mnie to wcale nie rajcuje.
Kazdy ma swój punkt widzenia, przeciętny rozsądny zjadacz chleba nie kupi silnika 5 litrowego bo by go po prostu nie było na to stac,nie mówie o rynku wtórnym, zresztą podstawowa wersja E klasy kosztuje sporo co dopiero z takim silnikiem
Ostatnio zmieniony 28 lis 2010, o 13:31 przez merlin, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

stanleym210 pisze: Gdybyś kolego czytał moje posty od początku uważnie to wiedziałbyś ,że obecne auto kupiłem w porywie chwili w akcie desperacji po przeszło 1,5 rocznym usilnym poszukiwaniu modelu W140 o poj. 5.0 l.
Kolego...czytam uwaznie Twoje posty tutaj i na Mercmanii, wiec wiem ze kupiles tego z takich a nie innych powodow. Bardziej chodzilo mi o to ze skoro potwierdzasz teze o wysileniu to lepiej by bylo kupic wlasnie te 4 albo 5 litrow do okulara (zwlaszcza jak spalanie nie gra roli) i by byla sytuacja taka sama jak ta ktora podajesz odnosnie 1.8 w W202 i 3.2 w W210 ;-)
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

merlin pisze: Bzdura kompletna, do taksówek wkładali niewysilone klekoty z jakiejś przyczyny
I z takiej właśnie przyczyny Mercedes to mietki w slangu na postojach,a sami taksówkarze to cierpiarze, złotowy itp. oczywiście bez urazy dla tego zawodu.

Na marginesie dodam,że mam jeszcze Matiza, którym jeździ córka i ten przy 800 cm 3 pojemności w mieście latem utrzymywał się w 8 litrach benzyny, zimą jeszcze nie sprawdzałem.Przełożyć to na pojemność przykładowo mojego 3,2 Pb i masę auta to musiał by spalać ponad 30 l benzyny.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

stanleym210 a ile pali VW Lupo w dieslu ? ;-)
stanleym210 pisze:I z takiej właśnie przyczyny Mercedes to mietki w slangu na postojach,a sami taksówkarze to cierpiarze, złotowy
W Polsce może sie tak utarło mówić,bo jesteśmy 100 lat za murzynami, na zachodzie w210 to już przeżytek oni jeżdżą nowszymi modelami w211 i w212 na taxi.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2010, o 19:20 przez merlin, łącznie zmieniany 2 razy.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

Około 4l.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
westowaty
Posty: 655
Rejestracja: 7 lut 2010, o 14:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: westowaty »

elspasoo pisze:Dajcie spokój temu spalaniu, bo to przecież indywidualna sprawa. To samo auto u innego kierowcy będzie miało inne wyniki. Gdybym ja miał teraz wybierać w w211 na ON, szukał bym tylko 3,2 CDi , do nadwyżki mocy człowiek przyzwyczaja się szybko. W odpowiednich ,rozsądnych rękach auto z tym silnikiem może mieć przyzwoite spalanie.
paliła mi 10 litrów w mieście v6 3.0 w w211 a w trasie dało się zejśc do 6.5
Teraz w221 po chipie w mieście pali 12-14 w trasię namniej udało mi się zejśc do 9.
Silnik 4.2 ropa.
Połączenie nowoczesnej technologii, wyjątkowego designu i pasji konstruowania stanowi o renomie samochodów Mercedes Benz

w221 420 CDI 2007
Avensis T25 Wagon 2005
w204 220 CDI 2010 służ
s210 2.7 CDI 2001 niunia.
Awatar użytkownika
Soto
Posty: 41
Rejestracja: 17 wrz 2010, o 00:25
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Soto »

beamte79 pisze: Na trasie ok. 7l./100
Pewnie można zejść i niżej, ale po co wtedy >200KM

Kolego wiekszy silnik (200KM) nie jest po to by spalanie wynosilo powiedzmy w trasie nawet 10 litrow chodz i tak mozna..mam W210 320CDI..podam ci przyklad :
1. na trasie koszalin-lodz predkosc 160-185km/h - spalanie 6.4l/100km - proba utrzymania stalej predkosci.
2. trasa lodz-koszalin predkosc 140-160km/h - spalanie 7.8l/100km - wyprzedzanie, zwalnianie i but!
Takze wszystko jest mozliwe.
Fakt, ze jadac na lodz to po minionym zakrecie predkosc wzrastala stopniowo lecz nie emerycko, zas wracajac na koszalin gdy tylko konczyl sie zakret noga wchodzila w podloge i tak do nastepnego zakretu..
Do kolegow nie posiadajacych 320CDI:
Prosze nie pisac, ze 320CDI duzo spala, to jest zalezne od nogi wlasciciela pojazdu, jesli ktos chce moze jezdzic oszczednie, ale przy tym silniku i bardzo dynamicznie, jak pisza koledzy: wieksza moc - mniejszy opor ;)
p.s. Zastanawia mnie jedno..dlaczego ludzie chca mercedesa wiedzac o ich spalaniu i szukaja w nim oszczednosci..jezeli ja bym tak podchodzil do sprawy to bym kupil fieste 1.1 w gazie ;)
.....:::.W210 E320 CDI.:::.....
........:::.Avantgarde.:::........
...........:::...2001...:::.....
.::WDB2100261B417124::.
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Soto. Sedno sprawy. Jak dla mnie to wlasnie staralem sie przekazac ale widac ze ja gadula nie jestem w stanie przekazac to jak nalezy. Jeszcze raz powiem. 320CDI spali wiecej ale JEST DUZA SZANSA ze spali mniej od 2.2CDi lub 270CDI. A o to wlasnie pytal CmK i od tego zaczela sie ta dyskusja.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
beamte79
Posty: 208
Rejestracja: 12 lip 2010, o 22:10
Lokalizacja: warszawa

Post autor: beamte79 »

allias pisze:320CDI spali wiecej ale JEST DUZA SZANSA ze spali mniej
Chyba rzeczywiście jest jakiś problem byś przekazał zrozumiale to co chcesz powiedzieć :mrgreen:
e270 CDI elegance 2001
WDB2100161B339554
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

beamte79 pisze:
allias pisze:320CDI spali wiecej ale JEST DUZA SZANSA ze spali mniej
Chyba rzeczywiście jest jakiś problem byś przekazał zrozumiale to co chcesz powiedzieć :mrgreen:
Widziasz jak wyrywasz tekst z calosci to zawsze bedzie to kontrowersyjne. Ale co tam... powiem szczerze ze mam dosc tego tematu. Sadze ze wlaciciele 320CDI moga PROBOWAC przekonywac o zaletach tego modelu a i tak zawsze to bedzie zrozumiane pokracznie - dopuki samemu nie zacznie sie nim jezdzic.

Jeszcze 4-5 miesiecy temu bylem w podobnej sytuacji, kiedy myslalem nad kupnem 220CDI lub 300TD bo myslalem ze 320CDI bedzie zabujcze. Teraz nie zamienilbym na inny silnik.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości