Zakup w211 kilka pytań

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Białas_E250
Posty: 156
Rejestracja: 6 sty 2010, o 13:50
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Białas_E250 »

moj ojciec ma w211 2,2. ja osobiscie zrobilem nim z 10 tys km i nie widze potrzeby mocniejszego silnika. jak ma zdrowe wtryski to przy ruszeniu jara gume :evil: spalanie trasa 7 miasto 10
E250 TD 1998 sedan avantgarde 7L./100 KM
Awatar użytkownika
niejakub
VIP
Posty: 523
Rejestracja: 18 gru 2008, o 22:11
Lokalizacja: Sandnes Nor

Post autor: niejakub »

Tak, a jak byś teraz pojeździł 320cdi to ciekawe czy byś powiedział że jednak nie, ten jest za mocny - wole 220 cdi ;-)
S124 200 D ASB '91 ex
S210 320 CDI '01 ex
w123 220D '76 ex
w123 300D '77 ex
lubię ZIPPO

Oo\=|=/oO
CmK
Posty: 7
Rejestracja: 25 lis 2010, o 16:22
Lokalizacja: Burzyn

Post autor: CmK »

kolego a taki 3,2 ile spala?
Awatar użytkownika
beamte79
Posty: 208
Rejestracja: 12 lip 2010, o 22:10
Lokalizacja: warszawa

Post autor: beamte79 »

CmK pisze:kolego a taki 3,2 ile spala?
W dużym mieście spali z 11 l/100.
Na trasie ok. 7l./100
Pewnie można zejść i niżej, ale po co wtedy >200KM
e270 CDI elegance 2001
WDB2100161B339554
Awatar użytkownika
niejakub
VIP
Posty: 523
Rejestracja: 18 gru 2008, o 22:11
Lokalizacja: Sandnes Nor

Post autor: niejakub »

Realnie między 7-8l trzeba liczyć. W mieście jak przedmówca ponad 10 weźmie. Minimalnie w trasie poniżej 6 da sie zejść. Ale nie widzę dużej różnicy między 270 a 320 w spalaniu. Pozdrawiam
S124 200 D ASB '91 ex
S210 320 CDI '01 ex
w123 220D '76 ex
w123 300D '77 ex
lubię ZIPPO

Oo\=|=/oO
CmK
Posty: 7
Rejestracja: 25 lis 2010, o 16:22
Lokalizacja: Burzyn

Post autor: CmK »

czyli wnioskuję że lepiej brać 3,2;p
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

CmK, Jeśli nie mieszkasz w dużym zakorkowanym mieście to 3,2 będzie spalał faktycznie tak jak mówią koledzy ale w korkach zeżre i 15 :-P
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

CmK pisze:czyli wnioskuję że lepiej brać 3,2;p
Zdecydowanie!!!! Spalanie nie bedzie tak rozne miedzy 2.7 a 3.2. Roznica bedzie nie wielka a w koncu samochod samochodowi nie rowny. I trafi ci sie 2.7 ktory bedzie wiecej palil niz moj 3.2CDI. Ja sobie chwale. Lubie to przyspieszenie i to jak sie wykreca i na trasie dochodze nawet do 6L/100km. W jezdzie po miescie (a robie krotkie trasy po 5-8km na raz) dochodze do 9-9.5L/100km.

Pamietaj ze silnik 6cyl bedzie bardziej wywazony i kultura pracy bedzie o wiele lepsza. Jesli cie stac to wybieraj 2.7 ponad 2.2 a 3.2 ponad wszystkie inne :mrgreen:

Jeszcze jedna rzecz o ktorej musisz pamietaj jak myslisz nad W211. Sprawdz czy ma wymieniona chlodnice z Valeo na cos innego. To bylo w mlodszych modelach W211 gdzie cos sie w srodku rozwalalo i woda dostawala sie do obiegu chlodzenia skrzyni. Skrzynia po tym do wymiany albo wyrzucenia/regeneracji. Poza tym skrzynie jak zwykle sa super - jak wiekszosc od Merca.

Mialem okazje jezdzic W211 2.7CDI i dla mnie rewelacja auto - prawdziwa klasa. Ale moc 320CDI to jest dopiero usmiech na ustach :mrgreen: 8-)
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Gibon
Posty: 461
Rejestracja: 8 wrz 2010, o 23:44
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Gibon »

3.2 ma jeden cylinder więcej niż 2.7 ,także napewno będzie więcej palić.

No chyba że porównujecie spalanie przy deptaniu 2.7 , a jeździe emeryckiej 3.2 ;)
WDB1241251B666480 (2.5 D )
WDB1400321A294222 (3.2 1996r)
www.odszkodowania-wlodarczyk.pl
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Gibon pisze:3.2 ma jeden cylinder więcej niż 2.7 ,także napewno będzie więcej palić.

No chyba że porównujecie spalanie przy deptaniu 2.7 , a jeździe emeryckiej 3.2 ;)
Nie mozesz sie bardziej mylic. To ze silnik ma wiecej cyl to nie znaczy ze bedzie wiecej spalal. Nie ma znaczenia ilosc cylindrow tylko praca jaka musi wykonac. A skoro silnik 3.2 ma wiecej poj i wiecej cyl to musi wykonac mniejsza prace/wysilek zeby osiagnac to co osiaga 2.2 lub 2.7. Wiec masz BARDZO DUZE SZANASE ze 3.2 CDI spali tyle samo albo mniej w tych samych warunkach co pozostale.

Oczywsice producent pisze ze pali bo jest to naturalna rzecz, ale twoje rozumowanie jest nie prawdziwe. Zbyt wiele zmiennych i fizyki, chemii, itp ma tu znaczenie. Proponuje obejrzec odcinek TOP GEAR`a w ktorym Clarkson jedzie M5 za Toyota PRius czy cos takiego. Predkosc 50-60km (jesli dobrze pamietam) i "pojedynek" 4cyl silnika i ciezszego wozu z V8. Polecam.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

allias pisze:To ze silnik ma wiecej cyl to nie znaczy ze bedzie wiecej spalal. Nie ma znaczenia ilosc cylindrow tylko praca jaka musi wykonac. A skoro silnik 3.2 ma wiecej poj i wiecej cyl to musi wykonac mniejsza prace/wysilek zeby osiagnac to co osiaga 2.2 lub 2.7. Wiec masz BARDZO DUZE SZANASE ze 3.2 CDI spali tyle samo albo mniej w tych samych warunkach co pozostale.
I o to dlaczego nie kupiłem auta z silnikiem 2.0 l 4 cylindry tylko z 3.2 l z 6 cylindrami.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
CmK
Posty: 7
Rejestracja: 25 lis 2010, o 16:22
Lokalizacja: Burzyn

Post autor: CmK »

Bardzo dziękuję za radę:D Pomogliście bardzo.
Awatar użytkownika
beamte79
Posty: 208
Rejestracja: 12 lip 2010, o 22:10
Lokalizacja: warszawa

Post autor: beamte79 »

allias pisze:Nie mozesz sie bardziej mylic. To ze silnik ma wiecej cyl to nie znaczy ze bedzie wiecej spalal. Nie ma znaczenia ilosc cylindrow tylko praca jaka musi wykonac. A skoro silnik 3.2 ma wiecej poj i wiecej cyl to musi wykonac mniejsza prace/wysilek zeby osiagnac to co osiaga 2.2 lub 2.7. Wiec masz BARDZO DUZE SZANASE ze 3.2 CDI spali tyle samo albo mniej w tych samych warunkach co pozostale.
Podążając za zaproponowaną przez Ciebie logiką najmniej palić powienien np. S600 V12 , bo"musi wykonac mniejsza prace/wysilek..."Przecież to bzdury jakieś. Daj spokój.
e270 CDI elegance 2001
WDB2100161B339554
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

beamte79 pisze:
allias pisze:Nie mozesz sie bardziej mylic. To ze silnik ma wiecej cyl to nie znaczy ze bedzie wiecej spalal. Nie ma znaczenia ilosc cylindrow tylko praca jaka musi wykonac. A skoro silnik 3.2 ma wiecej poj i wiecej cyl to musi wykonac mniejsza prace/wysilek zeby osiagnac to co osiaga 2.2 lub 2.7. Wiec masz BARDZO DUZE SZANASE ze 3.2 CDI spali tyle samo albo mniej w tych samych warunkach co pozostale.
Podążając za zaproponowaną przez Ciebie logiką najmniej palić powienien np. S600 V12 , bo"musi wykonac mniejsza prace/wysilek..."Przecież to bzdury jakieś. Daj spokój.
Zgadzam sie. Troche naciagana teoria. Wedlug niej w kazdej klasie samochodow najmniej powinny spalac wersje z najmocniejszymi silnikami, a tak nie jest. Moc tez musi sie skads brac ;-) Na swiecie nie ma nic za darmo...
stanleym210 pisze:I o to dlaczego nie kupiłem auta z silnikiem 2.0 l 4 cylindry tylko z 3.2 l z 6 cylindrami.
Hm...to czemu nie kupiles E420, E430, E50 lub E55 (zalozmy ze odpowiedz ze nie bylo ladnych wersji ktore Tobie odpowiadaja odpada)? Takie troche to wszystko naciagane...przy takim samym paliwie (Pb/LPG) 2.0 bedzie tanszy w utrzymaniu niz 3.2. Wiadomo...frajda z jazdy bedzie mniejsza ale nie o tym tutaj piszemy...
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

beamte79 pisze:
allias pisze:Nie mozesz sie bardziej mylic. To ze silnik ma wiecej cyl to nie znaczy ze bedzie wiecej spalal. Nie ma znaczenia ilosc cylindrow tylko praca jaka musi wykonac. A skoro silnik 3.2 ma wiecej poj i wiecej cyl to musi wykonac mniejsza prace/wysilek zeby osiagnac to co osiaga 2.2 lub 2.7. Wiec masz BARDZO DUZE SZANASE ze 3.2 CDI spali tyle samo albo mniej w tych samych warunkach co pozostale.
Podążając za zaproponowaną przez Ciebie logiką najmniej palić powienien np. S600 V12 , bo"musi wykonac mniejsza prace/wysilek..."Przecież to bzdury jakieś. Daj spokój.
Oki - widac ze sprowokowalem do dyskusji i dywagacji.

Po pierwsze. Nie powiedzialem ze W KAZADYM PRZYPADKU wiekszy silnik (V8) bedzie mniej palil niz np I4. Powiedzialem ze jest szansa. Mowa byla o roznicach pomiedzy silnikiem 2.7 i 3.2 (I5 vs. I6). Jesli zajrzysz do ksiazki to znajdziesz ze roznice pomiedzy tymi silnikami jest niemal znikoma (to sa dane ksiazkowe).

Po drugie. Samochod samochodowi nie rowny. Dwa te same samochody postawione obok siebie nie beda mialy idealnie tego samego spalania bo: roznica wagi - paliwo, waga kierowcy, ladunek, sposob jazdy, itp.

Po trzecie: Jak duzy wplyw na spalanie beda mialy wplyw: przebiegi, rodzaj i wielkosc opon, kondycja silnika, rodzaj oleju itp???

Po czwarte: Na jakich obrotach musza pracowac oba porownane silniki zeby poruszac sie z predkoscia ~90-100km/h. Jak mocno kierowca musi przyciskac pedal gazu kiedy chce osiagnac oczekiwane przyspieszenie i predkosc koncowa? Ile czasu i jak szeroko w danym momencie beda otwarte wtryski zeby napompowac odpowiednia ilosc paliwa zeby osiagnac dany rezultat??

Po piate: Jest tu jakis nudzacy sie fizyk? Do ja poznalem takiego na innym forum i bardzo ciekawie mi to udowodnil. Nawet nie potrzebowal zbyt duzo wzorow i regulek zeby mi pokazac roznice.

Po kolejne (i chyba juz ostatnie): Zrobmy mala dywagacje z przykladem. Dla tych co kumaja jezyk angielski - http://www.streetfire.net/video/143-top ... 180378.htm

Na koniec powiem tylko ze nie silnik i jego rozmiar to nie wszystko (ma znaczenie - czego nie neguje) ale nie zawsze ma decydujace znaczenie. W przypadku naszej dyskusji nie zastanwialbym sie nad OGROMNYMI roznicami kosztow paliwa pomiedzy 2.7 a 3.2 gdyz nasze polskie dendencyjne rozmyslanie nie bedzie mialo prawa bytu.

Dobra - wystarczy Wam - ide spac. 8-)
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości