Prośba o opinie i ocenę W211 320cdi
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- RadekMBCLK270
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 lip 2010, o 01:19
- Lokalizacja: Śląsk
Wracam, aby zdać relację po 6 m-cach użytkowania W211.
Jak koledzy pisali... wcześniej czy później coś się posypie Miałem nadzieję, że trochę później ale cóż wyszło jak zawsze
Sytuacja po 2m-cach od zakupu:
-Jak co dzień odpalam rano, a tu hałas niemiłosierny, telepie, drży wszystko w środku, po wrzuceniu na R tragedia (dzwoni jakby blacha). Pomyślałem, no tak pewnie 7G-Tronic chce pójść na urlop
Na szczęście winne okazały się poduszki silnika, a przy okazji zmieniona została poduszka skrzyni więc temat ogarnięty.
Nie musiałem długo czekać na kolejne niespodzianki
ESP inoperative, run flat indicator inoperative, HOLD inoperative, Speedtronic inoperative-od tak pewnego wspaniałego poranka
SD prawdę Ci powie... Czujnik kąta skrętu w kierownicy uwalony. Temat ogarnięty.
Do wymiany pozostał jeden czujnik parkowania, złapał świra i uparcie "widzi" przeszkodę ale to już drobiazg przy wcześniejszych usterkach, które ostro podniosły mi ciśnienie
Poza tym ok Spalanie rzeczywiste, jak najbardziej pozytywne. Ustabilizowało się na poziomie 8,3-9l ON w mieście. Trasa do 150km/h około 7-7,5l. Skrzynia płynnie zmienia biegi, bez szarpnięć. Silnik V6 Cdi 224HP, jak szwajcarski zegarek, bardzo "mocny punkt programu". Świetnie sobie radzi nawet przy prawie maksymalnie załadowanym aucie.
Jak koledzy pisali... wcześniej czy później coś się posypie Miałem nadzieję, że trochę później ale cóż wyszło jak zawsze
Sytuacja po 2m-cach od zakupu:
-Jak co dzień odpalam rano, a tu hałas niemiłosierny, telepie, drży wszystko w środku, po wrzuceniu na R tragedia (dzwoni jakby blacha). Pomyślałem, no tak pewnie 7G-Tronic chce pójść na urlop
Na szczęście winne okazały się poduszki silnika, a przy okazji zmieniona została poduszka skrzyni więc temat ogarnięty.
Nie musiałem długo czekać na kolejne niespodzianki
ESP inoperative, run flat indicator inoperative, HOLD inoperative, Speedtronic inoperative-od tak pewnego wspaniałego poranka
SD prawdę Ci powie... Czujnik kąta skrętu w kierownicy uwalony. Temat ogarnięty.
Do wymiany pozostał jeden czujnik parkowania, złapał świra i uparcie "widzi" przeszkodę ale to już drobiazg przy wcześniejszych usterkach, które ostro podniosły mi ciśnienie
Poza tym ok Spalanie rzeczywiste, jak najbardziej pozytywne. Ustabilizowało się na poziomie 8,3-9l ON w mieście. Trasa do 150km/h około 7-7,5l. Skrzynia płynnie zmienia biegi, bez szarpnięć. Silnik V6 Cdi 224HP, jak szwajcarski zegarek, bardzo "mocny punkt programu". Świetnie sobie radzi nawet przy prawie maksymalnie załadowanym aucie.
MB E 320 Cdi 2007 Avantgarde
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI
Radek
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI
Radek
No nikt nie mówił że będzie tanio.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
- RadekMBCLK270
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 lip 2010, o 01:19
- Lokalizacja: Śląsk
Nie ma co się bać 211 ale trochę to kosztowało. Miały być nowe zimówki, a skończyło się na "ratowaniu" Merca.W myślach mam 211 ale .......
A jak wyglądało to kosztowo? ????
Poduchy pod silnik BOGE+wymiana w ASO 1300zł bez paru złotych.
Pod skrzynią+wymiana w ASO 250zł (miałem to zrobić sam, bo żadnej filozofii tam nie ma).
Czujnik kąta skrętu (diagnoza+naprawa nie w ASO) 300zł. Wymiana nie była konieczna. Uleciał plastikowy bolec (taki młoteczek) i wystarczyło go podmienić ze "zdrowego" egzemplarza.
Do tego dochodzą rzeczy wynikające z normalnej eksploatacji (filtry, oleje silnika i skrzyni itd..) Trzeba liczyć niestety około 1000zł.
MB E 320 Cdi 2007 Avantgarde
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI
Radek
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI
Radek
panie, jak się w ASO robi to nie dziw że boli...RadekMBCLK270 pisze:wymiana w ASO
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
- RadekMBCLK270
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 lip 2010, o 01:19
- Lokalizacja: Śląsk
Racja, ASO skutecznie drenuje portfel ale z poduszkami pod silnikiem sam bym sobie nie poradził. Nie chciałem wpadek. Co innego, gdy ma się zaufanego mechanika, który dobrze ogarnia temat. Wtedy można spokojnie zlecić te naprawy w rozsądnych pieniądzach.
MB E 320 Cdi 2007 Avantgarde
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI
Radek
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI
Radek
E taaaaaam tylko kanał i podnośnik i dałbyś radę .Niestety u mnie też musiałem wymienić i nawet nie powiem jak wyglądały.RadekMBCLK270 pisze:Racja, ASO skutecznie drenuje portfel ale z poduszkami pod silnikiem sam bym sobie nie poradził.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- RadekMBCLK270
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 lip 2010, o 01:19
- Lokalizacja: Śląsk
Pewnie tak, macie rację ale chodziło też o diagnozę. Podjechałem do jednego majstra i powiedział, że skrzynia albo konwerter pewnie się sypie... (wywróżył to ze szklanej kuli) widząc delirkę całego auta, dlatego zrezygnowałem.
Najpierw zasięgnąłem opinii na forum, byłem już na 99% pewny, że to poduszki i podjechałem do ASO potwierdzić diagnozę. Zawsze to 1% niepewności. Koszt 2szt. poduszek BOGE lub LEMFÖRDER do W211 przekracza w sklepach internetowych 500zł. Oczywiście teraz takiej naprawy bym nie zlecił w ASO, bo wiem, że połowa z zapłaconej kwoty zostałaby w kieszeni.
Dobrze mieć zaufanego mechanika, bo zauważyłem, że podjeżdżając pierwszy raz Mercedesem do kogoś kto naprawia nazwijmy to "marki budżetowe i średniej klasy" traktowany byłem trochę, jak Św.Mikołaj, który przywiózł worek pieniędzy i zaraz będzie nimi sypał na wszystkie strony. To co napisałem nie jest oczywiście regułą ale miałem już kilka razy taki przypadek, że przepływomierz Pierburga do Clk zaczął kosztować 1800zł z wymianą, a nabicie klimatyzacji 550zł (oba przypadki poza ASO). Jakież było zdziwienie, gdy zapytałem: "Skąd te ceny?" - "Bo to Mercedes!!!!"
Najpierw zasięgnąłem opinii na forum, byłem już na 99% pewny, że to poduszki i podjechałem do ASO potwierdzić diagnozę. Zawsze to 1% niepewności. Koszt 2szt. poduszek BOGE lub LEMFÖRDER do W211 przekracza w sklepach internetowych 500zł. Oczywiście teraz takiej naprawy bym nie zlecił w ASO, bo wiem, że połowa z zapłaconej kwoty zostałaby w kieszeni.
Dobrze mieć zaufanego mechanika, bo zauważyłem, że podjeżdżając pierwszy raz Mercedesem do kogoś kto naprawia nazwijmy to "marki budżetowe i średniej klasy" traktowany byłem trochę, jak Św.Mikołaj, który przywiózł worek pieniędzy i zaraz będzie nimi sypał na wszystkie strony. To co napisałem nie jest oczywiście regułą ale miałem już kilka razy taki przypadek, że przepływomierz Pierburga do Clk zaczął kosztować 1800zł z wymianą, a nabicie klimatyzacji 550zł (oba przypadki poza ASO). Jakież było zdziwienie, gdy zapytałem: "Skąd te ceny?" - "Bo to Mercedes!!!!"
MB E 320 Cdi 2007 Avantgarde
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI
Radek
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI
Radek
- RadekMBCLK270
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 lip 2010, o 01:19
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Prośba o opinie i ocenę W211 320cdi
Mały update o tym jak sprawuje się 211-tka, bo już 6m-cy z hakiem upłynęło od czasu kiedy pisałem. Obecnie zrobiłem jakieś 30tyś km od zakupu.
Otóż cisza. Leję i jeżdżę. Żadnych problemów z elektroniką w zimie. Zresztą jaka ta zima była w PL wszyscy wiemy. Wpadły natomiast nowe żarniki Osrama D1S, ponieważ Philipsy były od nowości i niestety kończyły swój żywot (barwa żółto-fioletowa).
Zawieszenie sprawdzone-brak luzów.
Jedyne perypetie były z paliwem niestety. O ile dobrze pamiętam we Wrześniu ub.r. zatankowałem nieświadomie jakiegoś syfu i się zaczęło...Dłuższe kręcenie rano, spalanie na poziomie 15-18l w końcu "check engine" i zdychanie. Diagnoza wykazała wypadanie zapłonów lub ich zanik już nie pamiętam dokładnie. Korekty poszły na +5, a test przelewowy pokazał, że wszystkie wtryski idą w przelew ale sprawę wziąłem na "chłodno" o ile da się tak to ująć w tym przypadku. Zajrzałem do baku, a tam "gnojówka". Skończyło się szczęśliwie, płukaniem baku, wymianą filtra paliwa oraz dodatkiem STP injector cleaner. Po tym zabiegu odpalił od strzała, spalanie wróciło do normy. Taki niefajny epizod, który na szczęście nie trwał długo.
Poza tym wszystko w najlepszym porządku.
Otóż cisza. Leję i jeżdżę. Żadnych problemów z elektroniką w zimie. Zresztą jaka ta zima była w PL wszyscy wiemy. Wpadły natomiast nowe żarniki Osrama D1S, ponieważ Philipsy były od nowości i niestety kończyły swój żywot (barwa żółto-fioletowa).
Zawieszenie sprawdzone-brak luzów.
Jedyne perypetie były z paliwem niestety. O ile dobrze pamiętam we Wrześniu ub.r. zatankowałem nieświadomie jakiegoś syfu i się zaczęło...Dłuższe kręcenie rano, spalanie na poziomie 15-18l w końcu "check engine" i zdychanie. Diagnoza wykazała wypadanie zapłonów lub ich zanik już nie pamiętam dokładnie. Korekty poszły na +5, a test przelewowy pokazał, że wszystkie wtryski idą w przelew ale sprawę wziąłem na "chłodno" o ile da się tak to ująć w tym przypadku. Zajrzałem do baku, a tam "gnojówka". Skończyło się szczęśliwie, płukaniem baku, wymianą filtra paliwa oraz dodatkiem STP injector cleaner. Po tym zabiegu odpalił od strzała, spalanie wróciło do normy. Taki niefajny epizod, który na szczęście nie trwał długo.
Poza tym wszystko w najlepszym porządku.
MB E 320 Cdi 2007 Avantgarde
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI
Radek
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI
Radek
Re:
RadekMBCLK270 pisze:Racja, ASO skutecznie drenuje portfel ale z poduszkami pod silnikiem sam bym sobie nie poradził. Nie chciałem wpadek. Co innego, gdy ma się zaufanego mechanika, który dobrze ogarnia temat. Wtedy można spokojnie zlecić te naprawy w rozsądnych pieniądzach.
Żartujesz ? Dwie godzinki poducha z prawej strony i 15 min z lewej.Odkręcić prawą to nie problem tylko żeby ją wyjąc to niestety trzeba się nagimnastykować.
Lewa wychodzi bez problemu.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
Re: Prośba o opinie i ocenę W211 320cdi
To super szerokości i bezawaryjności .
Re: Prośba o opinie i ocenę W211 320cdi
Czujnik skrętu i poduszki? To chyba nie aż tak dużo:).
Zobaczymy jak będzie u mnie, na razie robię pakiet startowy.
Ogólnie co do W211 nie ma się już czego bać. Generalnie śmieszna sprawa bo kilka lat temu wszyscy podobnie bali się W210 po lifcie z CDI pod machą i wszędzie tylko pisali "nie bierz cdi bo zbankrutujesz, kup 2.9 lub 3.0td i ciesz się jazdą"
Historia teraz się powtarza. Za parę lat znowu się powtórzy z W212:)
Ogólnie wszystkie auta są super byle z rozsądkiem użytkować i likwidować usterki na czas to nie powinniśmy zbankrutowac przez autko.
Pozdro i szerokości
Zobaczymy jak będzie u mnie, na razie robię pakiet startowy.
Ogólnie co do W211 nie ma się już czego bać. Generalnie śmieszna sprawa bo kilka lat temu wszyscy podobnie bali się W210 po lifcie z CDI pod machą i wszędzie tylko pisali "nie bierz cdi bo zbankrutujesz, kup 2.9 lub 3.0td i ciesz się jazdą"
Historia teraz się powtarza. Za parę lat znowu się powtórzy z W212:)
Ogólnie wszystkie auta są super byle z rozsądkiem użytkować i likwidować usterki na czas to nie powinniśmy zbankrutowac przez autko.
Pozdro i szerokości
Aktualnie: VW Phaeton 3.0TDI
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
EX: Mercedes-Benz W211 E320CDI T Avantgarde/BMW 530dAT, BMW E39 530dAT, Jeep Grand Cherokee 2.7CRD, BMW E39 525dAT, Mercedes-Benz S210 E270CDI T Avantgarde
- RadekMBCLK270
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 lip 2010, o 01:19
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Prośba o opinie i ocenę W211 320cdi
Witam ponownie, z racji tego, że minął już prawie rok od ostatniego postu w ocenie mojej 211tki napiszę dla zainteresowanych, co się działo. Otóż w Kwietniu 2016 wymieniłem samodzielnie olej w skrzyni 7G, nadszedł już czas wynikający z przebiegu auta. Wymiana całościowa (opróżniłem też konwerter). W misce brak opiłków, minimalne ilości szlamu na magnesach. Stary olej nie śmierdział spalenizną ale kolorem znacznie odbiegał od nowego. Później wymiana oleju silnikowego, filtrów i w zasadzie to wszystko, co zrobiłem od roku w tym samochodzie. Moja 211tka stała się pod względem napraw tak samo nudna jak Corolla (widniejąca w podpisie) ale to w ogóle mi nie przeszkadza Sumując, dla osób które mają obawy i się wahają...powiem, że auto z pewną przeszłością i w dobrym stanie technicznym jest bardzo trwałe i mało usterkowe. Jak na razie za bardzo nie mam się do czego przyczepić więc nawet nie myślę o zmianie
MB E 320 Cdi 2007 Avantgarde
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI
Radek
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI
Radek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości