Akumulator, alternator, zwarcie?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Kolego właśnie wróciłem z garażu i pomierzyłem napięcia na 2 aku które są w takim stanie rozładowania że nie zaświecą nawet żarówki 5W.I tak na każdym jest napięcie 11,2V.Jeśli w twoim spada do 5-7V to aku do wymiany
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 3 sie 2010, o 01:30
- Lokalizacja: Kraków
Chyba się nie rozumiemy. Podłączyłeś żarówkę 5W/12V bezpośrednio do akumulatora który trzyma napięcie 11,2V i nie świeci??kakadu pisze:Kolego właśnie wróciłem z garażu i pomierzyłem napięcia na 2 aku które są w takim stanie rozładowania że nie zaświecą nawet żarówki 5W.I tak na każdym jest napięcie 11,2V.Jeśli w twoim spada do 5-7V to aku do wymiany
Niemożliwe. Przy 11V na akumulatorze 5W żarówka musi zaświecić. Sprawdź jeszcze raz, podłącz jeden styk żarówki do + na aku a drugi styk do -. Jak nie świeci to wyrzuć żarówkę albo miernik.
Ja opisywałem test na przepływ prądu. Do ręki klucz 10mm lub 13, nie pamiętam. odepnij JEDNĄ klemę z akumulatora, np. minus. Teraz jeden styk sprawnej, nie spalonej żarówki dotknij do minusa z akumulatora a drugi styk do klemy, obejmy którą odkręciłeś. W ten sposób żarnik w żarówce będzie jedyną drogą gdzie może dojść do przepływu prądu. Jeśli cokolwiek w aucie zechce sobie zabrać prądu z akumulatora to przejdzie on przez żarówkę, która zaświeci informując Cie o tym. Akumulator musi być naładowany, spra wny. Spokojnie 11,2V wystarczy. Nie wierzę w akumulator o pojemności 100Ah na którym jest ponad 11V żeby nie był w stanie ruszyć 5W żarówki.
Pozdrawiam.
W210 E300TD '99
WDB2100251A889328
W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
WDB2100251A889328
W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
Myślę że jest przerwa w połączeniu ogniw w aku tak zwane oberwanie celi ,tak to się objawia raz funkcjonuje raz nie .Jedynym odbiornikiem który pobiera z aku prąd rzędu kilkuset amper jest rozrusznik i żadne lampy centralny czy inne moduły nie mogą powodować rozładowania go po 15-30min.Zwarcie też należy wyeliminować bo w takim przypadku wywala bezpiecznik.Ja bym sprawdził aku i rozrusznik.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
srebrnyW211, Jeśli dysponujesz miernikiem czy możesz nam napisać jakie napięcie masz na klemach bezpośrednio przy akumulatorze na pracującym silniku? I ile jak wyciągniesz kluczyk ze stacyjki. To samo zmierz przy najgrubszym kablu idącym do alternatora a masą mierzoną na ramie samochodu, nie silniku. Przy pracującym silniku włącz światła, dmuchawa na maksa i ogrzewanie tylniej szyby. Dziekuje.
[ Dodano: 2010-08-04, 18:37 ]
Po nieudanej próbie rozruchu pokusiłbym się o namacalne sprawdzenie ręką temperatury rozrusznika oraz kabli w okolicy. Jeśli oczywiście silnik jest zimny.
[ Dodano: 2010-08-04, 18:37 ]
Po nieudanej próbie rozruchu pokusiłbym się o namacalne sprawdzenie ręką temperatury rozrusznika oraz kabli w okolicy. Jeśli oczywiście silnik jest zimny.
W210 E300TD '99
WDB2100251A889328
W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
WDB2100251A889328
W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
_TrotyL_ pisze:Chyba się nie rozumiemy. Podłączyłeś żarówkę 5W/12V bezpośrednio do akumulatora który trzyma napięcie 11,2V i nie świeci??kakadu pisze:Kolego właśnie wróciłem z garażu i pomierzyłem napięcia na 2 aku które są w takim stanie rozładowania że nie zaświecą nawet żarówki 5W.I tak na każdym jest napięcie 11,2V.Jeśli w twoim spada do 5-7V to aku do wymiany
Niemożliwe. Przy 11V na akumulatorze 5W żarówka musi zaświecić. Sprawdź jeszcze raz, podłącz jeden styk żarówki do + na aku a drugi styk do -. Jak nie świeci to wyrzuć żarówkę albo miernik.
Ja opisywałem test na przepływ prądu. Do ręki klucz 10mm lub 13, nie pamiętam. odepnij JEDNĄ klemę z akumulatora, np. minus. Teraz jeden styk sprawnej, nie spalonej żarówki dotknij do minusa z akumulatora a drugi styk do klemy, obejmy którą odkręciłeś. W ten sposób żarnik w żarówce będzie jedyną drogą gdzie może dojść do przepływu prądu. Jeśli cokolwiek w aucie zechce sobie zabrać prądu z akumulatora to przejdzie on przez żarówkę, która zaświeci informując Cie o tym. Akumulator musi być naładowany, spra wny. Spokojnie 11,2V wystarczy. Nie wierzę w akumulator o pojemności 100Ah na którym jest ponad 11V żeby nie był w stanie ruszyć 5W żarówki.
Pozdrawiam.
Kolego z wykształcenia jestem elektromonterem :-P Aby żarówka 5W 12V zaświeciła musi mieć napięcie i natężenie prądu.Rozładowane Aku może mieć 11,2V i 0,005A i nie zaświeci żarówki.Aku które sprawdzałem są rozładowane i od 2-3 lat stoją w garażu ,mają 63i 45 Ah
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
Panowie,jest jeszcze możliwość,że rozrusznik ma zwarcie,co wcale nie jest takie rzadkie.Ja zanim zacząłbym grzebać w elektronice zacząłbym od rzeczy najprostszych.Wyjęcie i sprawdzenie rozrusznika to nie jest dużo roboty.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 3 sie 2010, o 01:30
- Lokalizacja: Kraków
Panowie od początku: pierwotna bateria co padała jest teraz w innym aucie i chodzi jak malina. Gdy auto świruje, objawia się to tym że nie tylko nie odpala, ale nie ma grama prądu - nie da się otworzyć z kluczyka(rybka),nie chodzi nawet zegarek, po prostu zero. Na odpalonym aucie z włączonymi ksenonami, klimą, radiem napięcie na aku 14V. W tej chwili mam 3V na aku :-P przy podłaczonych klemach, 5V przy odpiętych, aha na małym aku mam niecałe 14V, nawet gdy duży padnięty. Dziekuję i pozdrawiam
W211 220Cdi 2002r
Mnie ten temat już zaczyna irytować !srebrnyW211 pisze:Panowie od początku: pierwotna bateria co padała jest teraz w innym aucie i chodzi jak malina. Gdy auto świruje, objawia się to tym że nie tylko nie odpala, ale nie ma grama prądu - nie da się otworzyć z kluczyka(rybka),nie chodzi nawet zegarek, po prostu zero. Na odpalonym aucie z włączonymi ksenonami, klimą, radiem napięcie na aku 14V. W tej chwili mam 3V na aku :-P przy podłaczonych klemach, 5V przy odpiętych, aha na małym aku mam niecałe 14V, nawet gdy duży padnięty. Dziekuję i pozdrawiam
Zapomnij o tej poprzedniej baterii , zakładam że podmieniłeś ,czy to samo dzieje się z tą drugą ? Tzn. to aku , które wstawiłeś do siebie w miejsce tego padającego , a obecnie jest w innym , czy też się rozładowuje ?????
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 3 sie 2010, o 01:30
- Lokalizacja: Kraków
I dlatego nie chcę nawet patrzeć na 211 po tym jak zjeźdźe swojego budynia 210 na taxi. Po 15 latach żegnam gwiazdę raczej w tym roku...Coraz b. śmieszny jest ten mercedes :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Licencjonowany taksiaarz z Wawy od 12 lat jeżdżący tylko mercami.
E 220 cdi kombi 2002 budyń
wdb2102061x092802
E 220 cdi kombi 2002 budyń
wdb2102061x092802
Dzieje się tak z różnymi dwoma akumulatorami w Twoim W211. Zakładamy więc - cele w akumulatorach ok, przyczyna zewnętrzna.srebrnyW211 pisze:W tej chwili mam 3V na aku :-P przy podłaczonych klemach, 5V przy odpiętych,
Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego jest roznica 3 na podpiętym i 5 jak odlaczysz.
Przeczytaj uważnie nasz wątek o żarówce 5W.
Odpinasz aku od auta to napięcie wzrasta o 2V w górę. Chyba proste że uwolniłeś go od obciążenia. Nie widzimy auta i ciężko wróżyć z fusów tymbardziej że za wiele na 2 podstronach nam nie opowiedziałeś. naładuj prostownikiem, małym prądem przez noc dobrze akumulator. Podłącz go do auta ale szeregowo wepnij Amperomierz. Poobserwuj go troche i napisz nam jakie ma wskazania bez kluczyka w stacyjce, w pozycji 0, I, II(zapłon). Przy każdej pozycji obserwuj kilka minut. Nie uruchamiaj rozrusznika bo Amperomierz zakopci Ci garaż. Wyłącz oświetlenie wewn. radio i wszystko co sie da. Wyniki opublikuj. :lol:
Przejrzałeś dokladnie wszystkie najgrubsze kable na linii aku-masa-silnik; aku-rozrusznik -alternator. Nic nie jest przytarte, wszystko na swoim miejscu? nic nie lata luźno w miejscu łączenia? jak tam wilgoć??
[ Dodano: 2010-08-04, 22:40 ]
Tak zgadzam sie, szczególnie w wypadku kompletnych "padlin". Wątpie w częste występowanie podobnego zjawiska przy akumulatorach które doniedawna jakos działały. Czy mierzyłeś napięcie równolegle do podłączonej żarówki?kakadu pisze:Kolego z wykształcenia jestem elektromonterem :-P Aby żarówka 5W 12V zaświeciła musi mieć napięcie i natężenie prądu.Rozładowane Aku może mieć 11,2V i 0,005A i nie zaświeci żarówki.Aku które sprawdzałem są rozładowane i od 2-3 lat stoją w garażu ,mają 63i 45 Ah
Piszesz:
Ja nie jestem elektromonterem, ale wiem że nie ma szans, żeby przy podłączonej żarówce (która nie świeci) napięcie na akumulatorze dalej utrzymywało się na poziomie 11V. W przeciwnym wypadku ta informacja burzy podwaliny mojej wiedzy o elektryce.kakadu pisze:Kolego właśnie wróciłem z garażu i pomierzyłem napięcia na 2 aku które są w takim stanie rozładowania że nie zaświecą nawet żarówki 5W.I tak na każdym jest napięcie 11,2V
Jestem pewien że podczas rozruchu, w momencie kiedy rozrusznik kręci silnikiem napięcie mierzone na akumulatorze może spaść nawet do 5V. Jak wysoki jest spadek zalezy od wydajności i parametrów akumulatora.
Wygląda na to że rzeczywiście się nie zrozumieliśmy. ;-)
Całkowicie się z tym zgadzam, wnioskujemy z postów powyżej że zamieniał akumlatory. Może obydwa mają coś nie tak z celami? Czas pokaże, kolega zapewne pochwali się w jakisposób uzdrowił instalację i co było nie tak.kakadu pisze:Myślę że jest przerwa w połączeniu ogniw w aku tak zwane oberwanie celi ,tak to się objawia raz funkcjonuje raz nie .Jedynym odbiornikiem który pobiera z aku prąd rzędu kilkuset amper jest rozrusznik i żadne lampy centralny czy inne moduły nie mogą powodować rozładowania go po 15-30min
W210 E300TD '99
WDB2100251A889328
W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
WDB2100251A889328
W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
Właśnie wróciłem po dokonanych pomiarach aku w moim aucie
11,75 V aku
9,80V w fazie rozruchu zimnego silnika
Prądu nie mierzyłem bo nie mam czym :lol:
Padnięty aku
11,2V
5,8V po podłączeniu żarówki 5W 12V
11,75 V aku
9,80V w fazie rozruchu zimnego silnika
Prądu nie mierzyłem bo nie mam czym :lol:
Padnięty aku
11,2V
5,8V po podłączeniu żarówki 5W 12V
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości