Akumulator, alternator, zwarcie?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Kolego właśnie wróciłem z garażu i pomierzyłem napięcia na 2 aku które są w takim stanie rozładowania że nie zaświecą nawet żarówki 5W.I tak na każdym jest napięcie 11,2V.Jeśli w twoim spada do 5-7V to aku do wymiany :cry:
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
srebrnyW211
Posty: 9
Rejestracja: 3 sie 2010, o 01:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: srebrnyW211 »

No ok, tylko jak to wytłumaczysz że pada do 5V, odpalę z kabli, podładuje w samochodzie i na drugi dzień auto normalnie pali. Albo to że pierwsza bateria co podała jeździ od 3dni w innym aucie, też mercedesie? Pozdrawiam
W211 220Cdi 2002r
roberts150

Post autor: roberts150 »

Więc zakładam że ty jeździsz teraz na innym akumulatorze ?
Jeżeli tak to zaczekaj jeszcze kilka dni , przecież to proste , padnie jeden albo drugi ;-)
Awatar użytkownika
_TrotyL_
Posty: 56
Rejestracja: 16 maja 2010, o 19:28
Lokalizacja: Rotterdam
Kontakt:

Post autor: _TrotyL_ »

kakadu pisze:Kolego właśnie wróciłem z garażu i pomierzyłem napięcia na 2 aku które są w takim stanie rozładowania że nie zaświecą nawet żarówki 5W.I tak na każdym jest napięcie 11,2V.Jeśli w twoim spada do 5-7V to aku do wymiany :cry:
Chyba się nie rozumiemy. Podłączyłeś żarówkę 5W/12V bezpośrednio do akumulatora który trzyma napięcie 11,2V i nie świeci??
Niemożliwe. Przy 11V na akumulatorze 5W żarówka musi zaświecić. Sprawdź jeszcze raz, podłącz jeden styk żarówki do + na aku a drugi styk do -. Jak nie świeci to wyrzuć żarówkę albo miernik.

Ja opisywałem test na przepływ prądu. Do ręki klucz 10mm lub 13, nie pamiętam. odepnij JEDNĄ klemę z akumulatora, np. minus. Teraz jeden styk sprawnej, nie spalonej żarówki dotknij do minusa z akumulatora a drugi styk do klemy, obejmy którą odkręciłeś. W ten sposób żarnik w żarówce będzie jedyną drogą gdzie może dojść do przepływu prądu. Jeśli cokolwiek w aucie zechce sobie zabrać prądu z akumulatora to przejdzie on przez żarówkę, która zaświeci informując Cie o tym. Akumulator musi być naładowany, spra wny. Spokojnie 11,2V wystarczy. Nie wierzę w akumulator o pojemności 100Ah na którym jest ponad 11V żeby nie był w stanie ruszyć 5W żarówki.

Pozdrawiam.
W210 E300TD '99
WDB2100251A889328

W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Myślę że jest przerwa w połączeniu ogniw w aku tak zwane oberwanie celi ,tak to się objawia raz funkcjonuje raz nie .Jedynym odbiornikiem który pobiera z aku prąd rzędu kilkuset amper jest rozrusznik i żadne lampy centralny czy inne moduły nie mogą powodować rozładowania go po 15-30min.Zwarcie też należy wyeliminować bo w takim przypadku wywala bezpiecznik.Ja bym sprawdził aku i rozrusznik.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
_TrotyL_
Posty: 56
Rejestracja: 16 maja 2010, o 19:28
Lokalizacja: Rotterdam
Kontakt:

Post autor: _TrotyL_ »

srebrnyW211, Jeśli dysponujesz miernikiem czy możesz nam napisać jakie napięcie masz na klemach bezpośrednio przy akumulatorze na pracującym silniku? I ile jak wyciągniesz kluczyk ze stacyjki. To samo zmierz przy najgrubszym kablu idącym do alternatora a masą mierzoną na ramie samochodu, nie silniku. Przy pracującym silniku włącz światła, dmuchawa na maksa i ogrzewanie tylniej szyby. Dziekuje.

[ Dodano: 2010-08-04, 18:37 ]
Po nieudanej próbie rozruchu pokusiłbym się o namacalne sprawdzenie ręką temperatury rozrusznika oraz kabli w okolicy. Jeśli oczywiście silnik jest zimny.
W210 E300TD '99
WDB2100251A889328

W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

_TrotyL_ pisze:
kakadu pisze:Kolego właśnie wróciłem z garażu i pomierzyłem napięcia na 2 aku które są w takim stanie rozładowania że nie zaświecą nawet żarówki 5W.I tak na każdym jest napięcie 11,2V.Jeśli w twoim spada do 5-7V to aku do wymiany :cry:
Chyba się nie rozumiemy. Podłączyłeś żarówkę 5W/12V bezpośrednio do akumulatora który trzyma napięcie 11,2V i nie świeci??
Niemożliwe. Przy 11V na akumulatorze 5W żarówka musi zaświecić. Sprawdź jeszcze raz, podłącz jeden styk żarówki do + na aku a drugi styk do -. Jak nie świeci to wyrzuć żarówkę albo miernik.

Ja opisywałem test na przepływ prądu. Do ręki klucz 10mm lub 13, nie pamiętam. odepnij JEDNĄ klemę z akumulatora, np. minus. Teraz jeden styk sprawnej, nie spalonej żarówki dotknij do minusa z akumulatora a drugi styk do klemy, obejmy którą odkręciłeś. W ten sposób żarnik w żarówce będzie jedyną drogą gdzie może dojść do przepływu prądu. Jeśli cokolwiek w aucie zechce sobie zabrać prądu z akumulatora to przejdzie on przez żarówkę, która zaświeci informując Cie o tym. Akumulator musi być naładowany, spra wny. Spokojnie 11,2V wystarczy. Nie wierzę w akumulator o pojemności 100Ah na którym jest ponad 11V żeby nie był w stanie ruszyć 5W żarówki.

Pozdrawiam.

Kolego z wykształcenia jestem elektromonterem :-P Aby żarówka 5W 12V zaświeciła musi mieć napięcie i natężenie prądu.Rozładowane Aku może mieć 11,2V i 0,005A i nie zaświeci żarówki.Aku które sprawdzałem są rozładowane i od 2-3 lat stoją w garażu ,mają 63i 45 Ah
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Panowie,jest jeszcze możliwość,że rozrusznik ma zwarcie,co wcale nie jest takie rzadkie.Ja zanim zacząłbym grzebać w elektronice zacząłbym od rzeczy najprostszych.Wyjęcie i sprawdzenie rozrusznika to nie jest dużo roboty.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
srebrnyW211
Posty: 9
Rejestracja: 3 sie 2010, o 01:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: srebrnyW211 »

Panowie od początku: pierwotna bateria co padała jest teraz w innym aucie i chodzi jak malina. Gdy auto świruje, objawia się to tym że nie tylko nie odpala, ale nie ma grama prądu - nie da się otworzyć z kluczyka(rybka),nie chodzi nawet zegarek, po prostu zero. Na odpalonym aucie z włączonymi ksenonami, klimą, radiem napięcie na aku 14V. W tej chwili mam 3V na aku :-P przy podłaczonych klemach, 5V przy odpiętych, aha na małym aku mam niecałe 14V, nawet gdy duży padnięty. Dziekuję i pozdrawiam
W211 220Cdi 2002r
roberts150

Post autor: roberts150 »

srebrnyW211 pisze:Panowie od początku: pierwotna bateria co padała jest teraz w innym aucie i chodzi jak malina. Gdy auto świruje, objawia się to tym że nie tylko nie odpala, ale nie ma grama prądu - nie da się otworzyć z kluczyka(rybka),nie chodzi nawet zegarek, po prostu zero. Na odpalonym aucie z włączonymi ksenonami, klimą, radiem napięcie na aku 14V. W tej chwili mam 3V na aku :-P przy podłaczonych klemach, 5V przy odpiętych, aha na małym aku mam niecałe 14V, nawet gdy duży padnięty. Dziekuję i pozdrawiam
Mnie ten temat już zaczyna irytować !
Zapomnij o tej poprzedniej baterii , zakładam że podmieniłeś ,czy to samo dzieje się z tą drugą ? Tzn. to aku , które wstawiłeś do siebie w miejsce tego padającego , a obecnie jest w innym , czy też się rozładowuje ?????
srebrnyW211
Posty: 9
Rejestracja: 3 sie 2010, o 01:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: srebrnyW211 »

Jedna i druga bateria pada ni z gruszki ni z pietruszki.
W211 220Cdi 2002r
roberts150

Post autor: roberts150 »

Ale pada w twoim aucie ? Czy w tym co poszła na podmiankę ? Sprecyzuj proszę !
iskat1973
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2009, o 16:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: iskat1973 »

I dlatego nie chcę nawet patrzeć na 211 po tym jak zjeźdźe swojego budynia 210 na taxi. Po 15 latach żegnam gwiazdę raczej w tym roku...Coraz b. śmieszny jest ten mercedes :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Licencjonowany taksiaarz z Wawy od 12 lat jeżdżący tylko mercami.
E 220 cdi kombi 2002 budyń
wdb2102061x092802
Awatar użytkownika
_TrotyL_
Posty: 56
Rejestracja: 16 maja 2010, o 19:28
Lokalizacja: Rotterdam
Kontakt:

Post autor: _TrotyL_ »

srebrnyW211 pisze:W tej chwili mam 3V na aku :-P przy podłaczonych klemach, 5V przy odpiętych,
Dzieje się tak z różnymi dwoma akumulatorami w Twoim W211. Zakładamy więc - cele w akumulatorach ok, przyczyna zewnętrzna.
Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego jest roznica 3 na podpiętym i 5 jak odlaczysz.
Przeczytaj uważnie nasz wątek o żarówce 5W.
Odpinasz aku od auta to napięcie wzrasta o 2V w górę. Chyba proste że uwolniłeś go od obciążenia. Nie widzimy auta i ciężko wróżyć z fusów tymbardziej że za wiele na 2 podstronach nam nie opowiedziałeś. naładuj prostownikiem, małym prądem przez noc dobrze akumulator. Podłącz go do auta ale szeregowo wepnij Amperomierz. Poobserwuj go troche i napisz nam jakie ma wskazania bez kluczyka w stacyjce, w pozycji 0, I, II(zapłon). Przy każdej pozycji obserwuj kilka minut. Nie uruchamiaj rozrusznika bo Amperomierz zakopci Ci garaż. Wyłącz oświetlenie wewn. radio i wszystko co sie da. Wyniki opublikuj. :lol:

Przejrzałeś dokladnie wszystkie najgrubsze kable na linii aku-masa-silnik; aku-rozrusznik -alternator. Nic nie jest przytarte, wszystko na swoim miejscu? nic nie lata luźno w miejscu łączenia? jak tam wilgoć??

[ Dodano: 2010-08-04, 22:40 ]
kakadu pisze:Kolego z wykształcenia jestem elektromonterem :-P Aby żarówka 5W 12V zaświeciła musi mieć napięcie i natężenie prądu.Rozładowane Aku może mieć 11,2V i 0,005A i nie zaświeci żarówki.Aku które sprawdzałem są rozładowane i od 2-3 lat stoją w garażu ,mają 63i 45 Ah
Tak zgadzam sie, szczególnie w wypadku kompletnych "padlin". Wątpie w częste występowanie podobnego zjawiska przy akumulatorach które doniedawna jakos działały. Czy mierzyłeś napięcie równolegle do podłączonej żarówki?
Piszesz:
kakadu pisze:Kolego właśnie wróciłem z garażu i pomierzyłem napięcia na 2 aku które są w takim stanie rozładowania że nie zaświecą nawet żarówki 5W.I tak na każdym jest napięcie 11,2V
Ja nie jestem elektromonterem, ale wiem że nie ma szans, żeby przy podłączonej żarówce (która nie świeci) napięcie na akumulatorze dalej utrzymywało się na poziomie 11V. W przeciwnym wypadku ta informacja burzy podwaliny mojej wiedzy o elektryce.
Jestem pewien że podczas rozruchu, w momencie kiedy rozrusznik kręci silnikiem napięcie mierzone na akumulatorze może spaść nawet do 5V. Jak wysoki jest spadek zalezy od wydajności i parametrów akumulatora.
Wygląda na to że rzeczywiście się nie zrozumieliśmy. ;-)
kakadu pisze:Myślę że jest przerwa w połączeniu ogniw w aku tak zwane oberwanie celi ,tak to się objawia raz funkcjonuje raz nie .Jedynym odbiornikiem który pobiera z aku prąd rzędu kilkuset amper jest rozrusznik i żadne lampy centralny czy inne moduły nie mogą powodować rozładowania go po 15-30min
Całkowicie się z tym zgadzam, wnioskujemy z postów powyżej że zamieniał akumlatory. Może obydwa mają coś nie tak z celami? Czas pokaże, kolega zapewne pochwali się w jakisposób uzdrowił instalację i co było nie tak.
W210 E300TD '99
WDB2100251A889328

W220 S320CDI '01
WDB2200261A113780
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Właśnie wróciłem po dokonanych pomiarach aku w moim aucie
11,75 V aku
9,80V w fazie rozruchu zimnego silnika
Prądu nie mierzyłem bo nie mam czym :lol:

Padnięty aku
11,2V
5,8V po podłączeniu żarówki 5W 12V
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości