Stuki w silniku

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

zyto
Posty: 10
Rejestracja: 23 maja 2010, o 11:12
Lokalizacja: oleśnica

Post autor: zyto »

witam,

auto juz w warsztacie. wstępnie dowiedziałem sie, że stuki pochodzą od tłoka. Luz jest najprawdopodobniej na sworzniu. jutro zostanie ściągnieta głowica, przekonam się jak jest naprawdę.

pozdrawiam
zyto, e220CDI
VIN: WDB2102061X087680
Awatar użytkownika
ketang
Posty: 13
Rejestracja: 28 kwie 2008, o 21:58
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: ketang »

zyto, witam
potwierdza się opinia w moim przypadku tylko ja mam mechanika dopiero za tydzień , urlopy.
Prosze o podzielnie się jak wygląda sytuacja po rozebraniu .
pozdrawiam
Mercedes 270 CDI
Skrzynia 722634 02 303881
VIN WDB2100161B199633
zyto
Posty: 10
Rejestracja: 23 maja 2010, o 11:12
Lokalizacja: oleśnica

Post autor: zyto »

witam,
silnik rozebrany. Okazało się, że stuki pochodzą od pierwszego tłoka. Zatarł się w cylindrze. Gładź cylindra zniszczona, tłok był owalny. Stuki generował więc sam tłok obijając się o ścianki cylindra w GMP i DMP. Miałem wiele szczęścia, że dojechałem do warsztatu. Mechanik powiedział, że powodem mogło być: niedostateczne smarowanie, przegrzanie silnika, niedopilnowanie przez poprzedniego właściciela wymiany oleju.
pozdrawiam.
zyto, e220CDI
VIN: WDB2102061X087680
Awatar użytkownika
Jaco20005
VIP
Posty: 222
Rejestracja: 3 kwie 2008, o 22:09
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Jaco20005 »

zyto jaki koszt naprawy Ci wyszedł?
W 210 2,2 CDI 143 KM 99r.
W 201 1,8E+LPG 109 KM 92r. już były
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Przegrzanie to się zgadza a reszta to bzdury :mrgreen:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
ketang
Posty: 13
Rejestracja: 28 kwie 2008, o 21:58
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: ketang »

witam
dokladnie miałem to samo tylko czwarty tłok przygżany spóchł i zniszczyl gładż cylindra ,
obecnie po kosztownej naprawie na dotarciu .
Zyto napisz jaka decyzja naprawy i co do wymiany
pozdrawiam
Mercedes 270 CDI
Skrzynia 722634 02 303881
VIN WDB2100161B199633
zyto
Posty: 10
Rejestracja: 23 maja 2010, o 11:12
Lokalizacja: oleśnica

Post autor: zyto »

witam,
decyzja: tulejowanie bloku, założenie nowego tłoka z pierścieniami, które uległy zniszczeniu. Naprawa w toku, koszt naprawy na razie nieznany.
pozdrawiam
zyto, e220CDI
VIN: WDB2102061X087680
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie zapomnij wymienić pierścieni na pozostałych tłokach.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
roberts150

Post autor: roberts150 »

Tak z czystej ciekawości ... czy po takiej naprawie silnik będzie normalnie pracował ?
Bo przecież sama wymiana pierścieni w pozostałych cylindrach raczej nie wystarczy bo wiadomo że gładzie już swój przebieg mają w porównaniu z tą nową tuleją .
W starszych jednostkach takie rzeczy się robiło z powodzeniem , ale jak to się ma do naszpikowanych czujnikami nowoczesnych silników ?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Zrobiłem już kilka takich zabiegów.Autka tylko mruczą, żadnych przedmuchów, oleju nie biorą.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
ketang
Posty: 13
Rejestracja: 28 kwie 2008, o 21:58
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: ketang »

witam
słuszna uwaga co do wymiany pierścieni na pozostałych tłokach .
Mercedes 270 CDI
Skrzynia 722634 02 303881
VIN WDB2100161B199633
Awatar użytkownika
Grzechoo
Posty: 512
Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:17

Post autor: Grzechoo »

Znasz juz koszta ?

Co zrobione ?
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

noc, jak się ma nowy okrągły pierścień do owalnej starej gładzi cylindra ?
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Przecież owalny był tylko jeden.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

tonidriver pisze:noc, jak się ma nowy okrągły pierścień do owalnej starej gładzi cylindra ?
Ten owal jest tak minimalny, że pierścień dotrze się do niego w kilka godzin.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości