silnik w210 2.0 kompresor.opinie

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

sebastian
Posty: 1
Rejestracja: 5 wrz 2008, o 17:28
Lokalizacja: konin

silnik w210 2.0 kompresor.opinie

Post autor: sebastian »

cześć.interesuje mnie wszystko co mógłbym się dowiedzieć na temat silnika w mercedesie w210/okularnik/ E200kompresor.na co uważać,czy ten silnik jest awaryiny,średnie spalanie,itd.czy jest godny polecenia-hcodzi mi o awaryiność
Awatar użytkownika
janis
Posty: 5
Rejestracja: 6 wrz 2008, o 12:25
Lokalizacja: Warszawa/Gdynia

Post autor: janis »

Jeśli chodzi o awaryjność-nic mi się nie wydarzyło od początku, czyli od 200 tys km. Jeśli chodzi o dynamikę-polecam, benzyna nie ma tak wysokiego momentu obrotowego, za to, pomimo tylko 2litrów pojemności masz praktycznie 190 KM. Kompressor powoduje że dynamika jazdy naprawdę sprawia przyjemność, przy automatycznej skrzyni praktycznie nie używam tiptronicu (tzn. czasem używam:) ale rzadko), wystarczy użyć kick-down i wyprzedzasz, aż miło. A co do spalania, cóż, na trasie, przy dynamicznej jeździe trzeba liczyć 9,3-9,4 l/100 km (w automacie), po mieście, różnie, 12-13 l jeśli dużo korków, przy płynnej jeździe 10,6-11,5. Za ostatnie 2,5 tys km, przy jednej trasie łącznie ok 800 km, reszta po mieście, komputer wskazuje mi 11,6. Zaznaczam że są to wskazania kompa, w rzeczywiści spalanie jest o ok. 5% niższe, jak zalejesz bak do pełna, w rzeczywistości wchodzi ok. 62 l, podczas gdy komputer pokazuje nieodmiennie 65 l i od tej wartości nalicza potem spalanie. Przy ruszaniu, czy manewrowaniu na parkingu, kompressor wydaje lekki terkot, nie sugeruj się tym, to prawidłowy dźwięk pracy silnika, żadna wada.
Ogólna ocena-jak dla mnie naprawdę ok. Jeśli nie przeraża cie spalanie w cyklu miejskim, a nie chcesz mieć diesla, ro polecam właśnie albo silnik 200 K, albo 4,2 V8 (tyle że przy tym drugim wychodzi już całkiem, całkiem za paliwo :)
Moja ogólna ocena silnika E200K - rewelacja.
E 200 K Avantgarde
nosek
Posty: 3
Rejestracja: 14 cze 2008, o 21:24
Lokalizacja: Nysa

Post autor: nosek »

Cześć! Jesli mogę się dołączyć do rozmowy, to ja zdecydowanie jestem za e200 kompresor. Mam takiego w wersji elegance , w automacie i w kombi. Mechanicznie bez uwag. Dynamika jak dla mnie-rewelacja, skrzynia rerfect, zużycie paliwa? Janis jeździ z tego co widzę trochę ostrzej niż ja. W sierpniu wracałem z Wetliny do domu ( Nysa ) i mesio spalił śr. 7.5 l/100km.Prawdę piszę. Natężenie ruchu było duże więc prędkości były niskie. Jeśl jadę dynamiczniej i mam warunki, to spalanie jest ok. 8,5-9,0. Więc mechaniczne bez uwag. Jedynie rdza jest tym czymś na co trzeba zwrócić uwagę. Mój mesio jest 2000 rocznik, więc miałem z rdzą problemy.Gorąco polecam.pozdrawiam
nosek1
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Hm...to ja odmiennie napisze ze skoro interesuje Cie E200 Kompressor to moze przyjrzyj sie tez E280 :) Silnik 2.8, benzyna, bez kompresora, V6, 204KM :) Dynamika taka sama (jak nie lepsza przy wyzszych predkosciach...pojemnosc robi swoje) i spalanie podobne a silnik bez zadnych ulepszaczy dajacych dodatkowe KM. Moc jest z pojemnosci i tyle. Spalanie widze ze wychodzi podobnie to ja tez na trasie spalam 8-10 litrow (w zaleznosci od sposobu jazdy a raczej jezdze szybko) a w miescie ciut wyzsze 13-14 litrow (Warszawa glownie korki :( ). Tyle ze ja mam 4matica takze spalanie mam troche wyzsze niz w wersji bez napedu na cztery kola :)
Awatar użytkownika
janis
Posty: 5
Rejestracja: 6 wrz 2008, o 12:25
Lokalizacja: Warszawa/Gdynia

Post autor: janis »

Nasunęła mi się jedna refleksja co do spalania. Wpływ na spalanie mają u mnie 18'' calowe felgi, o profilu 245/40
E 200 K Avantgarde
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

a tak wogole to jak dziala kompressor ??? jest tam co sie popsuc przy nieumiejetnym uzytkowaniu (jak w turbinie) czy nie ???
Awatar użytkownika
janis
Posty: 5
Rejestracja: 6 wrz 2008, o 12:25
Lokalizacja: Warszawa/Gdynia

Post autor: janis »

Ciężko nieumiejętnie używać kompressora przy automatycznej skrzyni:) Natomiast jest to możliwe przy używaniu tiptronicu, natomiast musiałbyś się naprawdę mocno natrudzić, zwłaszcza że tiptronic posiada blokadę, tzn. np. nie wrzucisz jedynki mając 150 km/h i 5 tys obrotów...
E 200 K Avantgarde
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

janis pisze:nie wrzucisz jedynki mając 150 km/h i 5 tys obrotów...
przy takim czymś można zniszczyć nie tylko kompresor ale cały silnik
ogólnie słyszałem opinie że kompresor ciężko zajeździć... sam nie miałem więc nie potwierdze ale miałem auto z turbiną (benzyne) i w zasadzie przy pilnowaniu się kilku zasad turbina służyć może bardzo długo
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

Klosiak pisze:a tak wogole to jak dziala kompressor ??? jest tam co sie popsuc przy nieumiejetnym uzytkowaniu (jak w turbinie) czy nie ???
Kompresor jest po prostu napędzany mechanicznie paskiem wieloklinowym i w przeciwieństwie do turbosprężarki która jest napędzana gorącymi gazami wylotowymi i posiada efekt ,,turbodziury,, kompresor działa efektywnie już od wiele niższych obrotów silnika . Zbudowany jest w przybliżeniu z napędanych w przeciwnych kierunkach dwóch ślimacznic sprężających w ten sposób powietrze na dolocie , poniżej fotka poglądowa z przekrojem kompresora 8-) .

Pzdr.
Załączniki
Kompresor.jpg
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Awatar użytkownika
Lookmal
VIP
Posty: 439
Rejestracja: 18 sie 2008, o 09:33
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Lookmal »

mark pisze: Kompresor jest po prostu napędzany mechanicznie paskiem wieloklinowym i w przeciwieństwie do turbosprężarki która jest napędzana gorącymi gazami wylotowymi i posiada efekt ,,turbodziury,, kompresor działa efektywnie już od wiele niższych obrotów silnika .
Jeszcze trzeba dodać, że w związku z powyższym pracuje ze znacznie niższą prędkością obrotową - turbo rozkręca się w czasie pracy do prędkości rzędu > 100 tyś obr/min i jest fajnie dogrzewane spalinkami stąd wymaga delikatnego traktowania, wyłączania silnika wyłącznie z obrotów biegu jałowego, schładzania po jeździe itp.. W kompresorze te efekty są mniej widoczne, nie nagrzewa się tak, nie zuzywa się tak szybko, jest lepiej smarowany.
Warunek podstawowy to oczywiście dobry olej i dbałość o to aby jego poziom był ok - zarówno przy kompresorze jak i turbo ;)

Ja w swoim E200 chętnie był powitał taki diwajs na pokładzie ;)
W203 C270CDI WDB2030161F625560
W210 E200 Classic 97' - sprzedany
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości