Bagnet poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Mariusz5394, Niepisz tylko jeszcze że znajomi twoi tam kiepy rzucają .Dorazinie zaślep jakims korkiem .Skrzynia to nie butelka piwa co przy stoliku może stać otwarta. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Panowie zrobienie bagnetu z czegokolwiek według wymiarów oryginalnego bagnetu Mercedesa będzie przekłamywało faktyczny stan poziomu oleju. Zamieszczam foto w celu zrozumienia zasady pomiaru oleju oryginalnym bagnetem i bagnetem oferowanym na allegro.
Jak widać bagnet który opiera się o dno miski olejowej musi być dłuższy przy samym końcu niż oryginalny bagnet tak aby podziałki były na tym samym poziomie.
Długość całego bagnetu nie ma znaczenia.
Jak widać bagnet który opiera się o dno miski olejowej musi być dłuższy przy samym końcu niż oryginalny bagnet tak aby podziałki były na tym samym poziomie.
Długość całego bagnetu nie ma znaczenia.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2012, o 18:54 przez karoltaxi, łącznie zmieniany 5 razy.
koledzy jaka dlugosc jest oryginalnego bagnetu, tzn ile cm wchodzi do otworu pomiarowego.
Bardzo prosze jakby ktoś mogl wrzucić . skrzynia 722.6xx
Bardzo prosze jakby ktoś mogl wrzucić . skrzynia 722.6xx
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Moi drodzy
Mam zamiar dzisiaj sobie zrobić bagnet oleju z pancerza linki.
Linka będzie wchodzić do koca.
Poda ktoś mi wymiary w jakim położeniu mam oznakować pancerz abym miał dobry pomiar poziom oleju.
Z tego co czytałem wymiany z oryginalnego bagnetu nie będą prawidłowe na robionym bagnecie gdyż oryginalny bagnet nie wchodzi do końca
Pozdrawiam.
Mam zamiar dzisiaj sobie zrobić bagnet oleju z pancerza linki.
Linka będzie wchodzić do koca.
Poda ktoś mi wymiary w jakim położeniu mam oznakować pancerz abym miał dobry pomiar poziom oleju.
Z tego co czytałem wymiany z oryginalnego bagnetu nie będą prawidłowe na robionym bagnecie gdyż oryginalny bagnet nie wchodzi do końca
Pozdrawiam.
Bagnet posiada dwie podziałki pomiarowe:
-zimny olej w skrzyni (25 ̊C) -dolna podziałka
-ciepły olej w skrzyni (80 ̊C) –po przejechaniu ok. 20km –górna podziałka
Wykonać pomiar na zimnym oraz ciepłym silniku.
Po przejechaniu ok. 20km w cyklu pozamiejskim, olej w skrzyni biegów będzie miał temperaturę ok. 80 ̊C.
POMIAR POZIOMU OLEJU:
1. Po przejechaniu ok. 20 km należy się zatrzymać i na włączonym silniku zmieniać biegi w kolejności P-R-N-D-N-R-P na każdym z biegów odczekując 5sekund. Po dojściu z powrotem na P odczekać w tej pozycji ok. 2 minut po czym należy przystąpić do pomiaru oleju.
2.
Poziom oleju mierzymy na
WŁĄCZONYM
silniku, skrzynia biegów w pozycji P, auto musi stać na płaskiej , równej powierzchni.
3.
Bagnet wkładamy do końca
– do momentu wyczuwalnego zatrzymania bagnetu. Po zatrzymaniu bagnetu uchwyt może
wystawać 10-20cm ponad kanał bagnetowy.
JEST TO NORMALNE
Bagnet jest narzędziem serwisowym
stosowanym w wielu modelach aut, które mają różne długości kanału bagnetowego.
4.
Wyciągamy bagnet i sprawdzamy poziom oleju. Idealnym wynikiem jest połowa górnej miarki.
Dla pewności poziom oleju należy zmierzyć 2-3 razy wycierając podziałkę
idealnie czystą szmatką nie pozostawiającą włókien (ircha).
5.
Nadmiar oleju należy koniecznie spuścić lub odessać.
W razie potrzeby dolania oleju, jednorazowo nie wlewać więcej niż
100ml.
Po każdorazowym dolaniu oleju należy odczekać kilka minut, aby olej w całości spłynął przez rurkę wlewową do skrzyni biegów,
po czym należy przystąpić do kolejnego pomiaru poziomu oleju.
Powtarzać krok 5 do czasu ustanowienia prawidłowego poziomu oleju.
Prawidłowy poziom mierzony od dna miski to :
54.4mm - 64.5mm dla temp. 80C
10.5 - 20.8 dla temp 20C
Może to ktoś od nas zweryfikować, z innym sposobem się nie spotkałem.
-zimny olej w skrzyni (25 ̊C) -dolna podziałka
-ciepły olej w skrzyni (80 ̊C) –po przejechaniu ok. 20km –górna podziałka
Wykonać pomiar na zimnym oraz ciepłym silniku.
Po przejechaniu ok. 20km w cyklu pozamiejskim, olej w skrzyni biegów będzie miał temperaturę ok. 80 ̊C.
POMIAR POZIOMU OLEJU:
1. Po przejechaniu ok. 20 km należy się zatrzymać i na włączonym silniku zmieniać biegi w kolejności P-R-N-D-N-R-P na każdym z biegów odczekując 5sekund. Po dojściu z powrotem na P odczekać w tej pozycji ok. 2 minut po czym należy przystąpić do pomiaru oleju.
2.
Poziom oleju mierzymy na
WŁĄCZONYM
silniku, skrzynia biegów w pozycji P, auto musi stać na płaskiej , równej powierzchni.
3.
Bagnet wkładamy do końca
– do momentu wyczuwalnego zatrzymania bagnetu. Po zatrzymaniu bagnetu uchwyt może
wystawać 10-20cm ponad kanał bagnetowy.
JEST TO NORMALNE
Bagnet jest narzędziem serwisowym
stosowanym w wielu modelach aut, które mają różne długości kanału bagnetowego.
4.
Wyciągamy bagnet i sprawdzamy poziom oleju. Idealnym wynikiem jest połowa górnej miarki.
Dla pewności poziom oleju należy zmierzyć 2-3 razy wycierając podziałkę
idealnie czystą szmatką nie pozostawiającą włókien (ircha).
5.
Nadmiar oleju należy koniecznie spuścić lub odessać.
W razie potrzeby dolania oleju, jednorazowo nie wlewać więcej niż
100ml.
Po każdorazowym dolaniu oleju należy odczekać kilka minut, aby olej w całości spłynął przez rurkę wlewową do skrzyni biegów,
po czym należy przystąpić do kolejnego pomiaru poziomu oleju.
Powtarzać krok 5 do czasu ustanowienia prawidłowego poziomu oleju.
Prawidłowy poziom mierzony od dna miski to :
54.4mm - 64.5mm dla temp. 80C
10.5 - 20.8 dla temp 20C
Może to ktoś od nas zweryfikować, z innym sposobem się nie spotkałem.
E290-WDB2100171A738935 http://www.fiber-electric.oferteo.pl/
kudlaty75 pisze:3.
Bagnet wkładamy do końca
– do momentu wyczuwalnego zatrzymania bagnetu. Po zatrzymaniu bagnetu uchwyt może
wystawać 10-20cm ponad kanał bagnetowy.
JEST TO NORMALNE
Bagnet jest narzędziem serwisowym
stosowanym w wielu modelach aut, które mają różne długości kanału bagnetowego.
.
Prawidłowy poziom mierzony od dna miski to :
54.4mm - 64.5mm dla temp. 80C
10.5 - 20.8 dla temp 20C
Może to ktoś od nas zweryfikować, z innym sposobem się nie spotkałem.
Podany przez ciebie bagnet jest serwisowym i nie wchodzi do końca.
Blokuje się przy zwężeniu na wejściu do skrzyni.
A bagnet z pancerza wchodzi głębiej i blokuje się o dno skrzyni.
Interesują mnie wymiary przy bagiecie z pancerza (samorubka)
Są inne wymiary niż z oryginalnego bagnetu.
Około środy mogę ci podać dokładne wymiary, dzisiaj zamówiłem bagnet serwisowy.
Zmierzę na jaką długość wchodzi pancerz linki, a na ile bagnet.
Albo kup http://allegro.pl/bagnet-oleju-do-skrzy ... 43263.html
Zmierzę na jaką długość wchodzi pancerz linki, a na ile bagnet.
Albo kup http://allegro.pl/bagnet-oleju-do-skrzy ... 43263.html
E290-WDB2100171A738935 http://www.fiber-electric.oferteo.pl/
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
mam linkę do sprawdzenia stanu oleju w skrzyni - w związku z tym, że mercedes ma już nowego właściciela mogę oddać zainteresowanemu za przysłowiowy 4-pack złocistego trunku..
Gdyby był ktoś zainteresowany proszę na priv. Sprzęt/linka do pomiaru nówka - nigdy ale nigdy nie używana.
Gdyby był ktoś zainteresowany proszę na priv. Sprzęt/linka do pomiaru nówka - nigdy ale nigdy nie używana.
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
http://arkadiuszkubiak.pl
Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
WojtekS85 pisze:kudlaty75 pisze:3.
Bagnet wkładamy do końca
– do momentu wyczuwalnego zatrzymania bagnetu. Po zatrzymaniu bagnetu uchwyt może
wystawać 10-20cm ponad kanał bagnetowy.
JEST TO NORMALNE
Bagnet jest narzędziem serwisowym
stosowanym w wielu modelach aut, które mają różne długości kanału bagnetowego.
.
Prawidłowy poziom mierzony od dna miski to :
54.4mm - 64.5mm dla temp. 80C
10.5 - 20.8 dla temp 20C
Może to ktoś od nas zweryfikować, z innym sposobem się nie spotkałem.
Podany przez ciebie bagnet jest serwisowym i nie wchodzi do końca.
Blokuje się przy zwężeniu na wejściu do skrzyni.
A bagnet z pancerza wchodzi głębiej i blokuje się o dno skrzyni.
Interesują mnie wymiary przy bagiecie z pancerza (samorubka)
Są inne wymiary niż z oryginalnego bagnetu.
Może trochę zweryfikuję, bo miałem "przyjemność" wyciągać rurkę od pomiaru w skrzyni.
Kupiłem na aledrogo bagnet, zamiennik firmy Quatros. Wygląd prawie identyczny jak oryginał, tylko plastykowa miarka biała. Ta właśnie część pękła tuż przy sprężynie i została w rurce od skrzyni. Rurka jest przykręcana w 3 miejscach, a montowana jest na wcisk na oring. Końcówka rurki, która wchodzi do skrzyni ma zaoblenie, ale tam na pewno nie zatrzymuje się żadna miarka. Luzu jest po ok. 3 mm na stronę przy włożonej miarce.
Także miałem powiedzmy szczęście, że pękła przy wyciąganiu i została na pierwszym od wyjścia ze skrzyni zakręcie rurki. Postanowiłem wyciągnąć rurkę sugerując się postami o przewężeniu, którego tam nie ma, dobrze że nie została na misce. Chyba że tylko u mnie nie ma takiej przewężki, wszystko oryginał, przy okazji wymieniłem oring na rurce.
Co do miarki wygląda solidnie, ale albo mi się felerna trafiła albo się nieumiejętnie ją posłużyłem. Miarkę z pancerza też robiłem, ale pomiar jest nieczytelny.Pancerz jest okrągły na całej długości i rozmazuje się na nim olej z rurki. To moje spostrzeżenia.
W210 E320 CDI Avantgarde 2000
WDB2100261B245648
WDB2100261B245648
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 8 mar 2008, o 17:33
- Lokalizacja: warszawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości