Bagnet poziomu oleju w automatycznej skrzyni biegów.

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Mariusz5394, Niepisz tylko jeszcze że znajomi twoi tam kiepy rzucają .Dorazinie zaślep jakims korkiem .Skrzynia to nie butelka piwa co przy stoliku może stać otwarta. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
karoltaxi
Posty: 2
Rejestracja: 10 lis 2008, o 18:20
Lokalizacja: toruń

Post autor: karoltaxi »

Panowie zrobienie bagnetu z czegokolwiek według wymiarów oryginalnego bagnetu Mercedesa będzie przekłamywało faktyczny stan poziomu oleju. Zamieszczam foto w celu zrozumienia zasady pomiaru oleju oryginalnym bagnetem i bagnetem oferowanym na allegro.
Jak widać bagnet który opiera się o dno miski olejowej musi być dłuższy przy samym końcu niż oryginalny bagnet tak aby podziałki były na tym samym poziomie.
Długość całego bagnetu nie ma znaczenia.Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 paź 2012, o 18:54 przez karoltaxi, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

koledzy jaka dlugosc jest oryginalnego bagnetu, tzn ile cm wchodzi do otworu pomiarowego.
Bardzo prosze jakby ktoś mogl wrzucić .:) skrzynia 722.6xx
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

Moi drodzy
Mam zamiar dzisiaj sobie zrobić bagnet oleju z pancerza linki.
Linka będzie wchodzić do koca.
Poda ktoś mi wymiary w jakim położeniu mam oznakować pancerz abym miał dobry pomiar poziom oleju.
Z tego co czytałem wymiany z oryginalnego bagnetu nie będą prawidłowe na robionym bagnecie gdyż oryginalny bagnet nie wchodzi do końca :/
Pozdrawiam.
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Post autor: metody »

Przylaczam sie do prosby .jest wiele napisane ale tylko metlik panuje po przeczytaniu informacji zebranych z roznych for dotyczacych pomiaru poz oleju w 722i6
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
kudlaty75
Posty: 168
Rejestracja: 23 kwie 2009, o 21:55
Lokalizacja: GOP

Post autor: kudlaty75 »

Bagnet posiada dwie podziałki pomiarowe:
-zimny olej w skrzyni (25 ̊C) -dolna podziałka
-ciepły olej w skrzyni (80 ̊C) –po przejechaniu ok. 20km –górna podziałka
Wykonać pomiar na zimnym oraz ciepłym silniku.
Po przejechaniu ok. 20km w cyklu pozamiejskim, olej w skrzyni biegów będzie miał temperaturę ok. 80 ̊C.

POMIAR POZIOMU OLEJU:
1. Po przejechaniu ok. 20 km należy się zatrzymać i na włączonym silniku zmieniać biegi w kolejności P-R-N-D-N-R-P na każdym z biegów odczekując 5sekund. Po dojściu z powrotem na P odczekać w tej pozycji ok. 2 minut po czym należy przystąpić do pomiaru oleju.
2.
Poziom oleju mierzymy na
WŁĄCZONYM
silniku, skrzynia biegów w pozycji P, auto musi stać na płaskiej , równej powierzchni.
3.
Bagnet wkładamy do końca
– do momentu wyczuwalnego zatrzymania bagnetu. Po zatrzymaniu bagnetu uchwyt może
wystawać 10-20cm ponad kanał bagnetowy.
JEST TO NORMALNE
Bagnet jest narzędziem serwisowym
stosowanym w wielu modelach aut, które mają różne długości kanału bagnetowego.
4.
Wyciągamy bagnet i sprawdzamy poziom oleju. Idealnym wynikiem jest połowa górnej miarki.
Dla pewności poziom oleju należy zmierzyć 2-3 razy wycierając podziałkę
idealnie czystą szmatką nie pozostawiającą włókien (ircha).
5.
Nadmiar oleju należy koniecznie spuścić lub odessać.
W razie potrzeby dolania oleju, jednorazowo nie wlewać więcej niż
100ml.
Po każdorazowym dolaniu oleju należy odczekać kilka minut, aby olej w całości spłynął przez rurkę wlewową do skrzyni biegów,
po czym należy przystąpić do kolejnego pomiaru poziomu oleju.
Powtarzać krok 5 do czasu ustanowienia prawidłowego poziomu oleju.

Prawidłowy poziom mierzony od dna miski to :
54.4mm - 64.5mm dla temp. 80C
10.5 - 20.8 dla temp 20C

Może to ktoś od nas zweryfikować, z innym sposobem się nie spotkałem.
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

kudlaty75 pisze:3.
Bagnet wkładamy do końca
– do momentu wyczuwalnego zatrzymania bagnetu. Po zatrzymaniu bagnetu uchwyt może
wystawać 10-20cm ponad kanał bagnetowy.
JEST TO NORMALNE
Bagnet jest narzędziem serwisowym
stosowanym w wielu modelach aut, które mają różne długości kanału bagnetowego.
.

Prawidłowy poziom mierzony od dna miski to :
54.4mm - 64.5mm dla temp. 80C
10.5 - 20.8 dla temp 20C

Może to ktoś od nas zweryfikować, z innym sposobem się nie spotkałem.


Podany przez ciebie bagnet jest serwisowym i nie wchodzi do końca.
Blokuje się przy zwężeniu na wejściu do skrzyni.
A bagnet z pancerza wchodzi głębiej i blokuje się o dno skrzyni.
Interesują mnie wymiary przy bagiecie z pancerza (samorubka)
Są inne wymiary niż z oryginalnego bagnetu.
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
kudlaty75
Posty: 168
Rejestracja: 23 kwie 2009, o 21:55
Lokalizacja: GOP

Post autor: kudlaty75 »

Około środy mogę ci podać dokładne wymiary, dzisiaj zamówiłem bagnet serwisowy.
Zmierzę na jaką długość wchodzi pancerz linki, a na ile bagnet.

Albo kup http://allegro.pl/bagnet-oleju-do-skrzy ... 43263.html
--Arkadia--
Posty: 1185
Rejestracja: 12 sty 2012, o 21:25
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: --Arkadia-- »

mam linkę do sprawdzenia stanu oleju w skrzyni - w związku z tym, że mercedes ma już nowego właściciela mogę oddać zainteresowanemu za przysłowiowy 4-pack złocistego trunku..
Gdyby był ktoś zainteresowany proszę na priv. Sprzęt/linka do pomiaru nówka - nigdy ale nigdy nie używana.
http://www.facebook.com/fotoskarb Lubię To!
http://arkadiuszkubiak.pl

Było:
w124 3.0td
w210 2,9td
w210 2,7cdi
w220 3,2cdi
w203 2,7cdi
w220 3,7 PB
Mazda 6 2.2 GH
Jest W211 lift, Volvo S80
marianoe
Posty: 30
Rejestracja: 21 wrz 2011, o 17:50
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: marianoe »

WojtekS85 pisze:
kudlaty75 pisze:3.
Bagnet wkładamy do końca
– do momentu wyczuwalnego zatrzymania bagnetu. Po zatrzymaniu bagnetu uchwyt może
wystawać 10-20cm ponad kanał bagnetowy.
JEST TO NORMALNE
Bagnet jest narzędziem serwisowym
stosowanym w wielu modelach aut, które mają różne długości kanału bagnetowego.
.

Prawidłowy poziom mierzony od dna miski to :
54.4mm - 64.5mm dla temp. 80C
10.5 - 20.8 dla temp 20C

Może to ktoś od nas zweryfikować, z innym sposobem się nie spotkałem.


Podany przez ciebie bagnet jest serwisowym i nie wchodzi do końca.
Blokuje się przy zwężeniu na wejściu do skrzyni.
A bagnet z pancerza wchodzi głębiej i blokuje się o dno skrzyni.
Interesują mnie wymiary przy bagiecie z pancerza (samorubka)
Są inne wymiary niż z oryginalnego bagnetu.

Może trochę zweryfikuję, bo miałem "przyjemność" wyciągać rurkę od pomiaru w skrzyni.
Kupiłem na aledrogo bagnet, zamiennik firmy Quatros. Wygląd prawie identyczny jak oryginał, tylko plastykowa miarka biała. Ta właśnie część pękła tuż przy sprężynie i została w rurce od skrzyni. Rurka jest przykręcana w 3 miejscach, a montowana jest na wcisk na oring. Końcówka rurki, która wchodzi do skrzyni ma zaoblenie, ale tam na pewno nie zatrzymuje się żadna miarka. Luzu jest po ok. 3 mm na stronę przy włożonej miarce.
Także miałem powiedzmy szczęście, że pękła przy wyciąganiu i została na pierwszym od wyjścia ze skrzyni zakręcie rurki. Postanowiłem wyciągnąć rurkę sugerując się postami o przewężeniu, którego tam nie ma, dobrze że nie została na misce. Chyba że tylko u mnie nie ma takiej przewężki, wszystko oryginał, przy okazji wymieniłem oring na rurce.
Co do miarki wygląda solidnie, ale albo mi się felerna trafiła albo się nieumiejętnie ją posłużyłem. Miarkę z pancerza też robiłem, ale pomiar jest nieczytelny.Pancerz jest okrągły na całej długości i rozmazuje się na nim olej z rurki. To moje spostrzeżenia.
W210 E320 CDI Avantgarde 2000
WDB2100261B245648
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Mowilem ze biale plastiki sa slabsze :zawstydzony:
Kryza trzynajaca fabryczna miarke jest omawiana dosc dlugo i widzialem zdjecie otwartej skrzyni z wetnkietym bagnetem
Kryza jest na obudowie skrzyni a nie na rurce.
ireneusz26
Posty: 34
Rejestracja: 8 mar 2008, o 17:33
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ireneusz26 »

Wiitam Wszystkich. Moze przeoczyłem ale czy jest gdzies na forum opis jak wlac olej do ASB do w 210 po lifcie 2001 3,2 cdi ,i czy można to zrobić jak Adam Slodowy.Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości