ile pali oczko 300TD ???

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Jak ci brakuje mocy dłubnij go - będzie najtaniej. W tym silniku drzemią jeszcze spore rezerwy. Jeżeli chcesz zmienić na znacznie ładniejszego polifta i dynamiczniejszy CDI to ja bym jednak proponował 270CDI:
- mniej pali
- mocy pod dostatkiem (170KM)
- a przy oszczędniej jeździe potrafi notować wyniki jak 2.2CDI
300TD to żłop straszny

To ci powinno rozwiać wiele wątpliwości w razie jakbyś chciał zmieniać auto
viewtopic.php?t=5223&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2015, o 20:49 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Piasek pisze: a przy oszczędniej jeździe potrafi notować wyniki jak 2.2CDI
Piasek nie podnoś ciśnienia właścicielom doładowanych klekotów. :hyhy: :hyhy:
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Ja już im je wystarczająco podnoszę pisząc że cytryna jeździ za 16zł/100km :hyhy:
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

Piasek, a ja w zeszłym miesiącu zrobiłem 400km do pracy za 0zł :P
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

Piasek pisze:Ja już im je wystarczająco podnoszę pisząc że cytryna jeździ za 16zł/100km :hyhy:
Humor tygodnia :D
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

jacekm7 pisze:krzychus3, 300td spali w zatłoczonym mieście tyle co 320CDi czyli 12-14l, za to w trasie wygrywa już CDi, nie wspomnę już o różnicy w mocy i jeździe.
No nie do końca.
Ja na chwilę obecną jeżdżę po miastach.
Dużych korkach wychodzi mi spalanie nie całe 12l z tym że mam ciężką nogę i automat :)
Może E300TD ma wyższe spalanie ale rekompensuje to bezobsługowym/bezawaryjnym silnikiem oraz niezapomnianym klekotem silnika :)
W życiu nie chciałbym silnika CDI.
Tylko mercedesy ze staroświecką pompą rzędową.
Niestety W210/S210 miały tylko 2 takie motory 2,5td i 3,0td :(
Reszta dla mnie to już nie jest to.
Wiem że zaraz mnie zje..ą właściciele CDI ale to moje zdanie :)
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Jak pokazuje lektura tego forum jakoś specjalnie trwałe to te 300TD nie są
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

WojtekS85 pisze: W życiu nie chciałbym silnika CDI
Bo jest trochę droższy w utrzymaniu? Nie rozumiem. Tak samo jak: "niezapomniany klekot silnika", ursus C-330 też fajnie klekoce :)
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

Piasek pisze:Jak pokazuje lektura tego forum jakoś specjalnie trwałe to te 300TD nie są
W porównaniu z awaryjnością CDI?
Rozumiem że coś trzeba zrobić przy silniku 3,0TD przy przebiegu 3 000 000 km :D
Bez porównania. Ja się nie doczytałem jakoś specjalnie awarii tego silnika a o CDI cały czas ktoś coś pisze.

[ Dodano: 2015-09-27, 18:40 ]
jacekm7 pisze:
WojtekS85 pisze: W życiu nie chciałbym silnika CDI
Bo jest trochę droższy w utrzymaniu? Nie rozumiem. Tak samo jak: "niezapomniany klekot silnika", ursus C-330 też fajnie klekoce :)
Nie chodzi że jest droższy w utrzymaniu ale chodzi o to że co chwile ktoś coś pisze że trzeba robić :)
Mercedes co klekocze jest Mercedesem z duszą.
Nie rozumieją tego ludzie któży nigdy nie jeździli W115, W123 :)

Tak jak pisałem wyżej każdy posiadacz CDI będzie mnie bluzgał :P
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

WojtekS85, nikt Cię nie bluzga, tylko kiedyś się skończą ukochane TD i co wtedy? Nowe benzyniaki też do trwałych nie należą. Większość też kiedyś mówiła że nie będzie posiadać dotykowych telefonów bo to nie wygodne i delikatne a Nokia 3310 niezniszczalna, no i co z tego? CDi to delikatne jednostki, ale jeśli kupisz zadbaną albo posiadasz od nowości to odwdzięczy się równie sporym przebiegiem a przy tym znakomitymi osiągami i niskim spalaniem. Co do awaryjności td, jest sporo tematów o wymienianych głowicach. Im szybciej się przekonasz do CDi tym lepiej dla Ciebie :)
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

jacekm7 pisze:Co do awaryjności td, jest sporo tematów o wymienianych głowicach
do tego nawiązywałem - że ich opisywana legenda jest większa niż rzeczywista trwałość
Te 3mln km... nie wiem czy ktokolwiek osiągnął taki przebieg: większość zapewne jak większość czyli 700-800tyś km rzeczywistego po 3 korektach licznika czyli "magiczne 300" i zaczynają się jakieś problemy.
Problemy natury: że to stary i wiekowy śmieć ale ceny części jak do CDI albo i wyższe.
Nie chcę tutaj stwierdzać że jest nietrwały bo jest to trwała konstrukcja ale 700-900 tyś km pospolite 2.2 CDI przelatywały tyle że może po 6 stówach trzeba było wtryski i jakąś turbinę wymienić. Ale też pewnie nie w każdym.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

WojtekS85 pisze: a o CDI cały czas ktoś coś pisze.
bo starych kapci TD ma tylko kilka osób :D
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

jacekm7 pisze:WojtekS85, nikt Cię nie bluzga, tylko kiedyś się skończą ukochane TD i co wtedy?
Jak się skończy era TD to będę musiał zmienić na benzyniaka :(
Może że coś innego do tego czasu wymienią.
Zamiast nowego diesla już wole benzyniaka :)

[ Dodano: 2015-09-28, 13:07 ]
jacekm7 pisze:Co do awaryjności td, jest sporo tematów o wymienianych głowicach.
Problemy z głowica powstają ze względu na świece żarowe.
Jakiś tłuk zamiast wsadzić zwykłe świece żarowe wstawił nowszej generacji (cienkie) które ukręcają się w głowicy :/
Nie tylko w TD :)

[ Dodano: 2015-09-28, 13:10 ]
tonidriver pisze:bo starych kapci TD ma tylko kilka osób :D
Zapomniałeś dodać ze stare klekoty z duszą i charakterem :)
Przy tej dyskusji dostałem chęci na W115 :)
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Trochę słabe rozważania :hyhy: Gdyby ktoś zapomniał to ja przypomnę - cdi mają ponad 18 lat już - więc jaki to jest nowy silnik? to stary kapeć jest :hyhy: cdi cały czas jeżdżą, cały czas sporo i jakoś nie ma z nimi tragedii :P
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

Teraz powiem coś wam Panowie.
Może silniki 3,0TD i 2,5TD są starymi kapciami ale przemawia na ich korzyść że jeżdżą na wszytkom co się do nich wleje :)
Ciekawi mnie czy CDI pójdzie na ropie z lokomotywy?
A jak tak to jak długo na tym by pociągną?
Testował ktoś już to?
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość