ile pali oczko 300TD ???

Paliwa alternatywne - gaz, oleje, oraz instalacje zasilające i wszystko co z tym związane.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

WojtekS85 pisze:Ciekawi mnie czy CDI pójdzie na ropie z lokomotywy?
A jak tak to jak długo na tym by pociągną?
Testował ktoś już to?
brak słów
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Przecież to taka sama ropa jak na stacji... Tylko lokomotywy mają lepsze zużycie, na jakieś 8h pracy - 250 litrów :D
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

kid pisze:Przecież to taka sama ropa jak na stacji... Tylko lokomotywy mają lepsze zużycie, na jakieś 8h pracy - 250 litrów :D
Nie jest tak do końca.
Olej napędowy do lokomotyw to nie sama ropa.
Jest to mieszanka wielu olei i rozcieńczalników.
Audi 80 1,9TDI wytrzymała na tym paliwie około 3tys km i silnik padł.
Znajomy jeździ na tym od 4lat W210 E300D i cały czas hula.
No w zimie ma problem z rozruchem bo za gęste jest :)
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

Skoro TDi nie dało rady to nie ma co pytać o CDi. 300D toczy się na tym bo nie ma turbiny.
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

a co ma turbina z paliwem :D
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

tonidriver pisze:a co ma turbina z paliwem :D
Też się nad tym zastanawiam :zdziwko:
Turbina nie ma nic do jakości paliwa.
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Akurat w branży paliw siedzę trochę...
ON z kutrów, kolei i innych to ta sama ropa z tej samej linii, z tej samej rafinerii, z tego samego wagonu kolejowego i tej samej cysterny. Różnicę robi dopiero rynek przeznaczenia i dodawane markery znacznikowe (kolor) które określają stawki akcyzowe i pozwalają służbom skarbowym rozpoznać czy używane zgodnie z przeznaczeniem.
Różnica dzisiaj jest tylko na opale bo z racji przeznaczenia nie marnuje się na niego tzw. oktanboosterów czyli dodatków podnoszących ich jakość ale jednocześnie obniżających zdolności zapłonowe.
Każdy posiadacz zmęczonego życiem diesla powie Wam że po zalaniu opałem silnik zdecydowanie lepiej odpala i każdy kto na tym jeździ potwierdzi że pali jednak trochę więcej niż klasycznej ON. To wspomniany brak dodatków uszlachetniających.
Ale... tak jest od kilku lat kiedy to bardzo drastycznie zaostrzono kontrole paliwa i monitoring przeznaczenia. Wcześniej przez całe lata "opał" robiły hurtownie w miarę potrzeb z klasycznej ON sypiąc łyżkę stołową proszku (o barwie startej na pył czerwonej cegły) na cysternę ON po aplikacji której cała zawartość robiła się czerwona i pozwalało to sprzedać to po obniżonej stawce akcyzy jako olej opałowy. Ale to był zwykły, najzwyklejszy olej napędowy który jak wiecie odbarwiał się ACE, Domestosem i innymi preparatami zawierającymi chlor.

Wracając do meritum:
uważam że 300TD z W210 niejako awansem otrzymał tytuł nieśmiertelnego którym niewątpliwie był 300TD i D (oraz ich mniejsi bracia) ale z W124 bo ten był całkowicie mechaniczny i stanowił kontynuację nieśmiertelnej linii diesli Merca. W210 niestety otrzymał elektroniczny pedał gazu, elektronikę sterującą pompą, turbiną i te nieszczęsne świece żarowe średnicy komarzego fiuta
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

Piasek Mam takie pytanko w prawie tej nieszczęsnej ropy.
To co oni mieszają że ropa do lokomotyw jest porównywalna gęstością do oleju silnikowego?
Oleju napędowego z lokomotywy o tak się nie przeleje, (wężykiem małej średnicy nie ściągniesz :)

[ Dodano: 2015-09-30, 06:57 ]
Wracając do tematu.
Spalanie E300TD to średnio 12-13l/100km
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Nie wiem. Mam jednego co też sobie z lokomotyw ten tego i to normalna ropa (jeździ na niej 4-letnią Avensis D-4D). Może ta twoja jest efektem jakiegoś szwindla osób "wiedzących o co chodzi". Utylizuje się w ten sposób ogromne ilości olejów przemysłowych, transformatorowych, silnikowych dzięki czemu ktoś tam gdzieś zarabia miliony. A gdzie najłatwiej to zutylizować jak nie w starej generacji silniku diesla jeszcze pracującym w tam gdzie nikt nie sprawdzi.
jumanji
Posty: 47
Rejestracja: 6 wrz 2015, o 14:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jumanji »

PAnowie dzisiaj udalo mi sie porozmawiac 10minut z taksowkarzem Warszawskim mial 2.7 cdi i pokazal mi na kompie ze na odcinku 65km spalil mu 7.7 l wiem ze z komputera przeklamuje ale nawet jak dodamy z litr to i tak 8.5-8,7 to malutko.jak to mozliwe ?:) pow ze jezdzi spokojnie ale jednak ciagle po miescie gosciu jezdzi korki nie korki...One tak malo pala przy spokojnej jezdzie?:)
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

jumanji, może dojeżdża do miasta do pracy stąd taki wynik :D
atal
Posty: 320
Rejestracja: 9 lis 2010, o 20:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: atal »

Mój 2,7CDI manual w w210 jak jeżdżę bardzo delikatnie po mieście potrafi zejsc na 5,3litra, a w trasie 4,6 przy równej prędkości, bez korków wyprzedzania :hyhy: a tak normalnie to 6,3 trasa, 7,4 miasto :)
WDB2100161B450683
Pawko31
Posty: 58
Rejestracja: 5 sty 2015, o 04:22
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: Pawko31 »

moje 320 cdi w mieście przy dynamicznym ruszaniu pali nie więcej jak 9 litrów na 100,natomiast trasa zawsze okolice 7 litrów(jazda mocno nie ekonomiczna)
W210 300td
Awatar użytkownika
WojtekS85
Posty: 862
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 18:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: WojtekS85 »

Słyszałem że silniki 2,7CDI mało palą około 6-7l/100km
Ale też słyszałem że 3,2CDI ma podobne spalanie jak 3,0TD czyli około 12-13l/100km
HONDA CBR RR900
Kto ryzykuje, żyje krótko, kto nie ryzykuje, nie żyje wcale!
VIN: WDB2102251A692520
Obrazek
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

To zależy jakie miasto. Niektórzy tutaj uważają za miasto 100 tysięczną wioskę 😀😀
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości