brak słówWojtekS85 pisze:Ciekawi mnie czy CDI pójdzie na ropie z lokomotywy?
A jak tak to jak długo na tym by pociągną?
Testował ktoś już to?
ile pali oczko 300TD ???
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Nie jest tak do końca.kid pisze:Przecież to taka sama ropa jak na stacji... Tylko lokomotywy mają lepsze zużycie, na jakieś 8h pracy - 250 litrów
Olej napędowy do lokomotyw to nie sama ropa.
Jest to mieszanka wielu olei i rozcieńczalników.
Audi 80 1,9TDI wytrzymała na tym paliwie około 3tys km i silnik padł.
Znajomy jeździ na tym od 4lat W210 E300D i cały czas hula.
No w zimie ma problem z rozruchem bo za gęste jest
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Akurat w branży paliw siedzę trochę...
ON z kutrów, kolei i innych to ta sama ropa z tej samej linii, z tej samej rafinerii, z tego samego wagonu kolejowego i tej samej cysterny. Różnicę robi dopiero rynek przeznaczenia i dodawane markery znacznikowe (kolor) które określają stawki akcyzowe i pozwalają służbom skarbowym rozpoznać czy używane zgodnie z przeznaczeniem.
Różnica dzisiaj jest tylko na opale bo z racji przeznaczenia nie marnuje się na niego tzw. oktanboosterów czyli dodatków podnoszących ich jakość ale jednocześnie obniżających zdolności zapłonowe.
Każdy posiadacz zmęczonego życiem diesla powie Wam że po zalaniu opałem silnik zdecydowanie lepiej odpala i każdy kto na tym jeździ potwierdzi że pali jednak trochę więcej niż klasycznej ON. To wspomniany brak dodatków uszlachetniających.
Ale... tak jest od kilku lat kiedy to bardzo drastycznie zaostrzono kontrole paliwa i monitoring przeznaczenia. Wcześniej przez całe lata "opał" robiły hurtownie w miarę potrzeb z klasycznej ON sypiąc łyżkę stołową proszku (o barwie startej na pył czerwonej cegły) na cysternę ON po aplikacji której cała zawartość robiła się czerwona i pozwalało to sprzedać to po obniżonej stawce akcyzy jako olej opałowy. Ale to był zwykły, najzwyklejszy olej napędowy który jak wiecie odbarwiał się ACE, Domestosem i innymi preparatami zawierającymi chlor.
Wracając do meritum:
uważam że 300TD z W210 niejako awansem otrzymał tytuł nieśmiertelnego którym niewątpliwie był 300TD i D (oraz ich mniejsi bracia) ale z W124 bo ten był całkowicie mechaniczny i stanowił kontynuację nieśmiertelnej linii diesli Merca. W210 niestety otrzymał elektroniczny pedał gazu, elektronikę sterującą pompą, turbiną i te nieszczęsne świece żarowe średnicy komarzego fiuta
ON z kutrów, kolei i innych to ta sama ropa z tej samej linii, z tej samej rafinerii, z tego samego wagonu kolejowego i tej samej cysterny. Różnicę robi dopiero rynek przeznaczenia i dodawane markery znacznikowe (kolor) które określają stawki akcyzowe i pozwalają służbom skarbowym rozpoznać czy używane zgodnie z przeznaczeniem.
Różnica dzisiaj jest tylko na opale bo z racji przeznaczenia nie marnuje się na niego tzw. oktanboosterów czyli dodatków podnoszących ich jakość ale jednocześnie obniżających zdolności zapłonowe.
Każdy posiadacz zmęczonego życiem diesla powie Wam że po zalaniu opałem silnik zdecydowanie lepiej odpala i każdy kto na tym jeździ potwierdzi że pali jednak trochę więcej niż klasycznej ON. To wspomniany brak dodatków uszlachetniających.
Ale... tak jest od kilku lat kiedy to bardzo drastycznie zaostrzono kontrole paliwa i monitoring przeznaczenia. Wcześniej przez całe lata "opał" robiły hurtownie w miarę potrzeb z klasycznej ON sypiąc łyżkę stołową proszku (o barwie startej na pył czerwonej cegły) na cysternę ON po aplikacji której cała zawartość robiła się czerwona i pozwalało to sprzedać to po obniżonej stawce akcyzy jako olej opałowy. Ale to był zwykły, najzwyklejszy olej napędowy który jak wiecie odbarwiał się ACE, Domestosem i innymi preparatami zawierającymi chlor.
Wracając do meritum:
uważam że 300TD z W210 niejako awansem otrzymał tytuł nieśmiertelnego którym niewątpliwie był 300TD i D (oraz ich mniejsi bracia) ale z W124 bo ten był całkowicie mechaniczny i stanowił kontynuację nieśmiertelnej linii diesli Merca. W210 niestety otrzymał elektroniczny pedał gazu, elektronikę sterującą pompą, turbiną i te nieszczęsne świece żarowe średnicy komarzego fiuta
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Piasek Mam takie pytanko w prawie tej nieszczęsnej ropy.
To co oni mieszają że ropa do lokomotyw jest porównywalna gęstością do oleju silnikowego?
Oleju napędowego z lokomotywy o tak się nie przeleje, (wężykiem małej średnicy nie ściągniesz
[ Dodano: 2015-09-30, 06:57 ]
Wracając do tematu.
Spalanie E300TD to średnio 12-13l/100km
To co oni mieszają że ropa do lokomotyw jest porównywalna gęstością do oleju silnikowego?
Oleju napędowego z lokomotywy o tak się nie przeleje, (wężykiem małej średnicy nie ściągniesz
[ Dodano: 2015-09-30, 06:57 ]
Wracając do tematu.
Spalanie E300TD to średnio 12-13l/100km
Nie wiem. Mam jednego co też sobie z lokomotyw ten tego i to normalna ropa (jeździ na niej 4-letnią Avensis D-4D). Może ta twoja jest efektem jakiegoś szwindla osób "wiedzących o co chodzi". Utylizuje się w ten sposób ogromne ilości olejów przemysłowych, transformatorowych, silnikowych dzięki czemu ktoś tam gdzieś zarabia miliony. A gdzie najłatwiej to zutylizować jak nie w starej generacji silniku diesla jeszcze pracującym w tam gdzie nikt nie sprawdzi.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
PAnowie dzisiaj udalo mi sie porozmawiac 10minut z taksowkarzem Warszawskim mial 2.7 cdi i pokazal mi na kompie ze na odcinku 65km spalil mu 7.7 l wiem ze z komputera przeklamuje ale nawet jak dodamy z litr to i tak 8.5-8,7 to malutko.jak to mozliwe ?:) pow ze jezdzi spokojnie ale jednak ciagle po miescie gosciu jezdzi korki nie korki...One tak malo pala przy spokojnej jezdzie?:)
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości