strumienica ? zamiast katalizatora!?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 6 sty 2010, o 13:50
- Lokalizacja: Słupsk
No wszystko ladnie pieknie tylko jezeli ja np. w swoim 2,5td nie mam tlumika srodkowego, a katalizator prawdopodobnie jest w tlumiku koncowym.... jakby ktos cos z tym robil to prosze o info :mrgreen:
tez kiedys mialem taka sytuacje na trasie, ze do 130 rozpedzal sie jak maluch a pozniej stop i nawet na obroty pozadne nie wskakiwal, redukcja biegu nic nie zmieniala, wiec zaczelem go przepalac, pare kilometrow na 4 pozniej jazda w miescie max na 3 biegu i juz normalnie lecial ***km/h :lol: tylko dalej nie wiem jaka moglabyc tego przyczyna, autko eksploatuje codziennie i wiecej juz nie mialem tego problemu.
BTW. w sumie nie uwazam zeby moj silnik byl mulowaty bo kreci ladnie ale kiedys bylem u swojego mechanika i on wyjal mi czujnik doladowania turbiny przeplukal w jakims specyfiku i przez jakies 5-10 minut silnik jakby dostal + 50 koni a pozniej wszystko wracalo do normy i tak 3 razy, wkoncu kupilem nowy czujnik ale juz nie bylo takiego rezultatu. Mechanik proponuje czyszczenie turbiny lub zaworu spustowego a moze to kat co wy na to???
tez kiedys mialem taka sytuacje na trasie, ze do 130 rozpedzal sie jak maluch a pozniej stop i nawet na obroty pozadne nie wskakiwal, redukcja biegu nic nie zmieniala, wiec zaczelem go przepalac, pare kilometrow na 4 pozniej jazda w miescie max na 3 biegu i juz normalnie lecial ***km/h :lol: tylko dalej nie wiem jaka moglabyc tego przyczyna, autko eksploatuje codziennie i wiecej juz nie mialem tego problemu.
BTW. w sumie nie uwazam zeby moj silnik byl mulowaty bo kreci ladnie ale kiedys bylem u swojego mechanika i on wyjal mi czujnik doladowania turbiny przeplukal w jakims specyfiku i przez jakies 5-10 minut silnik jakby dostal + 50 koni a pozniej wszystko wracalo do normy i tak 3 razy, wkoncu kupilem nowy czujnik ale juz nie bylo takiego rezultatu. Mechanik proponuje czyszczenie turbiny lub zaworu spustowego a moze to kat co wy na to???
E250 TD 1998 sedan avantgarde 7L./100 KM
Hm...mi do E280 kombi w ASO krzykneli kolo 2000zł za środkowy i końcowy bo są sprzedawane razem. U kolegi kichcio bylo taniej jak go pytałem. Chyba z 500zł taniej za oryginały. Możesz do niego napisać na priv. Wiem, że to nie jest E430 ale pewnie cena będzie podobna. Ja się dowiadywałem na początku roku.Mainar pisze:Ile kosztuja oryginalne katalizatory do e 430 i jakie sa ewentualne roznice % od roznych dostawcow
O kutfa...a ja sie pomylilem. Myslalem ze Ci chodzi o tlumiki a nie katalizatory. Tak to jest jak sie za szybko czyta i za szybko pisze :-/ Sory za wprowadzanie w blad...
Ale podejrzewam ze skoro sam wydech jest tak drogi to katalizatory beda kosztowac pewnie jeszcze wiecej. Mi sie wydaje ze w takim przypadku lepiej poszukac dobrej firmy ktora robi uniwersalne i dopasowac do pojemnosci silnika.
Ale podejrzewam ze skoro sam wydech jest tak drogi to katalizatory beda kosztowac pewnie jeszcze wiecej. Mi sie wydaje ze w takim przypadku lepiej poszukac dobrej firmy ktora robi uniwersalne i dopasowac do pojemnosci silnika.
Nom...w ASO maja troche kosmiczne cenniki. Wracajac do tych moich tlumikow to ja zrezygnowalem z oryginalow i zrobilem na zamiennikach. Dokladniej to jeden gosc od tlumikow sie podjal ze znajdzie mi takie jak trzeba i gdyby cos nie pasilo to sam poprzerabia. Jak powiedzial tak zrobil i efekt wedlug mnie jest OK. Cena tez...za wszystko z robota zaplacilem 700zł ;-)Mainar pisze:Dzwonilem do ASO i mi szczena opadla :-x
Napisz ile Ci krzyknęli? Bo ja z ciekawości popatrzyłem na jakis starszy cennik i tam ceny byly od 2500-3500zł za jedna przednia rure z katalizatorem.
do 320 bp calosc wydech tj od kolektorow przod 2 katy i tyl 12 tys w MB Witman Gdańsk:)Mainar pisze:Ile kosztuja oryginalne katalizatory do e 430 i jakie sa ewentualne roznice % od roznych dostawcow
tylny ktory mnie interesowal 4,5 tys;d wiec podziekowal i wyszedl grzecznie:)
aha kolo powiedzial ze moze dac jakies znizki i wyjdzie okolo 9 tys z montazem:)
powiedzialem ze wpadne pozniej
MB 290 TD 97r.-sprzedany na taxi
MB 320 Benz 99r. -
WDB2100651A873607
Suzuki GSR 600 2007 r.
MB 320 Benz 99r. -
WDB2100651A873607
Suzuki GSR 600 2007 r.
Miałem to samo! Pomaga wykasowanie wszystkich błędów Jak podjechałem 1 raz pod komputer po kupnie było podobno dużo błędów ( w tym przepływomierza) wykasowali i już żaden nie wyskoczył a auto zaczęło jeździć jak na nitrotomasz3232 pisze:dzisiaj odkryłem że mój mercedes w210 270cdi nie chce jechać szybciej niż 145 km na godzinę do tej prędkości zbiera się dobrze ale jak przekroczy 140 następuje jakby blokada???
czy to morze być przyczyna katalizatora,.w komputerze nie wyśfietla żadnych błędów i ustawiony jest na 210km lub off.może coś namieszałem w tempomacie,amoże przyczyna leży gdzieś indziej. proszę o pomoc!!!!
_________________
W202 200CDI 99' WDB2021341A768042
W210 300TD 98' WDB2100251A614376
W210 300TD 98' WDB2100251A614376
W kwestii spornej co do głośności po wycięciu kata.
Na strumienicy będzie głośniej, na pustej puszcze po kacie będzie głośniej (i nieprzyjemnie), na wstawionej rurce przelot. będzie metaliczniej. Na tłumiku w miejscu kata będzie bez zmian.
W kwestii spornej co do wycinania kata w CDI.
U mnie w okolicy jeżdżą co najmniej 4 różne CDI`ki bez katów, już parę lat i nic złego sie z nimi nie dzieje.
W kwestii racjonalności tego zabiegu:
- nowy kat UNI (do benzynowych pieców Merca) kosztuje 150-250zł (w przyp. Euro-2 czyli 1 sonda) lub 300-450 (w przyp. Euro-3 czyli 2 sondy przed i za katem) także to nie są jakieś STRASZNE pieniądze tym bardziej że ich żywotność to ok 150 tyś km a pewnie więcej...
- w przyp. siln. benzynowych zasilanych LPG jego usunięcie nie szkodzi środowisku ponieważ jego rola jest w zasadzie zbyteczna. Na zimnym kiedy silnik pracuje na benzynie kat i tak nie działa bo do prawidłowej pracy potrzebuje odpowiedniej temperatury. Spaliny po LPG nie posiadają żadnych związków które muszą być oczyszczone przez kat. To czyste CO2.
- w przyp. siln. diesla niestety nie jest już tak różowo ponieważ wywalenie kata i bardzo często towarzyszące mu zaślepienie EGR powoduje ogromny wzrost toksyczności spalin. NOx`y i inne cuda. Gdybyście podpięli zimnego diesla pod analizator i zrobili odczyt z pierwszej minuty pracy to braknie skali pomiarowej. Dlatego też obecne diesle maja tak bardzo rozbudowane (czyt. kosztowne i upierdliwe) systemy oczyszczania i recyrkulacji spalin podczas gdy siln. benzynowe nadal bazują na tym samym, od lat stosowanym, katalizatorze ceramicznym.
I tak, tak, wiem... sam sobie przyznaję złoty szpadel za wykop roku
Na strumienicy będzie głośniej, na pustej puszcze po kacie będzie głośniej (i nieprzyjemnie), na wstawionej rurce przelot. będzie metaliczniej. Na tłumiku w miejscu kata będzie bez zmian.
W kwestii spornej co do wycinania kata w CDI.
U mnie w okolicy jeżdżą co najmniej 4 różne CDI`ki bez katów, już parę lat i nic złego sie z nimi nie dzieje.
W kwestii racjonalności tego zabiegu:
- nowy kat UNI (do benzynowych pieców Merca) kosztuje 150-250zł (w przyp. Euro-2 czyli 1 sonda) lub 300-450 (w przyp. Euro-3 czyli 2 sondy przed i za katem) także to nie są jakieś STRASZNE pieniądze tym bardziej że ich żywotność to ok 150 tyś km a pewnie więcej...
- w przyp. siln. benzynowych zasilanych LPG jego usunięcie nie szkodzi środowisku ponieważ jego rola jest w zasadzie zbyteczna. Na zimnym kiedy silnik pracuje na benzynie kat i tak nie działa bo do prawidłowej pracy potrzebuje odpowiedniej temperatury. Spaliny po LPG nie posiadają żadnych związków które muszą być oczyszczone przez kat. To czyste CO2.
- w przyp. siln. diesla niestety nie jest już tak różowo ponieważ wywalenie kata i bardzo często towarzyszące mu zaślepienie EGR powoduje ogromny wzrost toksyczności spalin. NOx`y i inne cuda. Gdybyście podpięli zimnego diesla pod analizator i zrobili odczyt z pierwszej minuty pracy to braknie skali pomiarowej. Dlatego też obecne diesle maja tak bardzo rozbudowane (czyt. kosztowne i upierdliwe) systemy oczyszczania i recyrkulacji spalin podczas gdy siln. benzynowe nadal bazują na tym samym, od lat stosowanym, katalizatorze ceramicznym.
I tak, tak, wiem... sam sobie przyznaję złoty szpadel za wykop roku
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Witam ja mialem rozklekotany kat to wywalilem. Poczatkowo lepszy start ale po dluzszej jezdzie blad MIL dotyczacy ukladu wydechowego, problem zniknal po wkreceniu pod druga sonde emulatora(metaowa rurka o mniejszej srednicy) z alledrogo za 12zl. Przejechalem juz okolo 2o tys i zero problemow a auto testowane prawie caly czas na autostradzie w niemczech przy predkosciach 160-200km/h
S210 E200 kompressor 163ps 2001 rok
Dlaczego połowiczny ?
Wielu pisze że żadnych problemów komp nie zgłasza.
Wielu pisze że żadnych problemów komp nie zgłasza.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 17 gości