UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: fabek
2010-05-29, 11:24
strumienica ? zamiast katalizatora!?
Autor Wiadomość
TomekOlsz1 


Auto: E220
Wiek: 45
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 44
Skąd: Z WARSZAWY
Wysłany: 2010-05-29, 10:14   strumienica ? zamiast katalizatora!?

Co myślicie o włożeniu strumienicy zamiast kata.Poradźcie czy wymienić tylko środkowy czy obydwa od turbo i środkowy. Jeśli się mylę to mnie poprawcie są dwa tak?Może ktoś z Warszawy poleci dobry warsztat który nie zdziera z klienta.
_________________
MOJA DAMA W210 2.2cdi 143KW 02r Kombi
 
     
fabek 
Administrator


Auto: W210 3.0d
Pomógł: 483 razy
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 8800
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2010-05-29, 11:26   

osobiscie nie polecam wywalac kata. mocy nie uzyskasz, a wydech bedzie buczec jak w starym polonezie.
 
     
neonblue 


Auto: Ex e230 96 Ava
Pomógł: 18 razy
Wiek: 29
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 926
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-05-29, 11:53   Re: strumienica ? zamiast katalizatora!?

Mi sie kat skonczyl-brzeczal i halasowal niesamowicie.
Tanim kosztem w jego miejsce wstawilem taka oto strumienice.
Tłumik też mi sie konczyl wiec wymiana wszystkiego.
Nowy wydech srodkowy i koncowy-jedna calosc (zamiennik) 300zl.
Strumienica dobrana pod wymiar 150zl.
Do tego 3 godziny mojej pracy i jestem bardzo ale to bardzo zadowolony.

strumienicedue.jpg
Plik ściągnięto 189 raz(y) 74,83 KB

_________________
Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm 2008
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
 
 
     
TomekOlsz1 


Auto: E220
Wiek: 45
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 44
Skąd: Z WARSZAWY
Wysłany: 2010-05-29, 13:22   

Kata mam strasznie zapchanego i dlatego ten pomysł.Jaka rada bo nowy to nieosiągalna cena dla mnie .Może ktoś już włożył jaki zamiennik i mu się sprawdził a może jakiś inny pomysł chętnie słucham dobrych rad. :-) :idea:

[ Dodano: 2010-05-29, 13:29 ]
neonblue, jakiej średnicy ta strumienica i to ta od turbo a co z tą środkową.
_________________
MOJA DAMA W210 2.2cdi 143KW 02r Kombi
 
     
neonblue 


Auto: Ex e230 96 Ava
Pomógł: 18 razy
Wiek: 29
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 926
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-05-29, 15:18   

Ja mam 2.3 benz. (bez turbo) wiec wydech pewnie troszke inny.
U mnie ta strumienica jest taka sama jak katalizator (ten sam ksztalt) na pierwszy rzut oka nie widac roznicy.
Srednica wejscia/wyjscia na strumienicy fi 55'
_________________
Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm 2008
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
 
 
     
TomekOlsz1 


Auto: E220
Wiek: 45
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 44
Skąd: Z WARSZAWY
Wysłany: 2010-06-09, 14:53   

mój znajomy wygrzebał wszystko z obu katalizatorów bo mu dymił .I nawet przy gwałtownym ruszeniu nie kopci. Czy to nie zaszkodzi silnikowi 2.2cdi 125kw.
_________________
MOJA DAMA W210 2.2cdi 143KW 02r Kombi
 
     
fabek 
Administrator


Auto: W210 3.0d
Pomógł: 483 razy
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 8800
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2010-06-11, 23:58   

TomekOlsz1 napisał/a:
Czy to nie zaszkodzi silnikowi 2.2cdi 125kw.


turbo potrzebuje wiekszego cisnienia spalin w wydechu do prawidlowej pracy, strumienica powoduje jeszcze szybszy wydech. takze ryzyk-fizyk.
 
     
pewex70 

Wiek: 43
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-06-14, 22:24   

fabek napisał/a:
TomekOlsz1 napisał/a:
Czy to nie zaszkodzi silnikowi 2.2cdi 125kw.


turbo potrzebuje wiekszego cisnienia spalin w wydechu do prawidlowej pracy, strumienica powoduje jeszcze szybszy wydech. takze ryzyk-fizyk.
witam ja wyciąłem kat z 203 22cdi (był zapchany i auto wchodziło w tryb awaryjni) już rok jak jest ok i wstwiona jest zwykła rura wydechowa
_________________
mercedes e 211 320 cdi-Vaneo 17 cdi-G klass 300d-C220d-ML 230 e
 
 
     
TomekOlsz1 


Auto: E220
Wiek: 45
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 44
Skąd: Z WARSZAWY
Wysłany: 2010-06-15, 07:32   

a jak ze spalaniem i przyspieszeniem ??
_________________
MOJA DAMA W210 2.2cdi 143KW 02r Kombi
 
     
Sebastianp 


Auto: E300
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 75
Skąd: Silesia, PL
Wysłany: 2010-07-20, 22:45   

Dodam tylko że jak chcesz skorzystać z rad kolegów odnośnie strumienicy to bierz pod uwagę tylko wypowiedzi tych co mają identyczny silnik i układ wydechowy.
Przykład z życia :

W w202 c180 poluźnił się jeden wkład w katalizatorze, wkurzało mnie to i usunąłem katalizator.
Nie chciałbyś słyszeć jak brzmiał silnik.... Na wolnych ok ale jak przegazowałeś to polonez i to taki z wczesnego PRLu
To samo ze strumienicą (wypróbowane 2szt) i też właśnie katalizator był nie na prosto tylko rura pod kątem.
Układ wydechowy w c180 jest tak dograny jak instrument muzyczny. Skończyło się na zakupie kata.

Z kolei w silniku 2,0 benz c200 bez problemu nawet z rurą zamiast katalizatora.
Tam katalizator był na wprost (wlot i wylot)

Więc na Twoim miejscu ostrożnie podchodziłbym do tematu. Ja się przejechałem na radach
typu "załóż strumienicę , bez problemu ..."
_________________
BMW e39 2.5dA
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
 
 
     
Rafał82 

Auto: W 124 1990
Wiek: 31
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 86
Skąd: Olesnica
Wysłany: 2010-07-22, 19:36   

Chciałbym sie podłączyć do tematu .U mnie mechanik stwierdził ,że w katalizatorze wszystko sie juz posypało.Czy zastąpował juz ktos z Was zwykłą rurą bąć strumienicą kat w 2,9 td?
_________________
Mercedes W124 250D Automatic
 
     
eM 


Wiek: 33
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 102
Skąd: Warszafka
Wysłany: 2010-07-22, 20:11   

fabek napisał/a:


turbo potrzebuje wiekszego cisnienia spalin w wydechu do prawidlowej pracy, strumienica powoduje jeszcze szybszy wydech. takze ryzyk-fizyk.



turbo jest tuż za wylotem spalin z cylindrów i napędzane ich prędkością co ma do tego katalizator ? Jestem laikiem ale logicznie to przez utrudniony wylot utrudnia pracę turbiny a katalizatory montują ze względu na środowisko. Jeżeli po wylocie spalin z turbiny maja one problem z wylotem dalej to chamują spaliny które zaraz beda ową turbine napędzać więc za turbiną popwinno być jak najluźniej.

Takie moje przemyślenia
Mam 2.2CDI jeżeli nie ma skutków ubocznych chętnie bym to cholerstwo sobie wyciął.
_________________
BMW 7 E23 728i 84' (ślimacza odbudowa)
MB W 210 T 2.2 CDI 00' classic
Vin: WDB2102061B141241
 
     
Sebastianp 


Auto: E300
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 75
Skąd: Silesia, PL
Wysłany: 2010-07-22, 22:08   

eM :
Ja też mechanikiem nie jestem ale jak mi się teraz rozszczelnił tłumik w w210 300TD to samochód był słabszy. Przypominam sobie też stare dawne czasy jak mój ojciec jeździł golfem dieslem w którym odpadł tłumik zaraz za kolektorem. Auto straciło połowę mocy.
Może to nie dotyczy turbo (golf był bez turbiny) ale samego sposobu odprowadzania spalin z diesla ...

Może wypowie się jakaś mądra głowa na ten temat ;)
_________________
BMW e39 2.5dA
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/
 
 
     
eM 


Wiek: 33
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 102
Skąd: Warszafka
Wysłany: 2010-07-22, 22:45   

Hmm wiem, że w benzyniakach wyciecie kata i danie rury=strumienicy daje parę koni więcej.

Ale.......ropniak to ropniak
_________________
BMW 7 E23 728i 84' (ślimacza odbudowa)
MB W 210 T 2.2 CDI 00' classic
Vin: WDB2102061B141241
 
     
avandgarde 
Moderator


Auto: Mb
Pomógł: 318 razy
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 4442
Skąd: ZGL
Wysłany: 2010-07-22, 23:02   

Wyciecie katalizatorów wiąże się z głosniejszym wydechem.Co do silnika to dóżo żwawszy tym bardziej jak ktoś jeżdzi na przytkanych katach. ;-)
_________________
E320 cdi kombi AVANTGARDE
A 169 cdi ELEGANCE
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Support forum by phpBB3 Assistant


części mercedes





naprawa turbosprężarek warszawa

Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl

regeneracja wtryskiwaczy

regeneracja wtryskiwaczy warszawa