Chiptuning S210 E290 Turbodiesel - efekty ;-)

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Taki tuning jest raczej bezpieczny inaczej bylo by juz glosno o tym ze silniki lub osprzet pada po ilus tam kilometrach.
Awatar użytkownika
maniaccus
Posty: 14
Rejestracja: 16 wrz 2008, o 15:50
Lokalizacja: Opole

Re: Chiptuning S210 E290 Turbodiesel - efekty ;-)

Post autor: maniaccus »

trocin pisze:Witam.
Oto wykres z hamowni z pomiarami przed i po wsadzeniu chipa w moim aucie, teraz jedzie nieporownywalnie lepiej do serii, zwóćcie uwage ze auto fabrycznie mialo 136KM a nie 129 jak podaja, swiadczy to podobno o dobrej kondycji motoru, przebieg aktualnie 345kkm olej full synt. od wymiany do wymiany bez dolewek... Spalanie spadło po chipie, teraz auto zbiera sie lepiej od nizszych obrotow i nie trzeba go tak krecic zeby jechalo... Srednie spalanie aktualnie 7,5/100...
Koszt ok. 1600zl, skrzynia oczywiscie manual, bo automat moglby nie dac rady dlugo pociagnac po takiej modyfikacji... :mrgreen: Vmax 220, zamykam licznik, na hamowni wyszlo 204... :-P
Powiedz mi gdzie oddałeś swoje Oko na taki zabieg?
Ja mam E300DT w automacie z 99r i też bym może coś pomajstrował przy zwiększeniu jego mocy...?
E300 TD_Avangarde_1999
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

Jest napisane na 2. stronie - poczytaj sobie ;-)
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
micboc6
Posty: 97
Rejestracja: 18 gru 2008, o 10:22
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: micboc6 »

jaro1966_2006 pisze:
kichcio pisze:To, ze kupilem np. 2.2 CDI to znaczy, ze to diesel i nie moze byc szybki?
Moze w ogole powinien miec 75KM, bo to przeciez samochod ktory ma byc oszczedny, a wyscigowki z niego nie bedzie. Gdybym chcial wyscigowke, to kupilbym AMG, ale jesli taki Diesel ktory malo pali moze byc jednoczesnie dosyc szybki, to jestem jak najbardiej na tak.
Niektorzy chca miec w miare mocne i oszczedne samochody, a takie Diesle to wlasnie jest kompromis ;)

Te 129KM ktore jest fabrycznie w 290TD to jakos szczegolnie nie jezdzi..

Maly, powiedz mi w takim razie po co chcesz EGR wywalac? Przeciez i tak wyscigowki nie bedzie z 2.9;) chciales oszczedny samochod to masz, a teraz zachciewa Ci sie zeby jeszcze szybki byl ;) ? Moja opinia to nic osobistego do Ciebie, przedstawiam sprawe tylko.

Wiesz jak jedni chcal zeby samochod szybko sie zbieral to niech kupia bugatti veyron...Ktore na maxa idzie 410 km/h czasem lubie poszalec ale ten 2.9 TD zle sie nie zbiera...i nikt mi nie powie ze to muł...I mnie tam nie bawi ciagle ruszanie z piskami i wkladanie w rure non stop...bo przeglobow pozniej nie chce sie wymieniac i zal na to kasy...moge sie przejechac 170 i mi to starcza a normalnie jezdze 130 140...


DOKŁADNIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

Pytanie:

Jaki silnik w oku wybrac, zeby byl niezawodny, wytrzymaly, jezdzil na wszystkim, malo palil i byl dynamiczny :?:

Moja odpowiedź: 2.9 z chipem.

Czekam na kolejne ;-)
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
Awatar użytkownika
ckru
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 9 cze 2008, o 08:50
Lokalizacja: ZPL

Post autor: ckru »

Ja proponuje 220 D :-/ :mrgreen:
S210 '98 E300 TD Avantgarde
BMW 316i '96
VW Golf III '95 1.4
Rogas
Posty: 9
Rejestracja: 14 sty 2009, o 18:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rogas »

Koledzy a co sadzicie o chipowaniu 320CDI? Warto?
W210 E320 CDI Avangarde 2001
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

spotkałem się z chipowanym 320CDI... trochę kopcił ale był widocznie szybszy od serii :) tunerzy obiecują coś w granicach 230 - 240 KM... jak Ci 197 mało to czemu nie :)
S210 320CDI
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

Zalezy gdzie bedziesz robil, polecam sprawdzone firmy a nie jakichs rzezbiarzy... Oprocz Diagtronika gdzie robili mi mojego, polecam VTG. Cena roznie, od 1500 do 2000, tylko nie zakladaj zadnych power-boxow bo to lipa... Modyfikacja oprogramowania w kompie tylko. A w 3.2CDI trzeba baaardzo uwazac na skrzynie bo moze polecicec po chipie, wyniki powinny byc ok. 230KM i 550Nm dla seryjnego sinika 197KM, przyspieszenie ponizej 8 s.
W manualu mozna sobie chipowac i szalec :mrgreen: , w automacie trzeba juz bardziej uwazac.
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

jakoś mnie ten 2,9 turrrrrrrrrrrrbo klekot nie przekonuje :-P przepraszam jak kogoś obraziłem

Dla mnie sprawa jest prosta

albo szybkie - albo ekonomiczne

[ Dodano: 2009-01-25, 20:53 ]
a jak mało mocy było w 2,9 to trzeba było nabyc 2,7 abo 3,2 cdi

no ale zwolennicy rzeźby zawsze sie znajdą

teraz pora nakrecic kolejna częśc szybkich i wsciekłych

Szybki Turbo Wściekły Diesel Lol :-P
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Gdy sprzedawali 2.9TD to silnik CDI nie byl jeszcze oferowany.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

zematis pisze:albo szybkie - albo ekonomiczne

a jak mało mocy było w 2,9 to trzeba było nabyc 2,7 abo 3,2 cdi
Napisalem wczesniej:
Niezawodny, wytrzymaly i jezdzi na wszystkim...

2.7, 3.2 cdi? Wątpię :lol:


poza tym chcialem oko przed liftem kolego, a tych silnikow wtedy nie bylo :mrgreen:
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
zematis
Posty: 667
Rejestracja: 15 maja 2008, o 21:32
Lokalizacja: Wrocław - Dusseldorf

Post autor: zematis »

na wszystkim ;p to proponuje zatankowac mu bezołów 98 zobaczymy jak daleko zajedzie ;p


taaa wiem że chodzi o słonecznikowy albo żepakowy z tesco ;p
Jeep Grand Cherokee Laredo ZJ 96r 4,0HO R6 46HE AFTAMAT :D (hydrauliczny)
E240 Avantgarde 99 automat ( na sprzedaż )
E220 Cdi Elegance 2000 automat
w126 sec 380 86 automat
Awatar użytkownika
trocin
Posty: 863
Rejestracja: 18 lut 2008, o 17:55
Lokalizacja: Puławy

Post autor: trocin »

Tankujac na roznych stacjach tak naprawde nigdy nie wiesz co lejesz do baku i dlatego pisalem ze jezdzi na wszystkim, no i lubi red bulla :mrgreen:
Ale ja od pol roku leje tylko "oszczednosci" ;-)
S124 E220T '94
W202 C250D Elegance '94
Suzuki Vitara '92 - zabawka 4x4 :-)
C124, S210, W140 500SEL - ex
Awatar użytkownika
rysiek1956
VIP
Posty: 26
Rejestracja: 3 lut 2009, o 23:15
Lokalizacja: Oslo

Post autor: rysiek1956 »

Witam chcial bym sie dowiedziec jak jest z wydzielaniem CO2 po zachipowaniu, bo interesuje mnie temat ale norma w Norwegii na przeglad techniczny jest wysoka.
Samochody z silnikiem 2.7 sa bardzo drogie pomimo ze maja duzy przebieg okolo 400 tys km a koszt chipa w Polsce jest do przyjecia.

pozdrowienia
290 TD Classic
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości